2. osztály

 

Tisztelt Szülők!

Köszönöm eddigi munkájukat és mellékelten küldöm az április 6-8-ig vonatkozó tananyagot.

Amennyiben kérdésük van, vagy nem értenek egy feladatot keressenek ott föl nyugodtan!

A tavaszi szünetre nem küldök külön feladatokat, a szorzótáblát folyamatosan gyakorolják!

Jó pihenést, jó egészséget, és a lehetőségekhez képest kellemes kikapcsolódást kívánok!

Üdvözlettel: Varga Emma

 

Április 6. hétfő

Matematika:

1. Mondd el hangosan, önállóan, fejből a 4-es, 8-as, 3-as szorzó-bennfoglaló táblát!

- Vegyétek fel, és küldjétek át videó üzenetben a facebook fiókomra!

2. Új: 6-os szorzótábla

Tankönyv 135./2.

Írd le a füzetbe a 6-os szorzótáblát, tanuld meg!

Olvasás:

- Gyakorold „A kis herceg” című mese tartalmát!

- Olvasókönyv: 66./2.,4., 67. oldalt olvasni!

Nyelvtan:

- Munkafüzet: 65./3., 4.,

 

Április 7. kedd

Matematika:

- Gyakorold szóban a 6-os szorzótáblát!

- Tankönyv: 135./3., 4.

- Számoljunk: 64./2.

Olvasás:

- Gyakorold „A kis herceg” című mese tartalmát!

- Olvasd el az Olvasókönyv 68-69. oldalát, szóban oldd meg a feladatokat!

- Olvasás munkafüzet 31./1., 2., 3., 4.

Írás:

- Másold le a füzetedbe az Olvasókönyv 67. oldalán lévő verset! (Tavaszköszöntő)

  Vigyázz, versforma!

  Írj címet és költőt is, úgy ahogy szoktuk!

 

Április 8. szerda

Matematika:

- Új: 6-os bennfoglaló tábla.

   Tankönyv: 136./3. – ezt a feladatot írd le a füzetbe, tanuld meg!

- Számoljunk: 63./1., 4.

Olvasás:

- Olvasókönyv: 92., 93. oldalt elolvasni!

- Olvasás munkafüzet: 38./4., 5.

Nyelvtan:

- Tankönyv: 80./3., 83./1.

 A következő készségtárgyakból most adom meg az anyagot. Amint elkészültek a munkadarabok bármikor, de legkésőbb a tavaszi szünet végéig küldjék vissza!

 

Testnevelés:

Kérek egy fényképet arról, ahogy a gyermekük valamilyen testedzést végez!

Vizuális kultúra:

Rajzold le egy rajzlapra, hogy mit csináltál a tavaszi szünetben! Kidolgozott, szép munkákat várok! Bármilyen technikával (festés, zsírkréta, színes ceruza, filctoll) el lehet készíteni. A lap aljára írd le, hogy mit rajzoltál!

Életvitel:

Mellékelek egy feladatot.

Kérem ezt a virágfüzért elkészíteni, lefényképezve visszaküldeni! (Ha nincs színes papír, akkor újságpapírból is megoldható.)

virag

———————————————————————————————————

Tisztelt Szülők!

Köszönöm eddigi munkájukat és mellékelten küldöm az április 1-3-ig vonatkozó tananyagot. Kérem napi szinten dolgozzanak, a kért feladatokat küldjék vissza lehetőleg még aznap!

Minden nap írok aktualitást a facebook csoportba, kérem kövessék azt is!

Amennyiben kérdésük van, vagy nem értenek egy feladatot keressenek ott föl nyugodtan!

Üdvözlettel: Varga Emma

 

Április 1. szerda

Matematika:

- Mondd el hangosan a 3-as számsort és a 3-as szorzótáblát!

- Új: 3-as bennfoglaló tábla

- Tankönyv 133./5. 6. 7.

- Az 5. feladatot a füzetbe is másold le és tanuld meg!

