Matematika 7

 

2020.06.05. péntek

Feladat ellenőrzése

A=2*Ta+Tp=

Ta=(a*ma)/2=(2,3*1,7)/2=1,955

Tp=K*M=(a+a+a)*M=(2,3+2,3+2,3)*4=27,6

A=2*1,955+27,6=31,51 cm2

Hasáb térfogata

A térfogat mértékegységeket a Tk. 247. oldalán találjátok. Ismétlésképpen másoljátok le a füzetbe.

A Tk. 248. oldalán a kocka és a téglatest térfogat képletét megtaláljátok, szintén írjátok le a füzetbe.

A hasáb térfogata a lap alján található: V=Ta*M.

A Tk. 249. oldalát olvassátok el.

Tk. 250. oldal 3. példát másoljátok le a füzetbe az ábrával együtt!

Köszönöm a kitartó munkátokat! Sokan rendesen, pontosan dolgoztak az elmúlt időszakban, nekik ÓRIÁSI DICSÉRET!

Jövőre ezeket a számolásokat át fogjuk ismételni, a hiányosságokat pótoljuk.

Ezzel a 7. osztálynak VÉGE!  :)

 ————————————————-

 

2020.06.03. szerda

Másold be a füzetbe és old meg a feladatot hasonlóan, mint a kidolgozott!

1

——————————————————–

2020.06.02.kedd

 

Feladat ellenőrzése

Tk 241./91.  A: 1,6,7,8            B: 1,6,7,8        C: 1,2,3,5,6,7,8            D: 1,2,6,7,8     E: 1,6,7,8         F: 1,2,3,4,5,6,7,8 G: 1,2,3,4,5,6,7,8

 

A hasáb

Tk 234.-244. oldal közepéig olvasd el a könyvet. Készíts ábrát a könyv alapján és írd be az elnevezéseket (alaplap, oldallap, magasság, alapél, oldalél).

A 244. oldalon található kidolgozott feladatot másold le a füzetbe és gondold végig,amikor másolsz!

————————————————-

Matematika 7.osztály

2020.05.29. péntek

 

Feladat ellenőrzése Tk. 240./86. b)

Tkgy=Tk-Tb=(4,5*4,5*3,14)-(2,5*2,5*3,14)=63,585-19,625=43,96 cm2

Sokszöglapokkal határolt testek

A Tk. 241-242. oldalát nézzétek át, az Emlékeztető részt alaposabban!

A füzetbe oldjátok meg a Tk 241./91. feladatát.

A Tk. 242./94. feladatában szereplő első ábrához tartozó test hálót próbáljátok lerajzolni. A test hálója azt jelenti, hogy az élei mentén szétvágom, így kiteríthető a síkba. Gondold végig, hol vágnád el és a lapok hogyan csatlakoznak egymáshoz.

—————————————————-

2020.05.27. szerda

Feladat ellenőrzése Tk. 239./81.    a) T=1,6*1,6*3,14=8,0384 dm2

b) T=3,3*3,3*3,14=34,1946 dm2

c) T=1,5*1,5*3,14=7,065 dm2

d) T=0,25*0,25*3,14=0,19625dm2

Az általam megoldott feladatokat másoljátok le a füzetbe és hasonlóan oldjátok meg a

Tk. 240./86. b) faladatát!

 2

 

 

———————————————–

2020.05.26. kedd

2

A kör területe

Tk. 238.oldalt elolvasni, füzetbe leírni: A kör területe T=r2*π= r2*3,14

Kérem a füzetbe a Tk. 239./81. a) b) c) d) feladatát megoldani.

———————————————————

2020.05.25. hétfő

 

Mindenkinek átnéztem a Redmentán kitöltött feladatait. Szép eredmények születtek, gratulálok!

A körrel kapcsolatos ismereteiteket kell átismételni és kibővíteni egy kicsit.

A Tk. 233. oldalán a körrel kapcsolatos fogalmakat megtaláljátok. Kérem, hogy a füzetbe írjátok le az első értelmezést (körvonal, körlap) valamint az utána található ábrát is rajzoljátok le.

