Történelem 6

 

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 06. 05.

Kérem azokat a tanulókat, akik még nem küldték el a feladataik pótlását, mielőbb tegyék meg (péntek estig) a digitalismana@gmail.com címre!

ISMÉTLÉS

Az utolsó témazáró dolgozat után következik az egész tanév ismétlése. Aki végig tanulta az tanévet, azoknak nagyon könnyen sikerül hibátlanul vagy kevés hibával kitölteni az ismétlő teszteket. Ha nem megy olyan könnyen, akkor többször is kitölthető gyakorlásként.

A mai napon elsősorban az alábbi témakörökhöz válassz feladatokat:

A forradalmak és a polgárosodás kora Európában, Magyarországon, az 1848-49-es forradalom és szabadságharc

Ezeken az oldalakon találsz játékos feladatokat:

  1. OKOSDOBOZ feladatai:

http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/6-osztaly/tortenelem/a-forradalmak-es-a-polgarosodas-europaban

http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/6-osztaly/tortenelem/a-forradalmak-es-a-polgarosodas-magyarorszagon

  1. Ha nem magyar nyelvű lenne, akkor állítsd a jobb felső sarokban magyar nyelvűre, utána válassz a feladatok közül!

https://wordwall.net/hu/community?localeId=1038&query=6.%20oszt%C3%A1ly%20t%C3%B6rt%C3%A9nelem

  1. Itt állítsd be a tantárgyat (történelem) és az évfolyamot (6.)

http://www.gyakorolj.hu/kvizek/

Oldj meg ezekből a feladatokból ismét minimum 5 félét (több lehet) és a legjobb eredményedet küldd el nekem (az összesítőről készíts képet) a digitalismana@gmail.com címre!

A kép készítésének lépései:

  1. Számítógépen: a billentyűzeten a PRINT SCREEN (felső sor) nyomd meg, nyisd meg a PAINT rajzoló programot, menj rá a felső sorban a beillesztésre, illeszd be, a készült képet mentsd el JPG formátumban, majd azt küldd el nekem! Vagy képmetszővel készíts róla képet, mentsd el és azt küldd!
  2. telefonon: SCREENSHOT-ot készíts és azokat küldd el!

 

Határidő: június 8., hétfő

 ———————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 06. 03.

Kérem azokat a tanulókat, akik még nem küldték el a feladataik pótlását, mielőbb tegyék meg a digitalismana@gmail.com címre!

ISMÉTLÉS

Az utolsó témazáró dolgozat után következik az egész tanév ismétlése két alkalommal. Aki végig tanulta az tanévet, azoknak nagyon könnyen sikerül hibátlanul vagy kevés hibával kitölteni az ismétlő teszteket. Ha nem megy olyan könnyen, akkor többször is kitölthető gyakorlásként.

A mai napon elsősorban az alábbi témakörökhöz válassz feladatokat:

A virágzó középkor Magyarországon, A világ és Európa a kora újkorban, Magyarország a kora újkorban

Ezeken az oldalakon találsz játékos feladatokat:

  1. OKOSDOBOZ feladatai:

http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/6-osztaly/tortenelem/a-magyar-kiralysag-viragkora

http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/6-osztaly/tortenelem/a-vilag-es-europa-a-kora-ujkorban

http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/6-osztaly/tortenelem/magyarorszag-a-kora-ujkorban

  1. Ha nem magyar nyelvű lenne, akkor állítsd a jobb felső sarokban magyar nyelvűre, utána válassz a feladatok közül!

https://wordwall.net/hu/community?localeId=1038&query=6.%20oszt%C3%A1ly%20t%C3%B6rt%C3%A9nelem

  1. Itt állítsd be a tantárgyat (történelem) és az évfolyamot (6.)

http://www.gyakorolj.hu/kvizek/

 Oldj meg ezekből a feladatokból minimum 5 félét (több lehet) és a legjobb eredményedet küldd el nekem (az összesítőről készíts képet) a digitalismana@gmail.com címre!

A kép készítésének lépései:

  1. Számítógépen: a billentyűzeten a PRINT SCREEN (felső sor) nyomd meg, nyisd meg a PAINT rajzoló programot, menj rá a felső sorban a beillesztésre, illeszd be, a készült képet mentsd el JPG formátumban, majd azt küldd el nekem! Vagy képmetszővel készíts róla képet, mentsd el és azt küldd!
  2. telefonon: SCREENSHOT-ot készíts és azokat küldd el!

Határidő: június 5., péntek

—————————————————————-

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 29.

