Angol 5 – Nagymihály Zs.

 

ANGOL 5.

Május 28-június 4.

The Fox and the Crow

 

Tk. 87.o. 1. Olvasd el a mesét úgy, hogy közben meg is hallgatod!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Olvasd el bekezdésenként újra! Keresd meg az ismeretlen szavakat! (Mf. 87.o. Unit 6, jobb alsó sarokban) Kereshetsz szavakat az interneten is angol-magyar szótárban. http://szotar.sztaki.hu/angol-magyar

Tk. 2.a Másold le a füzetbe a mondatokat sorrendbe rakva a mese szerint!

Fordítsd le magyarra, és írd le a füzetbe a mesét!

Egy hét áll rendelkezésedre. Jövő héten csütörtök estig kérem küldeni!

—————————————————–

Május 27.

Ma 11.00-12.00 közötti kezdéssel dolgozat a Redmentán. 40 perced lesz rá. Ha valaki ebben az időpontban nem tudja megírni, jelezze előre, legkésőbb a kezdés időpontjáig! Az angol könyv legyen kéznél, mert az egyik feladatnál szükség lesz rá! Figyeljetek, gondolkodjatok! Ügyesen!

A dolgozat írása előtt ellenőrizd és javítsd a múlt órai feladatokat!

Tk.74.o. 1.

2 Dominic is taking the bus.

3 Mark is watching TV.

4 Dominic is playing the guitar.

5 Dominic is brushing his teeth.

6 Dominic and mark are studying Spanish.

Tk. 74.o. 4a

1 He’s got a beard. He’s wearing a T-shirt, jeans and trainers.

2 Alex is tall and fat. He’s got short hair. He’s wearing a shirt and a tie, trousers and shoes.

3 Beth is short and slim. She’s got long hair. She’s wearing a cap, a jacket, a sweatshirt, a skirt and boots.

A Mf. 60.o. 1., 2 feladatát kell elküldeni!

 —————————————————–

 

 

 

 

Május 25.

Ismétlés

 1.Személyleírás

Tk.74.o. 4.a

Mf.60.o. 1., 2.

2.Present continuous (Folyamatos jelen idő)

Ismételj!

Olvasd el a Mf. 80-81.o. 6.1-6.3 táblázatok nyelvtani összefoglalóját!

Gyakorolj!

Tk.74.o. 1. Írj mondatokat a füzetbe! Mit csinálnak a képen a gyerekek?

Pl. 1. Dominic and Mark are playing football.

(Emlékezz! A gyerek vagy gyerekek neve után is vagy are, azután az ige ing-es alakja következik.)

A következő órára, szerdára ismételd: Unit 64-70.o., Mf.52-61.o. (érdemes átnézni)

-szavak, testrészek, ruhák

-személyleírás

-folyamatos jelen idő

-tananyagok április 15-től

Május 27-én, szerdán 11.00-12.00 közötti kezdéssel dolgozat lesz a Redmentán az előbbiekben felsorolt tananyagokból. Ha valaki ebben az időpontban nem tudja megírni, jelezze előre, legkésőbb a kezdés időpontjáig!

 ———————————————————————

ANGOL 5.

Május 21.

1.Ismételd a szavakat!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/vocabulary/exercise2?cc=hu&selLanguage=hu

2.Gyakorolj!

- Tk. 74.o. 3. Írd le a füzetbe kiegészítve a párbeszédet!

- Mf. 61.o. 4.

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/listening?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/games/game1?cc=hu&selLanguage=hu

https://learningapps.org/9445712

————————————————————

ANGOL 5.

Május 20.

 1.Ismételd a szavakat!

  1. Mennyibe kerül? How much…? Másold le a füzetbe és tanuld meg!

A) Ha egyes számú termék árát kérdezzük:

How much is this T-shirt?  Mennyibe kerül ez a póló?

It’s £8.50

B) Ha többes számú termék árát kérdezzük:

How much are these jeans? Mennyibe kerülnek ezek a farmerek?

They’re £17.20

Figyeld meg, mi változott a kérdésben és a válaszban? Tanuld meg mindkettőt!

