4. b osztály

 

Kedves szülők, gyerekek!

Elérkezett a tavaszi szünet előtti utolsó anyag!

Előtte egy kis visszatekintés:

  1. Ellenőrzés:

Matematika:

Szám.: 62 / 7. megfejtése

Füzet – 142/11

Szorgalmi

Olvasás:

            Mf.: 58 / 2.

Fogalmazás: a választott

 

Április 6. hétfő

 

Matematika:

Negatív számok: Emlékezz vissza, már tanultuk! (A számolást mindig a 0-tól kezdjük!)

Tk. 145. / 1., 2. – lehet a könyvbe

Nyelvtan:

Az ige feltételes módja: Tk. 75.o. – Másoljátok le a füzetbe a „zöldmezős” szabályt!

  1. a, b, – elég a könyvbe
  2. a,

b – füzetbe ( 6 mondat )

 

 Április 7. kedd

Matematika:

 Mf. 80./ 1. ( 0-tól kezdjük a számolást)

 80./2. ( a hőmérséklet változásánál úgy kell lépegetni, mint egy számegyenesen, ha + fölfelé, ha – lefelé)

 Tk. 146 / 3. ( a legalacsonyabb és legmagasabb közötti különbség, hogy hányat lépsz)

Olvasás:

Az eddigi történelmi rész összefoglalása. Minden kérdésre megtalálod a választ az olvasmányokban.

Mf: 60./2., 3., 61. / 4.a, 5.a

 

Április 8. szerda

Matematika: Pozitív és negatív számok számegyenesen

Tk.: 147./ 9., 10. ( + (meg) jobbra lépegetés, – (ből) balra lépegetés)

Szorgalmi: Tk. 146. / 6., 7., 8.

Nyelvtan:

Mf. 80./ 2. a,  81./ 5.a, 6.a

Olvasás:

Egy kis tavaszi zsongás!

Szövegértés mf.: 48. – figyelmesen olvasgatni

49./4.,5.,6.,7.,8.,9., – vagyis végig

Húsvétra – Tk.141. o.

  Töltsétek kellemesen a tavaszi szünetet!

 Fiúk, az otthoniakat azért locsoljátok meg!

Lányok, fessetek szép húsvéti tojásokat, mert az jó szórakozás!

——————————————————————————

Kedves gyerekek, szülők!

Április van! Most még kicsit hideg, de tavasz! Szép a természet, a fák, virágok! Remélem, mindannyian egészségesek vagytok! Sajnálom, hogy nem tudunk együtt lenni, egyre jobban hiányoztok!

Íme, következő adag:

  1. Ellenőrző feladatok

Lapozzatok vissza az elkészült feladatokhoz, és fotózzatok!

Olvasás:

            Mf.: 57. / 2., 3.

            + Füzet – másolás

Nyelvtan:

            Füzet – mondatok (mf.78/9b)

Matek:

            Füzet – számolás (tk.140./2)

Még vannak elmaradások! (pl.a fogalmazás, amit leosztályozok!)

 

Április 2. csütörtök

Matematika:

Nyitott mondatok – Mf. 79./ 4.

Gyakorlás – Szám. 62./ 7. befejezés

Olvasás:

A szabadságharc leverése után szörnyű megtorlás következett, sok embert kivégeztek, üldöztek. Lassan kezdett úraéledni az ország, és gondolkodni kezdtek, hogyan is lehetne megtartani a magyarságot az osztrák uralom alatt. A megoldás a kiegyezés lett, ami Deák Ferenc nevéhez fűződik.

Ok.: 122. o. – Deák Ferenc, a haza bölcse – Olvassátok el figyelmesen!

Mf.: 58./2. – nem könnyű, figyelmes olvasás után gondolkodj el rajta, a szövegben meg lehet találni

Fogalmazás:

Egy vicces könyvből lesznek részletek állatok bemutatásával kapcsolatban:

 Nagy Lajos: Képtelen természetrajz – ajánlom szeretettel!

