Irodalom 8

 

IRODALOM 8.

Június 3.

Év végi ismétlés

1.Mf. 117.o. 1. / 118.o. 4. / 119.o. 5.

2.Tk. 205-209.o. Olvasd el!

Ilyen jövőt akarunk?

A fantasztikus irodalom

A tudományos-fantasztikus irodalom

Könyvek és filmek (Érdemes elolvasni, összehasonlítani a könyvet és a filmet, ha van filmváltozata.)

Csak néhány a sok közül:

Lois Lowry: Az emlékek őre

James Dashner: Az útvesztő

Suzanne Collins: Az éhezők viadala

Aldous Huxley: Szép új világ

Orwell: 1984; Állatfarm

Békés Pál: A Félőlény

Tolkien: A gyűrűk ura

C.S. Lewis: Narnia

George R. R: Martin: Trónok harca

Köszönöm az eddig elküldött véleményeket és ajánlókat, kíváncsian várom a többiektől is!

 ———————————————–

Május 27.

Szórakoztató és ifjúsági irodalom

1.Az elmúlt három órán három 20. századi író műveiből olvastunk. Kíváncsi vagyok a véleményetekre. Melyik írás tetszett legjobban, melyik volt érdekesebb, modernebb az eddig olvasottaknál? Néhány mondattal indokoljátok meg, miért azt választottátok!

2.Tk.190.o. Olvasd el a bevezetőt!

Gondolj vissza az elmúlt 4 évre! Az iskolai olvasmányokon kívül, csak úgy, milyen könyveket olvastál?

Mit ajánlanál a 10-14 éveseknek olvasni? Készíts egy listát azokról a könyvekről, amelyek neked tetszettek, s úgy gondolod, mások is „el tudnának veszni bennük”. Mert olvasni azért is jó, hogy kikapcsolódjunk, elfelejtsük a mindennapi gondokat, feladatokat. Az, hogy hány könyv szerepel a listádon, te döntöd el.

(Sajnos nem mindenkinek jelent kikapcsolódást az olvasás, így nem tudja megírni a listát. Ők olvassák el a Tk.191-194. oldalán a részletet a világ legolvasottabb írójának tartott Agatha Christie bűnügyi történetéből! Hátha kedvet kapnak hozzá. Ajánlom a Tíz kicsi néger, az Öt kis malac vagy a Gyilkosság az Orient expresszen című népszerű regényeit.)

3.Az iskolában vannak házi olvasmányok, „kötelezők. Ami kötelező, az már nem is annyira jó. Sokan így gondolják. Gondoljatok vissza az elmúlt 4 tanév kötelező olvasmányaira! Segítek: Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk, Gárdonyi Géza: Egri csillagok, Mikszáth Kálmán: Szent Péter esernyője, Tamási Áron: Ábel a rengetegben, Moliére: A fösvény vagy Shakespeare: Romeo és Júlia. Ismét kíváncsi vagyok a véleményetekre.

Melyikre emlékeztek legjobban? Melyikre alig?

Melyik tetszett legjobban? Melyik legkevésbé? Miért?

Melyek azok, amelyekkel szerintetek nem lenne szabad gyötörni a gyerekeket!

Melyek azok, amelyek maradhatnának a kötelezők listáján?

 

Tehát küldjétek el a véleményeteket, írásaitokat a következőkről június 3-ig:

  1. a három legutóbb olvasott mű
  2. szórakoztató és ifjúsági irodalom ajánló lista vagy olvasni nem szeretőknek a zárójeles
  3. a kötelezőkről

Előre is köszönöm a munkátokat, értékelni fogom (persze csak pirossal), és nagy segítséget jelent nekem az őszinte, de szépen megfogalmazott véleményetek. Cserébe megígérem, hogy nem íratok több dolgozatot irodalomból! (Legfeljebb azzal, aki nem küld semmit.)

—————————————————-

Május 25.

Örkény István: Egyperces novellák

 

1Tk. 130-131.o. Olvasd el a rövid ismertetőt Örkény Istvánról, majd válaszolj a kérdésekre!

