Irodalom 6

 

IRODALOM 6.

Június 3-5.

Szövegértés feladatlap

Szerda: 24-25. o. A láthatatlan kiállítás

Péntek: 34-35. o. Toldi Miklós szerelme

——————————————-

IRODALOM 6.

Május 29.

Fazekas Mihály: Lúdas Matyi

 

Ma, május 29-én, pénteken a téma lezárásaként tesztet írtok a Redmentán. 11.00-12.00 között kezdhető. Osztályozni fogom kék jeggyel. Ügyesen, figyelmesen dolgozzatok! Ha bármi gond van, kezdésig jelezzétek!

Más feladatotok mára nincs. Akinek még kell küldeni elmaradt feladatokat, tegye meg!

———————————————-

Május 27.

Fazekas Mihály: Lúdas Matyi

Összefoglalás

1.Ismételjétek a történetet! Nézzétek meg ezt a kb. 7 perces videót!

https://www.youtube.com/watch?v=z8oRNQJfCW8

Miután megnéztétek, indítsátok el újra, mert ennek segítségével fogjátok leírni a füzetbe a vázlatot a következő pontokba szedve. Ha előre leírjátok, mindegyik után hagyjatok ki 4 sort! Közben állítsátok meg a videót, hogy legyen időtök mindent leírni!

I.Fazekas Mihály

II.Lúdas Matyi

1.Keletkezése:

2.Forrásai:

3.Vándormotívum:

4.Műfaja:

5.Szerkezete:

6.Népmesei jellemzők:

7.Jellemfejlődés:

8.Verselése:

Tk. 222.o. Ezután olvassátok el az összefoglalást, majd hasonlítsátok össze a vázlattal!

Hányadik bekezdés tartalma nem szerepelt a videóban?

2.Gyakorlás

Mf. 98.o. 1., 2., 3.

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=949&select_osztaly_search=5-8-osztaly&select_tantargy_search=magyar-irodalom&select_temakor_search=osszes-temakor

4.A következő videóban is láthattok, hallhattok érdekességeket, ismételhettek.

https://www.youtube.com/watch?v=vmvV2vw05z8&frags=wn

5.Érdemes elolvasni újra a történetet a tankönyvben.

A vázlatot és a munkafüzeti feladatokat küldjétek el péntek estig!

Május 29-én, pénteken a téma lezárásaként tesztet írtok a Redmentán. 11.00-12.00 között kezdhető. Osztályozni fogom kék jeggyel

——————————————-

Május 22.

Fazekas Mihály: Lúdas Matyi

 

1.Tk. 218-220.o. Olvasd el, közben hallgasd meg a Negyedik levonást!

https://www.youtube.com/watch?v=RZqS4twiNN4

2. Tk. 221.o. Olvasd el a magyarázatot!

Tk. Feladatok, kérdések, 221.o. 2. 3. 4. 5. 6. (Küldeni kell!)

Ismételd a történetet!

Sokféle feldolgozása létezik a népszerű történetnek. Nézd meg a rajzfilmet, a filmet, diafilmet, vagy legalább egy-egy részletet!

https://www.youtube.com/watch?v=sgt0s8BJits

https://www.youtube.com/watch?v=FViGaO36xns

https://www.youtube.com/watch?v=lqjlDOy2yho

https://www.youtube.com/watch?v=JFXGBE7PK6o

https://www.youtube.com/watch?v=nIm6ikD32iY

Jövő szerdán összefoglalás, pénteken a Redmentán számonkérés következik.

Szerdára küldjétek el május 15-től a füzetben megoldott feladatokat!

—————————————————————–

Május 20.

Fazekas Mihály: Lúdas Matyi

 

1.Tk. 211-214.o. Olvasd el, közben hallgasd meg a Harmadik levonást!

https://www.youtube.com/watch?v=HqLZKeoAK-g

Keresd meg a lábjegyzetben, és írd ki a következő régies szavak jelentését így!

kuruzsló: képzettség nélkül gyógyító személy

fullajtár:

felcser:

malaszt:

degesz.

spádé:

2. Tk. 215. o. olvasd el a magyarázatot!

Feladatok, kérdések Tk. 215.o. 2., 4.

3.Tk. 216.o. Kapcsolódó 4.

4.Mf. 96.o. 2., 3., 4.

Most nem kell küldeni, de legyen készen!

 ——————————————————-

 

Május 15.

Fazekas Mihály: Lúdas Matyi

1.Ismétlés: Mf. 92.o. 3., 4., 5.

