4. b osztály

 

Kedves szülők, gyerekek!

Hamarosan vége lesz ennek a furcsa tanulási időszaknak, és kezdődik a nyári szünet! Addig remélhetőleg találkozunk még élőben is. És most jöjjön az utolsó adag!

XVII. Ellenőrzés

3 fotó

Matematika: füzet (101/28)

Nyelvtan: Mf.: 95/2

Szövegértés: 70.o.

 

Június 2. kedd

Matematika: Írásbeli műveletek

Szám.: 90/18, 91/19

Nyelvtan: Mf.: 103/1

 

Június 3. szerda

 

Matematika: Szám.: 91/20

Szövegértés: Válassz egyet, amelyik felkeltette az érdeklődésedet!

 

Június 4. csütörtök

 

Matematika: Szám.: 91/21, 22 a)

Olvasás: ok. 124.o. – Trianon

https://www.youtube.com/watch?v=kUgpnACXZVs – Egy vers Trianonról – Juhász Gyula (1883-1937)

https://www.youtube.com/watch?v=qp-OT3vyUw0 – Trianon – egy percben, mit jelenthetett akkor…

https://www.youtube.com/watch?v=xSIo3Pw-iTg – Trianon – mit jelenthet ma…

 

Június 5. péntek

 

Matematika: Szám.: 92/23 – Írásbeli osztás: figyelj, melyik számot jelölöd meg először!

Nyelvtan: Mf.: 108/11.

 

Jó szórakozást!

———————————————————-

Kedves szülők, gyerekek!

Már nem sok van hátra! Még egy kis nekifutás!

 

XVI. Ellenőrzés

6 fotó

Matek: Szám. 88.o.

            Mf. 100./25.

Nyelvtan: Mf. 94. o.

            füzet (86/5)

Olvasás: füzet

Fogalmazás: Mf. 45/3.

 

Május 28. csütörtök

Matek: Mf. 101/28 – füzetbe írjátok, hogy lássam a részeredményeket, amit fölé írtok

Nyelvtan: Felszólító módú igék hosszabb és rövidebb alakja

Tk. 87/2 – Olvassátok el, nézegessétek meg a példákat és meg fogjátok érteni, miért így kell írni.

Tk. 88/4., 5. – könyvbe

Olvasás: Szövegértés: 70.o. – Könnyű lesz, mert pont ezt tanuljátok környezetből!

 

Május 29. péntek

Matek: Mf. 101./29.

Nyelvtan: Mf. 95/2.

——————————————–

 

 

Kedves szülők, gyerekek!

Most annyit változtatnék az eddigiekhez képest, hogy az ellenőrző feladatokat, (vagyis a fotózást) később kérem.

Máj 25. hétfő estig összesíteném azokat, amiket eddig kaptam, és az előzőhöz hasonlóan értékelem.

Továbbra is könnyebb mindenkinek, ha a napi a feladatok időben elkészülnek, mert úgy nem olyan sok, nem halmozódik fel. De ezt már majdnem mindenki észrevette, és ügyesen szervezi a dolgát! Még egy kis kitartást!

Május 25. hétfő

Matematika: Ismétlés

Szám.: 88/9.

Tk.: 174./1. – lehet a könyvbe is, a lap szélére

Fogalmazás: Leíró rész az elbeszélésben

Mf.: 44./1a)

Mf.: 45./3. – Elkezdték a fogalmazást, ami egy elbeszélés (vagyis történetmesélés), és közben a főszereplő lát valamit, amit bemutat (ez a leíró rész). Itt rád vár, hogy a gólyákat szépen, minél érdekesebben bemutasd.

 

Május 26. kedd

Matematika: Ismétlés

Mf.: 99./21.

Nyelvtan: Tk.: 86./5. – füzetbe

 

Május 27. szerda

Matematika: Ismétlés – szorzás, osztás

Mf.: 100./25.

Tk.: 174./2. – lehet a könyvbe

Olvasás: Mi a hungarikum?

Ok.:174. – Olvasd el az olvasmányt, majd lapozgass a könyvedben a 211.- 220. oldalakon végig. Amelyik tetszik, érdemes elolvasni!

Írd ki a füzetedbe az említett hungarikumokat! (természetesen sokkal több van – ha van kedved, írhatsz még!)

Rajzold le a füzetbe a hungarikumok emblémáját (jelét)!

https://www.youtube.com/channel/UC2X7k3tT3yUxr_DsdWoC9fw/videos – nagyon sok érdekesség! Lehet mazsolázni!

https://www.youtube.com/watch?v=Ob72TGtyKMs – szuper! Kíváncsi vagyok, ki milyen hungarikumot fedez fel a kisfilmen!

https://www.youtube.com/watch?v=PlDterAY3c0 – szép összefoglaló a hungarikumokról

—————————————————————-

Kedves szülők, gyerekek!

