3. osztály

 

Június 2-5.

Június 2. – kedd

  1. Matematika: Új anyag – Kicsinyítés, nagyítás

Oktatóanyag (a rovarig elég megnézni, a rajzolást, szerkesztést már nem kell):

http://www.fejlesztelek.hu/matek/harmadik/oktato/szerkesztes3/szerkesztes.php?k=kezd

Tk. 182/1. és a sárga szabály a 2. feladat alatt: Olvasd el az ismertetőt, nézd meg a képeket, gondold végig!

Tk. 183/5.a Készítsd el a füzetedbe az ábrákat! Ugyanannyi négyzetrácsot használj, mint a képeken!

  1. Olvasás: Békák – ismeretterjesztő szöveg

Környezetismeretből még van anyagunk, ezért azt írtam ki anyagnak.

Környezetismeret tk. 66-67. o. Figyelmesen olvassátok el a szöveget, nézegessétek meg a képeket!

Környezet mf. 56/4, 5. Fotót kérek a munkafüzetről.

  1. Nyelvtan: A melléknevek fokozása

Mf. 94/2. és a 95/5.a Mindegyik feladatban írd át színessel a fokozott melléknév jelét!

Fényképet kérek a feladatokról.

  1. Testnevelés:

Jó játék az egész hétre:

https://wordwall.net/hu/resource/1051196/testnevel%C3%A9s/testnevel%C3%A9s-3oszt%C3%A1ly

 

Június 3. – szerda

  1. Matematika: Kicsinyítés, nagyítás

Mf. 96/1. Mindig annyit lépj, amennyi az ábrán van! Fotót kérek!

Szorgalmi f.: Mf. 96/2. Amelyik lépést megrajzoltad, húzd át, akkor nem tévesztesz!

Fotózd le, ha elkészítetted!

  1. Olvasás: Csodálatos madárvilág- ismeretterjesztő szöveg

Környezetismeret tananyag

Környezetismeret tk. 68-69. o. Olvassátok el a madarakról szóló ismertetőt!

Környezetismeret mf. 57/1, 2.

  1. Fogalmazás: Fogalmazás olvasmányélmény alapján

Fogalmazás mf. 60/2.a,b,c. és a 3.a,b

A 3. feladatról képet kérek.

 

Június 4. – csütörtök

  1. Matematika: Parkettázás

Mf. 98/1, 2. Itt, a munkafüzetben rajzold meg a mintákat! Figyelj a szabályra!

(Életvitel óra is!) Fényképet kérek a munkafüzetről!

Szorgalmi f.: Mf. 98/3. Itt, a munkafüzetben rajzolj! Fotózd le, ha megcsinálod!

  1. Nyelvtan: Melléknevek fokozása

Mf. 95/4.a,b

Mf. 95/6.a,b Szabály a felsőfokú melléknevek szótagolásához: Mindig a leg- és a melléknév találkozásánál választjuk el! pl. leg-e-rő-sebb

Fényképet kérek a munkafüzet 95. oldaláról.

 

Június 5. – péntek

  1. Matematika: Parkettázás

Mf. 99/4. és 5. Az 5. feladatban meg kell rajzolnod vonalzóval a rácsokat, hogy számolni tudj! (Rajzóra is!) Fotót kérek a lapról!

  1. Olvasás: Emlősök

Környezetismeret tk. 70-71. o. A hódról már sokat olvastunk. A kiránduláson láttuk is kártévő munkájukat. Most a vidráról is olvashattok.

Környezetismeret mf. 58/2, 3.

————————————————————————————

10.hét: Május 25-29.

Május 25. – Hétfő

  1. Környezetismeret: Hazai halaink

Ok. 64-65. o. Olvasd el az ismertetőt!

Mf. 55/1, 2. (meg kell tanulni), 3, 4, 7,8.

Fényképet kérek a munkafüzet teljes oldaláról!

  1. Matematika: Vonalak – eszközök

Tk. 176/1, 2. Olvasd el, és végezd el szóban a feladatokat!

Tk. 176/4. A füzetedbe rajzold meg a vitorlást!

  1. Olvasás: A titokdoboz

Ok.104/10, 11. és 105/12. Olvasd el a történetet! Szóban válaszolj a tk. kérdéseire! Holnap kapsz írásbeli feladatokat a történethez!

  1. Nyelvtan: Melléknevek

Meg kell tanulni:

A melléknév szabálya: A melléknév valakinek vagy valaminek a tulajdonságát fejezi ki. Kérdései: Milyen? (pl.: szép) Hogyan? (pl.: szépen)

Oktató anyag:

http://www.fejlesztelek.hu/nyelvtan/oktato/harmadik4/nyelvtan1.php?k=kezd

Tk. 87/5.a Húzd alá a sorokban a kakukktojást! Írd le a füzetedbe ezt a három szót!

Mf. 93/5. Vigyázat, melléknevekkel kell kiegészíteni! Milyen?

Mf. 93/6.a Húzd alá a mesében az ,,eltévedt” mellékneveket!

Írd le a teljes, kijavított szöveget a füzetedbe! Fotót kérek róla!

Gyakorló anyag található:

http://www.fejlesztelek.hu/nyelvtan/nyelvtan6/nyelvtan1.php?k=kezd

Gyakorló anyag- Melléknév felismerése mondatokban:

http://www.fejlesztelek.hu/nyelvtan/nyelvtan15/nyelvtan1.php?k=kezd

 

Május 26. – kedd

  1. Matematika: Vonalak – eszközök

Mf. 91/1, 2, 3. Játékos feladatok, biztosan tetszeni fog.

A 2. feladatot a füzetedben tudod megrajzolni!

  1. Olvasás: A titokdoboz

Ok.104-105. o. Olvasd el újra a történetet!

Mf. 56/5.a,b,c,d,e,f Készítsd el a történethez kapcsolódó feladatokat! Küldj fotót!

  1. Nyelvtan: A melléknév fokozása

Bemutató anyag: Tk. 88/1. és 88/2. vagy

https://www.youtube.com/watch?v=M68mZMazOU8&fbclid=IwAR3NsrPCeVjrzZgga2gUhIwhkieUlPBSM9wdEjX0VlscxYZQvKCCPS10DtY

Tk. 88. és a 89. oldalon a bagoly szabályt tudni kell!

Tk. 89/4.a,b,c A füzetbe dolgozz! Fényképet kérek a füzetről!

 

Május 27. – szerda

  1. Matematika: Tükörképek készítése – alakzatok szimmetriája

Nézzétek meg a videót, érdekes és vicces!

http://www.fejlesztelek.hu/matek/harmadik/oktato/szerkesztes2/szerkesztes.php?k=kezd

Tk. 178/1; 179/5.

Mf. 92/1, 2. Játékos feladatok: Rajzold meg a tükörképeket! Ellenőrizz tükörrel!

  1. Olvasás: József Attila: Altató

Tk. 106-107. o. Olvasd el a verset!

Mf. 58/3.a,b Az elkészített feladatról fotót kérek!

  1. Fogalmazás: Álmomban

Olvasás mf. 58/1. Nem a munkafüzetbe, hanem a fogalmazás füzetbe kérem leírni az álmot! Rajzolhatsz is hozzá! Fotót kérek a füzetről!

 

Május 28. – csütörtök

  1. Matematika: Tükörképek készítése – alakzatok szimmetriája

Mf. 93/3, 4, 5. Rajzold meg a tükörképeket! Színezz is! Fotót kérek a lapról!

  1. Nyelvtan: Melléknevek fokozása

Mf. 94/1.a,b,c Emlékezz vissza a szabályra! (Tk. 88.o. bagoly) Fényképet kérek a feladatról!

  1. Életvitel:

Tükörképek készítése – alakzatok szimmetriája

Meglepetés: Matematika mf. 95/9. Rajzold meg a tükörképeket! Fotót kérek a lapról!

 

Május 29. – péntek

  1. Matematika: Tükörképek készítése – alakzatok szimmetriája

Mf. 94/6, 7. Tükrözz! Ellenőrizz tükörrel!

  1. Olvasás: Fordított világ

Ok. 107. o. Olvasd el a vicces verset!

  1. Vizuális kultúra: Vers illusztráció

Készíts rajzot a Fordított világ (Ok. 107.o.) című vershez!

Válassz ki a versből egy vicces részletet, és rajzold le! Színes legyen a rajzod! Színes ceruzával dolgozz! Fényképet szeretnék a rajzról!

  1. Testnevelés: A kerékpározás közlekedési szabályai

Sokat szoktatok biciklizni. Nézzétek meg ezt a kis videót, mely a kerékpározás közlekedési szabályairól szól gyerekeknek!

https://www.youtube.com/watch?v=3Wb1uTWb9JU&fbclid=IwAR3y1YgRWSIQ3LTepNtF0J5iG5K7kFS5qxRp3gmke6M3W2B-RgEhx4ixhoU

 —————————————————————————

 

9. hét: Május 18-22.

