2. osztály

 

Június 4. csütörtök

Matematika:

– Feladatgyűjtemény 92./1. 2. , 93./1.

– Számoljunk 95./1.

Olvasás:

– Olvasókönyv 140-141. oldal.

Nyelvtan:

Írás munkafüzet (sárga) 61./2.

2 mondatot elég írni, a mondatfajtát a mondat után írd!

 

Június 5. péntek

Matematika:

– Számoljunk 95./2. 3. 4.

Olvasás:

– Olvasókönyv 143. oldal.

Nyelvtan:

– Nyelvtan tankönyv 112./7.

Környezetismeret:

A tűz

Tk. 78-79.o. Elolvasni

Mf. 58.o./1.2.3.4.5.

Szorgalmi

Mf. 59.o./6.7.8.

 

Kedves Gyerekek!

Ez volt a tanév utolsó környezetismeret tananyaga. A jövő héten már nem lesz feladat.

Jó pihenést nektek!

Edit néni

—————————————————–

Június 2. kedd

Matematika:

– Tankönyv 174./1. 2. 3. 4.

– Tankönyv 175./1. 2. 3.

Figyelmesen olvasd el a sárga szabályokat!

Olvasás:

– Olvasókönyv 124./1. 2. 3.

– Olvasókönyv 125-126. oldalt elolvasni.

Nyelvtan:

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 91./3.

 

Június 3. szerda

Matematika:

– Tankönyv 176./1. 2. 3. 4.

Figyelmesen olvasd el a sárga szabályt!

– Számoljunk 70./2.

Olvasás:

– Olvasókönyv 125-126. oldal.

– Olvasás munkafüzet 49./2. 3.

Nyelvtan:

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 91./4.

———————————————————————————

Május 28. csütörtök

Matematika:

– Tankönyv 170./1.3.4.

– Tankönyv 171./1.2.3.4.5.

Figyelmesen olvasd el a sárga szabályokat!

Olvasás:

– Olvasókönyv 118./1.2.3.

– Olvasás munkafüzet 47./1.3.

Nyelvtan:

– Olvasd el figyelmesen a Tankönyv 110./1. feladatát!

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 89./4.

 

Május 29. péntek

Matematika:

– Tankönyv 172./1.2.3.4.

– Tankönyv 173./1.2.3.4.

Figyelmesen olvasd el a sárga szabályokat!

Olvasás:

– Olvasókönyv 120-121. oldalt olvasni.

– Olvasás munkafüzet 48./1.2.3.5.

Nyelvtan:

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 90./2.

Környezetismeret:

Az időjárás

Tk. 76.-77.o. Elolvasni

Mf. 56.o./1.2.3., 57.o./4.5.

 —————————————————–

Május 25. hétfő

Matematika:

Új: Maradékos osztás

– Tankönyv 167./1. 2. , 166./13. Figyelj a műveleti sorrendre!

Olvasás:

–  Olvasókönyv 110./1. 2 3. 4.

– A 4. feladatból másold le a MONDA meghatározását!

Nyelvtan:

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 85./5.

 

Május 26. kedd

Matematika:

– Tankönyv 168./2. 3. Figyelmesen olvasd el a sárga szabályt!

– Számoljunk 69./2.

Olvasás:

– Olvasd el az Olvasókönyv 111, oldalát! Válaszolj szóban az olvasmány utáni kérdésekre!

– Olvasás munkafüzet 45./1. 4.

Nyelvtan:

Új: A felszólító mondat

– Tankönyv 108./2. Szóban oldd meg!

– Tankönyv 109./4.

– A sárga szabályt másold le a füzetedbe és TANULD MEG!

 

Május 27. szerda

Matematika:

– Tankönyv 169./3. 4. Figyelmesen olvasd el a sárga szabályt!

– Feladatgyűjtemény 81./1.

– Feladatgyűjtemény 82./2.

Olvasás:

– Olvasókönyv 114./1.

– Olvasókönyv 115-116. oldal.

Nyelvtan:

– Írás munkafüzet (sárga) 56./3.

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 89./6.

Május 21. csütörtök

Matematika:

új: Zárójelek használata

– Olvasd el ismétlésként a Tankönyv 108. oldalán lévő sárga szabályokat a már tanult műveleti sorrendről!

– Tankönyv 164./1. Miután megoldottad a feladatot a sárga szabályt másold le a füzetedbe és TANULD MEG!

– Feladatgyűjtemény 86./1. , 87./2.

Olvasás:

– Olvasókönyv 104./2. 3.

– Olvasókönyv 105-106. oldalt olvasni!

Nyelvtan:

Új: Óhajtó mondat

– Tankönyv 106./1. Szóban oldd meg!

– Tankönyv 106./ 2.

– Tankönyv 107. oldaláról másold le a sárga szabályt és TANULD MEG!

 

Május 22. péntek

Matematika:

Ismétlésként olvasd el a Tankönyv 108. és 164. oldalán lévő sárga szabályokat!

– Tankönyv 164./2. 3.

Olvasás:

– Olvasókönyv 105-106. oldalt olvasni.

– Olvasás munkafüzet 43./4. 5.

Nyelvtan:

– Tankönyv 106./3. Füzetbe másold a 3 óhajtó mondatot!

– Tankönyv 107./4. Itt a b, feladatból másold le a füzetedbe az óhajtó mondatokat!

Környezetismeret:

Tk. 75.o. Az oldódás részt elolvasni!

Írd le a füzetedbe a következőket! Az előző munkád után hagyj ki egy sort!

 Oldódás: Összekeverednek egymással az anyagok.

víz        +          cukor   =          cukros víz

víz        +          cukor   +         citromlé          =          limonádé

  1. A forró kávéban a cukor gyorsan oldódik. A meleg tejben a kakaópor feloldódik.

DE VIGYÁZZ! A forró serpenyőben a vaj vagy a zsír megolvad.

Mf. 54.o./4.