DOLGOZAT A REDMENTÁN

Május 29-én, pénteken 9-10 óra között kell kitölteni önállóan a tesztet a REDMENTA honlapján! Aki indokolatlanul nem tölti ki, elégtelen osztályzatot kap! Igyekezzetek betartani az időpontokat! Akinek problémája van az időponttal, kérem, privátban jelezze felém!

A füzeteket és munkafüzetet MOST a témakör végén, május 29-én szeretném ellenőrizni. Május 27-29. között kell lefényképezni a füzetben és a munkafüzetben a 7. témakör összes leckéjét (sorrendben, jól látszódjon, egy vagy két teljes oldal egy képen) néhány e-mailben elküldeni a digitalismana@gmail.com címre, a tárgy mezőbe a tanuló nevét és a „történelem” szót kérem beírni! Küldjétek el a füzetben és a munkafüzetben összegyűjtött bélyegzőkről készült fényképet is a beváltás miatt! Kérem a pontos határidők betartását!

 

A teszt, amely a Helytörténet témakört zárja le egy olyan feladatlap, amelyet csak egyszer tölthetsz ki maximum 20 perc alatt, ügyelj arra, hogy ne hagyj ki egy feladatot se! Ha minden kérdésre válaszoltál, a folytatásra kattintva küldöd el számomra. Csak az ellenőrzésem után láthatod az eredményedet, amelyről majd értesítelek bennetek. Ha a kitöltéskor problémád adódna, privát üzenetben írj nekem!

 

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 27.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Így MOST május 27-29. között kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre! Kérem a határidő pontos betartását!

A tanév utolsó témakörében Balástya helytörténetével foglalkozunk. A témakör végén ebből is számonkérés lesz és megnézem a füzetben végzett munkát.

 

Balástya története 6. (Hetedik témakör 6. lecke)

Folytassuk Balástya helytörténetével való ismerkedésünket! Három alkalommal a balástyai Bitó Józsefné Gera Eszter: Régi paraszti életünkre emlékezem című könyv Mindennapi kenyerünk fejezetét olvassátok el részletekben! A figyelmesen elolvasott néprajzi íráshoz kapcsolódóan kell válaszolni a kérdésekre a füzetetekbe.

A szöveghez két módon juthattok hozzá:
1. a könyvtárban nyitva tartási időben kikölcsönözhető a könyv
2. digitálisan, az alábbi linkre kattintva elolvasható: 

Régi paraszti életünkre emlékezem-Mindennapi kenyerünk

 

A füzetedbe írd fel a címet!

Bitó Józsefné Gera Eszter: Mindennapi kenyerünk 3. rész

Olvasd el a néprajzi írás 3. részletét (229. oldal aljától-237. oldalig)! Majd írd le a kérdéseket és a mondatokba fogalmazott válaszokat a füzetedbe!

Kérdések a 3. részhez:

  1. Milyen fontos tartozékai voltak a kenyérsütő kemencének?
  2. Az írónő a bolti élesztő helyett mit használt? Hogyan készítette el?
  3. Mikor keltek az asszonyok a kenyérsütés napján?
  4. Mennyi ideig kell dagasztani a kenyeret?
  5. Mit kell csinálni közvetlenül a kemencébe helyezés előtt a kenyértésztával?
  6. Mennyi idő kell a kenyér sütéséhez?
  7. Mit tettek, ha véletlenül leejtettek egy darab kenyeret a földre?
  8. Tedd helyes sorrendbe!

cséplés,           sütés,               szakajtás,           kovászkészítés,

vetés,          aratás,         szántás,         dagasztás,         a mag megőrlése

Szorgalmi: Rajzolj le egy munkafolyamatot a fejezetből!

Ezzel legyél készen május 29., péntekig! A hat leckéből álló helytörténeti témakört lezáró dolgozatot május 29-én, pénteken 9-10 óra között írjátok a REDMENTÁN. Akinek gondja van az időponttal, privát üzenetben jelezze!

 ———————————————————-

 

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 25.

 A tanév utolsó témakörében Balástya helytörténetével foglalkozunk. A témakör végén ebből is számonkérés lesz és megnézem a füzetben végzett munkát.

 Balástya története 5. (Hetedik témakör 5. lecke)

Folytassuk Balástya helytörténetével való ismerkedésünket! Három alkalommal a balástyai Bitó Józsefné Gera Eszter: Régi paraszti életünkre emlékezem című könyv Mindennapi kenyerünk fejezetét olvassátok el részletekben! A figyelmesen elolvasott néprajzi íráshoz kapcsolódóan kell válaszolni a kérdésekre a füzetetekbe.