2.Második levonás

Tk.205-209.o. Olvasd el, közben hallgasd is!

https://www.youtube.com/watch?v=-6xNRCfB0Yo

3.Matyi sokat változott az Első levonás óta. Döbrögi meg sem ismerte. De nem csak a kinézete változott, az addig lusta fiú sokat tanult (pl. nyelveket), dolgozott. Tudása, tapasztalatai egyre magabiztosabbá tették, egyre furfangosabb is lett. Ehhez a tulajdonsághoz sok szólásunk, közmondásunk kapcsolódik.

Tk. 210.o. Kapcsolódó 1. (Füzetben oldd meg!)

  1. Mf. 94.o. 2. és 95.o. 5., 7.

A zölddel írt munkafüzeti feladatokat kérem elküldeni szerdáig.

 ——————————————————————–

Május 13.

Fazekas Mihály: Lúdas Matyi

Ezt a történetet mindenki ismeri, sokféle változata létezik. Gondolom, ti leginkább a kiváló magyar rajzfilmet ismeritek. Most olvasni fogjátok. Mivel a szövegben sok régies kifejezés található, olvassátok hozzá a szómagyarázatokat is!

1.Először ismerkedjetek meg a szerzővel!

Tk. 204.o. Olvasd el a szöveget! Írd le a füzetbe a szerző nevét, majd a szöveg segítségével válaszolj a kérdésekre! Ez lesz a vázlat.

Fazekas Mihály

1.Melyik városban élte le életének legnagyobb részét?

2.Mi volt édesapja foglalkozása?

3.Hol tanult? Milyen tudományágak érdekelték?

4.Hol és mivel foglalkozott 16 éves korától 14 éven át?

5.Mikor írta meg a Lúdas Matyit? Mikor dolgozta át? Mikor és hol adták ki?

6.Milyen közéleti tevékenységek fűződnek a nevéhez Debrecenben? (3)

7. Mely századokban élt?

(A válaszokat péntekig küldjétek el!)

2.Lúdas Matyi

Négy levonásból áll. Mire utalhat a levonás szó?

-régen a vásárokon a mesélő képeket mutatott a történethez, és amelyiket már elmesélte, levette

-Matyit deresre vonták

-veréskor az 50 botütésből minden ütésnél egyet levontak

-Matyi Döbrögi verésekor a ’tartozásából’ mindig egyet levont

-a színházi előadások felvonásokra tagolódnak

Első levonás

Tk. 199-202.o. Olvassátok el figyelmesen, a lábjegyzetben a szavak jelentését is! Érdemes időt szánni erre. Közben hallgassátok hangoskönyvben, ha kell megállítjátok!

https://www.youtube.com/watch?v=lSyzySsJLUI

3.Tk. 203.o. 1.

4.Mf. 92.o. 3., 4., 5.

——————————————————————-

 

Május 8.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 Május 8-án, pénteken témazáró a Redmentán. 10.00-11.00 között kezdhető. 50 percig írhatod. A feladatlap címe: Témazáró – Gárdonyi: Egri csillagok. Ha bárkinek valami gondja van, jelezze, segítek, ha tudok. Aki nem írja meg, és nem is jelentkezik, sajnos egyest kap. Remélem, mindenkinek sikerül jól megoldani! A jegyzeteiteket, a regény szövegét, a könyvet,  munkafüzetet használhajátok, ha belefér az időbe. Figyelmesen olvass el mindent, nézd át, mielőtt befejezed!

Figyeljetek, emlékezzetek, ügyesek legyetek!

—————————————————————-

Május 6.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

Összefoglalás

 1.Először nézzétek meg figyelmesen ezt a kb. 10 perces videót, ismétléshez nagyon jó.

https://www.youtube.com/watch?v=2gsB07qLEyg&t=550s

2.A tankönyv, a munkafüzet és a füzet segítségével is ismételj!

1.A regény keletkezése, a történelmi kor (Tk. 160-163.o.Mf. 67.o.)

2.A regény ideje, helyszínei (Tk.164.o.)

3.A cselekmény szerkezeti vázlata (Tk. 165.o. Mf. 68-78.o.)

4.A szereplők (Tk. 171-172.o. Mf. 80.o.6.)

5.Műfaja: történelmi regény (Tk.173.o)

Mf. 80.o. 7., 8.

(A zölddel jelölt feladatokat kell elküldeni csütörtökig)

3. https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_6/lecke_04_041_osszefoglalas

4. A legfontosabb, hogy emlékezz arra, amit olvastál! A jegyzeteidet, a könyvet most is használhatod majd a dolgozat írásakor.