Mf.: 36./8.a , 9.a

Füzetbe: 8. c, vagy 9. b – választhatsz – Ne feledd: cím, bevezetés: hogy miért erről akarsz írni, tárgyalás: amit tulajdonképpen írni akarsz, befejezés: valami a véleményed róla

 —————————————————————————

Április 3. péntek

 Matematika:

Névtelen3

 

Nyelvtan:

Új anyag: Igemódok – nem nehéz, csak kövesd a feladatokat!

Tk.: 72./2.a) – 1. mondat: kijelentő mód

2. mondat: feltételes mód (mennénk, ha…)

3. mondat: felszólító mód (csináljuk meg!)

2. b) – füzetbe

 

A hétfőivel (ápr.6) küldöm, hogy ezekből mit kérek.

 Jó pihenést a hétvégére!

 ————————————————————————————————–

Kedves szülők, gyerekek!

Remélem boldogultok a feladatokkal. Általában ügyesen elkülditek a kért dolgokat időre. Sajnos van, akitől még nem kaptam meg mindent, őket biztatom, minél hamarabb, mert aztán túl sok lesz! Nézzétek vissza a honlapon, miket kértem!

 

III. Ellenőrzés:

Matematika:

            Szorzások a füzetben (Sz. 47/2.)

Fogalmazás:

Kedvenc állatom

Nyelvtan:

            Mf.: 77./4., 5.

       Mivel ezeket már megcsináltátok, gyors fotó, és hétfőn lehet küldeni! (Van, aki már el is küldte)

 

Március 30. hétfő

 

Matematika:

A síkidomok szimmetriája következik: szorgalmi feladatnak nagyon jó, érdekes dolgok. Bármikor vissza lehet térni rá, szórakoztató, játékos feladatok: Tk. 131-134., Mf.: 74.o.

Gyakorlás: Szám.: 62./7. – 5 db írásbeli osztás a füzetbe

Olvasás:

A szabadságharc végéhez értünk. Figyelmesen olvasd el, hogyan is történt!

Ok.: 119.o. – A világosi fegyverletétel

Mf.: 57/2,3

Szorg.: Hol van pontosan Világos? (füzet)

Nyelvtan:

Igék helyesírása: Mf. : 78./ 7. – Keresd a szótőt!

 ————————————————————————-

Március 31. kedd

 

Matematika:

Nyitott mondatok: Tk. : 140. / 2. – füzetbe

Gyakorlás: Szám.: 62./7. – 5 db írásbeli osztás a füzetbe

Olvasás:

Október 6- ára emlékezve az ősszel már foglalkoztunk ezzel a témával

Mivel ez a történelmi időszak ezzel a szomorú eseménnyel zárult, újra kérem.

  1. 120- 121. o. – Az aradi vértanúk

Füzet – Írjátok le a nevüket a Pesten kivégzett miniszterelnök nevével kiegészítve!

 

Április 1. szerda

 

Matematika:

Nyitott mondatok: Mf. 79./1.

Gyakorlás: Szám. : 62./7.  – 4 db osztás

Nyelvtan:

Igék helyesírása: Mf. : 78./ 8. a,

78./ 9. a, b – füzetbe

 

Jó munkát!

 

Kedves szülők, gyerekek!

Néhány gondolat, kérés:

  • Az ellenőrző lapokat, amit kérek, őrizzétek meg! Nem tudom még mi módon, de jegyet kell adjak.
  • Mivel a feladatokhoz most mindenféle segítséget (könyvek, internet, szülők…) használhatsz, kérlek úgy oldd meg, hogy pl. a helyesírásban ne legyen hiba! Ne írd le, ha nem vagy benne biztos, nézz utána! (Különben nincs értelme!)
  • A visszaküldött feladatokat értékelem, pl. csillag

Nem könnyű otthon az időbeosztás, még hozzá kell szoknunk. Mindenkinek könnyebb, ha megpróbáljuk tartani. Gyerekek, délelőttönként „járjatok iskolába”, mindig próbáljátok az aznapi feladatokat elkészíteni! Ilyenkor én is „iskolában vagyok”, lehet keresni, ha megakadtok.

Ellenőrzés (amit fotózva kérek márc. 27 péntekig):

Olvasás:

  • vers másolása rajzzal (van, aki már elküldte)
  • Munkafüzet 56/4.,5.

Nyelvtan:

  • Munkafüzet 76/3.