Május 18. – hétfő

  1. Környezetismeret: Rovarok a vízben, vízparton

Rövid bemutató anyag:

https://www.youtube.com/watch?v=82umPzhV95g

Tk. 63.o. Olvasd el az ismétlést, ami tavaly tanultunk a rovarokról, bogarakról!

A szitakötőről és a képek alatt még három rovarról olvashatsz.

Mf. 54.o. 2,3,4.

  1. Matematika: Új anyag: Negatív számok

Oktató tananyag I.:

http://www.fejlesztelek.hu/matek/harmadik/oktato/negativszamok/negativszam.php?k=kezd

Tk. 174. o. a szabály értelmezése, és a hőmérő vizsgálata

Tk. 174/1, 2. Csak le kell olvasni és a hőmérők alá írni a hőmérsékletet! Nem kell sorrendbe rakni!

Mf. 90/1. Alulról színezünk felfelé! Fotót kérek róla!

Manós mf. 66/ 1.a, 2.a Nem kell a b.) feladatokat elvégezni!

Játék:

https://wordwall.net/hu/resource/1750800/matek/negat%C3%ADv-sz%C3%A1mok

  1. Olvasás: Fűben-fában orvosság

Tk. 96-97. o.

Mf. 52/1. Játék

Mf.52/3. Kösd össze a növény képét a nevével!

Szorgalmi f.: Mf. 52/2. Ha megcsinálod, fotózd le!

  1. Nyelvtan: Összefoglalás – Igék

Tk. 82. o. Összefoglaló szabályok az igéről – Olvasd át!

Mf. 90/1 és 2.a,b Gyakorló feladatok Kedves Szülők! Kérem, most ne segítsenek a gyerekeknek, szeretném látni, mennyire sikerült elsajátítani az anyagot, melyek a típushibák!

Május 19. – kedd

1.Matematika: Negatív számok összehasonlítása

Oktató anyag II.:

http://www.fejlesztelek.hu/matek/harmadik/oktato/negativszamok2/negativszam.php?k=kezd

Tk. 174/4. Füzetben kell dolgozni! Segít a Tk. hőmérője!

Manós mf. 66/1.b, 2.b, 3, 4. Kérek a teljes lapról képet!

  1. Olvasás: A Tisza eredete

Ok. 98. o. Olvasd el A Tisza eredete című mondát!

Egy rövid videót nézhetsz meg a Tisza forrásáról (1:32):

https://www.youtube.com/watch?v=1tUmpAKJ5gs

Ok. 98. o. Attila, a hun király temetéséről is olvasd el a részletet!

Attila, a hunkirály haláláról és temetéséről a mondát itt hallgathatod meg:

https://www.youtube.com/watch?v=UhC71kifDX0

Mf. 53/1. Egyszerű feladat.

  1. Nyelvtan: Összefoglalás – Igék

Kedves Szülők! Kérem, most ne segítsenek a gyerekeknek, szeretném látni, mennyire sikerült elsajátítani az anyagot, melyek a típushibák!

Mf. 90/2.c A teljes lapról kérek képet!

Mf. 91/3.a 

Szorgalmi f.: Mf. 91/4. A rejtvény megfejtésénél figyelj a helyesírásra!

Játék: j vagy ly? A kockára kell kattintani!

https://learningapps.org/7618892

Rokon értelmű igék:

https://learningapps.org/7619354

Igekötős ige vagy nem?

https://learningapps.org/11440137

 

Május 20. – Szerda

  1. Matematika: Negatív számok összehasonlítása

Mf. 90/2, 3, 4. Ha nehezen megy, használd a Tk. 174. oldalán lévő hőmérőt! Az egész oldalról kérek képet!

Szorgalmi f.: Mf. 90/5. Ha megcsinálod, küldj fotót!

  1. Olvasás: Égszakadás, földindulás

Szövegértést fejlesztő mf. 13.o. Figyelmesen olvasd el kétszer a szöveget!

1-5. feladatok: Végezd el a feladatokat! Fényképet kérek az oldalról.

  1. Fogalmazás: Mesélj!

A fogalmazás munkafüzetbe beragasztottunk egy borítékot, abban van egy lap képsorokkal. Erről a lapról fogunk dolgozni. (Ha valaki elhagyta, szóljon, elküldöm!)

  1. képsor (rókás-macis): Nézd meg a négy képet! Állítsd megfelelő sorrendbe őket! Szóban mondj a képekről egy rövid történetet!

Írd le a füzetedbe ezt a rövid mesét! Mindegyik képről maximum 2 mondatot írj! A végén olvasd el, hogy értelmes és összefüggő mondatokat írtál-e! Ügyelj arra, hogy ne legyen szóismétlés! Küldj képet a munkádról!

 

Május 21. – Csütörtök

  1. Matematika: Gyakorlás – Negatív számok összehasonlítása

Manós mf. 67/5, 6, 7. Ha nehezen megy, használd a Tk. 174. oldalán lévő hőmérőt!

A 7. feladatnál a táblázat elején nyíllal jelöld a szabályt!

  1. Nyelvtan: Új tananyag – A melléknév

Bevezetés: Tk. 85. o. Válaszolj a képek alatti kérdésekre szavakkal!

Oktatóanyag:

https://www.youtube.com/watch?v=2ldww29xh2c

Teljesen elmagyarázza a Tk. 86-87. oldalát! Nagyon fontos lenne! Aki tudja, nézze meg!

Tk. 86/1, 2.a, 3. Szóban válaszolj a feladatok kérdéseire!

Tk. 87/ bagoly A szabályt meg kell tanulni!

Mf. 92/1, 2, 3.a Oldd meg a feladatokat, küldj képet a lapról!

  1. Életvitel + rajz: Virágok

Fess virágokat vagy virágcsokrot érdekes technikával! Temperát használj! Nézd meg az öt képet, válassz közülük egyet, készítsd el! Ha kész, szeretném a fotóját látni! ( Rajz jegy)

Itt találod a képeket:

https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=2991346670912015&id=618586828188023

 

Május 22. – Péntek

  1. Matematika: Negatív számok – szöveges feladatok

Tk. 175/7. Füzetben dolgozz! Fotózd le!

Tk. 175/8. Jelöld a táblázatnál a szabályt nyíllal, úgy könnyebb! Fotót kérek a feladatról!

  1. Olvasás: Az én titkaim

Ok. 102/1,2,5,6. Jót beszélgetnénk erről a témáról, de sajnos most nincs rá lehetőség. Valamelyik családtagoddal beszélgess róla!

Ok. 103/7. Olvasd el a titokról szóló versrészleteket!

Mf. 56/1,2,3,4. Kíváncsi vagyok, küldj a lapról képet!

  1. Testnevelés:

Fotót kérek valamilyen mozgásos játékról, tevékenységről!

Biciklizés, görkorizás, rollerezés, fáramászás stb. (Testnevelés jegy!)

———————————————————-

8. hét: Május 11-15.

Május 11. – hétfő

  1. Környezetismeret: A virágok titkai

Olyan tananyagot olvashattok, melyről már sokat beszélgettünk.

Az óra teljes anyaga megtalálható, értelmesen elmagyarázva:

https://www.youtube.com/watch?v=pCHO4VtNEVI

Tk. 62. o. Olvasd el a virágos növényekről írt szöveget.

Ismétlés, tudni kell: A virágos növény részei: gyökérzet, szár, levél, virág, termés

Új ismeret, tudni kell: A virág és a termő részeit meg kell tanulni a kép segítségével!

Az érdekességet is: Milyen színű virágok vonzzák a rovarokat?

Mf. 53/1. Nevezd meg a virág részeit!

Tesztelheted a tudásod:

http://learningapps.org/watch?v=pt758xzht17

  1. Matematika: Gyakorlás – Törtek

Érdemes ismétlésként megcsinálni:

http://www.fejlesztelek.hu/matek/harmadik/oktato/tort2/tort.php?k=kezd

Mf. 85/2, 3, 4, 5. Gyakorlás. Fényképet kérek az oldalról!

  1. Olvasás: Firtos

Ok. 90. o. lap tetején és a 91/3. Olvasd el az ismertetőt!

Ok 90. o Firtos - Olvasd el a mondát!

Ok. 91/4. Válaszolj szóban a kérdésekre!

Mf. 48/2. Állítsd sorrendbe az eseményeket!

  1. Nyelvtan: Gyakorlás – Az igék helyesírása

Tk. 80/8.a,b A füzetben dolgozz! Fényképet kérek a füzetről!

Tk. 81/14.a Pótold! j vagy ly?

 

Május 12. – kedd

  1. Matematika: Törtek

Érdemes megnézni az oktató tananyagot:

http://www.fejlesztelek.hu/matek/harmadik/oktato/tort3/tort.php?k=kezd

Mf. 86/6,7,8,9. Gyakorlás. Fényképet kérek a lapról!