A Tk. 234-235. oldalát olvassátok el. Fontos a π értéke, ő egy végtelen nem szakaszos tizedestört, melynek az értékét 3,14-dal számoljuk. A kör kerületének meghatározásánál szükséges.

Kör kerülete:   K=2*r*π=2*r*3,14 vagy K=d*π (d az átmérő)

Tk. 237. /75. feladat megoldása a füzetbe.

——————————————————

2020.05.20. szerda

 

Teszt kitöltése a Redmentán „terület” címmel 11 órától!

—————————————–

2020.05.19. kedd

Feladatok ellenőrzése

Az általam kidolgozott feladatokat írjátok le a füzetbe és gondoljátok is végig!

1

2

3

Szerdán a négyszögek és háromszög területéből számonkérés a Redmentán 11 órától.

2020.05.18. hétfő

Feladatok ellenőrzése

Tk. 224./58.  1.: 8 egység; 2.: 16 egység; 3.:16 egység; 4.:16 egység; 5.:8 egység

      225./63. 1.:24 egység 2.:24 egység; 3.:24 egység; 4.:24 egység

      227./65. b) (4,2+3,6):2*2,4=9,36 m2

  1. c) (36+18):2*4=108 cm2

Háromszög területe

Tk 227. oldal tételnél találjátok a háromszög terület képletét, ezt írjátok le a füzetbe.

A képlet segítségével számoljátok ki a Tk 228. / 69. a) b) c) d) feladatát!

Kedden számolásos feladatokat adok a terület képletek gyakorlásához. Szerdán számon kérés lesz a négyszög és háromszög területével kapcsolatban.

——————————————————————–

 

2020.05.13. szerda

Feladatok ellenőrzése

2A képletek segítségével számolj a következő feladatokban is!

Tk. 224./58.

      225./63.

      227./65. b) c)

———————————————————————

2020.05.12. kedd

A füzetben ezeknek kell szerepelnie:

mértékegységek : 1mm2 < 1 cm2 < 1dm2 <1m2 < 1 ár <1 hektár(ha) < 1 km2

Tk 221./ 52. a) 255,6 m2=0,02556 ha=25560 dm2=2556000cm2

b) 0,225 ha=2250 m2=225000 dm2=0,00225km2

téglalap          T=a*b

négyzet           T=a*a

paralelogramma        T=a*ma=b*mb

1

 

 

 

Ezeknek a képleteknek a segítségével számold ki a következő területeket!

Tk 222./54. a) (ne felejts el egyszerűsíteni)

224./57. a) b) g) h)

225./59. a) b)

227./65. a)

————————————————————————-

 2020.05.11. hétfő

Sokszögek területe

Tk 211.old. Értelmezés elolvasni

alatta találjátok a terület mértékegységeket, ezeket írjátok le a füzetbe váltószámmal együtt

Tk 221./52. füzetbe átváltani a mértékegységeket

Területképleteket kiírni a füzetbe (Tk 222.-226): négyzet, téglalap, paralelogramma, deltoid, rombusz, trapéz

A pirossal szedett részeket olvasd el, de csak a képletet írd le a  füzetbe!

——————————————————-

Matematika 7.osztály

2020.05.08. péntek

 Ellenőrzés

Tk. 217./44. B: csak a négyzetnek merőlegesek az átlói

  1. D: hamis, a négyzetnek négy szimmetriatengelye van
  2. D: hamis, a rombusz nem húrtrapéz, nem írható köré kör

Szerkesztések

Olyan szerkesztési feladatokat próbáltam választani, amit meg fogtok tudni oldani. Mellékelek egy vázlatot, amit a füzetbe te is készíts el és annak segítségével végezd el a szerkesztést! Az általam leírt lépéseket nem kell leírnotok, csak a szerkesztéseket (vázlattal együtt) szeretném látni.

Tk 218./47. téglalap oldalai: 4 cm, 35 mm

1

 

 

2_2

 

3

 

4

 

Az elvégzett szerkesztésekről kérnék egy képet!