Emlékeztető videó:

https://www.youtube.com/watch?v=jfIuJG6VH4Q

5.Az M5 műsorából az Egri csillagokról:

https://www.youtube.com/watch?v=ODvQDkLpB5U

https://www.youtube.com/watch?v=hHb8gzRFhIQ

Május 8-án, pénteken témazáró a Redmentán. 10.00-11.00 között kezdhető. 45 percig írhatod. Ha bárkinek valami gondja van, jelezze, segítek, ha tudok. Aki nem írja meg, és nem is jelentkezik, sajnos egyest kap. Remélem, mindenkinek sikerül jól megoldani! Figyeljetek, emlékezzetek, ügyesek legyetek!

 ——————————————————————————-

Április 29.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 1.Az V. részből ma, április 29-én, szerdán dolgozat a Redmentán. 9 és 10 óra között kezdhető el, 40 perces, csak egyszer írható meg és osztályozom.

A füzeted és a regény legyen kéznél, hátha segít valamiben. Sok időd nincs rá, de használhatod.

Nagyon figyelmesen olvasd el a kérdéseket, a válaszlehetőségeket, mindent!

Aki nem írja meg, és nem is ír vagy hív elfogadható indokkal 11 óráig, egyest kap. Remélem, ilyen nem lesz.

2.Jövő héten szerdán összefoglalás, pénteken témazáró dolgozat az Egri csillagokból.

3.Tk. 165.o. A cselekmény és a szerkezet vázlata

Másoljátok le a füzetbe!

4. https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_6/lecke_04_041_osszefoglalas

Aki még nem fejezte be az olvasást, a következő napokban pótolhatja.

—————————————————————————

Április 24.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

Holdfogyatkozás (V. rész)

 

Válaszolj a következő kérdésekre! A kérdés számát és a válaszokat írd le a füzetbe! Használhatod a regény szövegét. Ez a feladat segít a felkészülésben. Küldjétek el a válaszaitokat lefényképezve kedd estig (április 28.)!

1.Éva megint álruhában van. Hogyan mutatkozik be Szarvaskőn az V. rész elején?

2.Kivel és miért jött Éva Egerbe?

3.Hogyan jutnak be a várba?

4.Miért nem engedte Dobó Évának, hogy találkozzon Gergellyel?

5.Ki volt az áruló? Mi lett a büntetése?

6.Sorold fel Gergely találmányait! Milyen ’fegyvereket’ vet be a törökök ellen? (Ezeket a regény V. részében a 12-15. fejezetekben találod, keresd meg!)

7.Milyen gyerekcseréről olvastál a végén?

8.Miért hagyják abba az ostromot a törökök?

9.Mit gondolsz miért Holdfogyatkozás a címe ennek a résznek?

 Az nkp.hu oldalon találsz részletet az V. fejezetből. Olvasd el, és oldd meg a hozzá kapcsolódó feladatokat!

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_6/lecke_04_040

Az V. részből a következő órán, április 29-én szerdán lesz kisdolgozat a Redmentán.         9 és 10 óra között kezdhető el, 40 perces, csak egyszer írható meg és osztályozom.

——————————————————————————

Április 22.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 

1.A múlt szerdai Redmentás feladatok után tartottam egy kis közvéleménykutatást. Sajnos, nem mindenki küldte el, az osztály 1/3 része. A kérdésekre adott válaszok alapján:

1.Többen nem voltak elégedettek az eredményükkel.

2.Voltak, akiknek a feladat szövegének értelmezése okozott gondot, illetve hiányzott a közös megbeszélés, a tanári magyarázat.

3.A legnehezebb feladat a sorrendbe állítás volt.

4.A többség olvasta vagy hallgatta a regény szövegét, de még jobb lett annak az eredménye, aki hallgatta és közben olvasta is. Általában el tudtátok képzelni.

5.A regény szövegét nem, a jegyzeteket volt, aki használta, de a legnagyobb segítség az emlékezet.

Tehát, aki nem olvasta, hallgatta, hiába használhatja ezt a vaskos könyvet, nem fogja tudni, hol keresse az információt.

Remélem, a következő jobban sikerül. Az V. részből április 29-én írjátok majd, és a két feladatlap eredményét átlagolom, az a jegy kerül majd az ellenőrzőbe. Addig is olvassatok!