A szöveghez két módon juthattok hozzá:
1. a könyvtárban nyitva tartási időben kikölcsönözhető a könyv
2. digitálisan, az alábbi linkre kattintva elolvasható: 

Régi paraszti életünkre emlékezem-Mindennapi kenyerünk

 A füzetedbe írd fel a címet!

Bitó Józsefné Gera Eszter: Mindennapi kenyerünk 2. rész

Olvasd el a néprajzi írás 2. részletét (222. oldal aljától-229. oldal lapaljáig)! Majd írd le a kérdéseket és a mondatokba fogalmazott válaszokat a füzetedbe!

Kérdések a 2. részhez:

  1. A cséplőbandának hányan és kik voltak a tagjai?
  2. Hogyan jelezte a cséplőgép másoknak, ha egy gazdánál végzett?
  3. Mi volt a „húzatás”?
  4. Mi történt Bárkányi Ferkó bivalyaival?
  5. Miért szólták meg az írónőt a mákos tészta miatt?
  6. A molnárnál kik kerültek sorra előbb és miért?
  7. Hogyan ünnepelték meg az aratás és cséplés végét?

Ezzel legyél készen május 27., szerdáig! A következő részt május 27-én dolgozzuk fel. A helytörténeti témakört lezáró dolgozatot május 29-én, pénteken írjátok a REDMENTÁN.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni.

 ——————————————————————

 

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 22.

A tanév utolsó témakörében Balástya helytörténetével foglalkozunk. A témakör végén ebből is számonkérés lesz és megnézem a füzetben végzett munkát.

 

Balástya története 4. (Hetedik témakör 4. lecke)

Folytassuk Balástya helytörténetével való ismerkedésünket! A következő három alkalommal a balástyai Bitó Józsefné Gera Eszter: Régi paraszti életünkre emlékezem című könyv Mindennapi kenyerünk fejezetét olvassátok el részletekben! A figyelmesen elolvasott néprajzi íráshoz kapcsolódóan kell válaszolni a kérdésekre a füzetetekbe.

A szöveghez két módon juthattok hozzá:
1. a könyvtárban nyitva tartási időben kikölcsönözhető a könyv
2. digitálisan, az alábbi linkre kattintva elolvasható: 

Régi paraszti életünkre emlékezem-Mindennapi kenyerünk

A füzetedbe írd fel a címet!

Bitó Józsefné Gera Eszter: Mindennapi kenyerünk

 

Olvasd el a néprajzi írás 1. részletét (215-222. oldal lapaljáig)! Majd írd le a kérdéseket és a mondatokba fogalmazott válaszokat a füzetedbe!

Kérdések az 1. részhez:

  1. Hogyan nevezték az idősebbek a kenyérgabonát?
  2. Mit mondtak az idősek, ha egy legény nem egyenesen szántott?
  3. Mivel boronálták el a szántást?
  4. Mi volt az írónő feladata kiskorában a vetéskor?
  5. Mikor és hol tartották a búzaszentelést?
  6. Kikből álltak, hány fősek voltak az aratóbandák?
  7. Az aratás végét hogyan ünnepelte meg a gazda és a munkásai?

 Ezzel legyél készen május 25., hétfőig! A további részeket május 25-én és 27-én dolgozzuk fel. A helytörténeti témakört lezáró dolgozatot május 29-én, pénteken írjátok a REDMENTÁN.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni.

 ———————————————-

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 20.

 A tanév utolsó témakörében Balástya helytörténetével foglalkozunk. A témakör végén ebből is számonkérés lesz, megnézem a füzetben végzett munkát.

 

Balástya története 3. (Hetedik témakör 3. lecke)

Olvasd el az alábbi szöveget!

helytört 3.1helytört 3.2 térképes feladat

Jelöletlen térkép link (letöltéshez, nyomtatáshoz)

Balástya_térkép

Kutakodj! Válaszolj az alábbi kérdésekre a füzetbe! A megoldáshoz használd a linkeket és önállóan is kutakodj a NET-en!