Március 26. csütörtök

Matematika:

Testek nézetei – Mf. 70. oldal végig – Érdekes feladat!

Gyakorlás: Szám.: 47./2.  füzetbe írásban!

Olvasás:

Sajnos nem tudunk élőben beszélgetni a történelmünknek erről a korszakáról, pedig biztos érdekes lenne!

Nézzétek meg! – Pákozdi csata https://www.youtube.com/watch?v=T5s8_gIRr-o

Ha még van kedvetek – Isaszegi csata https://www.youtube.com/watch?v=wbGsi87cbrU

Fogalmazás:

Leírás: Mf.:34./3.

            34./4. – Füzetbe, szépen! Amire figyelj:

- Cím

        – Három bekezdésből áll (ujjnyival beljebb, ahogy a könyvekben is jelölik az új bekezdéseket)

- A mf. vázlata segít!

 

Március 27. péntek

Matematika:

Testek nézetei: Mf.71. oldal

 Érdekességként, akinek tetszik: Mf. 72. o.

Gyakorlás: Írásbeli osztás – Szám.: 62/7. – 5 db osztás

Nyelvtan:

Igék helyesírása: Mf.: 77./4., 5.

 Jó munkát! :)

———————————————————————————————————————

Március 23. hétfő

Kedves szülők, gyerekek!

Mindenkinek új ez a helyzet, én is próbálgatom, hogy lenne a leghatékonyabb. Lehet, hogy többször változtatni fogok, türelmet kérek.

Most néhány ellenőrző kérdés:

Vegyetek elő egy lapot, írjátok fel a kérdés számát, és röviden válaszoljatok (szép, olvasható kézírással)! Majd fotózzátok le a lapot, és azt küldjétek el!

  1. Hány tonna rózsaszirom kell?
  2. Mennyi alma termett összesen?
  3. Mi a sorozatok utolsó száma? (Szám.:43/10.)
  4. Írj ki egy tetszőleges mondatot az olvasmányból, amelyben benne van a város neve, ahol Kossuth szónokolt.

A nyelvtan munkafüzet 75. oldalát is szeretném megnézni, kérlek azt is fotózzátok, és küldjétek!

A fotókat jó lenne még ma (hétfőn), de szerdáig (25.) kérném, ha lehet!

Délelőttönként mindig elérhető vagyok, keressetek nyugodtan, ha valami nem érthető!

 

Matematika:

Új anyag: a testek – ahhoz, hogy megértsétek, a tk. 123 és 124. oldalát nézegessétek át!

Tk. 125.o. 5.

Gyakorlás: Szám. 44.o. 4.

Olvasás:

Petőfi Sándor: Csatadal – Ok.115.o.

Olvassátok el a verset!

Válassz ki két versszakot, és másold le az olvasásfüzetbe szépen, tollal! Készíts hozzá színes rajzot is a füzetbe!

 

Március 24. kedd

Matematika:

Testek: Mf. 67.oldal

Tk. 125. o. sárga mezőt átnézni

126.o. 8.

Olvasás:

A magyar szabadságharcban sok külföldi is részt vett. Bem József lengyel származású tábornok is a magyarok segítségére sietett.

Ok. 116.o. – Bem apó kisdobosa – Olvassátok el többször, hangosan is!

Nyelvtan:

Igék helyesírása

Mf. 76. o. 1. – Vigyázz: -ul, -ül  rövid

-ít       hosszú!

76.o. 2.

            Amiben nem vagy biztos, azt keresd meg a tk. 100. oldalán!

 

Március 25. szerda

Matematika:

Testek – Tk. 126. oldal sárga mezőt átnézni

Mf. 69.o. 4., 68.o.2.

Akinek kedve van, a 68-69. oldal többi feladatát is megoldhatja!

Gyakorlás – sorozatok

Szám. 42.o. 5. a, b.

Nyelvtan:

Igék helyesírása

Mf. 76.o. 3. –  Csak akkor írd be, ha biztos vagy benne, ha nem, akkor járj utána!(tk.100.o.)

Olvasás:

Bem apó kisdobosa – újból elolvasni

Mf. 56.o. 4., 5.

 Posted by at 09:49