2.Ismétlés

Mf. 72.o.4., 5

3. Olvasd el a részletet, és gyakorolj a feladatok segítségével!

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_6/lecke_04_040

——————————————————————————–

IRODALOM 6.

Április 17.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 

1.A múlt órai feladatlapokat megnéztem, az utolsó két kérdésre megadtam a pontot, ahol csak tudtam. Az eredményeket láthatjátok. Kíváncsi vagyok, ki mennyire elégedett a teljesítményével. A 3 100%-os megoldó biztosan. Mielőtt válaszolsz, gondold végig, mit tettél a sikerért? Elolvastad vagy meghallgattad figyelmesen? Persze van, aki megtett mindent, mégsem sikerült úgy, ahogy várta.

 Kérlek, őszintén válaszolj a kérdésekre! Ez azért fontos, mert a következő feladatlapot és a témazárót is így fogjátok írni. A kérdés számát és a válaszokat a füzetbe írd, és küldd el szerdáig!

  1. Mennyire vagy elégedett?
  2. Mi okozott problémát, nehézséget?
  3. Melyik feladat volt nehéz? Miért?
  4. Olvastad vagy meghallgattad? El tudtad képzelni?
  5. Használtad-e a regény szövegét vagy a jegyzeteidet?

 

2.Másold le a füzetbe!

Az Egri csillagok műfaja: történelmi regény

-a cselekmény régebbi korban játszódik, az író a kort hiteles források segítségével mutatja be

-szereplői történelmi és kitalált személyek

Az Egri csillagok története a kalandregényekre is hasonlít.

3.Folytatjuk az ismétlést is.Mf. 70.o. 1.

4. Olvasd vagy hallgasd tovább az utolsó részt! Ha már elolvastad, nézd meg a filmet!

————————————————————————–

Április 15.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 

1.Remélem, sikerült elolvasni a könyv IV. részét, hiszen ezt a határidőt március 10-én beszéltük meg. A szerdai feladatsor a Redmentán található, április 15-én leghamarabb 10 órakor, legkésőbb 15 órakor lehet elkezdeni. Időkorlát nincs ezen az időszakon belül, a regény szövegét, és ha vannak, a jegyzeteidet használhatod. A munkátokat értékelem.

2.A következő V. részt, amelynek címe Holdfogyatkozás, április 29-re kell elolvasni. Ha naponta fél órát olvasol, sikerülni fog. Persze mindenki olyan időbeosztással olvasson, ahogy neki a legjobb.

—————————————————————————————————–

Április 8.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 

1.Ismétlés.

A II. részhez: Mf.71.o. 2.

A III. részhez: Mf. 74.o. 3.

A most olvasandó IV. részhez: Mf. 75. o. 1.

2. Olvasd tovább a regényt! Ez a legfontosabb! A IV. részt kell április 15-re elolvasni. Akkor szerdára készítek egy rövid feladatsort.

Addig is jó pihenést, szép húsvétot!

/Az elküldött feladataitokat a következő napokban javítom, értékelem. /

 ÁPRILIS 11. A MAGYAR KÖLTÉSZET NAPJA 

Egy kortárs költő tavaszi versét küldöm erre az alkalomra. Figyeld a rímeket!

Varró Dániel: Nyúl tavaszi éneke 

Mert, jaj, a nyár, mint lepke röppen
és ősszel minden oly riadt,
és télen sűrű, lassú ködben
dideregnek a nyúlfiak.

Tavasz, te cuppanásnyi szikra,
ha tappancsod a sárba lép,
vidorság száll a kis nyuszikra,
s megédesül a sárgarép’.

Bajuszt pödörsz a napsugárból,
s ugrálsz, mint gyönge, lenge nyúl.
Ó, jaj, tavasszal szép a zápor
és sokkal később alkonyul.

——————————————————————————————————-

Április 3.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 

1.Ismétlés. Mf. 68.o. 1., 2.

A feladatok a regény első részéhez kapcsolódnak. A füzeted hátuljába már írtunk erről!

2. Olvasd tovább a regényt!

3. Oldj meg néhány, a regényhez kapcsolódó játékos feladatot! Az oldalon többet is találsz.

https://learningapps.org/2208994

https://learningapps.org/2068935

https://learningapps.org/1193157

——————————————————————————————

Április 1.

Gárdonyi Géza: Egri csillagok

 

1.Ellenőrizd, ha kell, javítsd a múlt órai vázlatot!