  1. Balástya adatai:

a) területének mérete (km2):

b) lakosság száma – 2018. jan. 1. adata:

http://nepesseg.com/csongrad/balastya

  1. Balástya címere:

a) eredete

b) színei, jelképei és annak jelentése

http://www.nemzetijelkepek.hu/onkormanyzat-balastya.shtml

  1. Balástya nevezetességei:

Mi az, amit megmutatnál egy vendégednek Balástyán, mint nevezetesség? (5 mondat)

  1. Te mire vagy büszke Balástyán?

Tárgyi örökség, épületek, programok, emberek, eredmények, tevékenységek (5-7 mondat)

Szorgalmi: Földrajzi nevek jelentése

Balástya, Gajgonya, Őszeszék, Fehértó szó eredete, jelentése

Segítség:

http://www.balastya.hu/

http://www.sulinet.hu/oroksegtar/data/megyek_oroksege/Csongrad_megye/pages/CSMEE/Magyar/html/Balastya.html

http://epa.oszk.hu/01600/01609/00019/pdf/MFME_EPA01609_1974_1975_2_140-252.pdf

Ezzel legyél készen május 22., péntekig!

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 ———————————————————

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 18.

A tanév utolsó témakörében Balástya helytörténetével foglalkozunk. A témakör végén ebből is számonkérés lesz, megnézem a füzetben végzett munkát.

 

Balástya kialakulása 2. (Hetedik témakör 2. lecke)

Másold le folytatva a az előzőt a füzetbe az alábbi szöveget! Olvasd át és ceruzával húzd alá a leglényegesebb információit!

6evf

Ezzel legyél készen május 20., szerdáig!

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 15.

 

A tanév utolsó témakörében Balástya helytörténetével foglalkozunk. A témakör végén ebből is számonkérés lesz, megnézem a füzetben végzett munkát.

 Balástya kialakulása 1. (Hetedik témakör 1. lecke)

Másold le a füzetbe az alábbi szöveget! Olvasd át és ceruzával húzd alá a leglényegesebb információit!

7 tk helytört 1

Ezzel legyél készen május 18., hétfőig!

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

—————————————————————————

TÉMAZÁRÓ

Május 13-án, szerdán 10-12 óra között kell kitölteni önállóan a tesztet a REDMENTA honlapján! Csak akkor lesz elérhető számodra! Aki indokolatlanul nem tölti ki, elégtelen osztályzatot kap! Igyekezzetek betartani az időpontokat! Akinek problémája van az időponttal, kérem, privátban jelezze felém!

Ma megírjátok a 6. témazárót, amely az 1848-49-es forradalom és szabadságharc Magyarországon témakört zárja le. A feladatlapot egyszer töltheted ki maximum 60 perc alatt, ügyelj arra, hogy ne hagyj ki egy feladatot se! Ha minden kérdésre válaszoltál, a folytatásra kattintva küldöd el számomra. Csak az ellenőrzésem után láthatod az eredményedet, amelyről majd értesítelek bennetek.

Ha a kitöltéskor problémád adódna, privát üzenetben írj nekem!

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén MOST szeretném ellenőrizni. Így május 11-13. között kell lefényképezni a témakör minden oldalát a füzetben és munkafüzetben és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre egy e-mailben!

Kérlek benneteket, hogy ügyeljetek arra, hogy olvashatóan fényképezzétek le a füzetben az oldalakat, egy teljes oldalt vagy egyszerre kettőt (ne csak a lap egy részletét!), sorrendben, ahogy a témakör elejétől lapozod. Lássam a nyitóoldalt, a vázlatokat, az összefoglaló lapot, a karikatúrás feladatot és a gyakorló feladatok megoldásait is. Ugyanígy a munkafüzetben is teljes oldalakat fotózz! A digitalismana@gmail.com címre küldjétek el egy vagy több emailben. Előtte te is ellenőrizd le, hogy minden oldalt küldesz-e! Fordítsatok figyelmet a határidők betartására is!

———————————————————————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 11.

 A mai órán játékos feladatokkal ismételjük a témakör ismeretanyagát, a témazárót a REDMENTÁN május 13-án, szerdán 10-12 óra között kell megírni.

 

Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc – ismétlés, gyakorlás
(Hatodik témakör ismétlése, gyakorlása)

 Az összefoglaló lap segítségével szóban tekintsd át a tanultakat!

Oldd meg a munkafüzet 126. oldalán a Bagoly feladatot!

Válaszolj a füzetedbe a tk. 187. old. kérdései közül a 9., 10. kérdésre!

Oldd meg a játékos feladatokat! Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/fejezet_05_osszefoglalas

Oldd meg a játékos feladatokat! OKOSDOBOZ játék:

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=779&select_osztaly_search=6-osztaly&select_tantargy_search=tortenelem&select_temakor_search=a-forradalmak-es-a-polgarosodas-magyarorszagon

Tekintsd át a karikatúrákról tanultakat! (A témazáróban lesz a karikatúrákhoz kapcsolódó feladat is!)

 Ezzel legyél készen május 13., szerdáig! Jó felkészülést a témazáróra!