Milyen szakon végzett az egyetemen?

Melyik két európai nagyvárosban élt és dolgozott?

Mi történt vele a II. világháború idején?

Hogyan befolyásolta az életét az, hogy részt vett az 1956-os forradalomban?

Milyen ábrázolásmód jellemző írásaira?

2Mi a groteszk?

Örkény így ír erről:

„ARRÓL, HOGY MI A GROTESZK

Szíveskedjék terpeszállásba állni, mélyen előrehajolni, s ebben a pozitúrában maradva, a két lába közt hátratekinteni: Köszönöm.

Most nézzünk körül, adjunk számot a látottakról.

Íme, a világ fejtetőre állt.”

Ez az ábrázolásmód lényege.

A groteszk a komikum egy változata.

  • össze nem illő dolgok találkozása
  • nevetséges, „vicces” ugyanakkor borzalmas, ijesztő

Olvasd el a  Tk 130. oldalán a Fasírt című egyperces! Gondold végig, és megérted, miről van szó.

3.Egyperces novellák: rövidek, tömörek, gyorsan el lehet őket olvasni, de elgondolkodtatóak, így az olvasó is alkotóvá válik.

Néhány példa a legrövidebbek közül:

SÓHAJNAK BEILLŐ SZÓZAT
EGY ISMERETLEN RENDELTETÉSŰ
VASDARABHOZ, MELY
A TÖRTÉNELEM VIHARAIN
KERESZTÜL SZÉP CSÖNDBEN
MEGLAPULT EGY LIMLOMMAL
TELE LÁDIKÓBAN, MERT
SE NAGYAPÁMNAK, SE APÁMNAK,
SE NEKEM NEM VOLT MERSZÜNK
SZEMÉTRE DOBNI,
ÉS AZ UTÁNAM JÖVŐNEK SE LESZ

– Túlélsz, pöcök.

PECSÉT

1

 POLGÁRTÁRSAK!

Ezt a kis

testi hibával

született kört

2

 

 

 

ki

vigasztalja

meg?

Érdemes többet is elolvasni, vagy meghallgatni hangoskönyvben. Ha van egy perced…

http://mek.niif.hu/06300/06345/06345.htm

4.Nézd meg ezt a két rövid videót! Egészítsd ki a vázlatot!

https://zanza.tv/irodalom/kesomodernseg/orkeny-istvan-es-groteszk

https://www.youtube.com/watch?v=RWbltMzn9IA&t=3s

 ———————————————————————-

 

 

Május 18.

Nagy Lajos: Képtelen természetrajz

 

1.Nagy Lajos

- író, újságíró a 20. század első felében, a Nyugat főmunkatársa

Tk. 129.o. Olvasd el a rövid ismertetőt!

2.Legismertebb műve a Képtelen természetrajz.

- főként állatokról szóló karcolatok gyűjteménye (Karcolat:

 -egy jelenséget, élethelyzetet, jellemet bemutató kisepikai műfaj (Mikszáth!)

- bíráló szándék, kritika, humor és csattanószerű lezárás jellemzi

- a modern újságírás elterjedésekor vált népszerűvé)

- az állatokról szóló írások valójában az emberi természetet ábrázolják

- hangvétel, hangnem általában szatirikus (néha gúnyos, ironikus)

Mf. 93.o. 2. (Humoros, ironikus, szatirikus, gúnyos ábrázolásmód ismétlése.)

3.Tk.128.o. Olvasd el! A kutya

Tk. 129.o. Feladatok, kérdések 5.

Mf. 93.o. 3., 4.

Olvassátok el más állatokról szóló írását is! Melyik tetszik jobban, mint A kutya?

http://mek.niif.hu/00900/00992/00992.htm

Hallgassátok meg hangoskönyvben A gólya című karcolatát!

https://www.youtube.com/watch?v=l2qxtokIYC0

————————————————————-

IRODALOM 8.