  1. Agárdpuszta, 1863.
  2. Ziegler Sándor
  3. Sárospatak, Pest, Eger
  4. Egerben csak az irodalomnak élt.
  5. Egri csillagok, A láthatatlan ember, Isten rabjai
  6. „Csak a teste”

 

2.A regény keletkezése, forrásai

Tk. 160-161.o. és 163.o. olvasása

Mf. 67.o. 1., 2., 3. (ezt kell elküldeni péntekre)

 

  1. Olvassátok tovább a regényt!

Március 27.

Kedves hatodikosok!

A dolgozatok javítása, értékelése folyamatban van, jövő héten mindenkinek küldöm az eredményt. Akinek még hiányzik valami, pótolja hétfőig!

A következő témakör: Gárdonyi Géza: Egri csillagok

/Olvassátok tovább a regényt a megbeszéltek szerint (IV. rész április közepéig), akinek nincs könyve, tudjátok, hangoskönyvet is lehet hallgatni az interneten, meg olvasni is!

https://www.youtube.com/watch?v=y9oagu3UXJE

https://mek.oszk.hu/00600/00656/html/

 

A Tk. 173. oldalán találtok egy szöveget Gárdonyi Gézáról.

Olvasd el, majd keress információkat a vázlathoz a következő szempontok szerint! A vázlatotírd le a füzetbe! Röviden, tömören fogalmazz!

1.Születési hely, idő

2.Édesapja

3.Iskolái

4.Miért nevezték „egri remetének”?

5.Regényei

6.Sírfelirata

 

A vázlatot nem kell elküldeni, a következő órára, szerdára írom a megoldásokat, akkor ellenőrizzétek!

Addig is olvassatok, olvassatok, olvassatok! Aki a IV. rész végére ért, haladhat tovább.

Március 23.

Kedves Hatodikosok!

Március 23-án és 24-én, hétfőn és kedden nyelvtan óra lenne, de most erre a két napra csak irodalomból lesz feladatotok. A felmérőt oldjátok meg Wordben, a fogalmazást kézzel írjátok a füzetbe!

A felmérőt word dokumentum formájában letölthetitek a következő link segítségével:

https://www.dropbox.com/s/0v7y8z1ok4njyiz/Irodalom%206.%20NZS%2003.23..docx?dl=0

A felugró ablakot nyugodtan zárjátok be, a lefelé mutató nyíl segítségével letölthetitek a dokumentumot.

I. Felmérő

Arany János: Toldi

1. Hogyan kapcsolódnak Arany János életéhez a következő személyek és helységek ? Írd a vonalakra a választ!

Nagyszalonta …………………………………..…….…………..….…………….

Ercsey Julianna        …………………………………………..…………………

Debreceni Református Kollégium  …………………………..…………

Őszikék                      ……………………………………………………………….

Arany László             ………………………………………………………………/5

  1. Milyen forrásokból merített a költő a Toldi megírásakor?

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………./5

 4. Mi a Toldi műfaja? ………………………………………………………………………./1

 5. Milyen a Toldi verselése? …………………………………………………/1

 6. Jelöld be az ütemhatárokat a következő sorokban! Jelöld a rímeket a sorok végén!

„Szép magyar leventék, aranyos vitézek!
Jaj be keservesen, jaj be búsan nézlek.

Milyen rímfajtára ismersz?

………………………………………………./3

 

  1. Határozd meg az alábbi fogalmakat! Írj példát mindegyikre!

mottó:…………………………………………………………………………………………………………………………………………………/2

epizód:……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………/3

allegória:………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………../3

  1. Milyen költői kifejezőeszközök vannak a következő idézetekben?

 „Mint komor bikáé, olyan a járása,” ……………………………………..

„Hé, fiúk! amott ül egy túzok magában,”      ……………………..………

„Ott is azt susogta a nád minden szála” …………………………………./3

 

 9. Rendezd a Toldihoz kapcsolódó tényeket, eseményeket időrendi sorrendbe, és írd be a számokat a megfelelő négyzetbe!

toldi

  1. nehéz kő 2. Bence a nádasban 3. mező—Laczfi serege

4. farkaskaland 5. bikakaland 6. Miklós és György találkozása, összeütközése    7. bajvívás    8. csárdajelenet

9. kegyelem a királynál   10. György a királynál    11. Miklós búcsúzik anyjától

12. találkozás az özveggyel

A bonyodalom a …. ének, mert ……………………………………………………

Miért fordulópont a 7. ének? ……………………………………………………./14

  1. Ki mondta kinek?

 „Hé, paraszt! Melyik út megyen itt Budára?”