Szorgalmi f.: Mf. 86/10. Ha megcsinálod, fényképezd le!

2. Olvasás: I. (Szent) László – A tordai- hasadék (monda)

Ok. 92/1. Rövid ismertető I. Szent László királyról

Ok. 92/2. Idegen szavak magyarázata – felnőtt magyarázata kell hozzá.

Ok. 93. o. A Tordai-hasadék – Olvasd el a mondát! (Lehet, hogy kell egy kicsi szövegmagyarázat nehéz kifejezésekhez)

+ feladat: Mf. 49/2. Érdekes legendákat olvashatsz.

  1. Nyelvtan: Gyakorlás – Az igék helyesírása

Mf. 88/6.a, 7.a,b,c, 8.a Gyakorlás. Fényképet kérek a lapról!

 

Május 13. – szerda

  1. Matematika: Törtek

Mf. 87/11, 12. Gyakorlás.

Mf. 87/13. Figyelni kell a feladatnál, hogy hányadokról beszélünk! Fényképet kérek a lapról!

Szorgalmi f.: Manós mf. 69/6. Ha elkészíted, fotózd le!

  1. Olvasás: A Tordai-hasadék – ismeretterjesztő szöveg

Szövegértést fejlesztő mf. 12. o. – A Tordai – hasadék

– Olvasd el a szöveget kétszer!

- Készítsd el a 2, 3, 4, 5. feladatot! Amikor színessel oldod meg a feladatot, az utasításban is jelöld a színt! Tudjam, melyik szín, melyik kérdéshez tartozik! Fotót kérek!

  1. Fogalmazás: Az anyaggyűjtés módjai

Mf. 54/4.a Először olvasd el a teljes hiányos szöveget, utána egészítsd ki!

Mf. 54/5.a,b Érdekesség!

 

Május 14. – csütörtök

  1. Matematika: Gyakorlás – Törtek

Ismétlés:

http://www.fejlesztelek.hu/matek/harmadik/oktato/tort3/tort.php?k=kezd

Tk. 170/22. Ha megnézted az ismétlést, akkor könnyű feladat.

Manós mf. 69/4. A feladatról kérek képet!

Mf. 88/14. és a 16. – Sokféleképpen lehet színezni, az a lényeg, hogy megfelelő számú kisnégyzet legyen beszínezve!

  1. Nyelvtan: Gyakorlás – Igék helyesírása

Mf. 88/ 8.b Könnyű feladat.

Mf. 89/9.a,c Fényképet kérek a feladatokról!

  1. Életvitel: A tanulás mellett biztosan sokat játszol! Szeretném, ha küldenél arról fotót, hogy milyen kreatív játékkal játszol! Mire gondoltam? –Például: babaruha készítés, virágkoszorú fonása, legóból építés, bunkerkészítés stb. (Leosztályozom!)

 

Május 15. – péntek

  1. Matematika: Törtek

Mf. 88/17. Egy negyed részét kell színezni.

Mf. 88/18, 19. Sokféleképpen lehet színezni, az a lényeg, hogy megfelelő számú kisnégyzet legyen beszínezve! Fényképet kérek az egész lapról!

  1. Olvasás: Szent László füve

Ok. 95. o. Mi a legenda? – Olvassátok el!

Ok. 94/1, 2, 3. Bevezetőként ezt az oldalt kell megnézni, elolvasni!

Ok. 95. o. Szent László füve – Olvasd el a legendát!

Mf. 50/ 1, és a 51/4, 5, 6. Végezd el a feladatokat!

Szorgalmi f.: Mf. 50/2, 3. Ha megcsinálod, küldj fotót róla!

  1. Testnevelés:

Fotót kérek valamilyen mozgásos játékról, tevékenységről! (Testnevelés jegy!)

 —————————————————————————

 7. hét: Május 4 – 8.

Május 4. – hétfő

  1. Környezetismeret: Virágos növények vízben, vízparton; A virágok titkai

Tk. 60-61.o. Olvasd el a növényekről szóló ismeretterjesztő szöveget!

Mf. 53/2, 3, 4. Feladatot oldd meg! Torpedózd ki a választ a könyvből!

  1. Matematika Időmérés: perc-másodperc

Nagyon jó oktató anyagot találtam! Feltétlenül meg kellene nézni, és dolgozni benne, rengeteget segít!

http://www.fejlesztelek.hu/harmadikos-matematika-oktatoprogramok

 

Tk. 161/lap tetején a szabály: Nagyon fontos! Meg kell tanulni az átváltást!

Alatta: Játsszunk az idővel! – Akkor tudod megcsinálni, ha van felnőtt segítséged.

Tk. 161/1.a Írd az órák alá másodperceket! Itt a könyvben dolgozz, ne a füzetben!

Tk. 161/2. Végezd el az átváltásokat!

Tk. 161/3. Figyelj, növekvő sorrendet kér a feladat!

Az átváltásokat a könyvben végezd el!

Percekre válts (amit kell), utána állítsd fel a sorrendet számozással!

Az eredeti időtartamokat írd le a füzetedbe növekvő sorban!

  1. Olvasás: Mátyás király könyvtára

Feltétlenül meg kellene nézni ezt a videót, mely Mátyás király könyvtáráról szól.

https://www.youtube.com/watch?v=IzWbyaEW5KQ

Vannak még fenn további videók, érdekességek a kódexekről.

Ok. 82/1, 2. Mátyás király könyvgyűjteményéről (Corvina) olvasol.

Mf. 42/1. Erről már beszéltünk. Kik tudtak írni ebben a korban, hol, kik és milyen nyelven írták ezeket a könyveket?

Mf. 42/3. Segítség: iniciálé = díszes kezdőbetű

Az interneten is meg lehet nézni, hogy milyenek ezek a betűk!

https://hu.pinterest.com/pin/123708321002757792/

Rajzold le a neved kezdőbetűit, nagyon kidíszítve! Színezd is ki! Kérek róla fotót!

(Ez rajzóra is!)

  1. Nyelvtan: Gyakorlás

Mf. 85/ 4.a,b Az összes igét húzd alá a szövegben! Utána csináld meg a b.) feladatot!

Mf. 85/5. Könnyű feladat, ha tudod a szabályt:

– Akkor írom egybe az igekötőt a fog szóval, ha a mondatban a fog igét jelöl. fog=tart, markol

– Külön írom az igekötőt és a fog szót, ha jövő időről van szó: igekötő+ fog+főnévi igenév

például: el fog futni, ki fog számolni

Segítség a feladathoz: Tk. 69. oldal/bagoly A mf. 85. lapjáról kérek fotót!

 

Május 5. – kedd

1.Matematika: Gyakorlás – időmérés

Oktató anyag:

http://www.fejlesztelek.hu/harmadikos-matematika-oktatoprogramok

 

Manós mf. 80/ 5.a Percekre érdemes beváltani, de az eredeti mennyiségekkel kell leírni alatta a növekvő sort!

80/6. Az első példa: délelőtt 7:20, délután 19:20

80/7.a Az egyik mennyiséget kötelező beváltani és fölé írni! Utána szabad csak az azonos mértékegységekkel elvégezni az összehasonlítást! Fotót kérek!

  1. Olvasás: Királyi lakomák, felséges ételek

A videó elmeséli, hogy milyen volt egy lakoma Mátyás király udvarában. Szerintem érdekes.

https://www.youtube.com/watch?v=7ESPM3twb_U

Olvastunk már a régi evőeszközökről, étkezési szokásokról, illemről.

Ok. 82/3. Figyelmesen nézd meg a képet a királyi lakomáról! Hogyan esznek az emberek, milyen ételeket fogyasztanak?

Ok. 83. o. Királyi lakomák, felséges ételek

A szöveg bemutatja, milyen volt Mátyás idejében egy királyi lakoma.

Mf. 43/6,7,8,9,10. Az olvasókönyv segítségével töltsd ki a feladatokat! Fotót kérek!

  1. Nyelvtan: Gyakorlás – Az igék helyesírása: Az –ít végű igék

Ezen az órán egy nagyon fontos szabályt kell megtanulni az igék helyesírásáról.

Bemutató példa: Tk. 78/1.a,b. és a bagoly

Röviden ez a szabály: Az –ít hosszít, kivéve a nyit. Ezt tudni kell!!!

Tk. 78/2.a A füzetbe kell leírni a megalkotott igéket! Fotót kérek a füzetről!

Mf. 86/1.a,b és a 2.a Figyelj a szabályra!

 

Május 6. – szerda

  1. Matematika: Gyakorlás – Év, hónap, hét, nap

A lap tetején az átváltásokat tudni kell!!!

Tk. 162/1. Bemutató példa: hónapok – napok száma

Tk. 162/4. Az egyik mennyiséget kötelező beváltani, fölé írni!

Tk. 163/5. Átváltások Erről a feladatról kérek fotót!