—————————————————————–

2020.05.06. szerda

 Tk. 217./42. feladat ellenőrzése

A:2,4,7,8         B:1,2,5,8          C:1,3,8,9         D:2,4,7,8         E:1,2,,8            F:2,8

Speciális paralelogrammák

Tk 216.oldalán találjátok a leírást. Füzetbe bemásolni:

Téglalap: olyan paralelogramma, melynek mind a 4 szöge egyenlő (90°).

tulajdonságai: – szemközti oldalai egyenlők és párhuzamosak

  • átlói felezik egymást
  • középpontosan szimmetrikus
  • tengelyesen szimmetrikus, tengely felezi az oldalakat
  • átlói egyenlők, ezért kör rajzolható köré, vagyis húrtapéz

Rombusz: olyan paralelogramma, melynek minden oldala egyenlő

tulajdonságai: – oldalai egyenlők, szemköztiek párhuzamosak

  • szemközti szögei egyenlők
  • szomszédos szögeinek összege 180°
  • átlói merőlegesen felezik egymást
  • középpontosan és tengelyesen is szimmetrikus

Négyzet: olyan paralelogramma, melynek minden oldala és minden szöge egyenlő

tulajdonságai: az összes eddigi tulajdonság mind igaz rá.

2

—————————————————————————

2020.05.05. kedd

 

Feladat ellenőrzéseTk. 211./35.

HM_7a_matek1

Paralelogramma

Tk 214. oldalán található szabályokat füzetbe leírni!

Paralelogramma: az olyan négyszög, amelynek a szemközti oldalai párhuzamosak.

Paralelogramma tulajdonságai: tk-ból lemásolni

Tk. 215./39. a) b) c) feladatait megszerkeszteni, segítségnek én is megszerkesztettem.

HM_7a_matek2

Tk. 217./42. feladatot megoldani a füzetbe.

2020.05.04. hétfő

Feladat ellenőrzése

Tk. 211./33. A: 4,5,6,7            B:2,5,6,7         C:6,7                D:2,4,5,6,7      E:6,7                F:2,5,6,7          G:5,7               H:4,5,7            I:4,5,7              J:6,7                K:6,7                L:4,5,7

A trapéz tulajdonságait leírtátok a füzetbe. Ezek közül amit a leggyakrabban használunk a szögeivel kapcsolatos tételek: belső szögeinek összege 360°, szárain fekvő szögeinek összege 180°.

A füzetbe írd le a Tk 211./34. feladat megoldásait!

7oszt 

Ezek segítségével a Tk. 211./35. a) b) d) e) feladatát old meg!

———————————————————————————–

2020.04.29. szerda

 Feladat ellenőrzése

Tk. 208./ 26.  A:4,,9,10,11,12 B:2,4,6,10       C:2,4,6,10        D:11    E:1,2,4,5,6,7,10,11     F:2,4,6,10        G:6,10             H:6,9,10,12

208./27.          A:8       B:nincs            C:nincs            D:3,4,6,7         E:4,6    F:nincs             G:4,6    H:2,4,6,10            I:4,6     J:2,4,6,10,11

208./28. a) 360°          b) paralelogramma szomszédos szögei társszögek, összegük:180°                         c) K=2*(a+b)=2*(3,6+2,4)=12 cm

Trapéz

A Tk. 210. oldalán található emlékeztetőből a trapéz tulajdonságait írjátok le a füzetbe, az első ábrával és elnevezéseivel együtt.

Tk. 211./33. feladat megoldása.

Mindenkinek jó pihenést kívánok!

———————————————————————

2020.04.28. kedd

 Tegnap szerkesztési feladatokat kaptatok, melyhez oda is írtam, hogy értékelem. Sajnos ezt csak 13 embernél tudom megtenni, a többiek nem teljesítették a kérést!

A háromszögek után haladunk tovább és a négyszögekről tanultakat ismételjük és egészítjük ki.

A füzetbe másold le a Tk. 208. oldalán az értelmezést és a 209. oldalon lévő tételt! A bizonyítás nem kell, de olvasd el.

A füzetbe old meg a Tk. 208./ 26. 27. 28. feladatot.

———————————————————————–

2020.04.27. hétfő

 Szerkesztési feladatok értékelésre(vázlat, lépések, szerkesztés)!

  1. háromszög: a=4 cm; b= 4,5 cm ; c=5,3 cm.

Szerkeszd meg a magasságait is!