Május 11. és 13.

Karinthy Frigyes

(1887-1938)

 

Ezt a tananyagot két órára terveztem, hétfőre és szerdára.

1.Karinthyról a tankönyvben nagyon kevés információ van, ezért a következő prezentációt fogjuk használni.

https://prezi.com/v1jy8l4ta4te/karinthy-frigyes/

Először olvassátok végig figyelmesen, majd írjátok ki a füzetbe a következő információkat az íróról! Szülei

  1. Tanulmányai, érdeklődési köre
  2. Szerelmei, gyermekei
  3. Barátság
  4. Betegsége, műtét Stockholmban, Svédországban
  5. Néhány műve:

- Így írtok ti

- Tanár úr kérem

- Utazás a koponyám körül (agyműtétje)

  1. Másold le az írótól származó idézeteket, gondolkodj el rajtuk!

 

Ezt a vázlatot el kell majd küldeni kibővítve a prezentáció segítségével.

2.Olvasd el a Tk. 122-123. oldalán a két humoreszket! Olvasás közben hallgassátok is meg!

A jó tanuló felel

https://www.youtube.com/watch?v=pUo4EdKzDOA

A rossz tanuló felel

https://www.youtube.com/watch?v=DSpFNdXQfz4

Hasonlítsd össze a két feleletet! Szempontok: cselekedeteik tempója, a tanár viselkedése, az osztály viselkedése a feleletek közben. Gondolj saját élményeidre is! Szerinted melyik felelővel szimpatizál Karinthy?

Írd le az életrajzi vázlat után a füzetbe!

A humoreszk:

- rövid kisepikai műfaj

- könnyed hangvételű

- célja elsősorban a szórakoztatás

- kifejezőeszközei: HUMOR (nevettet, parodizál, de nem bántó), irónia, gúny

- jellegzetes emberi hibákat nevetségessé tesz

 

3.Mf. 91.o. 1., 2. és 92.o. 4., 5.

4. Kiegészítő olvasmány, játékos online feladatok, érdekességek:

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_8/lecke_04_001

Küldeni kell tehát az életrajz vázlatát, valamint a munkafüzeti feladatokat május 15-ig!

Kosztolányi Dezső így vélekedett barátjáról, Karinthy Frigyesről: „Ez a marha volt közöttünk az egyetlen zseni.”  Olvassatok tőle mást is!

————————————————————-

MÁJUS 6.

Tamási Áron: Ábel a rengetegben

Témazáró: Redmenta, május 6. szerda 10.00-11.00 közötti kezdés. 45 percig írható, csak egyszer. Eredmény, megoldás akkor lesz látható, ha mindenkiét kijavítottam.

A regény szövegét használhatjátok. Figyelmesen olvassátok el a feladatok szövegét! Remélem, emlékeztek a fontos dolgokra, a megoldott feladatokra, és ügyesek lesztek. Ha bárkinek valami gondja van a dolgozat megírásával, jelezze, ha tudok, segítek.

————————————————————————————-

 

MÁJUS 4.

Tamási Áron: Ábel a rengetegben

Összefoglalás

A vázlatot írd le a füzetbe!

I.Tamási Áron

II. Ábel a rengetegben (1932)

1.Helyszínek: Erdély

- Csíkcsicsó (Ábelék faluja)

- Hargita (erdőpásztor)

- Csíksomlyó (a barátok kolostora)

- Csíkszereda (a bank)

2.Idő: 1920 őszétől 1921 tavaszáig (fél év)

3. Cselekmény

Első fejezet

A 15 éves Ábelt édesapja elszegődteti erdőpásztornak a Hargitára

Második fejezet

Ábelnek fizetik ki az eladott fát, ő elszámol a tulajdonosnak, a szeredai banknak.

Megismerkedik a somlyói barátokkal.

Fuszulán csalása, elfogása.

Harmadik fejezet

Surgyélánt, a román csendőrt rendelik oda, hogy elfogja a csalót. Ő inkább szövetkezik vele.