  1. Olvasás: A királyasszony otthona

A visegrádi várról sok videó készült, de nagyon hosszúak. Ez a felvétel drónnal készült, kívülről mutatja meg a várat. Nézzétek meg!

https://www.youtube.com/watch?v=xNEIgVv2clM

Ok. 84. o. Olvassátok el a szöveget!

Mf. 44/ 1. Írd be a bekeretezett szavakat az alatta lévő meghatározásokhoz!

Mf. 44/3. Ehhez a feladathoz még egyszer olvasd el az olvasókönyv szövegét, utána készítsd el!

  1. Fogalmazás: Az anyaggyűjtés módjai

Fogalmazás mf. 53/1.a,b Figyelmesen olvasd el az utasítást, aztán nem lesz nehéz a feladat!

Olvasás mf. 45/4. Írd a vonalra a pirossal írt szavak rokon értelmű párját!

Ha elkészültél a teljes feladattal, olvasd el újból, ellenőrizd le! Fotót kérek a lapról!

 

Május 7. – csütörtök

  1. Matematika Új tananyag: Törtszámok

A gyerekeknek ez nehéz anyag, segítséget kell nekik adni!

Alap tudnivaló: Törtekről csak akkor beszélhetek, ha egyenlő részekre darabolok valamit!

Nagyon jó bemutató anyag! Aki ezt végignézi, és még a gyakorló anyagot is megcsinálja, teljesen megérti az új anyagot! (1. rész)

http://www.fejlesztelek.hu/harmadikos-matematika-oktatoprogramok

 

Tk. 165/3. Az anyag megtekintése után könnyebben érthető a feladat, de felnőtt magyarázatával, közösen kell végignézni a képeket, és elolvasni hozzá a leírásokat, elnevezéseket.

Tk. 166/4. Érthetően mutatja be a feladat a tört fogalmát.

Soronként meg kell számlálni az almaszeleteket.

Meg kell fogalmazni, hány részre osztottuk az almákat?

Mennyit ér egy-egy szelet? Hányadokról beszélünk? (Ezt leírták mindegyik feladatnál sorban)

Tk. 167/11. Ennél a feladatnál is sorba kell venni a tört részeket!

Mf. 85/1. A képek alá kell írni a törtrészek neveit. (Például: 1 ketted) Erről a feladatról képet kérek!

  1. Nyelvtan: Igék helyesírása: Az –ul, -ül végű igék

Mintafeladat: Tk. 79/4. Meg kell figyeltetni, hogy mindig rövid az –u és az –ü betű, ha –ul vagy –ül végződésű az ige!

Tk. 79/ bagoly szabály Tudni kell!

Én úgy szoktam megtanítani: Az –ul, -ül rövidül.

Kivételek: dúl, fúl, dúl-fúl, dűl, múl(ik), hűl, nyúl, gyúl (Tk. 79/6.a felsorolt szavak)

Tk. 79/7.a Csak el kell olvasni, és megfigyelni a módosulást!

Mf. 87/4.a  és a 86/3.a Ezekről képet kérek!

Szorgalmi f.: 5.a,b Fotót kérek, ha megcsinálod!

  1. Életvitel: Játék készítése WC papír gurigából

Légy kreatív, készíts valamilyen állatot WC papír gurigából!

Ötletek itt:

https://crealexia.com/keszitsunk-allatkertet-papir-gurigabol/?fbclid=IwAR2__S5lh76JRE615dzfO2tMes0aJJzmcrsYuYiuiiXmmhNrivPjPUNg_4Q

Ha megcsináltad, fotót kérek róla!

 

Május 8. – péntek

  1. Matematika: Törtek

Oktatóanyag: Törtek 2. rész

http://www.fejlesztelek.hu/harmadikos-matematika-oktatoprogramok

 

Manós mf. 68/1, 2.a A tegnapi tananyag folytatása. Színezz!

Tk. 168/13. Nem kell lerajzolni a füzetbe, csak a körök alá kell írni a beszínezett terület nevét törttel!

Tk. 169/18. Kérem leírni a füzetbe, hogy mennyi a beszínezett és a színezetlen rész?

Így kell leírni, például: 1 harmad + 2 harmad = 1 egész

Manós mf. 68/ 2.b,c Színezz! Erről a 2. feladatról képet kérek!

Szorg. f.: 68/ 3. Képet kérek a feladatról!

  1. Olvasás: Új témakör: Mondák – Sárkány-kút

A monda vagy rege olyan történet, mely valós eseményről, helyről vagy személyről szól, de csodás, meseszerű elemek vannak benne.

Ok. 88. o. Olvasd el az egész oldalt!

Ok. 89/4. a-f. Húzd alá a kérdésekre a válaszokat! Nem kell teljes mondatokat, csak a lényeget! Az aláhúzások fölé olvashatóan írd oda a kérdés betűjelét! Küldj fotót az olvasókönyvről!

  1. Vizuális kultúra:

A keddi olvasás tananyagnál megadtam.

 

Április 27-29.

Április 27. – hétfő

  1. Környezet:

Új témakör: A vizek, vízpartok életközössége

 Tananyag: Vízparti fák, A nádas

Új témakörbe kezdünk, és a kevés óraszám miatt két leckét veszünk.

Tk. 56-57. o.: Az első anyag: Vízparti fák

Olvasd el a tankönyvben a fákról szóló szöveget. A fűzfát ismeritek, sok látható a környéken.

A nyárfáról már beszéltünk, amikor az iskola mögötti kiserdőben játszottunk, mert ott is van egy hatalmas példánya. Nyírfa található az iskola parkjában, csodáltuk már, milyen fehér kérge van.

Ha bicikliztek a természetben, nézzetek körül, biztosan láttok néhány olyan fát, melyről ebben az anyagban olvastatok!

Tk. 58-59. o.: A nádas

A nádasról és a gyékényről ír az ismertető szöveg. Az emberek sokszor összekeverik ezt a két növényt. Emlékezz: Az iskola előtti tóban gyékény látható.

Az Őszeszéki-tó körül nádas van. Óriási előnyötök a városi gyerekekkel szemben, hogy ti láthattok ilyen növényeket a környezetekben.

Mf. 52/2. A tankönyvi szöveg alapján töltsd ki a feladatot! Fényképet kérek a feladatról!

  1. Matematika: Időt mérünk

Az idő mérése valakinek nagyon megy, van, akinek még gyengén. Ez folyamatos gyakorlást igényel a mindennapokban.

Ismétlés:

https://www.youtube.com/watch?v=iF6owGvE42g&fbclid=IwAR2tHz0p-2J0wV1T_DUy805r-j-sNLvuzYCS960hJeO1aRG_6_T76nvabj4

Tk. 160. o. lap tetején a szabály – Tudni kell!

Tk. 160/1, 2. A könyvben dolgozz! Írd az órák alá a megoldást!

Tk. 160/3. Gyakorolj játékórán! Állítsd be az időpontokat!

 

  1. Olvasás: Mátyás király és Kinizsi

Ok. 77.o. Mi a monda? – Olvasd el!

Ok. 76/1. Olvasd el Kinizsi Pálról az ismeretterjesztő szöveget!

Ok. 76. o. Mátyás király és Kinizsi

Ha van rá lehetőséged, nézd meg a mondát:

https://www.youtube.com/watch?v=fhvAw_bYdlo

Jó olvasási gyakorlat, ha a mesemondóval együtt gyakorlod az olvasást!

Mf. 37/1,2,3. Végezd el a munkafüzet feladatait! Küldj róla fotót!

 

  1. Nyelvtan: Gyakorlás – Az igekötő az ige után áll

Mf. 83/4.a és az 5. Mindkét feladatról kérek fényképet!

A 4.a feladatnál vigyázz, igekötős igével kell pótolni a felszólító mondatokat!

Az 5. feladatnál: Figyelni kell az igekötős igék helyesírására! (8 db)

 

Április 28. – kedd

  1. Matematika: Időmérés

Mf. 81/1. Rajzoláskor figyelj a mutatók hosszúságára!

Mf. 81/2. Színessel kösd össze!

Tk. 160/4. Egy óra kell a feladathoz (a mellékletet ajánlja, de az bent van az iskolában)! Be kell állítani az időpontokat, ezután könnyebb elvégezni a Mf. 3. feladatát.

Így szeretném: 2:30, 14:30 Erről a feladatról kérek képet!

 

  1. Olvasás: Hogyan került a holló Mátyás címerére?

Remélem, a fiúknak különösen tetszik majd ez az olvasmány!

Mf. 40. o. ismertető a lap tetején a címertanról

Ok. 80. o. További érdekesség a címerekről

Ok. 81. o. Hogyan került a holló Mátyás címerére? – Olvasd el a mondát!

Mf.41/4. Igaz vagy hamis

Szorgalmi feladat: Mf. 40/2.; 41/3. Ha elkészíted, fotózd le!