————————————————————–

Május 18. hétfő

Matematika:

– Tankönyv 158./1.2. Olvasd el figyelmesen az itt lévő sárga szabályt!

Másold le a 2. feladat alapján az 1-es szorzó-, bennfoglaló táblát a füzetedbe,

TANULD MEG! Mutasd az ujjaidon, ahogy tanultuk, segít a tanulásban!

– Tankönyv 156./5. , 157./7.

Olvasás:

–  Olvasókönyv 96./1.3.

– Olvasókönyv 97. oldalán olvasd el a szöveget, próbálj szóban válaszolni az itt lévő kérdésekre!

Nyelvtan:

– Próbáld kívülről elmondani a kérdő mondatról tanult szabályt (Tankönyv 102. oldal)!

– Tankönyv 103./5.6.

– Másold le erről az oldalról a zöld szabályt, TANULD MEG!

 

Május 19. kedd

Matematika:

- Gyakorold szóban az 1-es szorzó-, bennfoglaló táblát!

– Tankönyv 159./2. Innen a sárga szabályt másold le a füzetedbe!

– Tankönyv 157./9.10.

Olvasás:

– Olvasd el az Olvasókönyv 99. oldalát!

– Olvasás munkafüzet 41./2.

Nyelvtan:

Új: A felkiáltó mondat

– Tankönyv 104./1. Ebben a feladatban a kiemelt mondatokat olvasd el hangsúlyozva!

– Tankönyv 104./2. Az itt lévő sárga szabályt másold le a füzetedbe, TANULD MEG!

 

Május 20. szerda

Matematika:

– Tankönyv 160./4. Másold le a füzetedbe a 0-s szorzó-, bennfoglaló táblát és TANULD MEG!

– Tankönyv 161./1.4.

Olvasás:

– Olvasd el a már megtanult Anyám tyúkja verset az Olvasókönyv 101. oldalán!

Most lapozz a 146. oldalra!

Olvasd el Lackfi János: Apám kakasa című versét!

Remélem tetszett, és mosolyogtál egy kicsit!

Nyelvtan:

– Olvasd el a tegnap lemásolt szabályt (Tankönyv 104. oldal)! Próbáld kívülről elmondani!

– Tankönyv 105./3. Szóban oldd meg!

– Tankönyv 105./4.5.

——————————————————————

Május 14. csütörtök

Matematika:

Új: Római számok

Nehéz így magyarázat nélkül megérteni, ezért küldök videót! Ha tudjátok nézzétek meg a következő link alapján!

https://www.youtube.com/watch?v=n7fDoo-5lKI

– Tankönyv 151./1.

Miután alaposan elolvastad, másold le a kerek tízes arab számokat (10, 20,…)ebből a feladatból a füzetedbe úgy, hogy alá leírod a római szám megfelelőjét!

Most takard le a kezeddel a felső sorban az arab számokat és a római szám alapján mondd meg melyik szám mennyit ér! Össze-vissza is mutogasd!

Most az alsó sort takard le és próbáld meg elmondani melyik számot hogyan írnád le római számmal!

– Számoljunk 67./1. 2. 5.

Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet (sárga) 36./1. 2. 3. 4.

Nyelvtan:

– Próbáld meg fejből elmondani a Tankönyv 99.oldaláról tegnap megtanult szabályt a kijelentő mondatról!

– Tankönyv 100./5.

 

Május 15. péntek

Matematika:

Készítsetek videó felvételt, amin a 7-es és a 10-es szorzó-, bennfoglaló táblát mondod!

Próbáld a kamerába nézve, önállóan mondani!

Visszaküldés határideje: május 17. (vasárnap) este 20 óra!

A római számokhoz megint küldök videós segítséget, ha tudjátok nézzétek meg a következő link alapján!

https://www.youtube.com/watch?v=sCFD2oqxggs

– Feladatgyűjtemény 90./3.

– Tankönyv 151./3.

– Számoljunk 68./ 2. 3.

Olvasás:

– Olvasókönyv 87-88. oldalt olvasni.

– Olvasás munkafüzet 37./1. 2. 3.

Nyelvtan:

Új: A kérdő mondat

– Tankönyv 101./1. , 102./3.  Ezeket a feladatokat alaposan olvasd el és szóban oldd meg!

– Tankönyv 102. oldaláról másold le a sárga részben lévő szabályt! Tanuld meg!

Környezetismeret:

Tk. 74.o. A párolgás, forrás, lecsapódás részt elolvasni!

Olvassátok el anyukáddal a tankönyvben a fenti részeket! Most is kérd meg őt, mutassa meg neked a konyhában ezeket a változásokat! Figyeld meg, hogy milyen érdekes dolgok történnek ott, miközben elkészül a finom étel!

Írd le a füzetedbe a következőket! Az előző munkád után hagyj ki egy sort!

Párolgás:

víz                                             →→  →                                                            vízpára

folyékony                                0 oC-nál melegebb levegő hatására              légnemű

A párolgás olyan halmazállapot-változás, amely során a folyékony halmazállapotból légnemű halmazállapot lesz. A párolgás során vízpára részecskéi a levegőrészecskék közé keverednek.

 

MAGYARÁZAT (Nem kell leírni!)

Párolgás:

– Amikor a hetes letörli a táblát a vizes szivaccsal, kis idő múlva megszárad a tábla.

– A vizes ruha megszárad.

– Eső után a tócsa eltűnik az út széléről.

Forrás:

víz                                           →   →   →                                  gőz

folyékony                                100 oC                                     légnemű

 

A forrás olyan halmazállapot-változás, amely során a folyékony halmazállapotból légnemű halmazállapot lesz. A víz 100 oC-on forr. A forrás során a vízben levegőbuborékok keletkeznek.

MAGYARÁZAT (Nem kell leírni!)

Forrás:

– A tea készítéséhez fel kell először forralni a vizet, utána kell beletenni a teafüvet.

– Leves készítésekor is felforraljuk a vizet.