Ábel veszteségei – magára marad.

Negyedik fejezet

Édesapja látogatása – szomorú hír édesanyja haláláról.

Fuszulán és Surgyélán megjelenése.

Ábelék a szeredai bankban.

Márkus betegsége (Ábelnél gyógyul). Megtéríti a csalókat. Meghal.

Fuszulán és Surgyélán feladják magukat a csendőrségen.

Ábel befejezi az erdőpásztorkodást.

4.Szereplők

Szakállas Ábel

- jellemfejlődés (másként látja a világot, felnőtté válik)

- bátor, tud örülni a szépnek, humora, csavaros észjárása átsegíti nehéz helyzeteken

Ábel szülei: Szakállas Gergely és felesége

Surgyélán, a román csendőr (nagy termet, óriási étvágy)

Fuszulán (román ember, csaló)

A bank igazgatója

A bank pénztárosa (szeplők, balzsamír)

A csíksomlyói barátok (páter gvárgyián, Furtunát, Márkus)

A három vadász

Dávid Pál (könyvek Ábelnek fáért)

5.Stílusa: „tündéri realizmus”

– a természet ábrázolása

– költői kifejezőeszközök (hasonlat, megszemélyesítés, metafora)

– szellemi párbaj (Ábel és apja), nyelvi humor

– tájnyelvi kifejezések (pl. bément, megszököm magamat, pityóka, törökbúza stb.)

Ismételjetek!

Tk. 97-112.o. Mf. 72-82.o. Tk. 111.o.2. feladat megoldása

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_8/lecke_03_003

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_8/lecke_03_004

*A film megtekintése

Témazáró (a múlt szerdán leírtak szerint): Redmenta, május 6. szerda 10.00-11.00 közötti kezdés.

————————————————————————————-

Április 29.

Tamási Áron: Ábel a rengetegben

 1.A negyedik fejezethez: Mf. 81.o.1., 3. 82.o.2.

2.Jövő héten hétfőn összefoglalás lesz, szerdán a Redmentán dolgozat.

3.Készítsetek egy projektet május 11-ig a székelyekről!

Lehet önállóan, pármunkában, 3-4 fős csoportokban a feladatokat elosztva. Ha összefogtok, persze csak az online térben, könnyebb lesz. Ha többen csináljátok, mindenki vállaljon feladatot, és a nevek szerepeljenek a lapon!

Amiről a projekt szóljon:

-a székelyek története

-ahol többségében élnek (tájak, városok), építészet

-népviselet, népmesék, tánc, ételek

-tájnyelvi szavak, kifejezések (a regény is segít)

-székely góbék, viccek

Ezekről gyűjtsetek anyagot, a szövegek rövidek, lényegre törőek legyenek! Keressetek érdekességeket! Összeállításotokat színesítsétek rajzokkal, képekkel! Lehet lapra, lapokra dolgozni, lehet Ppt.

———————————————————————————-

Április 27.

Tamási Áron: Ábel a rengetegben

 

Harmadik fejezet

A Hargitán Ábel életének új, téli időszaka kezdődik sok-sok nehézséggel.

Válaszolj a kérdésekre, válaszaidat írd le a füzetbe!

1.Az előző fejezet végén Ábel és a bankigazgató elfogják a csaló Fuszulánt. Mi történt velük út közben? Írd le néhány mondattal!

2.Ki volt Surgyélán! Miért került oda?

3.Milyen szerencsétlenségek érték Ábelt és az állatait Surgyelán ottléte alatt?

4.Milyen hírt kap Ábel otthonról? Ennivalót is küldtek neki, mikor veszi ennek nagy hasznát?

Mf. 79.o. 1.

Mf. 80.o. 6., 7.

(Még nem kell küldeni.)

Játékos feladatok.

https://learningapps.org/view4575327

https://learningapps.org/view4575395

https://learningapps.org/3066376

Szerdára olvassátok el a Negyedik fejezetet!

——————————————————————————

Április 22.