  1. háromszög: a=5 cm; =60° ; = 45°. Add meg a háromszög harmadik szögét és akülső szögeit is!
  2. háromszög: a=5 cm; b=6 cm; =45°.

A megszerkesztett háromszögekről képet kérek!

——————————————————————

2020.04.24. péntek

Háromszög magassága és szerkesztése

Szerkesztési feladat vár ma rátok!

Lépések: vázlat, adatok beírása, szerkesztés lépéseinek meghatározása, szerkesztés, magasságok szerkesztése (derékszögű vonalzó segítségével)

Tk. 203./25. a) b) c)

Mindhárom feladatnál színessel a magasságokat is szerkesszétek meg (egy háromszögnek 3 db magassága van) és küldjetek egy képet a szerkesztésről!

Hétfőn a háromszögekkel kapcsolatosan egy teszt kitöltése lesz a feladat.

Mindenkinek kellemes hétvégét kívánok!

———————————————————

2020.04.22. szerda

Háromszög magassága

Tk. 203. oldalán a lap tetején található „értelmezés” részben találjátok a háromszög magasságainak definícióját. Pirossal kérném a füzetbe leírni.

A három ábrát is készítsétek el a füzetbe.

  1. hegyesszögű háromszög: tetszőleges háromszöget rajzolj, majd két vonalzó (egyik derékszögű) segítségével merőlegeseket kell állítani az oldalra a szemközti csúcson át

Névtelen

2. derékszögű háromszögnél is szerkeszd meg

3. tompaszögű háromszögnél is.

—————————————————————————————

2020.04.21. kedd

Akitől megkaptam a tegnapi feladatot, azoknak válaszoltam, és ha kellett leírtam a hibát. Akik még nem küldték, kérem pótolják!

A mai napon csak egy kis másolást kérek Tőletek!

  1. 201. oldal A háromszögek egybevágóságának alapesetei (4 pont)
  2. A lap alján a derékszögű háromszög szerkesztése
  3. oldal egyenlő szárú háromszög szerkesztése

Képet ma nem kérek, de mindenki írja le a füzetébe!

A héten lesz még egy kis feladat a háromszögekkel kapcsolatosan, hétfőn a Redmentán egy teszt kitöltése várható.

—————————————————————————————–

2020.04.20. hétfő

 Háromszögek szerkesztésének gyakorlása

Kevés kivétellel megkaptam a képeket a háromszögekről.

A vázlat sok esetben elmaradt. Figyeljetek rá, mindig vázlatot rajzolunk, arra ráírjuk az ismert adatokat, majd a szerkesztés lépéseit jelöljük.

Füzetbe kérnék 3 db szerkesztést! Tk. 200./20.a) b) c) táblázat második példáját (második sor) megoldani és képet küldeni róla! Akinek megy, az a szöget is szerkessze!

——————————————————————————————-

2020.04.17. péntek

Névtelen

2

Háromszögek szerkesztése

Tk. 198./ 1. példa 199./2.példa 3.példa füzetbe írjátok le a feladatot, készítsetek vázlatot majd szerkesszétek meg a háromszögeket. A szerkesztés lépései a tankönyvben le vannak írva, ha valaki elakadna ez segít benne.

Füzetbe kérnék 3 db szerkesztést! Tk. 200./20.a) b) c) táblázat első példáját (első sor) megoldani és képet küldeni róla!

———————————————————————————————————-

2020.04.15. szerda

Remélem sikerült kikapcsolódnotok egy kicsit a szünetben!

Folytassuk a munkát! A szünet előtt egy tesztet töltöttetek ki eredményesen. A jegyekről emailt küldök mindenkinek!

A háromszöggel kapcsolatos tételeket néztétek át előzőleg.

Ezek ismeretében és az egyenletek után a Tk. 196./ B7. a) b) c) és a 197./B12. a) b)  feladatát oldjátok meg! Képet kérek a munkákról!

Segítség a B12-es feladathoz:  tükrös háromszög=egyenlőszárú háromszög, vagyis alapon fekvő szögei egyenlők. Rajzoljatok egy ábrát a füzetbe és oda írjátok be a szögeket.

—————————————————————————————————-

2020.04.08. szerda

 

Teszt kitöltése a redmentán 11 és 12 óra között.

