Történelem 7

 

7.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 04. 01.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

A mai napon egy számonkérés és egy lecke vár rátok.
A dolgozat kérdéseit az osztályotok facebook csoportjának 2020. 04. 01. napi bejegyzésében találjátok, az utasításokkal együtt!

 Magyarország a gazdasági világválság idején (Ötödik témakör 5. lecke)

Olvasd el a tk. 159-162. oldal tankönyvi szöveget és kiegészítő!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

5 tk 5 lecke

Töltsd ki a munkafüzet feladatait: 90. old. 1., 2., 3., 6., 91. old. 7.

 

A könnyebb megértésben, a tanulásban, gyakorlásban segítség:

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_7/lecke_06_033

MOZAWEB (ingyenesen használhatjátok!):

TÖRTÉNELEM 7. tankönyv 142-143. oldal „érdekességei” (képek)

https://www.mozaweb.hu/mblite.php?cmd=open&bid=MS-2657U&page=143

 

Ezzel legyél készen ápr. 6-ig!

7.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 30.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 A szomszédos államok magyarsága (Ötödik témakor 4. lecke)

Olvasd el a tk. 156-158. oldal tankönyvi szöveget és kiegészítő!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

7o tk 4 leckeTöltsd ki a munkafüzet feladatait: 88. old. 1., 2., 4., 5.

A könnyebb megértésben, a tanulásban segítség:

MOZAWEB (ingyenesen használhatjátok!):

TÖRTÉNELEM 7. tankönyv 150-151. oldal „érdekességei” (képek)

https://www.mozaweb.hu/mblite.php?cmd=open&bid=MS-2657U&page=151

 

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_7/lecke_06_034

 

Ezzel legyél készen ápr. 1-ig!

Április 1-jén-én ellenőrző feladatokat kell megoldanod és új leckét tanulunk.

——————————————————————————-

7.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 25.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

Történelmi arcképcsarnok olvasmányok alapján (Ötödik témakör olvasmányok)

 Horthy Miklós

  1. a) Olvasd el a tk. 151. oldalán lévő olvasmányt!
  2. b) Oldd meg a mf. 85. oldalán a feladatot (igaz, hamis), majd a vonalkázott részen magyarázd meg néhány mondattal, hogy a megfejtés hogyan kapcsolódik Horthy Miklóshoz!
  3. c) MOZAWEB (ingyenesen használhatjátok!):                                                                         mwkönyv

TÖRTÉNELEM 7. tankönyv 131-132. oldal olvasmányát hallgasd meg!

https://www.mozaweb.hu/mblite.php?cmd=open&bid=MS-2657U&page=131

Bethlen István

  1. a) Olvasd el a tk. 155. oldalán lévő olvasmányt!
  2. b) Oldd meg a mf. 87. oldalán a 6.a,b feladatot!

 

  1. Károly
  2. a) Olvasd el a tk. 103. oldal „zöld 4”-es olvasmányát, valamint a tk. 150. old. szövegét!   IV károly feladat
  3. b) Nyisd meg a linket és oldd meg a IV. Károlyhoz kapcsolódó feladatot!
    (Nemzeti Köznevelési Portál okostankönyve)

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_7/lecke_06_031

Ezzel legyél készen március 30., hétfőig!

———————————————————————————————————

7.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 23.

 A füzeteket és munkafüzetet a témakör végén szeretném ellenőrizni. Majd akkor kell lefényképezni és elküldeni az digitalismana@gmail.com címre.

 A konszolidáció (Ötödik témakor 3. lecke)

Olvasd el a tk. 149-150. oldal valamint 152-154. old. tankönyvi szöveget és kiegészítő!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

7 tk 3 leckeTöltsd ki a munkafüzet feladatait: 83. old. 7., (a baglyos NEM), 86. old. 1., 2., 3., 5.

A könnyebb megértésben, a tanulásban segítség:

MOZAWEB (ingyenesen használhatjátok!):

TÖRTÉNELEM 7. tankönyv 133-140. oldal „érdekességei” (képek, kisfilm)

https://www.mozaweb.hu/mblite.php?cmd=open&bid=MS-2657U&page=133

ZANZA TV (5-6 perces kisfilmek):

https://zanza.tv/tortenelem/magyarorszag-ket-vilaghaboru-kozott/bethleni-konszolidacio

Az Nemzeti Köznevelési Portál (nkp) okostankönyve nagyon jó! Érthető szöveg, nagyon jó játékos feladatok!

https://www.nkp.hu/tankonyv/tortenelem_7/lecke_06_031

 Ezzel legyél készen március 27-ig!