Lecsapódás:

gőz                                          →  →  →                                      víz

légnemű                                 hideg felület                           folyékony

 A lecsapódás olyan halmazállapot-változás, amely során a légnemű halmazállapotból folyékony halmazállapot lesz. A lecsapódás során a gőz részecskéi visszaalakulnak vízrészecskékké.

 MAGYARÁZAT (Nem kell leírni!)

Lecsapódás:

– A szemüveg bepárásodik, ha télen a hideg udvarról bemegyünk a lakásba.

– A hideg fedőn a forró leves gőze lecsapódik.

– Tusolás vagy fürdés közben a meleg víz gőzölög, lecsapódik a tükrön, a tükör bepárásodik.

Mf. 54.o./5. 55.o./6.

Szorgalmi Mf. 55.o./7.

Próbáljátok megtanulni, a halmazállapot-változásokat! A halmazállapot-változás neve, milyen anyagból milyen anyag keletkezik, minek a hatására. 1-2 példát mondj rá!

Így kell leolvasni a nyilat tartalmazó ábrát:

Párolgás: vízből vízpára lesz, 0 oC-nál melegebb levegő hatására. Vagyis folyékony halmazállapotú anyagból légnemű halmazállapotú anyag keletkezik.

Így kell leolvasni a nyilat tartalmazó ábrát:

Párolgás: vízből vízpára lesz, 0 oC-nál melegebb levegő hatására. Vagyis folyékony halmazállapotú anyagból légnemű halmazállapotú anyag keletkezik.

———————————————————–

Május 11. hétfő

Matematika:

– Gyakorold szóban a 7-es és 10-es szorzó-, bennfoglaló táblát!

– Tankönyv 148./4. Olvasd el figyelmesen! A matematika dobozodból vedd elő a műanyag órát, azon is gyakorold az olvasottakat!

– Tankönyv 144./13.

– Tankönyv 153./4. , 155./7.

Olvasás:

– Olvasókönyv 78./2.

– Olvasd el az Olvasókönyv 79-80. oldalát!

– Olvasás munkafüzet 35./2.

Nyelvtan:

– A következő linket csak nézd meg, elmagyarázza a tudnivalókat a mondatról.

Nem kell az utasítások alapján elhangzó feladatokat megcsinálni, csak amit én kijelölök!

https://www.youtube.com/watch?v=TnKZvNavWGY

– Tankönyv 94. oldalán lévő sárga szabályt másold le a füzetedbe! Tanuld meg!

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 76./2.

Vizuális kultúra:

A múlt héten sokat olvastunk a pitypangról. Ehhez kapcsolódóan adok most feladatot!

Nézd meg a következő két képet! Az utasításoknak megfelelően készítsétek el, fényképezzétek le és küldjétek el! 1 képet elég készíteni!

p1p2Visszaküldés határideje: május 15. (péntek) este 20 óra!

 

Május 12. kedd

Matematika:

– Gyakorold szóban a 7-es és 10-es szorzó-, bennfoglaló táblát!

– A műanyag órád segítségével gyakorold az órával kapcsolatos tudnivalókat!

Küldök ehhez egy linket, segít megérteni!

https://www.youtube.com/watch?v=TqSVfWEemmY

– Tankönyv 149./5.6.

– Tankönyv 145./14. 15. 16. 17.

Olvasás:

– Olvasd el az Olvasókönyv 79-80. oldalát!

– Olvasás munkafüzet 35./3.

Nyelvtan:

– Olvasd el a Tankönyv 96. oldalán a zöld keretben lévő szabályt!

– Tankönyv 88./1. , 90./1.

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 78./ 1. 2.

 

Május 13. szerda

Matematika:

– Gyakorold szóban a 7-es és 10-es szorzó-, bennfoglaló táblát!

– Feladatgyűjtemény 76./2. 3. 4. 5. ,   88./ 4.

Olvasás:

Szövegértés munkafüzet (sárga) 37./1.2.3. Olvasd el 3-szor a szöveget!

Nyelvtan:

A mondatfajtákról fogunk több órán keresztül tanulni!

Segítségképp idemásoltam egy szemléltető táblázatot, ami segít a megértésben!

Kérlek, olvasgasd el többször!

mondat

–  A Tankönyv 99. oldalán a sárga részben lévő szabályt olvasd el, másold le és tanuld meg!

-  Tankönyv 99./3.

—————————————————————————————–

Május 7. csütörtök

Matematika:

Az idő mérése:

Hasznos ez a kis bemutató hozzá, ha tudjátok, nézzétek meg az alábbi linket!

https://www.youtube.com/watch?v=C2JVN_jhEaE

– Másold le a Tankönyv 146. oldalán a sárga keretben lévő szöveget a füzetedbe!

Tanuld meg!

– Munkafüzet 89./1.

Új: 7-es szorzótábla

– Tankönyv 153./3. Írd le a füzetedbe a 7-es szorzótáblát és tanuld meg!

Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet (sárga) 45./ 1. 2. 3. 4. 5.

Nyelvtan:

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 72./2.a, b, c

 

Május 8. péntek

Matematika:

Az idő mérése:

Hasznos ez a kis bemutató hozzá, ha tudjátok nézzétek meg az alábbi linket!

https://www.youtube.com/watch?v=iF6owGvE42g

– Másold le a Tankönyv 148. oldalán a sárga keretben lévő szöveget a füzetedbe!

Tanuld meg!

– Tankönyv 148./3.

– Munkafüzet 89./2.

Új: 7-es bennfoglaló tábla

– Tankönyv 155./6. Írd le a füzetedbe is ezt a feladatot! Tanuld meg!

 Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet (sárga) 42./1. 2. 3. 4. 5.

 Nyelvtan:

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 74./2.a

Környezetismeret:

Tk. 74.o. A fagyás és az olvadás részt elolvasni!

Írd le a füzetedbe a következőket! Az előző munkád után hagyj ki egy sort!