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén MOST szeretném ellenőrizni. Így május 11-13. között kell lefényképezni a témakör minden oldalát a füzetben és munkafüzetben és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre egy e-mailben!

Kérlek benneteket, hogy ügyeljetek arra, hogy olvashatóan fényképezzétek le a füzetben az oldalakat, egy teljes oldalt vagy egyszerre kettőt (ne csak a lap egy részletét!), sorrendben, ahogy a témakör elejétől lapozod. Lássam a nyitóoldalt és az összefoglaló lapot is. Ugyanígy a munkafüzetben is teljes oldalakat fotózz! A digitalismana@gmail.com címre küldjétek el egy vagy több emailben. Előtte te is ellenőrizd le, hogy minden oldalt küldesz-e! Fordítsatok figyelmet a határidők betartására is!

—————————————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 08.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 A mai órán forráselemzésként karikatúrákat elemzünk.

Forráselemzés – karikatúrák 1848-49-es forradalom és szabadságharc korából
(Hatodik témakör forráselemzés)

 Mi a karikatúra? Olyan humoros vagy gúnyos célú képi ábrázolás, amely egy ember jellegzetes vonásait vagy valamilyen jelenetet szándékosan túlzó módon, torzítva mutat be. Célja az ártatlan szórakoztatáson kívül lehet a kinevettetés, fenyegetés, figyelmeztetés és bírálat. Röviden gúnyrajznak is nevezzük.

Nézzünk korabeli gúnyrajzokat! Akkor tudjuk megérteni ezeket a karikatúrákat, ha megfejtjük, hogy a képen látható alakok, kiket jelképeznek, mit csinálnak.

Figyelmesen hallgasd meg a szöveges magyarázatokat!

Karikat 1

Karikat 2

Karikat 3

Karikat 4

Karikat 5

Karikat 6

Karikat 7

Karikat 8

Feladat:

1. A mellékelt gúnyrajzok az 1848-49-es forradalom és szabadságharc eseményeihez kötődnek. A rajzok értelmezéséhez szükséges magyarázatokat a táblázatban olvashatod. A megfelelő sorszám megadásával párosítsd a gúnyrajzokat és a magyarázatokat! A füzetedbe írd be a számokat helyes sorrendbe

Névtelen2. Válassz a karikatúrák közül egyet és válaszolj a füzetedbe az alábbi kérdésekre!

Hányas számú karikatúrát választottad?

A rajzon szereplő alakok kit jelképeznek?

Milyen történelmi eseményhez kapcsolódik a kép?

Kit gúnyol ki, kit tesz nevetségessé a rajzoló, kit nem akar nevetségessé tenni?

 Ezzel legyél készen május 11., hétfőig! Május 11-én még játékos feladatokkal ismételjük a témakör ismeretanyagát, a témazárót a REDMENTÁN május 13-án, szerdán 10-12 óra között kell megírni.

—————————————————————————

 6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 06.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

Ma (május 6-án, szerdán) 10-11 óra között írásbelei felelet lesz a REDMENTA segítségével. Részletesebb információk a facebook osztálycsoportban. Aki indokolatlanul nem tölti ki, elégtelen osztályzatot kap! Akinek problémája van az időponttal, kérem, privátban jelezze felém!

Elérkeztünk a hatodik témakör összefoglalásához. Ezt követően még forráselemzésként karikatúrákat elemzünk, majd témazárót írunk.

Az 1848-49-es forradalom és szabadságharc összefoglalás
(Hatodik témakör összefoglalás)

Olvasd el a tk. 187. oldalon a tankönyvi szöveget!

Nyomtasd ki és ragaszd be vagy másold le a füzetedbe!

 6 tk összefoglalás

Oldd meg a munkafüzet felsorolt feladatait!

  • A 123. oldali térképen jelöld be a következő hajáratokat: kékkel Jellasics be és kivonulási útját, zölddel Windischgräzt bevonulási támadási útja, narancssárgával a dicsőséges tavaszi hadjárat útvonala, barnával Haynau útja, barna szaggatott vonallal az oroszok támadási útja! Írd a színes vonalak mellé a hadjáratok nevét ceruzával!
  • old. 1., 2., 3., 126. old. 5. feladat

Segítség a mf. térképes feladatához:

térkép szabharc.jpeg

Segítség a felkészülésben:

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Itt, ebben a leckében is van több játékos feladat, oldd meg!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/fejezet_05_osszefoglalas

OKOSDOBOZ játék:

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=779&select_osztaly_search=6-osztaly&select_tantargy_search=tortenelem&select_temakor_search=a-forradalmak-es-a-polgarosodas-magyarorszagon

Ezzel legyél készen május 8., péntekig! Következő órán karikatúrákat elemzünk.