Tamási Áron: Ábel a rengetegben

 1.Majdnem mindenki kitöltötte a hétfői feladatlapot, úgy láttam, nem volt könnyű. A piros pontokat beírtam. Remélem a következő jobban sikerül.

2.Talán jó is lesz, ha megállunk egy kicsit a regény felénél. Hasznos lehet hangoskönyvben hallgatni, ugyanakkor követni közben a szövegét.

Gyönyörű a nyelvezete, a székelyek szóhasználata, a prózai szöveg átszőve lírai elemekkel. Érdemes erre is figyelni.

A Mf. 75.o.7., 8. feladatában találtok példákat.

3.Mf. 78.o. 5., 6.

Most kérem, hogy csütörtök estig küldjétek el a munkafüzetben megoldott feladatokat lefényképezve!

(Mf.72/1.,2 73/3. 75/7., 8. 76/2. 77/3. 78/5., 6.)

Hétfőre olvassátok el a 3. fejezetet a regényben!

——————————————————————————-

Április 20.

 Örülök, hogy két kivétellel majdnem mindenkinek sikerült csatlakozni a csoporthoz.      

Hétfőn kipróbáljuk a Redmentán egy feladatlappal, hogy mindenkinek sikerült-e elolvasni (vagy meghallgatni, esetleg mindkettőt egyszerre) a regény első két fejezetét.

Ez gyakorlás, még nem jegyre megy, de piros pontokat lehet kapni.

A 3. fejezetet jövő hétfőre, április 27-re kell elolvasni.

Szerdára ismételjétek az első két fejezet cselekményét!

Mf. 76.o. 2. és 77.o. 3. feladat.

Majd egyszerre kell küldeni, amiket kérek.

—————————————————————————————————-

Április 15.

 1.Remélem, sikerült elkezdeni az olvasást.

Az Ábel a rengetegben (1932) című regény az Ábel-trilógia első része.  A füzetbe írd le a másik kettő címét!

Olvasd el a Tk. 97. oldalán a rövid ismertetőt Tamási Áronról, majd írj vázlatot a füzetbe!

A 98-99. oldalon találsz az első fejezetből egy részletet és egy hozzá kapcsolódó magyarázatot. Olvasd el ezt is!

A Tk. 100. oldalán oldd meg a 2., 3., és 4. feladatot a füzetbe!

2. Mf. 72-73.o. 1., 2., 3.

Egyelőre nem kell küldeni, de legyenek készen a feladatok, a második fejezet után fogok majd kérni néhányat.

Olvassátok tovább a regényt ki-ki a saját tempójában!

——————————————————————————————-

Április 8.

 1.Kedves nyolcadikosok! Választottatok, küldtetek Radnótitól egy-egy verset, ez volt a feladat hétfőre. Most a témakör lezárásakor én küldök nektek három nagyon rövid verset Radnóti: Papírszeletek című versfüzéréből.

 Kis nyelvtan

Én én vagyok magamnak
s néked én te vagyok,
s te én vagy magadnak,
két külön hatalom.
S ketten mi vagyunk.
De csak ha vállalom.

 

Hasonlat

Fázol? olyan vagy, mint
hóval teli bokron az árva madárfütty.

 

Erdő

A lomb között arany kard,
napfény zuhant át,
megsebzett egy fatörzset
s az halkan sírni kezdett
aranylófényü gyantát.

2.Közeledik április 11., a magyar költészet napja. Ez alkalomból küldöm József Attilának ezt a verstöredékét. Rövid, de a szavak mögött olvasva sok minden eszünkbe juthat.

 (Ahol a szabadság a rend…)

Ahol a szabadság a rend,

mindig érzem a végtelent.

3.Nem íratok most dolgozatot mégsem, amit kértem eddig elküldeni, arra kaptok majd egy jegyet.