Mindenkinek kellemes ünnepeket kívánok!

———————————————————————————

2020.04.07. kedd

 Házi feladat ellenőrzése

Tk 193./13. a) nem          b)igen                  c)igen                   d)nem                  e)igen                  f)nem

193./14. a) 50°           b) nincs megoldás           c) 5°                       d) 60°

193./15.a) 105° mellett 75°-os belső szög található

így már tudjuk, hogy a háromszögnek van egy 42°-os és egy 75°-os belső szöge, mivel a belső szögeinek összege 180°, ezért a harmadik szöge 63°

Háromszöggel kapcsolatos tételek II.rész

Tk. 194-195. oldalán a háromszögekkel kapcsolatban ismét 3 tételt találtok. A tételeket a füzetbe pirossal írjátok le, a bizonyítást nem kell leírni csak elolvasni.

Ezeknek a tételeknek az alkalmazásával oldjátok meg a Tk. 196./B6. feladatát. Minden részhez rajzoljatok ábrát és abba írjátok be amit ismertek, majd a hiányzó szögeket tudjátok számolni.

Szerdán a redmentás csoportomba egy háromszögekkel kapcsolatos feladatsort (jelölések, háromszög fajtái, tételek) fogok felrakni. Mindenkinek ki kell töltenie 11 és 12 óra között. Figyelj az időre, mert később nem fogja engedni és az osztályzatod rossz lesz.

————————————————————————–

2020.04.06. hétfő

 

Háromszöggel kapcsolatos tételek

Tk. 192-193. oldalán a háromszögekkel kapcsolatban 3 tételt találtok. Azért hívjuk őket tételeknek, mert az igazságukat be lehet bizonyítani. A tételeket a füzetbe pirossal írjátok le, a bizonyítást nem kell leírni csak elolvasni.

Ezeknek a tételeknek az alkalmazásával oldjátok meg a Tk. 193./13. 14. 15.a) feladatait.

A megoldásokról emailt kérnék!Az is jó ha begépeled, hogy 13.a) nem, mert 30°+40°+50° nem 180°

Matematika 7.osztály

2020.04.03. péntek

 

Megoldás

Tk.      191./10.  A: 1,2,3,4,5,6,7,8,             B:-                                          C:1,6

                                    D: 5,8                                  E:2,3,4,7                              F:-

 

191./11. A:1,2,4,5                           B:2                                         C:1,2,4,5              D:2

A redmentás csoportba lévő kérdőívet töltsd ki.

Kellemes hétvégét mindenkinek!

——————————————————————————————-

Matematika 7.osztály

2020.04.01.szerda

 

Megoldás

188./1.a) K=a+b+c=106 cm

1.b) K=a+b+c+d=3,15 dm

1.c) K=a+2b=55 cm

1.d) K=a+b+c+d+e=dm

Tananyag: Háromszögek

A Tk. 190. oldalán az emlékeztetőt és az alatta lévő táblázatot a füzetbe írjátok le, az ábrákat se felejtsétek el.

Tk. 190./7.b) erről egy fényképet kérek

191./10. 11.

Pénteken a redmentás csoportba egy kérdőívet fogok felrakni, mindenkinek ki töltenie.

———————————————————————————————–

2020.03.31. kedd

A redmentás csoportba még csak 17-en vagyunk, várom a hiányzó emberek regisztrációját. Csoport direktcíme:7a304705

A kért feladatokat megkaptam, mindenkinek válaszoltam is és az érdemjegyét is megírtam. Az egyenletek után a tanév maradék részében geometria következik. Mivel nem tudom mutatni és ellenőrizni is elég nehéz, így a szerkesztéseket próbálom minimalizálni. A témakör nagyobb részében számítási feladatok vannak, azt gondolom ezzel meg fogunk tudni birkózni.

A Tk. 185. oldalán lévő olvasmányt mindenki olvassa el.