————————————————————————-

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 05. 04.

 

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 

Orosz beavatkozás – vereség (Hatodik témakor 4.2 lecke)

Olvasd el a tk. 184-185. oldalon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

 6 tk 4.2 lecke

 

Oldd meg a munkafüzet feladatait: 120. old. 6., 7., 8.a feladat!

 

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Itt, ebben a leckében is van több játékos feladat, oldd meg!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_045

 

ZANZA TV – 4.20-5.00 percigis erről szól! Nagyon jó!

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/magyar-szabadsagharc-tortenete

 

Ezzel legyél készen május 6.,szerdáig!Ekkor 10-11 óra között (órarendi történelemóra) írásbeli felelet lesz a REDMENTÁN a szabadságharc eseményeiből (A „Támadás az alkotmányos Magyarország ellen” leckétől a szabadságharc leveréséig).

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 29.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 Tavaszi hadjárat – győzelmek (Hatodik témakor 4.1 lecke)

Olvasd el a tk. 182-183. oldalon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek) és a 186. oldal olvasmányát!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

6 tk 4.1 leckeOldd meg a munkafüzet feladatait: 119. old. 1.,2., 4., 121. old. alsó BAGOLY a) és b) feladat!

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Itt, ebben a leckében is van több játékos feladat, oldd meg!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_044

ZANZA TV – 3.30-4.20 percig is erről szól! Nagyon jó!

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/magyar-szabadsagharc-tortenete

Ezzel legyél készen május 4., hétfőig!

————————————————————————————-

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 27.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 

Össztűz Magyarországra 2. (Hatodik témakor 3.2 lecke)

Olvasd el a tk. 179-180. oldalon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot az előzőt folytatva a füzetedbe!

6 tk 3.2 lecke

Oldd meg a munkafüzet feladatait: 117. old. 1., 118. old. 4.a  feladat

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Itt, ennek a leckének a legvégén található egy játékos feladat, oldd meg!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_043

ZANZA TV – 1-4 perc is erről szól! Nagyon jó!

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/magyar-szabadsagharc-tortenete

Ezzel legyél készen április 29., szerdáig!

————————————————————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 24.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 Össztűz Magyarországra 1. (Hatodik témakor 3.1 lecke)

Olvasd el a tk. 178. oldalon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

6 tk 3.1 leckeOlvasd el a tankönyv 181.oldalán ás nkp okostankönyvében* az olvasmányt BEM JÓZSEFRŐL! Majd a füzetedbe válaszolj az alábbi kérdésekre! (A kérdést és a választ is írd le!)

*Itt, ennek a leckének a végén található az olvasmány:

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_043

6 tk 3.1 lecke bem józsef

Oldd meg a munkafüzet feladatait: 118. old. BAGOLY feladat

Ezzel legyél készen április 27., hétfőig!

—————————————————————————

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 22.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

Támadás az alkotmányos Magyarország ellen 2.  (Hatodik témakor 2.2 lecke)

Olvasd el a tk. 176-177. oldalakon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a múltkorit folytatva a füzetedbe!

6evfOldd meg a munkafüzet feladatait: 116. old. 6., 8. feladat!

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

  • Ennek a leckének a második fele (horvát támadás, 2. bécsi forradalom):

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_043

 Ezzel legyél készen április 24., péntekig.

———————————————————————————————-

2020. 04. 20.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 Április 20., hétfőn 8-9 óra között (órarend szerinti történelem óra) számonkérés lesz az utolsó két leckéből a REDMENTA segítségével. Aki indokolatlanul nem tölti ki, elégtelen osztályzatot kap!

 Támadás az alkotmányos Magyarország ellen 1.  (Hatodik témakor 2.1 lecke)

Olvasd el a tk. 174-175. oldalakon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

6 tk 2.1 lecke

Oldd meg a munkafüzet feladatait: 115. old. 1, 2., 4., 5. feladat!

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

  • Ennek a leckének a második fele (népképviseleti ogy., jobbágyfelszabadítás):

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_042

  • Ennek a leckének az első fele (nemzetiségiek):

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_043

ZANZA TV (5-6 perces kisfilmek):

Ez a kisfilm a nemzetiségiek megismeréséhez nyújt információt:

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/nemzetisegek-magyarorszagon

Ezzel legyél készen április 22., szerdáig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 17.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 

A 12 pont és az áprilisi törvények (Hatodik témakor 1.2 lecke)

A 12 pont

Olvasd el a tk. 169. oldal alján vagy itt a honlapon a 12 pont szövegét, majd írd le a füzetedbe!