A következő órára az a feladat, hogy olvassátok el Tamási Áron: Ábel a rengetegben című regényének első fejezetét (kb. 40. oldal)! Akinek nincs meg a könyv, internetről ingyen letölthető, akár a mobilodon is olvashatod. https://mek.oszk.hu/01000/01082/html/

Akinek nehezen megy az olvasás, ismerje meg a történetet hangoskönyv segítségével!

http://mek.oszk.hu/02900/02965/mp3/

Jó pihenést, szép húsvétot, kellemes időtöltést a tavaszi szünetben!

————————————————————————————————–

 

Április 6.

Radnóti Miklós: Razglednicák

 

1.Radnóti utolsó versei ezek,1944. augusztus 30. és október 31. között keletkeztek. Ekkor Szerbiából 3000 munkaszolgálatos menetelt Németország felé, legtöbben legyengült állapotban, betegen. Aki nem tudott tovább gyalogolni, lelőtték. Csodálatos, hogy ilyen körülmények között is – az utolsó ’képeslap’ kivételével – reménykedő, gyönyörű sorokat olvashatunk.

A Tk. 85-86. oldalán olvasd el a 4 rövid verset, és hozzá kapcsolódó magyarázatot!

2.Nézd meg a következő kb. 6 perces videót, amelyben az Erőltetett menet című versről és a Bori noteszről  további információkat, érdekességeket találsz.

https://zanza.tv/irodalom/kesomodernseg/radnoti-miklos-liraja

3.Mf. 64. o. 1. A feladat megállapításait sorrendbe rakva másold le a füzetedbe, ez lesz a vázlat a Razglednicákhoz. Ezt kell elküldened.

  1. Mf.63.o. 2., 3.

Szerdára ismételjetek át mindent, amit Radnótiról tanultunk!

Mindenki ellenőrizze, hogy elküldte-e nekem a következőket:

-Radnóti élete (vázlat)

-Nem tudhatom (vázlat)

-egy általad választott vers

-Razglednicák (vázlat)

Pótolni, illetve az utolsót elküldeni szerda estig lehet. (Utána SZÜNET!)

Ezekre fogok egy jegyet adni, illetve lesz egy rövid feladatsor szerdán délelőtt.

Április 1.

Radnóti Miklós: Hetedik ecloga

 

1.Olvasd el a verset! Tk. 42.o.  Meg is hallgathatod.

https://www.youtube.com/watch?v=cTJJHzinF-U

Bámulatos, hogy hogyan tudott Radnóti a háború legnagyobb borzalmai közepette, fogolyként egy koncentrációs táborban ilyen tiszta fejjel gondolkodni, a zűrzavarban szabályosan szerkesztett versformában ilyen verseket írni. A versírás és felesége iránti szeretete tartotta benne a lelket.

  1. Vázlat

1.Keletkezése:

-1944 júliusa, utolsó munkaszolgálat

-Lager Heidenau (a szerbiai Bor település közelében)

2.Téma:

-a tábor, a foglyok életének bemutatása

-a költő érzései (remény és reménytelenség)

-az egyetlen bizonyosság a bizonytalanságban az utolsó sor vallomása, szerelme Fanni iránt

3. Műfaja:

ECLOGA: (tanulni)

-pásztorköltemény az ókori irodalomban

-időmértékes verselésű, hexameter

-eredetileg párbeszédes formájú

3.Gyarmati Fanni nem ment többé férjhez, 2014-ben halt meg 102 éves korában. Olvasd el a szöveget a munkafüzet 62. oldalán, majd válaszolj az a, b, és c feladatok kérdéseire!

4.Olvasásra ajánlott versek: Két karodban, Tétova óda, (TK.84/2., 3.), Hasonlatok

5.Hétfőre küldj egy verset Radnótitól (nem a tankönyvből), ami tetszik! Lehet nyomtatott formában, wordben, lehet kézzel lemásolva, fotózva, kinek hogy könnyebb. Csak ezt kell küldeni.

 

Március 30.