 

 Halmazállapot-változások

 A halmazállapot-változás azt jelenti, hogy az egyik halmazállapotból egy másik halmazállapot lesz.

 Fagyás:

víz                                            ⇒⇒⇒                                        jég

folyékony                                0 oC                                         szilárd

A fagyás olyan halmazállapot-változás, amely során a folyékony halmazállapotból szilárd halmazállapot lesz.

Olvadás:

jég                                           ⇒⇒⇒                                     víz

szilárd                                     meleg levegő hatására           folyékony

Az olvadás olyan halmazállapot-változás, amely során a szilárd halmazállapotból folyékony halmazállapot lesz.

Mf. 54.o./1.2.

Szorgalmi Mf. 54.o./3. Ha van kedved elkészíteni a feladatot, akkor a füzetedbe írd le!

 A munkádat fényképezd le és juttasd el az e-mail címemre!

MAGYARÁZAT  (Nem kell leírni  füzetbe!) Olvassátok el anyukáddal, és kérd meg őt, mutassa meg neked a konyhában, hogyan mennek végbe ezek a változások!

Édesanya főzés során zsírt tesz a serpenyőbe. A meleg hatására a szilárd zsír folyékonnyá válik. Ezt is olvadásnak nevezzük. Ez történik a vajjal és a margarinnal is meleg vagy hő hatására. Ennek a fordítottja is igaz. Ha a megolvasztott, folyékony zsír kihűl, vagy a hűtőbe tesszük, akkor szilárd halmazállapotúvá, keménnyé válik. Ez is fagyás. Minden kisgyerek tudja, hogy a fagyit sietve kell elfogyasztani, mert a meleg hatására gyorsan elolvad.

 ———————————————————————————————-

Május 4. hétfő

Az Életvitel feladatok visszaküldésének határideje ma (hétfő) este 20 óra.

 

Matematika:

– Gyakorold szóban az 5-ös és 9-es szorzó-, bennfoglaló táblát!

– Számoljunk 66./1. 2. 3.

Olvasás:

– Olvasókönyv 74./4.

– Olvasd el az Olvasókönyv 75-76. oldalát!

– Olvasás munkafüzet 33./3.

Nyelvtan:

– Olvasd el a zöld keretben lévő szabályt a Nyelvtan tankönyv 88./2. feladatában!

– Nyelvtan munkafüzet 70./1. a, b, c

 

Május 5. kedd

A versről készült videó visszaküldésének határideje ma (kedd) este 20 óra!

 

Matematika:

– Gyakorold szóban az 5-ös és 9-es szorzó-, bennfoglaló táblát! Készítsetek róla videót!      Önállóan, hangosan, kívülről mondd!

Visszaküldés határideje: május 7. (csütörtök) este 20 óra!

– Okoskodó 56./1. 2.

Olvasás:

– Olvasd el az Olvasókönyv 75-76. oldalát!

– Olvasás munkafüzet 34./5.

Nyelvtan:

– Olvasd el a Tankönyv 91. oldalán a zöld keretben lévő szabályt!

– Tankönyv 88./1. , 90./1.

 

Május 6.. szerda

Matematika:

– Feladatgyűjtemény 74./3.

– Tankönyv 142./2. , 143./7.

Olvasás:

– Olvasd el az Olvasókönyv 77. oldalát!

Nyelvtan:

– Nyelvtan munkafüzet (kék) 70./2.

 

 

Kedves Szülők!

 Ez a hét igen rövidke, csütörtök és péntek szünet. Ezért csak három napra küldök anyagot.

A hosszú hétvégére jó pihenést kívánok!

Varga Emma

 Április 27. hétfő

Matematika:

– Feladatgyűjtemény 73./1. 2. 3. 4. 5.

Olvasás:

– Olvasókönyv: 101. oldal, Petőfi Sándor: Anyám tyúkja című verset kívülről meg kell tanulni!

Gyerekek! Minden nap tanuljatok meg egy versszakot, utána gyakoroljátok! Később videót fogok kérni a versmondásról! A gyakorláshoz küldöm ezeket a linkeket!

 Anyám tyúkja. hangos versek:

Ez az első link segíti a legjobban a tanulást!

https://www.youtube.com/watch?v=WrMaQroHO34

  Feldolgozások: ezek csak érdekességek, kedvcsinálók, nem kell énekelve mondani!

https://www.youtube.com/watch?v=KMDGzkZ5PDE

– Minecraft videoklip (Vigyázat, nem teljesen valósághű a szövege!)

https://www.youtube.com/watch?v=jv73zIH-j_8

Határidő a videó elküldéséhez: 2020. május 5. (jövő hét kedd) este 20 óra!

– Olvasás munkafüzet 42./1. 2. 3.

Írás:

– Másold le a vers 1-2. versszakát! Vigyázz, versforma! Költőt és címet is írj!

Életvitel:

- Készítsd el a mellékelt kép alapján anyukádnak az ajándékát! A színes papírt és a kartont lehet újsággal és kartondobozzal, rajzlappal is helyettesíteni, amennyiben nincs hozzá alapanyagotok! A kis lapra ne az angol szöveget írd, hanem sajátot! Egy fát elég elkészíteni!

 Visszaküldés határideje: 2020. május 4. (jövő hét hétfő) este 20 óra!

anyaknapja

Április 28. kedd

Matematika:

– Tankönyv: 140./5. 141./6. 7. 8.

– Gyakorold szóban a 9-es szorzó-, bennfoglaló táblát!

Olvasás:

– Tanuld tovább a verset! Olvasókönyv: 101. oldal.

– Olvasás munkafüzet: 42./4. 5.

Írás:

– Másold le a vers 3-4. versszakát!

 

Április 29. szerda

Matematika:

– Számoljunk 65./1. 2. 3. 4.

Olvasás:

– Tanuld tovább a verset! Olvasókönyv: 101. oldal.

– Olvasás munkafüzet: 42./6. 7. 8.