Oldd meg ehhez kapcsolódóan a mf. 112. old. 8., 9. feladatot !

 12 pont

 

Áprilisi törvények

Olvasd el a tk. 172-173. oldalakon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

6 tk 1.2 leckeOldd meg a munkafüzet feladatait: 113. old. 10., 13. feladat

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_042

 Ezzel legyél készen április 20., hétfőig. Ekkor számonkérés lesz az utolsó két leckéből a REDMENTA segítségével és új leckét tanulunk.

——————————————————————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 15.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

Ellenőrizd le magadat, hogy elkészítetted-e a nyitó oldalt a füzetedbe! (tk. 167. old. elolvasásával)

 A forradalom kezdete (Hatodik témakor 1.1 lecke)

6evf2      Olvasd el a tk. 168-171. oldalakon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

     Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

6evf3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oldd meg a munkafüzet feladatait: 111. old. 2., 5., 112. old. 6.,7.feladat

Segítség a 6. feladathoz:

A térképen felszámoztam időrendben az események színhelyeit. Te is így számozd fel, majd írd mellé, hogy melyik helyszínt jelölik a számok (vázlat és tankönyv alapján)!

6_evf_BP márc 15

A tanulásban nagy segítség:

ZANZA TV (5-6 perces kisfilmek):

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/az-1848-forradalom

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_041

 Ezzel legyél készen április 17-ig, akkor küldöm a következő leckét!

————————————————————————————————————-

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 08.

TÉMAZÁRÓ

 Április 8-án, szerdán 10-12 óra között kell kitölteni önállóan a tesztet a REDMENTA honlapján (ahol a próbatesztet kitöltötted)! Csak akkor lesz elérhető számodra! Aki indokolatlanul nem tölti ki, elégtelen osztályzatot kap! Igyekezzetek betartani az időpontokat!

Az 5. témazáró, amely a Polgárosodás kora Magyarországon témakört zárja le egy olyan feladatlap, amelyet csak egyszer tölthetsz ki maximum 60 perc alatt, ügyelj arra, hogy ne hagyj ki egy feladatot se! Ha minden kérdésre válaszoltál, a folytatásra kattintva küldöd el számomra. Csak az ellenőrzésem után láthatod az eredményedet, amelyről majd értesítelek bennetek.

Ha a kitöltéskor problémád adódna, privát üzenetben írj nekem!

 A füzeteket és munkafüzetet MOST a témakör végén április 8-án szeretném ellenőrizni. Április 6-8. között kell lefényképezni a füzetben és a munkafüzetben az 5. témakör összes leckéjét és egy-kettő e-mailben elküldeni a digitalismana@gmail.com címre, a tárgy mezőbe a tanuló nevét kérem beírni!

———————————————————————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 06.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Így április 6- 9. között kell lefényképezni a témakör minden oldalát a füzetben és munkafüzetben és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre egy e-mailben!

Elérkeztünk a témakör összefoglalásához. A következő órán „témazáró” dolgozat a REDMENTA segítségével! Április 8-án, szerdán 10-11.30 óra között kell kitölteni a tesztet. Csak akkor lesz elérhető számodra! Aki indokolatlanul nem tölti ki, elégtelen osztályzatot kap!

 Ötödik témakör összefoglalás

Olvasd el a tk. 166. oldalát!

Összefoglaló lap. Ha tudod, nyomtasd ki és ragaszd be, ha nem, másold le az összefoglaló lapot a füzetedbe!

6osztOldd meg a munkafüzetben 107. old. 1., 108. old. 2. – rejtvény kitöltése, de szabadon választva csak hat szót kell meghatározni(!), 3., 110. old. bagoly feladatot!

 Oldd meg az OKOSDOBOZ feladatát!

http://www.okosdoboz.hu/feladatsor?id=795&select_osztaly_search=6-osztaly&select_tantargy_search=tortenelem&select_temakor_search=a-forradalmak-es-a-polgarosodas-magyarorszagon

Ezzel legyél készen április 8-ig!

————————————————————————————-

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 03.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 Elérkeztünk a témakör utolsó leckéjéhez, amelyben elmélyítjük a múlt órán tanultakat. Következő órán összefoglalás, majd „témazáró” dolgozat!

 Széchenyi István gyakorlati munkái (Ötödik témakor 5. lecke kiegészítése)

Olvasd el a tk. 165. oldalát!