 Az óra anyaga: Radnóti Miklós: Nem tudhatom

 1.Először is nézd meg a YuoTube-on a Videotanár-digitális tananyag körülbelül 10 perces bemutatóját (Irodalom 8. Radnóti: Nem tudhatom)! Itt hallhatod és olvashatod is a verset, illetve az elemzést.

https://www.youtube.com/watch?v=d2PVZRvHwXE&t=5s

2.A füzetbe az előbbi video segítségével írd le a vázlatot! (Ezt küldd el április 1-re, szerdára!)

3.Olvasd el a Tk. 80-81. o. magyarázatát!

4.Megerősítésként a következő linken is találsz magyarázatot, illetve online megoldható és ellenőrizhető feladatot. Érdemes kipróbálni!

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_8/lecke_01_013

5.Végül figyeld meg, hogy a vers mely sorai szerepelnek ebben a 2020-ban készült zenés feldolgozásban! A vázlat után írj je 2-3 olyan sort, ami ugyanúgy benne van, mint a versben, és 1-2 olyan sort, ami kicsit másképp!

https://www.youtube.com/watch?v=u2GP1EFHxqk

——————————————————————————————————–

Március 25. szerda

Remélem, mire ez megjelenik a honlapon, azok is elküldik a József Attila projektet, akik még nem tették. Az eddigiek majdnem mind ötöst érnek.

A szerdai irodalom óra anyaga: Radnóti Miklós élete. A füzetbe írjatok egy vázlatot!

A vázlatpontok:

  1. Születése, családja /szülők, testvér/
  2. Tanulmányai, végzettsége
  3. Házassága
  4. Munkaszolgálat
  5. Halála, Bori notesz

A vázlatot megcsinálhatod A4-es lapra néhány képpel vagy rajzzal illusztrálva. Keressetek, kutassatok az interneten is!

Az anyaggyűjtéshez itt van néhány forrás:

Tk. 87.o., Mf. 62-63. o.

www.prezi.com

https://prezi.com/2xb8byb_jtzs/radnoti-miklos/

https://prezi.com/jrhrleufaqky/radnoti-miklos-1909-1944-eletut-es-palyakep/

A vázlatot lefényképezve küldjétek el E-mailben, esetleg Messengeren március 30-ig, hétfőig!

—————————————————————————————————————————————

 

Kedves nyolcadikosok!

A következő időszakban sajnos sok mindent kell önállóan megoldanotok. De minden rosszban van valami jó! Fontos képességeket tudtok így fejleszteni, például az önálló ismeretszerzés képességét.

A következő héten (március 19-25.) ezek a feladatok várnak rátok:

Ismételjétek át mindazt, amit József Attila életéről tanultunk, és ellenőrizzétek tudásotokat! Az irodalom könyvetek mellett jó feladatokat találtok itt:

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_8/lecke_01_009

A Tiszta szívvel és a Születésnapomra című versek feldolgozásához:

Tk. 76-78. o.

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_8/lecke_01_010

A verseket hallgassátok meg híres színészek előadásában, például:

https://www.youtube.com/watch?v=mo0XmHroyqI

https://www.youtube.com/watch?v=41kaEHl_bFc

Mai feldolgozás a Redbull Pilvakertől:

https://www.youtube.com/watch?v=p4oG8McboD4

Mindezek felhasználásával készítsetek egy projektet József Attiláról és a megismert versekről legalább 3-4 kép felhasználásával! Fogalmazzátok meg minimum 8-10 mondatban, amit legérdekesebbnek, legfontosabbnak tartotok, a szövegeket kézzel írjátok! Nem muszáj mindennek szerepelni a lapon, válogass, rajzolhatsz is, vagy választhatsz másik verset is akár, a terjedelem minimum egy A4-es lap legyen! A lapot vagy lapokat fotózzátok le, persze a nevetek is legyen rajta, majd küldjétek el a honlapon megadott e-mail-címemre csatolt fájlként március 25-ig! Remélem, sok jó jegyet adhatok majd a munkátokra!

Ha szükséges, kérdezzetek, kérjetek segítséget! Jó munkát!

 Posted by at 09:53