 

  1. Nyelvtan: Az igekötő és az ige között egy szó áll

Aki tudja, nézze meg:

https://www.youtube.com/watch?v=MbSD-R9tNME&fbclid=IwAR0MPB5wjhOU4dFY5zFIcoj7mZhgMPm7y1K-dIVUr4vGxProtMpjUTPMYik

Ez nehéz tananyag, nagyon sokszor rosszul alkalmazzuk!

Bemutató példa: Tk. 76/1. El kell olvasni, hogy megértsék a gyerekek!

Tk. 76/bagoly Tudni kell a szabályt!

Mf. 84/1, 2.a Fényképet kérek a feladatokról!

Játék, gyakorlás:

https://wordwall.net/play/1050/196/723?fbclid=IwAR14P25ucPQuaBbK22z1AWNx03trky9jtzNZqRwDRQ6BHSBtnzst_i1gXeM

 

Április 29. – szerda

  1. Matematika: Időmérés

Ismétlés:

https://www.youtube.com/watch?v=iF6owGvE42g&fbclid=IwAR2tHz0p-2J0wV1T_DUy805r-j-sNLvuzYCS960hJeO1aRG_6_T76nvabj4

Érdemes még egyszer megnézni a videót, hogy az átváltások menjenek!

Tudni kell: 1 év = 365 nap (4 évente szökőév = 366 nap)

1 év = 52 hét

1 hónap = 28 vagy 30 vagy 31 nap

1 hét = 7 nap

1 nap = 24 óra

1 óra = 60 perc

1 perc = 60 másodperc

Mf. 82/5. Minden órához két időpont tartozik. Színesekkel kell kötni!

Mf. 82/6. Az oszlopok fölé kell írni az átváltás szabályát: 1 óra = …perc; 1 perc = … mp

Utána kell számolni.

Mf. 82/7. Csak akkor fogadható el a feladat, ha valamelyik mennyiség be lett váltva az összehasonlításhoz!

Mf. 82/7. Átváltások Erről a lapról fényképet kérek!

  1. Olvasás: Májusi magazin

Ok. 100. o. Olvasd el a májusi magazint!

Mf. 54/1. és a.) Az olvasókönyv táblázata segít!

Ez a gyerekeknek szól: Nagyon fontos ünnep lesz május első vasárnapján! Vasárnap reggel első dolgod legyen! Ne felejtsd el! Készíts anyának, nagymamádnak valamilyen apró ajándékot!(Szedj egy csokor virágot, vagy rajzolj neki, segíts otthon a házi munkában!)

Olvasd el neki szépen a májusi köszöntőből a verset!

  1. Fogalmazás: Fogalmazz változatosan!

Mf. 50/4.a,b A fogalmazás füzetbe kérem leírni a b.) feladatot! Fényképet kérek róla.

Szorgalmi f.: 52/7.b Egy rejtvény! Ha megcsinálod, fotót kérek róla!

Pontosan olvasd el az utasítást, segítség a mf. 84-85. oldalán!

 

Április 30-án tanítás nélküli munkanap lesz, a tanév rendjének megfelelően. Erre a napra nem teszünk fel tananyagot.

Jó pihenést kívánunk a hosszú hétvégére mindenkinek!

——————————————————————————————————————

Április 20. – hétfő

  1. Környezetismeret: Aki más, mint én

Sokszor beszélgettünk már fogyatékkal élő emberekről: vakokról, mozgássérültekről, siketekről. Emlékezzetek vissza Kurucsai Szabolcsra és a vakvezető kutyájára, Elviszre!

Ha van rá lehetőségetek, nézzétek meg újra a filmet!

https://www.youtube.com/watch?v=-HjNygnk67k

– Olvassátok el a Tk. 49. oldalán lévő szöveget a fogyatékkal élő emberekről!

- Mf. 46/ 1, 3, 4. A munkafüzet feladatai ehhez a szöveghez kapcsolódnak. Nézd meg a feladatot, keresd meg a helyes válaszokat a könyvből. Nem biztos, hogy elsőre sikerül, de ne add fel! Kérek fotót az oldalról!

  1. Matematika: A szorzat több ezernél

Bemutató feladat: Tk. 154/1.

Tk. 154/2. Semmi újdonság nincs, arra kell vigyázni, hogy a számolás végén az ezresekhez írjuk oda a maradékot! Ellenőrzést nem kérek összeadással!

Szorgalmi f.: Tk. 154/4. A füzetben kell leírni a nyitott mondatokat! Írásbeli művelettel kiszámolni, és a téglalapba be kell írni a hiányzó számot! Erről kérek fotót!

  1. Olvasás: Mátyás király meg a juhász

Ok. 68. o. Olvasd el újra a mesét!

Mf. 34/3. Számozd be sorrendbe a mese cselekményét!

Adj választ a kérdésre a füzetedben: Mit jelent a mese végén a király mondata? Fényképet kérek a válaszodról!

  1. Nyelvtan: Az igekötő az ige után áll

Ismétlés: Tk. 74/2. és a bagoly szabály!!!

Tk. 75/6. A füzetbe kell leírni a mondatokat. A minta megmutatja, hogyan kell megcsinálni. Mindegyik mondatról kétfélét kell írni! Egy parancsot és egy tiltást kifejező mondatot, tehát összesen 6 mondatot szeretnék látni, szépen egymás alá írva! Fotót kérek a füzetről!

 

Április 21. – kedd

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás

Tk. 155/10. Könnyen ellenőrizheted a számolásokat az oldalt megadott eredményekkel!

  1. Olvasás: Egyszer volt Budán kutyavásár

Ezt a mesét biztosan ismeritek a Magyar népmesék sorozatból. Ha teheted, nézd meg!

https://www.youtube.com/watch?v=NGOsB5XsK54

Mivel hosszú a mese, és nehéz szavak, kifejezések vannak benne, két órán dolgozzuk fel.

Ok. 70. o. Olvasd el a mesét, olvasd el az idegen szavak jelentését is!

A Mf. 35/1. és 5. feladatát csináld meg! Holnap folytatjuk!

  1. Nyelvtan: Gyakorlás – Az igekötő az ige után áll

Mf. 82/1.a,b,c

- Először olvasd el a szöveget!

– Húzd alá az összes igét!(20 db van benne, ebből 3 létige!)

– Karikázd be az igekötős igékben az igekötőt (10 db van)!

– Ezután csináld meg a c.) feladatot! (5-5 db kerül egy-egy csapatba) A feladatról fotót kérek!

 

Április 22. – szerda

1.Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás

Manós mf. 61/6. Becslést nem kérek! Vigyázni kell, minden szorzat több ezernél!

Erről a feladatról kérek fotót!

  1. Olvasás: Egyszer volt Budán kutyavásár

Ok. 70.o. Olvasd el újra a mesét, és utána a munkafüzetben dolgozz!

Mf. 35/2 és 3. feladat. Figyelj a helyesírásra is! Az egész lapról kérek fényképet!

  1. Fogalmazás: Fogalmazz változatosan!

Mf. 49/1. Nem nehéz a feladat. Olvasd el a szövegrészleteket! A b.) feladatnál megadott mondatok párját keresd meg a fent leírt szövegrészleteknél! Írd be a számokat a megfelelő négyzetbe!

Mf. 50/3.a A ,,megy” ige rokon értelmű alakját írd be a sorokba! Ne írj egy szót többször!

Például: Aki lassan megy, az sétál. Erről a feladatról kérek képet!

 

Április 23. – csütörtök

1.Matematika: Gyakorlás + szöveges feladat

Manós mf. 61/7. Vigyázz, a szorzat sokszor több ezernél!

A szöveges feladatokat fogjuk gyakorolni.

A szöveges feladatokat mindig a füzetben végezzük!

Menete:

– adatok felírása, kérdés

– nyitott mondat felírása

– számolások sorban, rendben, írásban

– válasz adása a kérdésre

A feladat képének mindig átláthatónak kell lennie, nem szabad összezsúfolni! Egymás alá, rendben kell elvégezni!

Tk. 156/5. Egyszerű szöveges feladat.

Tk. 155/3. Vigyázat, összetett feladat. (Ez azt jelenti, hogy nem egy, hanem több számolást kell végezni a válasz megadásához.) Egy nyitott mondattal fel kellene írni a feladatot, utána számolni!

Fényképet kérek a füzetről!

  1. Nyelvtan: Gyakorlás – Az igekötő az ige után áll

Szabály ismétlése: Ha az igekötő az ige után áll, mindig külön írjuk!

Mf. 82/2.a Képzeld el a megadott szavakat felszólító mondatokba, mintha parancsolnál! Úgy könnyebb lesz! Nagyon kell figyelni a helyesírásra!

Mf. 83/3.b,c Felszólító mondatok legyenek, a társadnak parancsold! Figyelj az igekötős igék helyesírására! A mondatok végéről ne felejtsd el a felkiáltó jelet!

Erről a feladatról kérek fényképet!

