3. osztály

 

Március 30. hétfő

 

  1. Környezetismeret: Új témakör: Egészség és betegség – Az egészséges életmód

Ez a tananyag most különösen aktuális!

Tk. 46.o. Az egészséges életmód

Olvasd el figyelmesen a tankönyv szövegét, majd válaszolj a munkafüzet kérdéseire!

Mf. 44/1-6. Sokat beszélgettünk már ezekről a dolgokról, biztos ügyesen válaszolsz a kérdésekre!

 

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás tízes átlépéssel

Mf. 76/2. c, d Le tudod ellenőrizni a számolásodat, ha áthúzod a kapott eredményeket a feladat alatt!

Mf. 77/3. Tudom, azért fog tetszeni a feladat, mert nem kér becslést, csak számolást.

Szorgalmi f. Tk. 151/ 5. Igazán törpös feladat! Meg tudod csinálni, ha a maradékot elveszed a szorzatból! Ne osztással csináld! Fotózd le, ha sikerült, küldd el nekem!

 

  1. Olvasás: Mirkó királyfi meg a táltos paripa – a mese feldolgozása

Ok. 45. o. Mirkó királyfi meg a táltos paripa

Olvasd el újból figyelmesen a mesét!

Mf. 28/1. Keresd meg a mondatokat a mesében, húzd alá,  utána könnyebben tudsz válaszolni a kérdésekre!

Mf. 28/4. Állítsd a mese alapján sorrendbe a mondatokat!

 

  1. Nyelvtan: Az igekötő közvetlenül az ige előtt áll

Mintafeladat: Tk. 72/1. a,b

Olvasd el a feladatot, értelmezd!

A szabályt a Tk. 72/ bagolynál olvashatod. Ezt tudni kell!

Ha az igekötő közvetlenül az ige előtt áll, mindig egybeírjuk vele!

Gyönyörűen elmagyarázza:

https://www.youtube.com/watch?v=8f3rDrEtu-0

 

Tk. 72/3.a Melyik a kakukktojás? Vigyázz, be akarnak csapni! Minden sorban egy kakukktojás van, amelyik nem igekötős ige, hanem egy igekötő nélküli ige, sőt egy helyen főnév!

Mf. 80/1. a,b Minél több igekötőt rakj az ige elé úgy, hogy értelmes szót kapj!

  • sül: besül, kisül, lesül, felsül, átsül stb.
  • Ha beírtad az igekötős igét, olvasd el a mondatot, hogy értelmes-e?

 

Március 31. – Kedd

 

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás tízes átlépéssel

Mf. 78/ 8. Fejben vagy írásban számolj! Kérek fotót a kiszínezett indiánról!

Szorgalmi f. Tk. 151/ 4. Igazán törpös feladat! Meg tudod csinálni, ha a maradékot elveszed a szorzatból! Ne osztással csináld! Fotózd le, ha sikerült, küldd el nekem!

 

  1. Olvasás:

Ok. 47.o. Egyszer volt, hol nem volt…

Olvasd el figyelmesen a királyokról szóló szöveget!

Mf. 29. o. Olyan szavakat, mondatrészeket, mondatokat húzz alá, amelyek sok mesében előfordulnak!

 

  1. Nyelvtan: Gyakorlás: Az igekötő közvetlenül az ige előtt áll

Ugye nem felejtetted el: Ha az igekötő az ige előtt áll, egybeírom vele!

Még egy fontos szabály az igekötős igék elválasztásához:

Mintafeladat:Tk. 73/5.a és a bagoly

Füzetbe: Tk. 73/6.a

Mf. 80/2. Minden sorban maradjon ugyanaz az igekötő, csak más igét írj utána! Figyelem az igekötőt egybeírom az igével!

Mf. 3.a Egy kakukktojás van a feladatban!

 

Április 1. – Szerda

Ne felejtsd el, hogy április elsején be szoktuk csapni valami vicces dologgal a szüleinket, tesónkat, barátainkat!

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás tízes átlépésekkel

Manós 59/3. a,b Gyakorold a becslést! A számolásnál figyelj a maradékokra! Mutasd az ujjadon, és ne felejtsd hozzáadni!

Mf. 77/4. Hurrá! Nem kell becslés, csak számolás! Fényképet kérek!

 

  1. Olvasás: A didergő király

Először nézzétek meg a mesét a youtube-on:

https://www.youtube.com/watch?v=aRiXlC5AtWQ

Érdemes innen gyakorolni a szöveget, együtt olvasni a mesélővel.

Ok. 49. o. A didergő király

Nézd meg a kékkel írt szavak jelentését!

Olvasd el többször a mesét!

Mf. 30/2. Idegen kifejezések és magyarázatuk.  Kösd össze! Használj különböző színeseket!

(A következő órán lesz még feladat a meséhez.)

 

  1. Fogalmazás:

Mf. 46/3.a Olvasd el többször a mesét!

Jelöld a szövegben B, T, B jellel, hogy hol kezdenéd  a bevezetést (B), tárgyalást(T) és a befejezést(B)!