Március 27-én ellenőrző feladatokat kell megoldanod és új leckét tanulunk.

7.a – TÖRTÉNELEM – 2020. 03. 18.

Az ellenforradalom hatalomra jutása. A trianoni békediktátum (Ötödik témakor 2. lecke)

Olvasd el a tk. 146-149. oldal közepéig a tankönyvi szöveget!

Másold le az ehhez kapcsolódó vázlatot a füzetedbe!

Az ellenforradalom hatalomra jutása. A trianoni békediktátum

 1. Az ellenforradalom és fehérterror

a) a románok teljesen megszállják az országot, hadi zsákmányként jelentősen kifosztják

b) közben a Dél-Dunántúlon Horthy Nemzeti hadserege irányít, „fehérterror” országszerte, célpontjai a (zsidó) kommunisták

2. Horthy hatalomátvétele

a) az Antantnak nincs kivel aláíratni a békeszerződést, hatalomhoz segítik Horthy Miklóst, aki cserébe együttműködést és demokráciát ígér

b) 1919. nov.: románok ki-, Horthy bevonulása Bp-re

c) 1920. jan.: demokratikus választások

d) államforma: alkotmányos királyság, de nincs király (egyesség az Antanttal), az országot helyette a kormányzó vezeti – Horthy Miklós (1920-1944)

 3. 1920: Trianon

a) a magyarokat meg se hívják a béketárgyalásokra, csak 1920. jún. 4-én Nagy-Trianon kastélyban (Párizs mellett) a békediktátumot aláíratják hazánk képviselőivel

b) hiábavalók a magyar küldöttség felkészült érvei („vörös térkép”), antant érdek érvényesül

c) független Magyarország elismerése, de durva békefeltételek:

- Magyarország (Horvátország nélküli) területének 2/3-át elveszíti, lakossága 4/10-re csökken

- a magyarság 1/3-a (3 millió) kerül a határon kívülre

- a Kárpát-medence gazdasági egysége szétesik, elveszítjük a nyersanyagforrások nagy részét, jó mg-i területeket, megszűnik a gazdasági kapcsolat az elcsatolt részekkel

- megtiltja a hadkötelezettséget, korlátozza a hadsereg létszámát (35 ezer fő)

- jóvátétel (tengeri hajóhad, koncessziós jogok…)

d) külpolitikai következmény:

- revizionizmus, irredentizmus (jelentése tk.)

e) határviták:

- „legbátrabb város” cím – Balassagyarmat

- „leghűségesebb város” cím – Sopron

 Töltsd ki a munkafüzet feladatait: 82-83. old. 1., 2., 3., 4., 6. (segítség a Történelmi atlasz 24.b, 25.b, 26.a térképe)

A tanulásban segítség:

MOZAWEB (ingyenesen használhatjátok!):

https://www.mozaweb.hu/mblite.php?cmd=open&bid=MS-2657U&page=133

(a 133. oldalon a kisfilmet nézzétek meg, csak 3.30 perc!)

ZANZA TV (5-6 perces kisfilmek):

https://zanza.tv/tortenelem/magyarorszag-ket-vilaghaboru-kozott/magyarorszag-tortenete-1918-1920

https://zanza.tv/tortenelem/magyarorszag-ket-vilaghaboru-kozott/trianon

OKOSDOBOZ (játékos feladatok):

http://www.okosdoboz.hu/gyakorlas/5-8-osztaly/tortenelem/magyarorszag-a-ket-vilaghaboru-kozott

Ezzel legyél készen március 23-ig, akkor töltöm fel a következő leckét!

Ha másokat is érintő kérdésed van, a FB osztálycsoportban tedd fel nekem, ha privát kérdésed, akkor privát üzenetet küldj!

Ha kész munkát kérek, akkor erre a címre küldd: digitalismana@gmail.com

 Posted by at 09:56