  1. Másold le a füzetbe és tanuld meg!

pound = angol font (Nagy-Britannia pénzneme)

jele: £ (az árak elé írjuk)

váltópénz: penny (rövidítve: p)

1 penny, 6 pence (többes száma: pence)

£1 = 100 pence

pl. £1.75 one pound, seventy-five pence, £17.20 seventeen pounds, twenty pence

euro = euró (az Európai Unióban használt pénz)

jele: € (az árak elé írjuk)

váltópénz: cent

€1 = 100 cents

pl. €1.50 one euro, fifty (cents), €20.60 twenty euros, sixty (cents)

dollar = dollár (pl.USA dollar – Az Amerikai Egyesült Államok pénzneme)

jele: $ (az árak elé írjuk)

váltópénz: cent

$1 = 100 cents

pl. $7.50 seven dollars, fifty ( cents)

 

4.Tk. 70.o. 3. a, b Olvasd el a kép melletti párbeszédet, majd számold ki, mennyit fizet Carla! Ezután hallgasd meg, és ellenőrizd, jól számoltál-e?

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

5.Tk. 70.o. 5. Kérdezz az árakra, majd válaszolj a tanult módon! Figyelj a többes számokra!

6.Mf. 59.o. 3.

Ezt a két feladatot küldd el!

——————————————————————————

Május 18.

Clothes

 

1.Tk. 70.o. 1.a Hallgasd meg és ismételd a szavakat!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Tk. 70.o. 1.b Melyik személy viseli a következő ruhákat, cipőket? Írd le a füzetbe 1-10-ig a számokat, mindegyiket új sorba, majd a szöveg meghallgatása közben írd melléjük a betűket így: 1 D

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

  1. Gyakorold a szavakat!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/vocabulary/exercise2?cc=hu&selLanguage=hu

Mf. 58.o. 1., 2.

What are you wearing? Írd le a füzetbe, mit viselsz! Fejezd be a mondatot a ruhák és cipő nevével, színével. I’m wearing …

Pl. I’m wearing a blue jumper and black jeans.

Figyelj arra, hogy a szín a ruha neve előtt van. A/an névelő pedig csak egyes számú főnév előtt használható!

A munkafüzeti feladatokat és ezt kérem küldeni kedd estig.

——————————————————–

ANGOL 5.

Május 14.

 1.Ma gyakorló feladatlapot kell megoldanod a Redmentán. 8.00-18.00 között kezdheted bármikor. 40 percig írhatod. Két alkalommal megoldhatod, ha nem vagy elégedett az első eredményével, és gyakorolni szeretnél. A megoldást csak másnap fogod látni, de az elért pontszámot rögtön a befejezés után.

Legyen kéznél az angol felszerelésed, mindent használhatsz. Az egyik feladat megoldásához szükség lesz a tankönyv szövegére. Érdemes utánanézni mindennek, amit nem tudsz, nem értesz, vagy bizonytalan vagy benne.

Érdemes átnézni, amit a folyamatos jelen idő használatáról tanultunk.

Ha bármi gond van, írj, hívj, kérdezz!

Remélem, sok piros pontot adhatok majd!

2.Tk. 70.o. 1.a

Hétfőre írjátok ki a szótárfüzetbe a szavakat! (Magyar jelentésüket megtalálod: Mf. 87.o. 6D Clothes)

———————————————————–

Május 13.

6C Are we going to the shops?

 1.Hallgassátok, olvassátok újra a történetet! Ismételjétek a szavakat! A vásárlós párbeszédből lehet videós feleletet küldeni!

Csütörtökre kérem elküldeni a füzetbe írt narancsot és almát vásárlós párbeszédet, a Tk.68.o.2. feladat megoldásait és a múlt órai 4 mondatot kérdővé alakítva!

2.Ma gyakoroljatok: a kérdő mondatok és rövid válaszok használata folyamatos jelen időben.

Tk. 69.o. 4.a Figyeld meg a mintát! Jó megfigyelő vagy? Ha igen, a megadott szavakból tudsz kérdő mondatot alkotni. Hogyan kell csinálni? Gondold végig!

A mondat elejére kerül az am, is, are, attól függően, hogy ki végzi a cselekvést.

Az igét ing-es alakba kell tenned!

Csak ennyit kell változtatni a megadott szavakon.