A Tk. 186-187. old. lévő részből a következő fogalmakat kell a füzetbe kiírni: síkidom, sokszög: olyan síkidom, melyet egyszerű, záródó töröttvonal határol, konvex, konkáv, kerület, átló

Tk. 188./ 1. a) b) c) d)

2020.03.30. hétfő

 

Elküldött feladataitok megoldásai

B33 a) y=22/3

m) x=3

B35. d) x=9

B39. a) x=x+5,2   x=15,6

  1. a)Andrásnak 45 db, Csabának 75 db, Bélának 135 db könyve van

Köszönöm az elküldött feladatokat, igyekszem javítani és válaszolni!

A mai napra annyit kérnék, hogy a www.redmenta.com oldalra a saját neveteken regisztráljatok. Ha megtörtént a regisztráció a direktcím menüpontba írjátok be a következő kódot (7a304705) és tudtok jelentkezni a csoportomba. A jövő héten itt szeretnék egy számonkérést Tőletek.

A heti informatika jegyet ezzel le is tudjuk.

2020.03.25. szerda

Feladat ellenőrzése Tk 181./B30.a)

7o_tabla2

Önálló feladat Tk 182./B33. a) m)

B35. d)

B39.a)

 266./12.a)

 Ezekről a megoldott feladatokról fényképet kérek,amit az informatikabalastya@gmail.com címre küldjetek 2020.03.26.csütörtök 12 óráig!

———————————————————————————————————————————-

2020.03.24. kedd

Hétfői házi feladat ellenőrzése (nézd át a munkád és javítsd ki, ha van hibád)

Tk 177/B24. feladat

7o0324

Füzetbe old meg a tk 179/B26. a) feladatát!

Grafikus ábrázoláshoz készítünk először egy táblázatot.

7o_2_0324Az adatok segítségével elkészítjük a grafikonokat!7o_3_0324

Önállóan ehhez hasonlóan old meg a Tk 181./B30. a) faladatot!

2020.03.23. hétfő

Pénteki házi feladat ellenőrzése (nézd át a munkád és javítsd ki, ha van hibád)

Tk 177/B22. feladat

1 2 3

 

 

 

 

 

 

 

tk 178./B23. feladat kérdéseire válaszolni.

a)2-es (grafikon meredsége kisebb)

b)gépkocsi 3/2 km-t tesz meg percenként

kerékpáros 1/3 km-t tesz meg percenként

c)4,5 km

d) 6. percben találkoztak

keplet

 

tk 178/B24. a) x=-1         b) x=3,5

A tk 178. oldalán lévő 2. példa értelmezése, nem szükséges leírni a füzetbe, de lépésenként nézzétek át.

Tk 178./B24. a) b) c) feladat ábrázolás derékszögű koordináta rendszerbe (hasonlóan a B22-es feladathoz)

Próbálok nem sok feladatot adni, ha mégis úgy érzitek szóljatok.

A hét utolsó alkalmára valamilyen beadandó feladatot készítek, ami mindenkinek kötelező!

 

2020.03.18. szerda
Gyakorlásnak egy pár feladatot old meg a füzetbe!
1. Kati 2 kg banánt és 3 db 42 Ft-os csokit vásárolt. 1002 Ft-ot fizetett. Mennyibe került egy kg banán?
2. Gondoltam egy számot, az ötszöröséből elvettem a gondolt szám és 23 összegét, így 37-et kaptam. Melyik számra gondoltam?
3. Egy téglalap két oldalának aránya 3:4, a kerülete 35 cm. Mekkorák a téglalap oldalai?
4. Egy háromszög két belső szöge 48° és 65°. Mekkora a harmadik belső szöge?

2020.03.21. péntek
Egyenletek grafikus megoldása
Tk 177/B22. feladat
Minden részéhez külön koordinátarendszert rajzolj és abban ábrázold a két függvényt! Segítség lehet a tk 86. oldal. Először az y tengely metszéspontját veszed fel (ami a x után van írva), majd a meredekséget (x előtti szám) tört alakban írod és annak megfelelően a nevezővel oldalra-a számlálóval felfele lépsz.
Tk 177.oldalán a kidolgozott 1.példát másold le a füzetbe.
tk 178./B23. feladat kérdéseire válaszolni. Még mindig nem lehet a tankönyvbe írni!
Old meg a tk 178/B24. a)b) feladatát a füzetbe mérlegelvvel (a szokásos lépésekkel).

 Posted by at 09:52