Úgy tűnik, még egy kis türelemmel kell lennünk, és így folytatni a tanulást.

Most a XV. ellenőrzés után készítenék egy újabb „leltárt”, az elküldött feladatokból. (még a héten lehet pótolni XI-XV.)

XV. Ellenőrzés

Matematika: füzet (96/1.,2.)

Nyelvtan: füzet (91/1b)

Olvasás: Mf.: 76-77.o.

+ szorgalmi

+ rajz

Május 21. csütörtök

Matematika: Szám.: 88./7.,8.

Nyelvtan: Felszólító mód, -t végű igék

Tk.: 85./1. – Olvasd el a verset! Másold ki a füzetbe a c) feladat szavait párban

85./2. – Olvasd el a verset! Másold le a b) feladat igéit

Így láthatod a különbséget! Olvasd el a szabályt is!

86./4. – elég a könyvbe!

Olvasás: A tihanyi levendula – Ok. 168. o.

Mf.:78./1.,2.

 

Május 22. péntek

Matematika: Mf.: 98./20.

Nyelvtan: Mf.: 93./2.a) c)

94./ 3. a) b)

 

—————————————————————

Kedves szülők, gyerekek!

Remélem, mindenkinek jól telt a hétvége, belefért egy kis pihenés is!

XIV. Ellenőrzés

Matematika: Tk. 169./2.

            +Szorgalmi

Nyelvtan: füzet (videós feladatok)

Szövegértés: 41.o.

 

Május 18. hétfő

Matematika: Ismétlő feladatok

Szám.: 87./ 1.,2.,3. – Emlékezz vissza! Pl.: 53 százas = 53- szor 100 =5300 !

Szorg.: Tk.: 171./7.

Olvasás: A Duna – Ok.: 164. o.

Mf.: 76./ 1.,2.

 

Május 19. kedd

Matematika: Mf.: 96./1. – füzetbe!

Emlékezz vissza, mi a számok írásának szabálya! (Tk.: 30./ 10.!)

96./2. –füzetbe! Nem kell táblázat, elég a számokat leírni!

Szorg.: Tk.: 172./13. Sudoku!

Nyelvtan: Mf.: 91./ 1. a,b

Rajz: Olyan fantasztikus jó fogalmazások születtek a legutóbb, hogy azt érdemes láthatóvá tenni!

Tehát rajzold le azt a képet, amit leírtál, mintha egy fénykép lenne! Olyan eszközt válassz, amivel jól látható, élénk színekkel tudsz dolgozni! (vízfesték, tempera, kréta, esetleg ezek vegyesen…, a halvány színesceruzát most felejtsd el!)

            Ezt, ahogy elkészül, lehet küldeni! (Nem kell vele sietni, legyen szépen kidolgozva!)

Május 20. szerda

Matematika: Mf.: 96./ 5.,

Szám.: 88./6.

Olvasás: Kutya az árban – Ok.:166.-167.

Elég hosszú olvasmány. A hangos olvasás gyakorlása is fontos! Kérlek, olvasd el magadban is és hangosan is a nap folyamán (akár többször is)!

Mf.: 77./1.,3.

 ————————————————————-

 

 

 

Kedves szülők, gyerekek!

Köszönöm, hogy ilyen ügyesen, figyelmesen küldi majdnem mindenki a kért feladatokat. Remélem nem túl megterhelő, próbálom úgy összeválogatni az anyagot, hogy érthető legyen a gyerekeknek, de lehet, hogy néha kell a segítség is. Tudom, hogy ez nagy munka a szülőknek, ezért külön köszönet nekik is!

 XIII. Ellenőrzés

4 fotó + szorgalmi

Matematika:  Mf.: 92.o.

                        Füzet

Szövegértés: 46-47.o

Nyelvtan: Mf.: 90.o

 Május 14. csütörtök

 Matematika: Gondolkodtató, játékos feladatok

Tk.: 167./7.

Tk.: 169./2.

Szorg.: 169./3.

 

Nyelvtan: Rendhagyó óra! – Videón. Felszólító mód – s,-sz,-z,-dz – re végződő igék

A következő kb. 9 perces videón 5 feladatot fogsz látni. Készítsd elő a füzetedet, hallgasd meg a magyarázatot, és oldd meg a feladatokat! Saját magad ki is tudod javítani. Jó szórakozást!

https://www.youtube.com/watch?v=VYv7BrCFXBk

 

Május 15. péntek

 Matematika: Szám.: 82./6., 95./8.

Mf. 95/8

Szorg.: Tk.: 168./1.,2.