– Olvasd el az Olvasókönyv 102-103. oldalát!

Írás:

– Másold le a vers 5-6. versszakát!

———————————————————————————————————-

 

 Április 23. csütörtök

Matematika:

- Mondd el hangosan, önállóan a kilences számsort, keresd meg a füzetedben!

  Emlékszel? Ezeket már a számsornál megbeszéltük.

- A tízesek 1-gyel nőnek, az egyesek 1-gyel csökkennek.

- Ha a számokban összeadod a számjegyeket, az összegük mindig 9.

- Tükörpárokat is tudsz alkotni. Pl.: 18-81.

- Új: 9-es szorzótábla.

- Tankönyv: 138./2.,3.,4.

- Írd le a füzetbe a kilences szorzótáblát, tanuld meg!

Olvasás:

– Olvasókönyv: 71-72. oldalt elolvasni!

– Olvasás munkafüzet: 32./1.,2.

Nyelvtan:

– Másold le a füzetedbe a Nyelvtan tankönyv 86./5.a feladatában lévő szöveget!

 

Április 24. péntek

Matematika:

- Feladatgyűjtemény: 62./2.

- Tankönyv: 139./5.

- Új: Kilences bennfoglaló tábla, Tankönyv 140./4., ezt a feladatot a füzetbe is írd le, tanuld     meg!

Olvasás:

- Olvasókönyv: 71-72. oldalt elolvasni!

- Olvasás munkafüzet: 32./3.,4.

 

Nyelvtan:

- Tankönyv: 87./7., füzetbe is le kell írni! Hátul a helyesírási szógyűjtemény segít.

- Tankönyv: 87. oldalán a zöld szabályt olvasd el!

 

Környezetismeret:

A következő vázlatot másold le a füzetedbe!

1 sort hagyjál ki az előző órai munka után! A sor eleje neked is sor elején legyen! Szépen írj, és pontosan másolj! A színekre is figyelj!

 

Halmazállapotok:

szilárd: alakja állandó, csak valamilyen erő hatására változtatható meg.

pl.: kő, csont, fa, fém, só, üveg, papír, liszt

folyékony: alakja változó, mindig felveszi annak az edénynek az alakját, amelybe beleöntjük.

pl.: víz, tej, üdítőital, olaj, méz

légnemű (gáz): nincs meghatározott alakja, mindig kitölti a rendelkezésre álló teret.

(Gáznak is nevezzük őket.)

pl.: levegő, oxigén, földgáz, gőz (vízpára)

Kérlek benneteket tanuljátok meg a vázlatot!

A vázlatot fényképezzétek le és küldjétek el nekem! Jó tanulást kívánok!

Edit néni

MAGYARÁZAT  (Nem kell leírni  füzetbe!) Olvassátok el a szüleiddel, és beszéljetek róla!

A szilárd halmazállapotú anyagok alakja csak valamilyen erő hatására változtatható meg.

  • A papírlap alakját eltépéssel, ollóval nyírással vagy hajtogatással változtathatjuk meg. A saját izomerőnkre van szükségünk.
  • Apa a falécet fűrész segítségével vágja méretre.
  • A vaslemezbe fúrógép segítségével készítenek lyukat.
  • A búzaszemet a malomba viszik őrölni: liszt lesz belőle.
  • A liszt, a kókuszreszelék és a mák is önthető, mégsem folyékony halmazállapotú anyagok. Halmazállapotuk szilárd: apró darabokból vagy szemcsékből állnak. Jegyezd meg! Ha ezeket az anyagokat kiöntjük, akkor egy halomban maradnak az edényben, és nem veszik fel az edény alakját.

 A folyékony halmazállapotú anyagok mindig felveszik annak az edénynek az alakját, amelybe beleöntik.

  • A víz a pohárban olyan alakú, mint a pohár.
  • A tej a tejes dobozban olyan alakú, mint a doboza.
  • A leves a tányérban olyan alakú, mint a tányér alakja.
  • A kávé a csészében olyan alakú, mint a kávés csésze.
  • A padlóra kiömlött víz szétterül rajta, felveszi az alakját.

A légnemű anyagok mindig kitöltik a rendelkezésükre álló teret.

  • A levegő az osztályteremben és a szobádban mindenütt megtalálható. (Természetesen a benne található oxigénnel együtt.)
  • A lufi belsejében is mindenütt van levegő.
  • Ha héliummal töltik meg a lufit, akkor magasra felszáll a levegőben. A hélium is légnemű anyag, vagyis gáz.

 —————————————————————————–

Április 20. hétfő

Matematika:

– Mondd el hangosan, önállóan, fejből a 2-es, 6-os szorzó-bennfoglaló táblát!

– Tankönyv 137./5. 6.

– Feladatgyűjtemény 65./5. a füzetbe kell leírni a feladatokat!

Olvasás:

– Olvasás munkafüzet 26./3. , 27./4. 5. 8.

Nyelvtan:

– Tankönyv 85./1.

– Írás munkafüzet (sárga) 48./1.

 

Április 21. kedd

Matematika:

– Mondd el hangosan, önállóan, fejből a 2-es, 6-os szorzó-bennfoglaló táblát!

Készítsetek róla videó felvételt és küldjétek el a Facebook fiókomra! Határidő: 22-e, szerda 20 óra!

– Tankönyv: 137./7.

– Feladatgyűjtemény 65./2. 3.

Olvasás:

– Olvasás munkafüzet 28./3. elolvasni.

Nyelvtan:

– Tankönyv 85./2. a feladatának szavait másoljátok le a füzetbe! (a narancssárga részben lévőket)

– Tankönyv 86./4.

 

Április 22. szerda

Matematika:

– Okoskodó 54./1. 2. 3. , 52./2.

Olvasás:

– Olvasás munkafüzet: 28./3. elolvasni.

– Olvasás munkafüzet 29./4. 5. 6.