Olvasás:

- Olvasókönyv 45. oldalt hangosan olvasni

- Munkafüzet 19./1. 2. 4. 5.

Nyelvtan:

- Tankönyv 80./1.

 ———————————————————————————–

Április 2. csütörtök

Matematika:

-Mondd föl szóban a 3-as szorzó és bennfoglaló táblát!

-Új jel értelmezése:

Névtelen3

Keresem azt a számot, ami a 4-nél kevesebb vagy egyenlő.”

Ezt az egészet másoljátok le a füzetbe és többször olvassátok föl hangosan!

- Feladatgyűjtemény 69./2. 3. és 70./5.

Olvasás:

-Gyakorold az olvasókönyv 45. oldalát!

- Munkafüzet 19./3. Ehhez kapcsolódóan rajzolj a Kincses füzetedbe 2 párosított rajzot magadtól!

 Nyelvtan:

- Munkafüzet (kék) 62./2.

——————————————————————

Április 3. péntek

Matematika:

-Okoskodó 53./1. 2. 3. 4. 5.

Nyelvtan:

- Tankönyv 81./4. 5.

Olvasás:

Olvasd el 1X az olvasókönyv 49-50. oldalát!

Környezetismeret:

Szilárd anyagok                                                                      .

Tk. 70-71.o. Elolvasni

 Mf. 50.o./1.2

  Mf. 51.o./4.

  Szorgalmi: Mf. 51.o./6.

————————————————————————————-

Kedves Szülők!

Még az iskolabezárás előtt írtunk nyelvtanból témazáró felmérést a „Szótő és toldalék” című tananyagból, valamint ehhez kapcsolódóan tollbamondást is. Fontos, hogy a gyerekeknek legyen jegyük az értékelhetőség miatt, ezért ezeket én kijavítottam és itt megadom a gyerekek érdemjegyeit. Kérem pirossal írják be mindkét jegyet a nyelvtan tantárgyhoz a Tájékoztató füzetbe! Természetesen adandó alkalommal a naplóban is rögzítve lesznek ezek, és a jutalom nyomdákat is megkapják érte a gyerekek.

Akiknek jól sikerült, azoknak gratulálok, akik kicsit jobbra számítottak azok se keseredjenek el, gyakoroljanak és ki tudják még javítani.

Akiknek úgy látom, hogy mindenképp valamilyen fontos javítandó hiba van a dolgozatban, azoknak leírom a szokásos mindennapi e-mailemben.

Köszönöm a folyamatosan visszaküldött kész feladatokat is, természetesen az év végi  érdemjegy kialakításában ezeknek is fontos szerepe lesz.

Üdvözlettel: Varga Emma

 

 

Kedves Szülők!

Ahogy Borbola Kitti is írta, az iskola honlapján lesz elérhető a két hetes időtartamra a tananyag. Én lebontottam napi adagokra. Próbálják ezt a tempót tartani, hogy ne sűrűsödjenek össze a feladatok. Próbálok a tanulás és a gyakorlás menetéhez is segítséget adni. A szóbeli feladatok megoldása is fontos részét képezi a tanulási folyamatnak, ezért fontos, hogy az írásbeli munkák mellett ezek a feladatok is elkészüljenek. A legfontosabb feladat a szorzó-  és bennfoglaló táblák pontos elsajátítása, ezért kérem ezt minden adandó alkalommal gyakorolják, tegyék a napi rutin részévé!

A tanulandó feladatsorom mellé Borbola Kitti fog keresni játékos feladatokat, melyek a tananyag elmélyülését segítik. Ezt ő ide, ebbe a csoportba fogja feltölteni. Ezek a feladatok nem helyettesítik a kötelező feladatok megoldását.

Ha valaki elakad, nyugodtan kérdezzen itt, vagy az email címemen. Borbola Kitti is szívesen segít.

Új  címem: digioktatasemma@gmail.com. Kérem erre a címre is küldjék el az email elérhetőséget, hogyha valamelyik felület nem működik, akkor is legyen kapcsolatunk!