Olvasás: Budapestre utazunk – sajnos most csak virtuálisan

– Először nézd meg ezeket a rövid bemutatókat Budapestről. Mindkettő szép, de kíváncsi vagyok, kinek melyik tetszik jobban.

https://www.youtube.com/watch?v=B_Hfmp-z7AE – Bp

https://www.youtube.com/watch?v=e10pVhxNOco – Bp

Szövegértés: 40.-41.o (az 5. feladatnál az első kép az Állatkert, a többi kitalálható)

 ———————————————————————

 

 Kedves szülők, gyerekek!

Remélem jól telt a hétvége mindenkinek!

Jó volt hallani a verseket, és legalább így láthattam majdnem mindenkit!

XII. Ellenőrzés:

3 fotó

Matematika: Szám. 72./6. + szorgalmi

Olvasás: füzet

Fogalmazás: füzet

 

Május 11. hétfő

Matematika: Római számok

Tk. 177.o. – Itt a segítség!

Mf.: 92./1.,2.

Szorgalmi: Tk.: 160./1.,2. – Rajzolj!

Olvasás: Barlangok

Szövegértés: 46.-47.o.

Érdekesség a barlangokhoz:

https://www.youtube.com/watch?v=XomwXY6twXg – Tapolcai- tavasbarlang

https://www.youtube.com/watch?v=6wT7KZFs-Qo– Baradla-barlang

https://www.youtube.com/watch?v=zkdJoGfW8xQ – Pálvölgyi-barlang

 

Május 12. kedd

Matematika: Római számok

Mf.: 92./3., 4. – Ha a 2. feladatot figyelmesen oldottad meg, (ezres, százas, tízes, egyes sorrendre figyelve), akkor a többi is menni fog. Használd a tk. 177. oldalát!

 Olvasás: Ok. 159.o. Hollókő

Mf. 72./3.

 

Május 13. szerda

Matematika: Átlagszámítás

Tk. 165.o eleje – Olvassátok el figyelmesen!

165./1., 2. – füzetbe – Figyelj! Ha 6 számot adtál össze, akkor az eredményt 6-tal kell osztani, ha 8 számot adsz össze, akkor az eredményt 8-cal kell osztani, így lesz meg az átlag.

Szorgalmi: Tk.: 161./4., 162./4.

Nyelvtan: Felszólító mód – nj, – nyj !

Mf.: 90./1., 2.

Jó munkát!

—————————————————————————–

 

 

Kedves szülők, gyerekek!

Amint láttátok, az eddigi feladatokat lezártam és értékeltem, a jelenlegi helyzethez igazodva.

Mostantól új fejezetet nyitunk. Sokan eddig is pontosan, ügyesen küldték, amit kértem, csak így tovább!

 

XI. Ellenőrzés

4 db fotó!

Matematika: Tk.: 157.o

                        Mf.: 86./1.

Olvasás: Mf.: 70./3.,4.

Nyelvtan: Mf.: 89.o.

 

Május 7. csütörtök

Matematika:

Szám.:70./2.,3.

Szorgalmi: Tk.: 159.o – bármelyik 2 szöveges feladat

Olvasás:

Ok.: 158.o. Aggtelek

Füzet: Írd ki az olvasmányból a tulajdonneveket!

Másold le azt a 3-4 mondatot, amelyik megmagyarázza, miért kell védeni a barlangot!

 

Május 8. péntek

Matematika:

Számok törtrésze – Figyelj! A nevezővel (alsó szám) osztunk, azután a számlálóval (felső) szorzunk! Pl.: 35-nek az 1/5 része  35:5=7

35-nek a 2/5 része 2-szer 7=14

Szám.: 72./6. – nem kell tőle megijedni! Alsóval osztunk, utána a felsővel szorzunk.

Fogalmazás: Környezet, táj leírása

Mf.: 43./9. – innen válassz a címek közül

Figyelj! Cím

Bevezetés: Miért pont ezt választottad

Tárgyalás: Mutasd be ezt a helyet közelről távolodva haladva (vagy fordítva)

Befejezés: Saját véleményed, élményed

Jó munkát!

 ——————————————————————

Kedves szülők, gyerekek!

Remélem jól telt ez a kis szünet és újult erővel vethetjük magunkat a munkába a következő időszakra. Sajnos úgy tűnik, hogy májusban még személyesen nem találkozhatunk.

X. Ellenőrzés:

Ezekkel a beérkező feladatokkal lezárom az eddigi munkákat és jegyet adok minden tantárgyból a kapott feladatoknak megfelelően.

Olvasás:

Füzet: mondatok, vers

Mf.: 68. o.

Ezeket hétfő (máj. 4.) estig szeretném megkapni.

Videófelvétel a versről: folyamatosan lehet küldeni a héten. Ha valaki nem tudja felvenni, videóhívásban is lehet egy megbeszélt időpontban.