Vázlat nincs, de készíts egy ehhez hasonló ábrát Széchenyi gyakorlati tevékenységeiről a füzetedbe! A 9 téglalapba írd be röviden, hogy milyen gyakorlatias dolog létrehozása, támogatása köthető a nevéhez! Segítségül használd az olvasmányt, a múlt órai vázlatot!

Széchenyi gyak tev ábraNyisd meg a Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyvét!  Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok! Oldj meg minél többet belőle!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_040

 Nézd meg a kisfilmet! ZANZA TV (5-6 perces kisfilmek):

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/reformkori-gazdasag-es-kultura

 Oldd meg a munkafüzetben 105. old. 1., 4., 106. old. 5. feladatot!

 Ezzel legyél készen április 6-ig, akkor küldöm a következő leckét, az összefoglalást!

—————————————————————————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 01.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 Magyarország fejlődése az 1840-es években (Ötödik témakor 5. lecke)

Olvasd el a tk. 161-164. oldalakon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

6 evf tk 5 lecke

A munkafüzetben ma nem kaptok feladatot!

Ezzel legyél készen április 3-ig, akkor küldöm a következő leckét!

—————————————————————————————

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 30

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 Más úton egy cél felé: Széchenyi István és Kossuth Lajos (Ötödik témakor 4. lecke)

Olvasd el a tk. 157-159. oldalakon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

5 tk 4 leckeAz Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó. Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_039

Gyakorlás írásban: Töltsd ki a munkafüzet feladatait: 103. old. 2., 3., 4., 104. old. 7., 8.

Ezzel legyél készen április 1-ig, akkor küldöm a következő leckét!

———————————————————————————-

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 27.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 A mai napon egy számonkérés és egy rövidebb lecke vár rátok.

 A dolgozat kérdéseit az osztályotok facebook csoportjának bejegyzésében találjátok, az utasításokkal együtt!

Történelmi arcképcsarnok olvasmány alapján (Ötödik témakör Kossuth olvasmány)

 Kossuth Lajos

a) Olvasd el a tk. 160. oldalán lévő olvasmányt!

b) az olvasmány alapján önállóan állíts össze egy adatlapot róla a füzetedbe!

Neve:

Születési hely, időpont:

Származása (társadalmi csoport):

Tanulmányai:

Tanult foglalkozása:

Közéleti tevékenységei:

Börtön évei:

Politikai szerepe:

  c) Oldd meg a mf. 104. oldalán a BAGOLY feladatot (igaz-hamis)!

 Ezzel legyél készen március 30., hétfőig!

———————————————————————————————–

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 25.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

Történelmi arcképcsarnok olvasmányok alapján (Ötödik témakör olvasmányok)

 Széchenyi István

a) Nyisd meg a linket, olvasd el és oldd meg a Széchenyihez kapcsolódó feladatokat! (Nemzeti Köznevelési Portál okostankönyve)

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_10/lecke_05_038

b) Ellenőrizd le, hogy a mf. 100. oldalán jól oldottad-e meg az első baglyos feladatot, amely Széchenyihez kapcsolódik! Ha nem, javítsd!

 Wesselényi Miklós

a) Olvasd el a tk. 155. oldalán lévő olvasmányt!

b) Nyisd meg a linket, olvasd el és oldd meg a Wesselényihez kapcsolódó feladatot! (Nemzeti Köznevelési Portál okostankönyve)

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_10/lecke_05_038

 Deák Ferenc

a) Olvasd el a tk. 156. oldalán lévő olvasmányt!

b) Oldd meg a mf. 102. oldalán a 2. BAGOLY feladatot (táblázat Wesselényi és Deákhoz)!

Ezzel legyél készen március 27., péntekig!

 ——————————————————————————————————————-

 

6.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 23.

A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 Az első reformországgyűlés (Ötödik témakor 3. lecke)

 Olvasd el a tk. 152-154. oldalakon a tankönyvi szöveget (a főszöveg és kiegészítő szövegek)!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

5 tk 3 leckeAz Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó. Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_6/lecke_05_038

Gyakorlás írásban: Töltsd ki a munkafüzet feladatait: 101. old. 1., 2., 4.,

A tanulásban segítség:

ZANZA TV (5-6 perces kisfilmek):

Ez a témakör több leckéjéhez is kapcsolódik! (korábban feltett kisfilm)

https://zanza.tv/tortenelem/ujkor-reformkor-forradalom-es-szabadsagharc-magyarorszagon/reformmozgalom-kibontakozasa

Ezzel legyél készen március 25-ig, akkor küldöm a következő leckét!

 Posted by at 09:55