Nyelvtan:

– Munkafüzet (kék) 68./1. 3.

 

 

Tisztelt Szülők!

Remélem kellemesen telt a tavaszi szünet! Mellékelten küldöm április 15-től 17-ig a tananyagot. Sokat segítettek eddig is, bízom további kitartó munkájukban!

 Üdvözlettel: Varga Emma

 Április 15. szerda

Matematika:

– Mondd el hangosan, önállóan, fejből a 3-as, és a 6-os szorzó-bennfoglaló táblát!

– Feladatgyűjtemény: 70./3.,4. , 71./2.,3.,

Olvasás:

– Olvasókönyv: 52./2.,5.,

– Olvasókönyv: 53-54. oldalt olvasni.

Nyelvtan:

– Tankönyv: 82./7., Olvasd el a zöld szabályt is!

– Tankönyv: 84./4., 5., Olvasd el a zöld szabályt is!

 

Április 16. csütörtök

Matematika:

– Feladatgyűjtemény: 70./6. , 72./2.,4.,5.,

Olvasás:

– Olvasókönyv: 53-54. oldalt elolvasni!

– Olvasás munkafüzet: 22./1.,2.,3.,4.,5.,

Írás:

– Írás munkafüzet (sárga): 48./2.,

Vigyázz: higgyen a helyes írásmód!

 

Április 17. péntek

Matematika:

– Gyakorold szóban a 6-os szorzó- bennfoglaló táblát!

– Számoljunk: 63./3., 5., 64./1.,

– Feladatgyűjtemény: 72./6.,

Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet (sárga): 14. oldalt végig megoldani!

Nyelvtan:

– Munkafüzet (kék): 67./3.,

Környezetismeret:

Folyékony és légnemű anyagok

Tk. 72-73.o. Elolvasni

Mf. 52.o./1.2.3.4.5., 53.o./6.7.

Szorgalmi 53.o./8. A hangszer nevét is írd mellé vagy alá!

 —————————————————————————————————–

 

Tisztelt Szülők!

Köszönöm eddigi munkájukat és mellékelten küldöm az április 6-8-ig vonatkozó tananyagot.

Amennyiben kérdésük van, vagy nem értenek egy feladatot keressenek ott föl nyugodtan!

A tavaszi szünetre nem küldök külön feladatokat, a szorzótáblát folyamatosan gyakorolják!

Jó pihenést, jó egészséget, és a lehetőségekhez képest kellemes kikapcsolódást kívánok!

Üdvözlettel: Varga Emma

 

Április 6. hétfő

Matematika:

1. Mondd el hangosan, önállóan, fejből a 4-es, 8-as, 3-as szorzó-bennfoglaló táblát!

- Vegyétek fel, és küldjétek át videó üzenetben a facebook fiókomra!

2. Új: 6-os szorzótábla

Tankönyv 135./2.

Írd le a füzetbe a 6-os szorzótáblát, tanuld meg!

Olvasás:

- Gyakorold „A kis herceg” című mese tartalmát!

- Olvasókönyv: 66./2.,4., 67. oldalt olvasni!

Nyelvtan:

- Munkafüzet: 65./3., 4.,

 

Április 7. kedd

Matematika:

- Gyakorold szóban a 6-os szorzótáblát!

- Tankönyv: 135./3., 4.

- Számoljunk: 64./2.

Olvasás:

- Gyakorold „A kis herceg” című mese tartalmát!

- Olvasd el az Olvasókönyv 68-69. oldalát, szóban oldd meg a feladatokat!

- Olvasás munkafüzet 31./1., 2., 3., 4.

Írás:

- Másold le a füzetedbe az Olvasókönyv 67. oldalán lévő verset! (Tavaszköszöntő)

  Vigyázz, versforma!

  Írj címet és költőt is, úgy ahogy szoktuk!

 

Április 8. szerda

Matematika:

- Új: 6-os bennfoglaló tábla.

   Tankönyv: 136./3. – ezt a feladatot írd le a füzetbe, tanuld meg!

- Számoljunk: 63./1., 4.

Olvasás:

- Olvasókönyv: 92., 93. oldalt elolvasni!

- Olvasás munkafüzet: 38./4., 5.

Nyelvtan:

- Tankönyv: 80./3., 83./1.

 A következő készségtárgyakból most adom meg az anyagot. Amint elkészültek a munkadarabok bármikor, de legkésőbb a tavaszi szünet végéig küldjék vissza!

 

Testnevelés:

Kérek egy fényképet arról, ahogy a gyermekük valamilyen testedzést végez!

Vizuális kultúra:

Rajzold le egy rajzlapra, hogy mit csináltál a tavaszi szünetben! Kidolgozott, szép munkákat várok! Bármilyen technikával (festés, zsírkréta, színes ceruza, filctoll) el lehet készíteni. A lap aljára írd le, hogy mit rajzoltál!

Életvitel:

Mellékelek egy feladatot.

Kérem ezt a virágfüzért elkészíteni, lefényképezve visszaküldeni! (Ha nincs színes papír, akkor újságpapírból is megoldható.)

virag

———————————————————————————————————

Tisztelt Szülők!

Köszönöm eddigi munkájukat és mellékelten küldöm az április 1-3-ig vonatkozó tananyagot. Kérem napi szinten dolgozzanak, a kért feladatokat küldjék vissza lehetőleg még aznap!

Minden nap írok aktualitást a facebook csoportba, kérem kövessék azt is!

Amennyiben kérdésük van, vagy nem értenek egy feladatot keressenek ott föl nyugodtan!

Üdvözlettel: Varga Emma

 

Április 1. szerda

Matematika:

- Mondd el hangosan a 3-as számsort és a 3-as szorzótáblát!

- Új: 3-as bennfoglaló tábla

- Tankönyv 133./5. 6. 7.

- Az 5. feladatot a füzetbe is másold le és tanuld meg!

Olvasás:

- Olvasókönyv 45. oldalt hangosan olvasni

- Munkafüzet 19./1. 2. 4. 5.