Május 4. hétfő

Matematika: Új anyag – törtek: Emlékezz vissza! Hány részre osztjuk az egészet, és a részekből mennyit veszünk. Pl. 3 nyolcad – az egészet nyolc részre osztjuk, és közülük 3 részt színezünk ki…

Tk.: 154./6. – a könyvben az ábrák alá írd a hozzátartozót!

Mf.: 86./1. – Írd az ábrák alá a megfelelőt!

 Nyelvtan: Felszólító mód –l végű igéknél

Mf.: 88./1.b), 2.b)

Tk.: 80./ 3. – füzetbe

 

Május 5. kedd

 Matematika:

Mf.: 87./ 5. – Figyelj, hogy hány részre kell osztani, és abból mennyit színezni!

Tk.: 157./18., 19.

Szorg.: 156./15., 16. – Ezt lehet küldeni, amint kész!

Olvasás:

Ok. 156.o. – Szeged

Mf.: 70./3., 4.

 

Május 6. szerda

 Matematika:

Tk.: 158.o. lap teteje – Másoljátok le a füzetbe a törtszám részeinek elnevezéseit!

  1. feladatot szintén másoljátok a füzetbe + Ha a számláló (felső szám) nagyobb, mint a nevező (alsó szám) pl. 4/3 (négy harmad), akkor az, nagyobb mint egy egész-

Tk.: 158./22.

Nyelvtan: Felszólító mód – d, – gy végű igéknél

Mf.: 89./ 1.b), 2., 3.a) – Keresd a szótövet! , 4. a) b)

————————————————————————————————————

Kedves szülők, gyerekek!

Na, még egy nekifutás, azután jön egy kis szünet (4 nap)!!!

 IX: Ellenőrzés

Matematika: Szám.: 79.o. (amelyik kész)

                        + Szorgalmi

Nyelvtan: Mf. 86./2.,3.

Olvasás: Szövegértés: 20.o.

Április 27. hétfő

Matematika:

Mf.: 85./9. – először nézd végig, és azzal kezdd, amit biztosan tudsz!

Érdekesség: Tk.: 152./13. – egy öröknaptár, amivel ki lehet számolni, milyen napon születtél, vagy bármelyik családtagod (az 1500-as évekig visszamenőleg)!

Olvasás:

Ok.: 154. o. – egy nagyon szép kis visszaemlékezés Móricz Zsigmondtól, ahogyan a szülőfaluját látta

Füzet: másold ki a következő 4 mondatot: Hát a Tisza, az volt… kezdéstől. + egy 5. mondat, ami neked tetszik ezeken kívül.

 

Április 28. kedd

Olvasás: a mai napon Petőfi Sándor: A Tisza című versét kellene szépen, alaposan megvizsgálni.

Ok.: 155.o – Mielőtt elolvasnád, kérlek hallgasd meg! Az első: https://www.youtube.com/watch?v=_LhuSIH-ofM – az egész, képek nélkül. Tud működni a képzeleted!

A másik: https://www.youtube.com/watch?v=tQ-XBDTl1EQ – részlet, képekkel. Ezt is érdemes

Számozd meg a könyvben a versszakokat!

Mf.: 68./ 2.a), b) – itt a rajz alapján írd ki a sorrendet a versből

68./5.

Szorgalmi: 68./6.

Füzet: másolás – 1 versszak a szelíd Tiszáról és 1 versszak a vad Tiszáról

Tanulni: az első három, és utolsó kettő versszak– vegyétek fel videóra és e-mailen vagy ha úgy könnyebb, messengeren küldjétek el május 8-ig.

 

Április 29. szerda

Csak a gyerekeknek!

Olvasókönyv: 79. o. – Másoljátok le egy szép lapra Nyulász Péter versét! Díszítsétek ki a lapot!

Vasárnap reggel lesz vele dolgotok, gondolom tudjátok, hogy mi!

Még néhány ötlet:

https://www.youtube.com/watch?v=23EtbYglg5g – képeslap

https://www.youtube.com/watch?v=w15iD86lMcs – papírvirág

De rengeteg jó dolgot találhattok ezeken kívül is!

———————————————————————————-

 

 

 

 

Íme, a következő adag! Jó munkát hozzá!

VIII. Ellenőrzés:

Az előzővel is van, aki lemaradt, de aki rendesen végzi a dolgát, annak nem gond elküldeni a kért időre. Mivel ezek a feladatok is készen vannak már, csak 5 fotót (+ szorgalmi) kérek csütörtök (ápr. 23.) estig.

Matematika:

Szám.: 69./6.

Nyelvtan:

            Füzet (77./3.)

            Mf.: 85./4., 6.

Olvasás:

            Mf.: 66. o.

            Füzet (67./5.)