 

Április 24. – péntek

  1. Matematika: Gyakorlás – Szöveges feladatok

Tk. 156/1. A füzetben kell elvégezni a feladatot. Az adatok kiírásával kell kezdeni, utána sorban felírni, hogy a.) feladat, számolás és válasz. Alatta a b.) feladat számolása és a válasz. Végül felírni új sorba, hogy c.) feladat: számolás és válasz. Mindig meg kell nézni, hogy mi volt a kérdés, és arra kell válaszolni!

Fényképet kérek a füzetről!

Tk. 156/6. Összetett szöveges feladat.

Adatok felírása, nyitott mondat írása, számolás, válasz. Erről is kérek fotót!

  1. Olvasás: Mátyás király udvari bolondja

Bevezetés: Ok. 74/1. Olvasd el az érdekességet!

Ok. 75. o. A bolond című ismeretterjesztő szöveget olvassátok el először, utána fölötte a mesét!

Mf. 36/1-4. Válaszolj a kérdésekre! Kérek egy fényképet a válaszokról!

  1. Vizuális kultúra: Tavaszi kép festéssel

Szeretném, ha festenél vízfestékkel vagy temperával egy tavaszi tájat fával, virágokkal! A képen legyen a háttér is kifestve! Jó munkát! Fotót kérek a képről!

 

Április 6. – hétfő

  1. Környezetismeret: Mi okozhat betegségeket?

Ez a tananyag most nagyon fontos!

Tk. 47-48. o. Figyelmesen olvasd el!

Mf. 45/1, 2, 3, 4, 5. Válaszolj a kérdésekre! Segít a tankönyv! Kérek egy fényképet a lapról!

 2. Matematika: Írásbeli szorzás gyakorlása

Mf. 78/7. Pókhálós feladat Erről a feladatról fényképet kérek!

Az osztásokat fejben számold ki! Emlékezz! Pl: 35:5=7 akkor 350:5=70

A szorzásokat és a kivonásokat írásban számold a füzetben!

 3. Olvasás: Mából a múltba

Olyan érdekességeket fogtok olvasni, melyekről már órákon többször beszélgettünk.

Ok. 60/8. Ez egy vicces kép! Keresd meg a képen, hogy mi nem illik ebbe a régi királyi palotába! Karikázd be ezeket a dolgokat!

Ok. 60/9.

  • Az evőeszközök történetéről már olvastunk a Szövegértést fejlesztő gyakorlatok c. munkafüzetben. Most egy rövid szöveget olvashatsz. Nézd meg hozzá az idővonalat is!
  • Kolumbuszról is beszélgettünk már órán (Amerika felfedezése, az indiánok, krumpli, kukorica). Most újat olvashatsz hozzá!

Ha lehetőséget van rá, nézd meg a Pocahontas című mesét!

Ok. 61/10. Érdekesség. Hogyan fejlődött a technika? (Ezekről is beszélgettünk már! Beszélgess szüleiddel, hogy az ő gyerekkorukban milyen volt a technika!)

Ok/11. Ha van rá lehetőséged, beszélgessetek a szüleiddel!

 

4. Nyelvtan: Gyakorlás: Az igekötő az ige előtt áll

Tk. 73/7. a,b A füzetbe dolgozz! A munka előtt feltétlenül nézd át a feladat fölött lévő szabályt (bagoly)! Segítség: elúszott      el-ú-szott. Egy kakukktojás van a feladatban, egy szó nem igekötős ige! Azt az igét ne írd le! Fényképet kérek a feladatról!

Szorgalmi f.: Mf. 81/6. Vigyázz, csak az igekötős igéket!(10db) Ha megcsináltad, küldd el a fotót!

 

Április 7. – kedd

1. Matematika: Gyakorlás: Összetett feladatok

Mf. 79/9.a + a. Színezés Nagyon kell figyelni a műveletek sorrendjét!

(Emlékeztető: Tk. 139.o. dobogó!!!) A munkafüzetről és a kis füzetben levő számolásról is kérek fotót!

2. Olvasás: Szövegértés feladat: Étkezési szokások böjt idején

Szövegértést fejlesztő gyakorlatok című mf. 18. o.

Olvasd el legalább kétszer a szöveget, utána csináld meg a 2-6. feladatokat!

A 3. feladatnál a kérdés előtti pöttyöket színezd át egy-egy színnel, utána azzal a színnel húzd alá a választ!!! (Ahogyan órán szoktuk!) Erről a lapról képet kérek!

3. Nyelvtan: Másolás

Másold le a Tk. 100/17. szöveg első 5 mondatát a nyelvtan füzetedbe!

Húzd alá a leírt szövegben az igéket! Küldj fényképet!

Figyelj a helyesírásra és a szépírásra!

 

Április 8. – szerda

 1. Matematika: Műveletek sorrendje, nyitott mondatok

Mf. 79/9.b + b. színezés

Figyelj a műveletek sorrendjére! Számolj írásban a füzetedbe! Írd vissza az eredményeket a munkafüzetbe!

A munkafüzetről és a kis füzetben levő számolásról is kérek fotót!

 2. Olvasás: Hónapról hónapra

Ok. 62.o. Próbáld meg kitalálni a lap tetején a találós kérdést!

Ok. 62/3. Írd a meghatározások fölé a megfelelő hónapot! Ha nem megy, akkor lesd ki a naptárból!

Ok. 63/6. Most már kötelező tudni az évszakokat és a hozzájuk tartozó hónapok neveit!

Játék: Ok. 63/7. és 8. nyelvtörő

 3. Fogalmazás: Nagyon kíváncsi vagyok! – csak őszintén

Írj nekem egy rövid levelet a füzetedbe!

Hogyan telnek otthon a napjaid?

- Mikor kelsz fel?

- Mikor tanulsz?

- Mit csinálsz tanulás után?

Zárás: Hogyan érzed magad otthon? (Jó-e, hogy nem járunk iskolába?)

+ Rajz! (az otthoni elfoglaltságodról: pl. játék, kertészkedés, segítség szüleidnek)

Kérnék róla egy fotót! Már nagyon várom! Hiányoztok!!!

Kellemes húsvéti ünnepeket kívánok minden családnak!

Jó egészséget, jó pihenést, sok-sok nyuszi tojást a gyerekeknek!

 Tavaszi szünet: 2020. április 9-14.

Április 15. – szerda

 

1. Matematika: Gyakorlás: Írásbeli szorzás

Manós mf.: 60/4. a,b,c Nem kérek becslést, csak írásbeli szorzást!

Figyelni kell a maradékokra! Kötelező mutatni az ujjakon, és hozzá kell adni a következő helyi értéknél! Fényképet kérek a munkafüzetről!

Szorg. f.: Mf. 80/15. Nyitott mondattal kell leírni a füzetbe, utána számolni írásban!

Fényképet kérek a füzetről!

2. Olvasás: Hónapról hónapra

Mf. 33/2. Évszakok nevei bújtak el a versben. Melyek ezek?

Ok. 64-65. o. Varró Dániel: Maszat-hegyi naptár

Olvasd el a verset figyelmesen, mert a munkafüzetben lesz hozzá feladat!

Mf. 33/3. Torpedózd ki a három megadott hónapnál a szavakat, szószerkezeteket! Húzd alá őket, utána színezz!

Mf. 33/4. Torpedózd ki a versből a hónapok neveit a szavak segítségével!

Figyelem: A hónapok neveit NE írd nagy kezdőbetűvel! Fényképet kérek az oldalról!

3. Fogalmazás: Gyakorlás: Az elbeszélés fő részei

Mf. 47/1. Olvasd el figyelmesen, hogy mit tanultunk eddig az elbeszélő fogalmazásról!

Mf. 47/2.a Ha elolvastad a szövegrészletet, csak egy szókártyához köss!

Szorgalmi feladat a füzetbe: Írd le nekem néhány mondattal, hogy milyen jó dolog történt veled a tavaszi szünetben? Rajzolhatsz is! Küldd el fényképen a füzetnek ezt a lapját!

 Április 16. – csütörtök

1. Matematika: A nulla szerepe a szorzásban

Tk. 153/1. Bemutató példák

 Azért írtam így le, mert nem találtam hozzá oktató anyagot:

a.) A szorzandóban van a nulla: 208•4

Így mondom:      4• 8 az 32, leírom a 2-t, maradt a 3. (Mutatom az ujjamon!)

                       4•0 az 0, meg 3, az 3. Leírom a 3-at, nem maradt semmi.

                       4•2 az 8, leírom a 8-at, nem maradt semmi.

                       Tehát a szorzat: 832

b.) A szorzatban (eredményben) van 0: 125•2

Így mondom: 2•5 az 10, leírom a 0-t, maradt az 1 (Mutatom az ujjamon!)

2•2 az 4, meg 1 az 5. Leírom az 5-öt. Nem maradt semmi.

2•1 az 2, leírom a 2-t. Nem maradt semmi.

Tehát a szorzat: 250.