Nyelvtan:

- Tankönyv 80./1.

 ———————————————————————————–

Április 2. csütörtök

Matematika:

-Mondd föl szóban a 3-as szorzó és bennfoglaló táblát!

-Új jel értelmezése:

Névtelen3

Keresem azt a számot, ami a 4-nél kevesebb vagy egyenlő.”

Ezt az egészet másoljátok le a füzetbe és többször olvassátok föl hangosan!

- Feladatgyűjtemény 69./2. 3. és 70./5.

Olvasás:

-Gyakorold az olvasókönyv 45. oldalát!

- Munkafüzet 19./3. Ehhez kapcsolódóan rajzolj a Kincses füzetedbe 2 párosított rajzot magadtól!

 Nyelvtan:

- Munkafüzet (kék) 62./2.

——————————————————————

Április 3. péntek

Matematika:

-Okoskodó 53./1. 2. 3. 4. 5.

Nyelvtan:

- Tankönyv 81./4. 5.

Olvasás:

Olvasd el 1X az olvasókönyv 49-50. oldalát!

Környezetismeret:

Szilárd anyagok                                                                      .

Tk. 70-71.o. Elolvasni

 Mf. 50.o./1.2

  Mf. 51.o./4.

  Szorgalmi: Mf. 51.o./6.

————————————————————————————-

Kedves Szülők!

Még az iskolabezárás előtt írtunk nyelvtanból témazáró felmérést a „Szótő és toldalék” című tananyagból, valamint ehhez kapcsolódóan tollbamondást is. Fontos, hogy a gyerekeknek legyen jegyük az értékelhetőség miatt, ezért ezeket én kijavítottam és itt megadom a gyerekek érdemjegyeit. Kérem pirossal írják be mindkét jegyet a nyelvtan tantárgyhoz a Tájékoztató füzetbe! Természetesen adandó alkalommal a naplóban is rögzítve lesznek ezek, és a jutalom nyomdákat is megkapják érte a gyerekek.

Akiknek jól sikerült, azoknak gratulálok, akik kicsit jobbra számítottak azok se keseredjenek el, gyakoroljanak és ki tudják még javítani.

Akiknek úgy látom, hogy mindenképp valamilyen fontos javítandó hiba van a dolgozatban, azoknak leírom a szokásos mindennapi e-mailemben.

Köszönöm a folyamatosan visszaküldött kész feladatokat is, természetesen az év végi  érdemjegy kialakításában ezeknek is fontos szerepe lesz.

Üdvözlettel: Varga Emma

 

 

Kedves Szülők!

Ahogy Borbola Kitti is írta, az iskola honlapján lesz elérhető a két hetes időtartamra a tananyag. Én lebontottam napi adagokra. Próbálják ezt a tempót tartani, hogy ne sűrűsödjenek össze a feladatok. Próbálok a tanulás és a gyakorlás menetéhez is segítséget adni. A szóbeli feladatok megoldása is fontos részét képezi a tanulási folyamatnak, ezért fontos, hogy az írásbeli munkák mellett ezek a feladatok is elkészüljenek. A legfontosabb feladat a szorzó-  és bennfoglaló táblák pontos elsajátítása, ezért kérem ezt minden adandó alkalommal gyakorolják, tegyék a napi rutin részévé!

A tanulandó feladatsorom mellé Borbola Kitti fog keresni játékos feladatokat, melyek a tananyag elmélyülését segítik. Ezt ő ide, ebbe a csoportba fogja feltölteni. Ezek a feladatok nem helyettesítik a kötelező feladatok megoldását.

Ha valaki elakad, nyugodtan kérdezzen itt, vagy az email címemen. Borbola Kitti is szívesen segít.

Új  címem: digioktatasemma@gmail.com. Kérem erre a címre is küldjék el az email elérhetőséget, hogyha valamelyik felület nem működik, akkor is legyen kapcsolatunk!

Holnaptól új kislány is érkezik az osztályunkba. Kérem ismerkedjenek majd meg a családdal és segítsék őket ezen a csoporton keresztül!

Fontos lesz egy napi rutin kialakítása. Ezt beszéljék is meg a gyerekekkel! Pl. Mikor kezdenek tanulni, hol lesz kis pihenő közte? Javaslom valami egyszerű jutalmazást is alkalmazzanak! Otthon is lehet matricázni, táblázatba írni a napi sikereket! Telefonon, ha lehetséges a gyerekek beszéljenek egymással, mert fontos nekik a közösség! Nehéz lesz biztosan, de mi egy jó csapat vagyunk, így ezt is megoldjuk! Munkájukat előre is köszönöm!

Varga Emma

 

Kedves Gyerekek!

Nagyon sajnálom, hogy nem tudunk személyesen találkozni és együtt tanulni. Én is küldöm nektek a környezetismeret feladatokat. Kérlek benneteket, hogy pontosan és szépen készítsétek el őket. A munkafüzet néhány elkészített feladatát majd szeretném megnézni. Oda fogom hozzájuk írni, hogy készítsetek róla fényképet, és a szüleitek segítségével küldjétek el az e-mail címemre: digioktatasredit@gmail.com

A tanulás mellett fontos a mozgás és a friss levegőn tartózkodás is. Ha lehetőségetek van rá, menjetek ki egy kicsit a kertbe, a szabadba. Csodálkozzatok rá az ébredő természet szépségére: a nyíló virágokra, csivitelő madarakra. Ha van kedved szép képeket is készíthetsz róluk, és nekem is elküldheted őket. Ne feledd, most a legfontosabb az egészség megőrzése, ezért kell otthon maradni és otthon tanulni. Előre is köszönöm a szüleitek segítségét, és bízom benne, hogy velük együtt sikerül megtanulnotok a legfontosabb ismereteket. Jó tanulást kívánok nektek! Remélem, hogy nem sok időn belül találkozhatunk majd az iskolában! Jó egészséget kívánok nektek és a családotoknak!