 

Április 23. csütörtök

 Matematika: Időmérés

Tk.: 151./6. – 1 perc = 60 mp, tehát a számolás pl.: 3-szor 3 perc = 9 perc , ezt kell 60-nal szorozni

Aki 5-ös szeretne lenni matekból, annak:  Mf./ 82./1.

Olvasás: Ha már a kutyáknál tartunk!

Szövegértés: 20./ 2., 3., 4., 5.

Fogalmazás: Ha már Magyarország tájairól is olvastunk!

Mf.: 40./ 1., 41./ 3.

 

Április 24. péntek

 Matematika: Időmérés – az órát már tavaly tanultuk!

Szám.: 79./ 3.

Szorg: Tk.: 150./4. – rajzold le az utat, úgy jobban látod! (akinek kötelező, az úgy is tudja!)

Nyelvtan: Az ige felszólító módja

Tk.: 79. o. – Füzetbe másoljátok le a „zöldséget”, ami nemzöldség, mert leírja, mit kell tudni a felszólító módról. 2. feladatból másoljátok ki az igéket párban, és jelöljétek a felsz. mód jelét: pl. él – élj

Mf.: 86./ 2., 3.a), Szorg.: b)

 

(Hétfőn reggel a jövő heti adaggal együtt fönt lesz a honlapon, hogy ezekből mit kérek)

Jó munkát!

 ———————————————————————————

 

Kedves szülők, gyerekek!

Sajnos még mindig ezt a tanulási módot kell követnünk, pedig olyan sok érdekes dolog van, amit jó lenne egymással megosztani élőben… De tartsunk ki, és próbáljuk hasznossá és érdekessé tenni a napjainkat így is!

Folyamatosan küldöm a munkák értékelését, de hamarosan összesíteni fogom az egész eddigit, amit megkaptam és a tantárgyakra külön jegyet adok. Természetesen a mostani helyzethez alkalmazkodva.

 

VII. Ellenőrzés:

20. hétfő estig gondolom, le lehet fotózni, mert ezek már a múlt héten elkészültek.

Matematika:

            Szám. : 68.o.

            Mf. : 81./ 5., 6.

Nyelvtan:

            Mf. : 82. o.                          

Olvasás:

            Mf. : 63. o.

 

 

Április 20. hétfő

 

Matematika:

Számolás negatív számokkal

Szám.: 69./ 6. – Így számolj: Peti kp.(készpénz)=309 Ft, A(adósság)=252 Ft. A készpénzéből kifizeti az adósságát: 309-252= 57, tehát a végén a vagyona 57 Ft. Katinál más a helyzet: Kp=206 Ft, A=511 Ft. Tehát több az adóssága! Az adósságaiból ki tud fizetni 206 Ft-ot. 511-206=305, ennyi adóssága maradt, tehát a vagyona: -305 (mínusz). És így tovább, elég a könyvben számolni.

Nyelvtan:

Tk.: 77/ 2 a, b – pl. én hallgatnék zenét, de ők hallgatnák a zenét, ha…

77/3. – Figyelj! Minden mondatot úgy alakíts át, hogy én mit csinálnék

 

Április 21. kedd

 

Matematika:

Mf.: 81./8., 9. – Itt csak számegyenesen kell lépkedni, ha fejben nem megy.

 

Olvasás:

Fekete István: Bogáncs (részlet) Ok.:152-153.o. Jó szórakozást! Nagyon aranyos, ajánlom az egész regényt (aki még nem olvasta)!

Mf. : 66./ 1., 3.,

67./ 4.,5.- füzetbe

 

Április 22. szerda

Matematika: Időmérés

Tk. 149.o – A füzetbe írjátok le az idő mértékegységeit és az átváltásokat (kék mező)!

Tk. : 149./1. – Az átváltásra példa: Dalma – 2 min(perc)= 2X60= 120 s(másodperc)+ 40s = 160s

Elég a könyvbe!

Nyelvtan:

Mf. 84./ 3.

85./ 4. a) – Vigyázat, igekötős igék! (bedobnám, dobnám be, be is dobnám)

85./ 6.

 

Jó munkát!

 

 

 

Kedves szülők, gyerekek!

Remélem, mindenkinek jól teltek az ünnepek, sokat játszottatok, pihentetek! Próbáljunk meg kicsit visszazökkenni a munkába. Sajnos senki nem tudja, mikor tudunk találkozni élőben, ezért még így a távolból próbáljunk segíteni egymásnak, hogy jól végezzük a dolgunkat, hasznosan töltsük az időt!

Továbbra is lehet engem keresni, ha segítségre van szükség!

 

1. Ellenőrzés:

Matematika: Tk.: 147./ 9., 10.

                        + Szorgalmi (aki még nem küldte)

Nyelvtan: Füzet – mondatok (75./2.b)

                        Mf.: 81./5.,6.

Olvasás: Mf.: 60-61. o.