Holnaptól új kislány is érkezik az osztályunkba. Kérem ismerkedjenek majd meg a családdal és segítsék őket ezen a csoporton keresztül!

Fontos lesz egy napi rutin kialakítása. Ezt beszéljék is meg a gyerekekkel! Pl. Mikor kezdenek tanulni, hol lesz kis pihenő közte? Javaslom valami egyszerű jutalmazást is alkalmazzanak! Otthon is lehet matricázni, táblázatba írni a napi sikereket! Telefonon, ha lehetséges a gyerekek beszéljenek egymással, mert fontos nekik a közösség! Nehéz lesz biztosan, de mi egy jó csapat vagyunk, így ezt is megoldjuk! Munkájukat előre is köszönöm!

Varga Emma

 

Kedves Gyerekek!

Nagyon sajnálom, hogy nem tudunk személyesen találkozni és együtt tanulni. Én is küldöm nektek a környezetismeret feladatokat. Kérlek benneteket, hogy pontosan és szépen készítsétek el őket. A munkafüzet néhány elkészített feladatát majd szeretném megnézni. Oda fogom hozzájuk írni, hogy készítsetek róla fényképet, és a szüleitek segítségével küldjétek el az e-mail címemre: digioktatasredit@gmail.com

A tanulás mellett fontos a mozgás és a friss levegőn tartózkodás is. Ha lehetőségetek van rá, menjetek ki egy kicsit a kertbe, a szabadba. Csodálkozzatok rá az ébredő természet szépségére: a nyíló virágokra, csivitelő madarakra. Ha van kedved szép képeket is készíthetsz róluk, és nekem is elküldheted őket. Ne feledd, most a legfontosabb az egészség megőrzése, ezért kell otthon maradni és otthon tanulni. Előre is köszönöm a szüleitek segítségét, és bízom benne, hogy velük együtt sikerül megtanulnotok a legfontosabb ismereteket. Jó tanulást kívánok nektek! Remélem, hogy nem sok időn belül találkozhatunk majd az iskolában! Jó egészséget kívánok nektek és a családotoknak!

Rabi Edit Éva

 

Március 23., hétfő:

Matematika:

– A március 19-én leírt módszer alapján gyakorold a 8-as bennfoglaló táblát!

– Készíts gyakorló kártyát! ( Külön lapra írd le mindegyik 8-as szorzást és osztást! Keverd össze! Keresd a párját! Játszottunk ilyet.)

– Kincses 8-as szorzótáblás oldalt végig kitölteni! Próbáld fejből, utána vedd elő a szorzótáblás lapot, és javítsd ki magadnak! Amelyik hibás volt, azt a füzetedbe írd le helyesen többször!

 

Olvasás:

- Olvasókönyv 39. oldal.

– Munkafüzet 16/1.

– Rajzolj a kincsesbe egy olyan helyzetet magadról, amikor helyesen viselkedtél! Egy mondatban írd alá, hogy mit rajzoltál!

 

Nyelvtan:

– Munkafüzet (kék) 60/2.a, 61/4.

 

Március 24. kedd:

Matematika:

– Kincses: Szorzótáblák gyakorlása: 2, 4, ezt az oldalt végig oldd meg!

– Tankönyv: 121/6.

– Hangosan mondd el ötször a 8-as szorzó- bennfoglaló táblát!

Olvasás:

- Olvasókönyv 40-41. oldal

– Rajzold le a Kincsesbe, hogy te mit szeretnél tenni felnőttként! Írd le egy mondattal a rajz alá!

 

Írás:

– Másold le a Nyelvtan tankönyv 116/17. szövegét! Ha készen vagy, akkor zöld színessel javítsd ki a szöveg alapján! A hibás szavakat írd le helyesen újra!

 

Március 25. szerda:

Matematika:

– Szorzótáblák gyakorlása: 2, 4, 8, ezt az oldalt végig oldd meg!