Rabi Edit Éva

 

Március 23., hétfő:

Matematika:

– A március 19-én leírt módszer alapján gyakorold a 8-as bennfoglaló táblát!

– Készíts gyakorló kártyát! ( Külön lapra írd le mindegyik 8-as szorzást és osztást! Keverd össze! Keresd a párját! Játszottunk ilyet.)

– Kincses 8-as szorzótáblás oldalt végig kitölteni! Próbáld fejből, utána vedd elő a szorzótáblás lapot, és javítsd ki magadnak! Amelyik hibás volt, azt a füzetedbe írd le helyesen többször!

 

Olvasás:

- Olvasókönyv 39. oldal.

– Munkafüzet 16/1.

– Rajzolj a kincsesbe egy olyan helyzetet magadról, amikor helyesen viselkedtél! Egy mondatban írd alá, hogy mit rajzoltál!

 

Nyelvtan:

– Munkafüzet (kék) 60/2.a, 61/4.

 

Március 24. kedd:

Matematika:

– Kincses: Szorzótáblák gyakorlása: 2, 4, ezt az oldalt végig oldd meg!

– Tankönyv: 121/6.

– Hangosan mondd el ötször a 8-as szorzó- bennfoglaló táblát!

Olvasás:

- Olvasókönyv 40-41. oldal

– Rajzold le a Kincsesbe, hogy te mit szeretnél tenni felnőttként! Írd le egy mondattal a rajz alá!

 

Írás:

– Másold le a Nyelvtan tankönyv 116/17. szövegét! Ha készen vagy, akkor zöld színessel javítsd ki a szöveg alapján! A hibás szavakat írd le helyesen újra!

 

Március 25. szerda:

Matematika:

– Szorzótáblák gyakorlása: 2, 4, 8, ezt az oldalt végig oldd meg!

– Mondd el ötször a 2-es, 4-es, 8-as szorzó- és bennfoglaló táblát! Utána próbáld fejből leírni a füzetedbe! Ha készen vagy, akkor a szorzólap segítségével javítsd ki! Amelyik nem ment, azt helyesen többször írd le!

– Számoljunk 47/3.

 

Olvasás:

– Hangosan olvasd fel a 41. oldalról  szöveget!

– Munkafüzet 17/1., 2., 3., 4.

 

Nyelvtan:

– Tankönyv 77/1.

– Munkafüzet 62/1.

 

Március 26. csütörtök:

Matematika:

– Hangosan mondd föl a 2-es, 4-es, 8-as szorzó- és bennfoglaló táblát!

– Tankönyv 124/10., 11., 124/14.,15.,18.

 

Olvasás:

– Olvasókönyv 42-43. oldal.

– Rajzold le a Kincsesbe, hogy miért szoktál dühös lenni! Írj róla egy mondatot!

 

Írás:

– Írás munkafüzet (narancssárga) 47. oldal 2., 3.

Kérj meg valakit, hogy a 4. feladathoz a nyelvtan tankönyv szógyűjteményéből diktáljon neked öt szót!

 

Március 27. péntek:

Matematika:

– Feladatgyűjtemény 68/1., 2.

– Számoljunk 62/1.,2.,3.

 

Olvasás:

– Olvasókönyv 43. oldalt olvasd fel hangosan!

– Munkafüzet 18/2.,3.,4.

 

Nyelvtan:

– Olvasd el a nyelvtan tankönyv 78. oldalán a zöld szabályt! Próbáld önállóan is elmondani!

– Tankönyv 78/4.,5.

 

Környezetismeret:

Az anyagok érzékelhető tulajdonságai                               Mf. 46.o./1.2.3.

Tk. 66-67.o. Elolvasni                                                            Mf. 47.o./4.5.

Szorgalmi: Mf. 47.o./6.

Szép, színes rajzokat szeretnék.

Az elkészült munkádat fényképezzétek le és az e-mail címemre küldjétek el!

 

 

Március 30. hétfő:

Matematika:

– Számoljunk 62/4.

– Új: 3-as szorzótábla (A korábban leírt módokon gyakorolhatod!)

– Tankönyv 130/1., 2., 131/3.

– Írd le a négyzetrácsos füzetedbe a 3-as szorzótáblát, tanuld meg!

– Számoljunk 38/4.

 

Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet 11. oldal végig!

– Próbáld hangos olvasásodban a mondatokat folyamatosan olvasni, a hangsúlyokat érzékeltetni! Párbeszédként olvasd fel valamelyik családtagoddal!

 

Nyelvtan:

– Tankönyv 79/6.

– Munkafüzet (kék) 63/3.

 

Március 31. kedd:

Matematika:

– Mondd el ötször a 3-as számsort és a 3-as szorzótáblát!

– Próbáld önállóan, fejből leírni a szorzótáblát a füzetedbe! Önellenőrzéssel javítsd!

– Tankönyv 131/4.,5.

– Feladatgyűjtemény 70/2.

 

Olvasás:

– Szövegértő munkafüzet 13. oldal végig!

 

Írás:

– Másold le a nyelvtan tankönyv 116/19. szövegét! Önellenőrzéssel a zöld színeseddel javítsd ki a szöveg alapján! A hibás szavakat írd le helyesen!

 

Ének tantárgyból a dalanyagot tanulgassák, munkafüzetet is tölthetik.

Testnevelés keretében lehetőség szerint mozogjanak minél többet.

A gyermekek által elvégzett munka ellenőrzése is várható majd, ennek mikéntje még kialakítás alatt van.

A következő feladatsort március 31-én töltöm fel, észrevételeiket folyamatosan várom!

Esetleges gondokkal, kérdésekkel az előzőekben megadott módokon lehet felvenni velem a kapcsolatot.

 

Köszönöm a sok segítséget! Minden gyereknek küldök egy nagy ölelést!

 

                                                                                                                      Varga Emma

 Posted by at 09:46