Tk. 153/2. Becsülj, írásban számolj, ujjadon mutasd a maradékot, és ne felejtsd el hozzáadni a következő helyi értéken!

Tk. 153/4.a Hurrá! Nem kell becslés! Füzetben számolj! Fényképet kérek a füzetről!

 

2. Nyelvtan: Új tananyag – Az igekötő az ige után áll

Érdemes megnézni a következő bemutató videót:

https://www.youtube.com/watch?v=PE1gjjyCjQc&fbclid=IwAR2c-k4PybbbJXVZLEy3sq3B7yzelQgoYKFlBOdsNpM6-qUlYPqlRLrYZjY

 

További bemutató példák a tankönyvben: Tk. 74/1.a, 2.a,b

Nagyon fontos a szabály, kérem megtanulni: a bagolynál

Tk. 74/3.a Írd le szavakra bontva a mondatokat a füzetbe! Kérek róla fényképet!

 

Április 17 – péntek

 1. Matematika: Gyakorlás – A nulla szerepe a szorzásban

Tk. 153/4.b Számolj a füzetben! Figyelj a maradékokra! Ne felejtsd el hozzáadni a következő részeredményhez!

Tk. 153/3. Nehezebb feladat. Nyitott mondatot kell írni a feladatokról és utána írásban kiszámolni! Olvasd el többször a feladatot! Karikázz kulcsszavakat! Írd le a műveleteket a füzetbe, utána számolj! Vigyázz, a (b és c feladatnál), ott összetett műveleteket kell írnod! Számolásnál figyelj a műveletek sorrendjére!

Mindkét feladatról kérek képet!

 

2. Olvasás: Mátyás király meg a juhász

Nagyon vártuk már a Mátyás királyról szóló meséket. Sokat ismertek már közülük. Sajnos nem együtt fogjuk olvasni. Remélem, majd tetszik nektek, és örömmel olvasgatjátok! Íme, az első!

Ok. 68. o. Olvassátok el a lap tetején a rövid ismertetőt, majd a mesét!

A 69. oldalon A mese valósága című kiegészítő magyarázatot  nehéz értelmezni ilyen korú gyerekeknek. Kérem a szülőket, ha van rá lehetőség, magyarázzák el a gyerekeknek ezt az ismertetőt!

Mf. 34/1. Rejtvény! Tetszeni fog!

Mf. 34/4. Először el kell olvasni az összes mondatot! Utána a legkönnyebbeket összekötni. Biztosan kell segítség és magyarázat!

 

3. Vizuális kultúra:

Jó időben biztosan sokat játszol a kertben. Készíts nekem mandalát termésekből, fűből, madártollból, bármilyen természetes anyagból, amit találsz! (Anya virágait vagy a fák levelét ne tépd le!) Fényképezzétek le nekem!

 Jó hétvégét kívánok mindenkinek!

—————————————————————————————————

Március 30. hétfő

 

  1. Környezetismeret: Új témakör: Egészség és betegség – Az egészséges életmód

Ez a tananyag most különösen aktuális!

Tk. 46.o. Az egészséges életmód

Olvasd el figyelmesen a tankönyv szövegét, majd válaszolj a munkafüzet kérdéseire!

Mf. 44/1-6. Sokat beszélgettünk már ezekről a dolgokról, biztos ügyesen válaszolsz a kérdésekre!

 

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás tízes átlépéssel

Mf. 76/2. c, d Le tudod ellenőrizni a számolásodat, ha áthúzod a kapott eredményeket a feladat alatt!

Mf. 77/3. Tudom, azért fog tetszeni a feladat, mert nem kér becslést, csak számolást.

Szorgalmi f. Tk. 151/ 5. Igazán törpös feladat! Meg tudod csinálni, ha a maradékot elveszed a szorzatból! Ne osztással csináld! Fotózd le, ha sikerült, küldd el nekem!

 

  1. Olvasás: Mirkó királyfi meg a táltos paripa – a mese feldolgozása

Ok. 45. o. Mirkó királyfi meg a táltos paripa

Olvasd el újból figyelmesen a mesét!

Mf. 28/1. Keresd meg a mondatokat a mesében, húzd alá,  utána könnyebben tudsz válaszolni a kérdésekre!

Mf. 28/4. Állítsd a mese alapján sorrendbe a mondatokat!

 

  1. Nyelvtan: Az igekötő közvetlenül az ige előtt áll

Mintafeladat: Tk. 72/1. a,b

Olvasd el a feladatot, értelmezd!

A szabályt a Tk. 72/ bagolynál olvashatod. Ezt tudni kell!

Ha az igekötő közvetlenül az ige előtt áll, mindig egybeírjuk vele!

Gyönyörűen elmagyarázza:

https://www.youtube.com/watch?v=8f3rDrEtu-0

 

Tk. 72/3.a Melyik a kakukktojás? Vigyázz, be akarnak csapni! Minden sorban egy kakukktojás van, amelyik nem igekötős ige, hanem egy igekötő nélküli ige, sőt egy helyen főnév!

Mf. 80/1. a,b Minél több igekötőt rakj az ige elé úgy, hogy értelmes szót kapj!

  • sül: besül, kisül, lesül, felsül, átsül stb.
  • Ha beírtad az igekötős igét, olvasd el a mondatot, hogy értelmes-e?

 

Március 31. – Kedd

 

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás tízes átlépéssel

Mf. 78/ 8. Fejben vagy írásban számolj! Kérek fotót a kiszínezett indiánról!

Szorgalmi f. Tk. 151/ 4. Igazán törpös feladat! Meg tudod csinálni, ha a maradékot elveszed a szorzatból! Ne osztással csináld! Fotózd le, ha sikerült, küldd el nekem!

 

  1. Olvasás:

Ok. 47.o. Egyszer volt, hol nem volt…

Olvasd el figyelmesen a királyokról szóló szöveget!

Mf. 29. o. Olyan szavakat, mondatrészeket, mondatokat húzz alá, amelyek sok mesében előfordulnak!

 

  1. Nyelvtan: Gyakorlás: Az igekötő közvetlenül az ige előtt áll

Ugye nem felejtetted el: Ha az igekötő az ige előtt áll, egybeírom vele!

Még egy fontos szabály az igekötős igék elválasztásához:

Mintafeladat:Tk. 73/5.a és a bagoly

Füzetbe: Tk. 73/6.a

Mf. 80/2. Minden sorban maradjon ugyanaz az igekötő, csak más igét írj utána! Figyelem az igekötőt egybeírom az igével!

Mf. 3.a Egy kakukktojás van a feladatban!

 

Április 1. – Szerda

Ne felejtsd el, hogy április elsején be szoktuk csapni valami vicces dologgal a szüleinket, tesónkat, barátainkat!

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás tízes átlépésekkel

Manós 59/3. a,b Gyakorold a becslést! A számolásnál figyelj a maradékokra! Mutasd az ujjadon, és ne felejtsd hozzáadni!

Mf. 77/4. Hurrá! Nem kell becslés, csak számolás! Fényképet kérek!

 

  1. Olvasás: A didergő király

Először nézzétek meg a mesét a youtube-on:

https://www.youtube.com/watch?v=aRiXlC5AtWQ

Érdemes innen gyakorolni a szöveget, együtt olvasni a mesélővel.

Ok. 49. o. A didergő király

Nézd meg a kékkel írt szavak jelentését!

Olvasd el többször a mesét!

Mf. 30/2. Idegen kifejezések és magyarázatuk.  Kösd össze! Használj különböző színeseket!

(A következő órán lesz még feladat a meséhez.)

 

  1. Fogalmazás:

Mf. 46/3.a Olvasd el többször a mesét!

Jelöld a szövegben B, T, B jellel, hogy hol kezdenéd  a bevezetést (B), tárgyalást(T) és a befejezést(B)!

A b.) és a c.) feladat már érthető. Mindig a kék nyílnál kezdd az új részt!

Fényképet kérek a feladatról.

 

Április 2. – Csütörtök

 

  1. Matematika: Írásbeli szorzás több helyi értéken

Segítség a youtube-on:

https://www.youtube.com/watch?v=IxcpKppEeCU

Arra kell figyelni, hogy több helyi értéken is van maradék!

Tk. 152/2.

Tk. 152/3. Olvassátok el többször a feladatot!

Karikázzátok be a kulcsszavakat!

Írjátok le a füzetbe a nyitott mondatokat és ott számoljatok!

Úgy írjátok a nyitott mondatokat, ahogy órán szoktuk!

Az a.) feladatnál segítek: Mennyi a 154-nek a négyszerese?

154•4=*                   154•4

* =

Szorgalmi f.: Tk. 152/5.

  1. Egy kicsit nehéz, de ha megnézed a szorzatot, kb. sejtheted, hogy hányszorosa lehet.
  2. Igazi segítség az, hogy a szorzat egyesek helyén álló számát kell nézni, hogy melyik szorzótáblában van ilyen számra végződő eredmény.