A b.) és a c.) feladat már érthető. Mindig a kék nyílnál kezdd az új részt!

Fényképet kérek a feladatról.

 

Április 2. – Csütörtök

 

  1. Matematika: Írásbeli szorzás több helyi értéken

Segítség a youtube-on:

https://www.youtube.com/watch?v=IxcpKppEeCU

Arra kell figyelni, hogy több helyi értéken is van maradék!

Tk. 152/2.

Tk. 152/3. Olvassátok el többször a feladatot!

Karikázzátok be a kulcsszavakat!

Írjátok le a füzetbe a nyitott mondatokat és ott számoljatok!

Úgy írjátok a nyitott mondatokat, ahogy órán szoktuk!

Az a.) feladatnál segítek: Mennyi a 154-nek a négyszerese?

154•4=*                   154•4

* =

Szorgalmi f.: Tk. 152/5.

  1. Egy kicsit nehéz, de ha megnézed a szorzatot, kb. sejtheted, hogy hányszorosa lehet.
  2. Igazi segítség az, hogy a szorzat egyesek helyén álló számát kell nézni, hogy melyik szorzótáblában van ilyen számra végződő eredmény.

Szeretném látni a fényképen a gondolkodás menetét: A szorzatok alatt bekarikázva a levett maradékot!

Szülők! Nem tanultuk az írásbeli osztást, tehát nem azzal végezzük!

Fotót kérek, ha valaki megcsinálja.

Szorgalmi profiknak: Tk. 152/4.

Igazi verseny feladat! Segítség: A szorzatból mindig le kell venni a maradékot! (A maradékot leírtam a szorzatnál a szám alá, hogy ne felejtsem elvenni a számból!) Ezeket a maradékokat a ti munkátokban is látni szeretném!

Nem osztással, hanem próbálgatással végezzük!

Fotót kérek, ha valaki megcsinálja.

 

  1. Olvasás: A didergő király – szövegfeldolgozás

Ok. 49. o. Olvasd el hangosan a kétszer a mesét!

Ha van rá lehetőséged, mondd, olvasd együtt a színésszel a youtube-on:

https://www.youtube.com/watch?v=aRiXlC5AtWQ

Mf. 30/3. Becsapós a feladat eleje, figyeld a szöveget!

 

  1. Nyelvtan: Gyakorlás: Az igekötő közvetlenül az ige előtt áll

Mf. 81/4, 5. Segítség az 5. feladathoz a Tk. 73/ bagoly szabály!

Kérek szépen az oldalról egy fotót.

 

Április 3. – Péntek                             

 

  1. Matematika: Gyakorlás – Írásbeli szorzás

Mf. 77/5. A füzetben számoljatok, és írjátok vissza az eredményt a könyvbe!

  1. Olvasás: Mából a múltba!

Itt ugrottam egy kicsit az anyagban, mert sajnos nem vagyunk az iskolában, hogy beszélgessünk. Ezért inkább érdekességeket gyűjtöttem ebből a témakörből.

Ok. 58/7.b, és 59/c, d – Érdekességek a múltból

Olvasgassátok el ezeket az ismeretterjesztő szövegeket, nézzétek meg az időszalagot!

Mf. 32/3,4. A 4. feladat egyben a rajzóra is.

A 4. feladatról küldjetek képet nekem, legalább többet tudok rólatok, ha már nem találkozhatunk!

Márc. 23. HÉTFŐ

  1. Környezetismeret: – Összefoglalás

Mf. 42/1, 03, 4.; 43/5.

Használd a könyvet, a füzetet és az Atlaszt!

  1. Matematika: – Új tananyag: Írásbeli szorzás

(Átcsoportosítottam a tananyagot, a könnyebbet vettem előre!)

Tk. 148/1.  Figyelem! Az írásbeli szorzást mindig az egyeseknél kezdjük!

Bemutató (Nagyon jó, érthető!)

https://www.youtube.com/watch?v=ZIYVc8v5930

Tk. 148/2. (Ha nem megy a becslés fejben, írd le a füzetbe, és számolj bontva!)

Tk. 149/3. (Jó lenne, ha megpróbálnád a becslést fejben! Kell egy kis edzés! Ez a tesi óra!)

Szorgalmi f.: Tk. 149/4. (E-mailben kérem küldeni!)

Találtam a neten egy jó oldalt, ahol játékkal lehet szorzást gyakorolni. Nekem az ,,Üsd a vakondot!” a kedvencem.

https://wordwall.net/hu/resource/929288/szorz%C3%A1s-oszt%C3%A1s

  1. Olvasás:

Ok. 39. o. A hős sárkányölő

Ok. 40. o. A hős sárkányölő legendája + Apróhirdetés + Vicc

Mf. 26/3.

  1. Nyelvtan: Igeidők gyakorlása

Mf. 77/4.a, 6.a,b

Márc. 24. KEDD

  1. Matematika: – Gyakorlás: Írásbeli szorzás tízes átlépés nélkül

Manós mf.: 58/ 1.a,b

Tk. 149/6, 7.