            Szövegértés: 49.o.

 Mivel ezek már a szünet előtt elkészültek, hétfő estig jó lenne, ha megkapnám.

 Április 15. szerda

 

Matematika: Negatív számok

Tk.: 147./ 11.

Számoló: 68./1.

Nyelvtan: Feltételes módú igék múlt ideje

Tk.: 76./ 5. – Olvassátok el figyelmesen!

b) feladatban leírtakat másoljátok le a füzetbe!

Mf.: 82./ 8. – feltételes mód, múlt idő gyakorlása

 7. – feltételes módú igék helyesírása

 

Április 16. csütörtök

 

Matematika:

Szám.: 68./ 2., 3., 4.

Olvasás: Szülőföldem szép határa c. fejezet

Ok.: 146.-147. o.

Mf.: 62. / 3. – Környezetből már tanultátok

Fogalmazás: Növények leírása

Mf.: 37./2.,   38./3.,

Szorg.: 39./5.a

 Április 17. péntek

 Matematika: Negatív számok – adósság, készpénz

Tk.: 148./ 13. – Ezeknél a feladatoknál úgy kell gondolkodni, hogy a készpénzed a +, az adósságod a -.  Arra kell törekedni, hogy ha csak lehet, minden adósságodat kifizesd. Annyi pénzt (kör) húzz át, amennyi adósságot (négyzet) ki tudsz fizetni – így ezek már nincsenek (0)! Ha a végén még marad adósságod, de már nincs készpénzed, akkor a vagyonod sajnos – (mínusz) valamennyi.

Mf.: 81. / 6., 5.

Nyelvtan:

Mf.: 82./ 9. a, b

83./ 11.a, 12.

Olvasás: Hortobágy

Ok.: 148. o.

Mf.: 63./ 1., 3., 4., 5.

—————————————————————————————————

Kedves szülők, gyerekek!

Elérkezett a tavaszi szünet előtti utolsó anyag!

Előtte egy kis visszatekintés:

  1. Ellenőrzés:

Matematika:

Szám.: 62 / 7. megfejtése

Füzet – 142/11

Szorgalmi

Olvasás:

            Mf.: 58 / 2.

Fogalmazás: a választott

 

Április 6. hétfő

 

Matematika:

Negatív számok: Emlékezz vissza, már tanultuk! (A számolást mindig a 0-tól kezdjük!)

Tk. 145. / 1., 2. – lehet a könyvbe

Nyelvtan:

Az ige feltételes módja: Tk. 75.o. – Másoljátok le a füzetbe a „zöldmezős” szabályt!

  1. a, b, – elég a könyvbe
  2. a,

b – füzetbe ( 6 mondat )

 

 Április 7. kedd

Matematika:

 Mf. 80./ 1. ( 0-tól kezdjük a számolást)

 80./2. ( a hőmérséklet változásánál úgy kell lépegetni, mint egy számegyenesen, ha + fölfelé, ha – lefelé)

 Tk. 146 / 3. ( a legalacsonyabb és legmagasabb közötti különbség, hogy hányat lépsz)

Olvasás:

Az eddigi történelmi rész összefoglalása. Minden kérdésre megtalálod a választ az olvasmányokban.

Mf: 60./2., 3., 61. / 4.a, 5.a

 

Április 8. szerda

Matematika: Pozitív és negatív számok számegyenesen

Tk.: 147./ 9., 10. ( + (meg) jobbra lépegetés, – (ből) balra lépegetés)

Szorgalmi: Tk. 146. / 6., 7., 8.

Nyelvtan:

Mf. 80./ 2. a,  81./ 5.a, 6.a

Olvasás:

Egy kis tavaszi zsongás!

Szövegértés mf.: 48. – figyelmesen olvasgatni

49./4.,5.,6.,7.,8.,9., – vagyis végig

Húsvétra – Tk.141. o.

  Töltsétek kellemesen a tavaszi szünetet!

 Fiúk, az otthoniakat azért locsoljátok meg!

Lányok, fessetek szép húsvéti tojásokat, mert az jó szórakozás!

——————————————————————————

Kedves gyerekek, szülők!

Április van! Most még kicsit hideg, de tavasz! Szép a természet, a fák, virágok! Remélem, mindannyian egészségesek vagytok! Sajnálom, hogy nem tudunk együtt lenni, egyre jobban hiányoztok!

Íme, következő adag:

  1. Ellenőrző feladatok

Lapozzatok vissza az elkészült feladatokhoz, és fotózzatok!

Olvasás:

            Mf.: 57. / 2., 3.

            + Füzet – másolás

Nyelvtan:

            Füzet – mondatok (mf.78/9b)

Matek:

            Füzet – számolás (tk.140./2)

Még vannak elmaradások! (pl.a fogalmazás, amit leosztályozok!)