– Mondd el ötször a 2-es, 4-es, 8-as szorzó- és bennfoglaló táblát! Utána próbáld fejből leírni a füzetedbe! Ha készen vagy, akkor a szorzólap segítségével javítsd ki! Amelyik nem ment, azt helyesen többször írd le!

– Számoljunk 47/3.

 

Olvasás:

– Hangosan olvasd fel a 41. oldalról  szöveget!

– Munkafüzet 17/1., 2., 3., 4.

 

Nyelvtan:

– Tankönyv 77/1.

– Munkafüzet 62/1.

 

Március 26. csütörtök:

Matematika:

– Hangosan mondd föl a 2-es, 4-es, 8-as szorzó- és bennfoglaló táblát!

– Tankönyv 124/10., 11., 124/14.,15.,18.

 

Olvasás:

– Olvasókönyv 42-43. oldal.

– Rajzold le a Kincsesbe, hogy miért szoktál dühös lenni! Írj róla egy mondatot!

 

Írás:

– Írás munkafüzet (narancssárga) 47. oldal 2., 3.

Kérj meg valakit, hogy a 4. feladathoz a nyelvtan tankönyv szógyűjteményéből diktáljon neked öt szót!

 

Március 27. péntek:

Matematika:

– Feladatgyűjtemény 68/1., 2.

– Számoljunk 62/1.,2.,3.

 

Olvasás:

– Olvasókönyv 43. oldalt olvasd fel hangosan!

– Munkafüzet 18/2.,3.,4.

 

Nyelvtan:

– Olvasd el a nyelvtan tankönyv 78. oldalán a zöld szabályt! Próbáld önállóan is elmondani!

– Tankönyv 78/4.,5.

 

Környezetismeret:

Az anyagok érzékelhető tulajdonságai                               Mf. 46.o./1.2.3.

Tk. 66-67.o. Elolvasni                                                            Mf. 47.o./4.5.

Szorgalmi: Mf. 47.o./6.

Szép, színes rajzokat szeretnék.

Az elkészült munkádat fényképezzétek le és az e-mail címemre küldjétek el!

 

 

Március 30. hétfő:

Matematika:

– Számoljunk 62/4.

– Új: 3-as szorzótábla (A korábban leírt módokon gyakorolhatod!)

– Tankönyv 130/1., 2., 131/3.

– Írd le a négyzetrácsos füzetedbe a 3-as szorzótáblát, tanuld meg!

– Számoljunk 38/4.

 

Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet 11. oldal végig!

– Próbáld hangos olvasásodban a mondatokat folyamatosan olvasni, a hangsúlyokat érzékeltetni! Párbeszédként olvasd fel valamelyik családtagoddal!

 

Nyelvtan:

– Tankönyv 79/6.

– Munkafüzet (kék) 63/3.

 

Március 31. kedd:

Matematika:

– Mondd el ötször a 3-as számsort és a 3-as szorzótáblát!

– Próbáld önállóan, fejből leírni a szorzótáblát a füzetedbe! Önellenőrzéssel javítsd!

– Tankönyv 131/4.,5.

– Feladatgyűjtemény 70/2.

 

Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet 13. oldal végig!

 

Írás:

– Másold le a nyelvtan tankönyv 116/19. szövegét! Önellenőrzéssel a zöld színeseddel javítsd ki a szöveg alapján! A hibás szavakat írd le helyesen!

 

Ének tantárgyból a dalanyagot tanulgassák, munkafüzetet is tölthetik.

Testnevelés keretében lehetőség szerint mozogjanak minél többet.

A gyermekek által elvégzett munka ellenőrzése is várható majd, ennek mikéntje még kialakítás alatt van.

A következő feladatsort március 31-én töltöm fel, észrevételeiket folyamatosan várom!

Esetleges gondokkal, kérdésekkel az előzőekben megadott módokon lehet felvenni velem a kapcsolatot.

 

Köszönöm a sok segítséget! Minden gyereknek küldök egy nagy ölelést!

 

                                                                                                                      Varga Emma

 Posted by at 09:46