Szorgalmi: Mf. 76/1.a,b (E-mailben kérem küldeni)

  1. Olvasás:

Ok. 41. o. Kitekintő

Mf. 27/4, 5. (az első és második kérdés)

Szorgalmi f.: Van-e Szent György-szobor Szegeden? Ha igen, akkor hol? (Írd le füzetbe, küldd el e-mailben)

  1. Nyelvtan: Új tananyag: Az igekötős igék

Tk. 70/1, 2. Jó mintapéldák vannak, ezeket el kell olvasni, és megfigyelni, hogyan változik a mondatok jelentése, ha igekötőt teszünk az igék elé.

Tk. 71/ Szabály (bagoly): Kérem megtanulni a szabályban felsorolt igekötőket!

Mf. 78/1.a, 2.a

Szorgalmi f.: 78/3. (E-mailben kérem küldeni.)

 

Márc. 25. SZERDA

  1. Matematika: Írásbeli szorzás tízes átlépéssel az egyes helyi értéken

Tk. 150/1. Mintafeladat. Szerintem nagyon körülményesen mutatja meg a tízes átlépést.

Ennél könnyebb a gyerekeknek, ha azt mondjuk, hogy ugyanúgy tovább kell vinni a maradékot, mint például az írásbeli összeadásnál. (Ezt régen úgy tanítottam nekik, hogy egy széken sem ülhet 2 gyerek, akkor egy szám helyén sem ülhet kétjegyű szám. Tehát beváltom, s a tízesekhez adom hozzá.)

KÖTELEZŐ: Mondani és mutatni az ujjukon, hogy pl.: Maradt az 1! (vagy amennyi a maradék)

Tk. 150/2. A becslés a tanult technikákkal:

Pl.:  229 •3

Kerekítve: 230•3

Könnyebb, ha ,,csalással” számolnak: 23•3=69 →69•10=690

(Úgy mondtuk, hogy 23 • 3 az 69, akkor 230•3, az 690)

Manós 58/2.a

  1. Olvasás: Még mindig a sárkányokról

Ok. 42-43. oldal

Mf. 27/5 (megmaradt kérdések) és a 6. (Erről az oldalról kérek egy fényképet)

Szorgalmi: Rajzolj az olvasás füzetedbe egy sárkányt a saját elképzelésed szerint! (Küldd el e-mailben nekem!)

  1. Fogalmazás: A fogalmazás tagolása

Mf. 45/1. Jelöld a részeket a tanult rövidítésekkel (B, T, B)

Mf. 45/2. Nem kell sok bevezetést és befejezést írni! Rövid, kerek mondatokat írj! Figyelj a szóismétlésekre! (Erről a feladatról kérek képet az e-mailre.)

Ha valaki nem ismeri a mesét (A kiskutya meg a szamár), nézze meg a YouTube-n, itt a linkje:

https://www.youtube.com/watch?v=a_J7Ilq_HBo

 

Március 26. CSÜTÖRTÖK

  1. Matematika – Gyakorlás: Írásbeli szorzás tízes átlépéssel az egyes helyi értéken

Mf. 76/1.c,d (A maradékot ne felejtsd el hozzáadni a tízesekhez!)

Manós: 58/2. b, c (az 59. oldalon, a lap tetején folytatódik)

Szorgalmi: Tk. 150/4. Ez nehezebb! A tízeseknél a szorzatból először le kell venni a maradékot, utána találod meg a hiányzó számot!

Pl.:   104•3

        312

          0   (Itt 0 lenne, mert hozzáadtam 1 maradékot a 3•4=12 miatt)

(Fényképet kérek, mert úgy tudom csak a jutalom pötyit beírni!)

  1. Nyelvtan: Az igekötős igék

Tk. 71/4. Játszd el!

Tk. 71/5. A füzetedbe dolgozz!

Mf.79/5.a, 6.a (Erről a két feladatról kérek képet.)

 

Március 27. PÉNTEK

  1. Matematika: Írásbeli szorzás tízes átlépéssel a tízes helyi értéken

Tk. 151/1. bemutató példa

Tk. 151/2. Ha nem megy a becslés, a füzetben csináld bontással!

Mf. 76/2. a), b) feladat – Le tudod ellenőrizni a számolásodat, ha áthúzod a kapott eredményeket a feladat alatt.

  1. Olvasás: Mirkó királyfi meg a táltos paripa

Bemelegítés: Ok. 44/1. és A táltosok lova

Ok. 45.o. Mirkó királyfi meg a táltos paripa

Szövegértés feladat: Ok. 46/3. Torpedózz! Keresd meg a mesében a kérdésekre a választ!

  1. = Tárgyalás (jele: T)

III. = Befejezés (jele: B)

Először jelöld be a könyvben a bevezetést, tárgyalást, befejezést! Utána egészítsd ki a vázlatot egy-egy címmel!

Olvasás füzetbe: Másold le a mese első 2 mondatát! + Rajzolj le a meséből egy jelenetet!

Szüleid fényképezzék le a másolást és a rajzot, küldjék el az e-mail címemre!

 

Jó hétvégét kívánok! Mindenki vigyázzon magára!

 Posted by at 09:47