Szeretném látni a fényképen a gondolkodás menetét: A szorzatok alatt bekarikázva a levett maradékot!

Szülők! Nem tanultuk az írásbeli osztást, tehát nem azzal végezzük!

Fotót kérek, ha valaki megcsinálja.

Szorgalmi profiknak: Tk. 152/4.

Igazi verseny feladat! Segítség: A szorzatból mindig le kell venni a maradékot! (A maradékot leírtam a szorzatnál a szám alá, hogy ne felejtsem elvenni a számból!) Ezeket a maradékokat a ti munkátokban is látni szeretném!

Nem osztással, hanem próbálgatással végezzük!

Fotót kérek, ha valaki megcsinálja.

 

  1. Olvasás: A didergő király – szövegfeldolgozás

Ok. 49. o. Olvasd el hangosan a kétszer a mesét!

Ha van rá lehetőséged, mondd, olvasd együtt a színésszel a youtube-on:

https://www.youtube.com/watch?v=aRiXlC5AtWQ

Mf. 30/3. Becsapós a feladat eleje, figyeld a szöveget!

 

  1. Nyelvtan: Gyakorlás: Az igekötő közvetlenül az ige előtt áll

Mf. 81/4, 5. Segítség az 5. feladathoz a Tk. 73/ bagoly szabály!

Kérek szépen az oldalról egy fotót.

 

Április 3. – Péntek                             

 

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás

Mf. 77/5. A füzetben számoljatok, és írjátok vissza az eredményt a könyvbe!

  1. Olvasás: Mából a múltba!

Itt ugrottam egy kicsit az anyagban, mert sajnos nem vagyunk az iskolában, hogy beszélgessünk. Ezért inkább érdekességeket gyűjtöttem ebből a témakörből.

Ok. 58/7.b, és 59/c, d – Érdekességek a múltból

Olvasgassátok el ezeket az ismeretterjesztő szövegeket, nézzétek meg az időszalagot!

Mf. 32/3,4. A 4. feladat egyben a rajzóra is.

A 4. feladatról küldjetek képet nekem, legalább többet tudok rólatok, ha már nem találkozhatunk!

Márc. 23. HÉTFŐ

  1. Környezetismeret: – Összefoglalás

Mf. 42/1, 03, 4.; 43/5.

Használd a könyvet, a füzetet és az Atlaszt!

  1. Matematika: – Új tananyag: Írásbeli szorzás

(Átcsoportosítottam a tananyagot, a könnyebbet vettem előre!)

Tk. 148/1.  Figyelem! Az írásbeli szorzást mindig az egyeseknél kezdjük!

Bemutató (Nagyon jó, érthető!)

https://www.youtube.com/watch?v=ZIYVc8v5930

Tk. 148/2. (Ha nem megy a becslés fejben, írd le a füzetbe, és számolj bontva!)

Tk. 149/3. (Jó lenne, ha megpróbálnád a becslést fejben! Kell egy kis edzés! Ez a tesi óra!)

Szorgalmi f.: Tk. 149/4. (E-mailben kérem küldeni!)

Találtam a neten egy jó oldalt, ahol játékkal lehet szorzást gyakorolni. Nekem az ,,Üsd a vakondot!” a kedvencem.

https://wordwall.net/hu/resource/929288/szorz%C3%A1s-oszt%C3%A1s

  1. Olvasás:

Ok. 39. o. A hős sárkányölő

Ok. 40. o. A hős sárkányölő legendája + Apróhirdetés + Vicc

Mf. 26/3.

  1. Nyelvtan: Igeidők gyakorlása

Mf. 77/4.a, 6.a,b

Márc. 24. KEDD

  1. Matematika: – Gyakorlás: Írásbeli szorzás tízes átlépés nélkül

Manós mf.: 58/ 1.a,b

Tk. 149/6, 7.

Szorgalmi: Mf. 76/1.a,b (E-mailben kérem küldeni)

  1. Olvasás:

Ok. 41. o. Kitekintő

Mf. 27/4, 5. (az első és második kérdés)

Szorgalmi f.: Van-e Szent György-szobor Szegeden? Ha igen, akkor hol? (Írd le füzetbe, küldd el e-mailben)

  1. Nyelvtan: Új tananyag: Az igekötős igék

Tk. 70/1, 2. Jó mintapéldák vannak, ezeket el kell olvasni, és megfigyelni, hogyan változik a mondatok jelentése, ha igekötőt teszünk az igék elé.

Tk. 71/ Szabály (bagoly): Kérem megtanulni a szabályban felsorolt igekötőket!

Mf. 78/1.a, 2.a

Szorgalmi f.: 78/3. (E-mailben kérem küldeni.)

 

Márc. 25. SZERDA

  1. Matematika: Írásbeli szorzás tízes átlépéssel az egyes helyi értéken

Tk. 150/1. Mintafeladat. Szerintem nagyon körülményesen mutatja meg a tízes átlépést.

Ennél könnyebb a gyerekeknek, ha azt mondjuk, hogy ugyanúgy tovább kell vinni a maradékot, mint például az írásbeli összeadásnál. (Ezt régen úgy tanítottam nekik, hogy egy széken sem ülhet 2 gyerek, akkor egy szám helyén sem ülhet kétjegyű szám. Tehát beváltom, s a tízesekhez adom hozzá.)

KÖTELEZŐ: Mondani és mutatni az ujjukon, hogy pl.: Maradt az 1! (vagy amennyi a maradék)

Tk. 150/2. A becslés a tanult technikákkal:

Pl.:  229 •3

Kerekítve: 230•3

Könnyebb, ha ,,csalással” számolnak: 23•3=69 →69•10=690

(Úgy mondtuk, hogy 23 • 3 az 69, akkor 230•3, az 690)

Manós 58/2.a

  1. Olvasás: Még mindig a sárkányokról

Ok. 42-43. oldal

Mf. 27/5 (megmaradt kérdések) és a 6. (Erről az oldalról kérek egy fényképet)

Szorgalmi: Rajzolj az olvasás füzetedbe egy sárkányt a saját elképzelésed szerint! (Küldd el e-mailben nekem!)

  1. Fogalmazás: A fogalmazás tagolása

Mf. 45/1. Jelöld a részeket a tanult rövidítésekkel (B, T, B)

Mf. 45/2. Nem kell sok bevezetést és befejezést írni! Rövid, kerek mondatokat írj! Figyelj a szóismétlésekre! (Erről a feladatról kérek képet az e-mailre.)

Ha valaki nem ismeri a mesét (A kiskutya meg a szamár), nézze meg a YouTube-n, itt a linkje:

https://www.youtube.com/watch?v=a_J7Ilq_HBo

 

Március 26. CSÜTÖRTÖK

  1. Matematika – Gyakorlás: Írásbeli szorzás tízes átlépéssel az egyes helyi értéken

Mf. 76/1.c,d (A maradékot ne felejtsd el hozzáadni a tízesekhez!)

Manós: 58/2. b, c (az 59. oldalon, a lap tetején folytatódik)

Szorgalmi: Tk. 150/4. Ez nehezebb! A tízeseknél a szorzatból először le kell venni a maradékot, utána találod meg a hiányzó számot!

Pl.:   104•3

        312

          0   (Itt 0 lenne, mert hozzáadtam 1 maradékot a 3•4=12 miatt)

(Fényképet kérek, mert úgy tudom csak a jutalom pötyit beírni!)

  1. Nyelvtan: Az igekötős igék

Tk. 71/4. Játszd el!

Tk. 71/5. A füzetedbe dolgozz!

Mf.79/5.a, 6.a (Erről a két feladatról kérek képet.)

 

Március 27. PÉNTEK

  1. Matematika: Írásbeli szorzás tízes átlépéssel a tízes helyi értéken

Tk. 151/1. bemutató példa

Tk. 151/2. Ha nem megy a becslés, a füzetben csináld bontással!

Mf. 76/2. a), b) feladat – Le tudod ellenőrizni a számolásodat, ha áthúzod a kapott eredményeket a feladat alatt.

  1. Olvasás: Mirkó királyfi meg a táltos paripa

Bemelegítés: Ok. 44/1. és A táltosok lova

Ok. 45.o. Mirkó királyfi meg a táltos paripa

Szövegértés feladat: Ok. 46/3. Torpedózz! Keresd meg a mesében a kérdésekre a választ!

  1. = Tárgyalás (jele: T)

III. = Befejezés (jele: B)

Először jelöld be a könyvben a bevezetést, tárgyalást, befejezést! Utána egészítsd ki a vázlatot egy-egy címmel!

Olvasás füzetbe: Másold le a mese első 2 mondatát! + Rajzolj le a meséből egy jelenetet!

Szüleid fényképezzék le a másolást és a rajzot, küldjék el az e-mail címemre!

 

Jó hétvégét kívánok! Mindenki vigyázzon magára!

 Posted by at 09:47