 

Április 2. csütörtök

Matematika:

Nyitott mondatok – Mf. 79./ 4.

Gyakorlás – Szám. 62./ 7. befejezés

Olvasás:

A szabadságharc leverése után szörnyű megtorlás következett, sok embert kivégeztek, üldöztek. Lassan kezdett úraéledni az ország, és gondolkodni kezdtek, hogyan is lehetne megtartani a magyarságot az osztrák uralom alatt. A megoldás a kiegyezés lett, ami Deák Ferenc nevéhez fűződik.

Ok.: 122. o. – Deák Ferenc, a haza bölcse – Olvassátok el figyelmesen!

Mf.: 58./2. – nem könnyű, figyelmes olvasás után gondolkodj el rajta, a szövegben meg lehet találni

Fogalmazás:

Egy vicces könyvből lesznek részletek állatok bemutatásával kapcsolatban:

 Nagy Lajos: Képtelen természetrajz – ajánlom szeretettel!

Mf.: 36./8.a , 9.a

Füzetbe: 8. c, vagy 9. b – választhatsz – Ne feledd: cím, bevezetés: hogy miért erről akarsz írni, tárgyalás: amit tulajdonképpen írni akarsz, befejezés: valami a véleményed róla

 —————————————————————————

Április 3. péntek

 Matematika:

Névtelen3

 

Nyelvtan:

Új anyag: Igemódok – nem nehéz, csak kövesd a feladatokat!

Tk.: 72./2.a) – 1. mondat: kijelentő mód

2. mondat: feltételes mód (mennénk, ha…)

3. mondat: felszólító mód (csináljuk meg!)

2. b) – füzetbe

 

A hétfőivel (ápr.6) küldöm, hogy ezekből mit kérek.

 Jó pihenést a hétvégére!

 ————————————————————————————————–

Kedves szülők, gyerekek!

Remélem boldogultok a feladatokkal. Általában ügyesen elkülditek a kért dolgokat időre. Sajnos van, akitől még nem kaptam meg mindent, őket biztatom, minél hamarabb, mert aztán túl sok lesz! Nézzétek vissza a honlapon, miket kértem!

 

III. Ellenőrzés:

Matematika:

            Szorzások a füzetben (Sz. 47/2.)

Fogalmazás:

Kedvenc állatom

Nyelvtan:

            Mf.: 77./4., 5.

       Mivel ezeket már megcsináltátok, gyors fotó, és hétfőn lehet küldeni! (Van, aki már el is küldte)

 

Március 30. hétfő

 

Matematika:

A síkidomok szimmetriája következik: szorgalmi feladatnak nagyon jó, érdekes dolgok. Bármikor vissza lehet térni rá, szórakoztató, játékos feladatok: Tk. 131-134., Mf.: 74.o.

Gyakorlás: Szám.: 62./7. – 5 db írásbeli osztás a füzetbe

Olvasás:

A szabadságharc végéhez értünk. Figyelmesen olvasd el, hogyan is történt!

Ok.: 119.o. – A világosi fegyverletétel

Mf.: 57/2,3

Szorg.: Hol van pontosan Világos? (füzet)

Nyelvtan:

Igék helyesírása: Mf. : 78./ 7. – Keresd a szótőt!

 ————————————————————————-

Március 31. kedd

 

Matematika:

Nyitott mondatok: Tk. : 140. / 2. – füzetbe

Gyakorlás: Szám.: 62./7. – 5 db írásbeli osztás a füzetbe

Olvasás:

Október 6- ára emlékezve az ősszel már foglalkoztunk ezzel a témával

Mivel ez a történelmi időszak ezzel a szomorú eseménnyel zárult, újra kérem.

  1. 120- 121. o. – Az aradi vértanúk

Füzet – Írjátok le a nevüket a Pesten kivégzett miniszterelnök nevével kiegészítve!

 

Április 1. szerda

 

Matematika:

Nyitott mondatok: Mf. 79./1.

Gyakorlás: Szám. : 62./7.  – 4 db osztás

Nyelvtan:

Igék helyesírása: Mf. : 78./ 8. a,

78./ 9. a, b – füzetbe

 

Jó munkát!

 

Kedves szülők, gyerekek!

Néhány gondolat, kérés:

  • Az ellenőrző lapokat, amit kérek, őrizzétek meg! Nem tudom még mi módon, de jegyet kell adjak.
  • Mivel a feladatokhoz most mindenféle segítséget (könyvek, internet, szülők…) használhatsz, kérlek úgy oldd meg, hogy pl. a helyesírásban ne legyen hiba! Ne írd le, ha nem vagy benne biztos, nézz utána! (Különben nincs értelme!)
  • A visszaküldött feladatokat értékelem, pl. csillag

Nem könnyű otthon az időbeosztás, még hozzá kell szoknunk. Mindenkinek könnyebb, ha megpróbáljuk tartani. Gyerekek, délelőttönként „járjatok iskolába”, mindig próbáljátok az aznapi feladatokat elkészíteni! Ilyenkor én is „iskolában vagyok”, lehet keresni, ha megakadtok.