……………………………….          ………………………………

„Jaj! Eszem a lelked, beh jó, hogy meglellek,
Harmadnapja már, hogy mindenütt kereslek;”

……………………………..             ………………………………

„Azután így szóla: „Vitéz! Addsza kezed:
Te sem bántál soha, én sem sértettelek;”

…………………………….              ………………………………

„Jaj, fiam! Ne kérdezd az én esetemet:
Ma temettem el két vitéz gyermekemet:”

…………………………….              …………………………….

„Olyan feltétellel adom pedig néked,
Hogyha holnap a cseh bajnokot kivégzed,”

…………………………….              ……………………………./10                          Össz.:50 pont

II. rész

Fogalmazás

Képzeld el, hogy te vagy Toldi Miklós! Válassz egyet az elkezdett levelek közül, és fejezd be a költemény alapján! Persze egészítsd ki a korba illő általad elképzelt elemekkel, történésekkel.

  1. Drága Édesanyám!

Nagyon köszönöm, hogy annyi mindent tett értem. Hálás vagyok azért, mert….

/Írj le mindent, amivel anyja segítette Miklóst!/

 2. Kedves Bátyám!

Bevallom, nagyon fájt, hogy így bántál velem, de már nem haragszom. Remélem, te is megváltozol irányomba.

Biztosíthatlak, hogy én mindent megbocsátok. Megbocsátom, hogy…

/Írd le, mi mindent követett el György Miklós ellen, miket kell megbocsátani!/

 3. Felséges Királyom!

Kimondhatatlanul hálás vagyok azért, hogy…

/ Írd le, mennyi jót tett a király, mennyit segített Miklósnak!

Tagold a szöveget, ahogy tanultad: bevezetés, tárgyalás, befejezés, és a levél végén ne feledkezz el az elköszönésről és az aláírásról!!

A füzetedben körülbelül 1 oldal legyen, ha nagy betűkkel írsz, kicsit több!

A felmérő megoldását Wordbe begépelve küldd el! A fogalmazást szépen, helyesen, kézzel írd a füzetbe, majd fényképezd le! Figyelj, hogy 1 oldal beleférjen egy képbe! Ezután küldd el mindkettőt csatolt fájlként e-mailben 03.24-én kedden 19 órára! A külalakot és a helyesírást is értékelem, de leginkább az ötletes, szépen elmesélt történetet!

Ha nem boldogultok word-ben, nyugodtan írjátok meg a dolgozatot lapra és küldjétek el lefotózva!

 

 

Március 18-23.

Kedves hatodikosok!

Szerdán a Toldi összefoglalása lett volna a feladatunk. Sajnos ezt most önállóan fogjátok megoldani, de nem kell félni, kaptok segítséget. Úgy gondolom, ügyesek vagytok, remekül meg tudtok csinálni mindent.

  1. Először is szeretném értékelni a kis rajzsorozatot, amiről megbeszéltük már, hogyan kell elkészíteni. Legyen egy borítólap-akár az Előhanghoz kapcsolódó rajzzal- erre írjátok rá a neveteket kézírással! Ragasszátok össze a 12 ének rajzaival, vagy fűzzétek össze kis füzetkének! Fényképezzétek le, és csatolt fájlként küldjétek el a honlapon megadott e-mail-címemre legkésőbb március 25-ig!
  2. Olvassátok el újra a Toldit, vagy hallgassátok meg hangoskönyv formájában! Például itt:

https://www.youtube.com/watch?v=MmBhEbyZvfg&list=PLxabnVY97eqpuDUiijU2AsV9ARS4–PlD

  1. A következő elérhetőség Arany János életéhez és a Toldihoz kapcsolódó információkat és tudásod ellenőrzésére alkalmas teszteket kínál. Érdekes, jó lehetőség ismétléshez, gyakorláshoz. Oldj meg minél többet!

https://www.nkp.hu/

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_6/lecke_02_010_arany_janos_eletutja

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_6/lecke_02_025_osszefoglalas

A két utóbbi között minden ének végén vannak feladatok.

Ezen a héten ennyi a dolgotok, hétfőn kaptok majd feladatokat a témazáró helyett, illetve egy fogalmazás témát, ezeket kell majd jövő héten elküldeni, értékelni fogom.

/A témakör lezárása után az Egri csillagok feldolgozása következik, arról se feledkezzetek meg!/

Kérjetek segítséget, ha szükséges! Jó munkát!

 Posted by at 09:53