Ellenőrzés (amit fotózva kérek márc. 27 péntekig):

Olvasás:

  • vers másolása rajzzal (van, aki már elküldte)
  • Munkafüzet 56/4.,5.

Nyelvtan:

  • Munkafüzet 76/3.

Március 26. csütörtök

Matematika:

Testek nézetei – Mf. 70. oldal végig – Érdekes feladat!

Gyakorlás: Szám.: 47./2.  füzetbe írásban!

Olvasás:

Sajnos nem tudunk élőben beszélgetni a történelmünknek erről a korszakáról, pedig biztos érdekes lenne!

Nézzétek meg! – Pákozdi csata https://www.youtube.com/watch?v=T5s8_gIRr-o

Ha még van kedvetek – Isaszegi csata https://www.youtube.com/watch?v=wbGsi87cbrU

Fogalmazás:

Leírás: Mf.:34./3.

            34./4. – Füzetbe, szépen! Amire figyelj:

- Cím

        – Három bekezdésből áll (ujjnyival beljebb, ahogy a könyvekben is jelölik az új bekezdéseket)

- A mf. vázlata segít!

 

Március 27. péntek

Matematika:

Testek nézetei: Mf.71. oldal

 Érdekességként, akinek tetszik: Mf. 72. o.

Gyakorlás: Írásbeli osztás – Szám.: 62/7. – 5 db osztás

Nyelvtan:

Igék helyesírása: Mf.: 77./4., 5.

 Jó munkát! :)

———————————————————————————————————————

Március 23. hétfő

Kedves szülők, gyerekek!

Mindenkinek új ez a helyzet, én is próbálgatom, hogy lenne a leghatékonyabb. Lehet, hogy többször változtatni fogok, türelmet kérek.

Most néhány ellenőrző kérdés:

Vegyetek elő egy lapot, írjátok fel a kérdés számát, és röviden válaszoljatok (szép, olvasható kézírással)! Majd fotózzátok le a lapot, és azt küldjétek el!

  1. Hány tonna rózsaszirom kell?
  2. Mennyi alma termett összesen?
  3. Mi a sorozatok utolsó száma? (Szám.:43/10.)
  4. Írj ki egy tetszőleges mondatot az olvasmányból, amelyben benne van a város neve, ahol Kossuth szónokolt.

A nyelvtan munkafüzet 75. oldalát is szeretném megnézni, kérlek azt is fotózzátok, és küldjétek!

A fotókat jó lenne még ma (hétfőn), de szerdáig (25.) kérném, ha lehet!

Délelőttönként mindig elérhető vagyok, keressetek nyugodtan, ha valami nem érthető!

 

Matematika:

Új anyag: a testek – ahhoz, hogy megértsétek, a tk. 123 és 124. oldalát nézegessétek át!

Tk. 125.o. 5.

Gyakorlás: Szám. 44.o. 4.

Olvasás:

Petőfi Sándor: Csatadal – Ok.115.o.

Olvassátok el a verset!

Válassz ki két versszakot, és másold le az olvasásfüzetbe szépen, tollal! Készíts hozzá színes rajzot is a füzetbe!

 

Március 24. kedd

Matematika:

Testek: Mf. 67.oldal

Tk. 125. o. sárga mezőt átnézni

126.o. 8.

Olvasás:

A magyar szabadságharcban sok külföldi is részt vett. Bem József lengyel származású tábornok is a magyarok segítségére sietett.

Ok. 116.o. – Bem apó kisdobosa – Olvassátok el többször, hangosan is!

Nyelvtan:

Igék helyesírása

Mf. 76. o. 1. – Vigyázz: -ul, -ül  rövid

-ít       hosszú!

76.o. 2.

            Amiben nem vagy biztos, azt keresd meg a tk. 100. oldalán!

 

Március 25. szerda

Matematika:

Testek – Tk. 126. oldal sárga mezőt átnézni

Mf. 69.o. 4., 68.o.2.

Akinek kedve van, a 68-69. oldal többi feladatát is megoldhatja!

Gyakorlás – sorozatok

Szám. 42.o. 5. a, b.

Nyelvtan:

Igék helyesírása

Mf. 76.o. 3. –  Csak akkor írd be, ha biztos vagy benne, ha nem, akkor járj utána!(tk.100.o.)

Olvasás:

Bem apó kisdobosa – újból elolvasni

Mf. 56.o. 4., 5.

 Posted by at 09:49