Ezután jöhet a rövid válasz, ahogy az am, is, are tanulásakor megbeszéltük.

Ennek a feladatnak a megoldását is kérem csütörtökre. Mindig tollal és olvashatóan írj!

3.Mf. 56.o.1.

4.  https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/grammar/exercise4?cc=hu&selLanguage=hu

Május 14-én lesz gyakorló feladat a Redmentán. 8.00-18.00 között kezdheted. Részletes kiírást csütörtökön reggel találsz a honlapon.

 —————————————————————-

 Május 11.

6C Are we going to the shops?

 

1.Olvasd el és közben hallgasd meg a történetet!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Szótárfüzetbe írd ki az új szavakat! (Mf. 87.o. 6C Are we going to the shops?)

Olvasd el újra a történetet, közben a szavak segítségével próbáld meg gondolatban lefordítani!

Hallgasd meg újra!

2.Tk. 68.o. 2. A történet segítségével egészítsd ki a mondatokat a megadott szavakkal!

3.Tk.69.o. 3. Másold le a táblázatot a füzetbe úgy, hogy a történet segítségével kiegészíted a kérdő mondatokat és a rövid válaszokat!

Kérdő mondatok – Present continuous (Folyamatos jelen idő)

Figyeld meg, és jegyezd meg, hogy a folyamatos jelen idős kérdésekben az are és az is a mondat elejére került!

További példák:

I’m reading your book.   Am I reading your book?

She’s wearing jeans. Is she wearing jeans?

Millie is brushing Mut’s fur.  Is Millie brushing Mut’s fur?

They’re going in the car.  Are they going in the car?

 

Alakítsd át kérdővé a következő mondatokat az előbbiekhez hasonlóan, és írd le a füzetbe!

Mickey and Millie are wearing smart clothes.

He’s playing football.

You’re going to the shops.

Dad is sleeping.

(Még nem kell küldeni.)

—————————————————————

Május 7.

 1.Ma, csütörtökön,  gyakorló feladatok várnak rátok a Redmentán.  9.00 és 19.00  óra között bármikor elkezdheted. 20 perced van a megoldásra. Három alkalommal oldhatod meg a feladatokat. A feladatlap címe: A folyamatos jelen idő

Pontozással fogom értékelni. Az megoldásokat csak akkor fogod látni, ha én átnéztem. Használhatod a könyvet, füzetet, munkafüzetet. Nézz utána annak, amiben még bizonytalan vagy!

2.Tanuljátok a párbeszédet!

3.Tk. 67.o. 7a Írjatok hasonló párbeszédet, vásároljatok egy narancsot és három almát! Az árakat találjátok ki!

(Még nem kell küldeni.)

——————————————————————

Május 6.

 1.Ellenőrizzétek, javítsátok a párbeszéd kiegészítését! Tk.67.o. 7.a

Megoldások: 1-help, 2-much, 3-these, 4-They’re, 5-Can, 6-please, 7-you, 8-you

Írjátok le a párbeszédet helyesen kiegészítve! Hallgassátok meg újra, és tanuljátok meg!

Videós felvétellel lehet felelni május 13-ig.

2.Ismételjétek a szavakat, feladatokat! Tk.66-67.o.

3.Mf.55.o.5., 6.

Szorgalmi: Mf. 55.o.4.

A Mf. 54-55.o megoldásait küldjétek el csütörtökig!

——————————————————————————————-

Május 4.

 1.Present continuous (ismétlés)

Állító mondat: Mf. 54.o. 2.

Tagadó mondat: Mf. 54.o. 3.

2. Tk. 67.o.7. Hallgasd meg a párbeszédet!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Másold le a párbeszédet a füzetbe! Hallgasd meg még egyszer vagy ahányszor szükséges, és egészítsd ki!

Még nem kell küldeni, majd csütörtökön kérem egyszerre.

———————————————————————————-

Április 29.

Present continuous negative

 1.Ellenőrizd és javítsd a következő feladatokat!

Tk.67./4. 2 – is brushing, 3 – are listening to, 4 – is making, 5 – is reading, 6 – are putting

Figyeld meg a make igét! Az e-re végződő igéknél az -ing végződés előtt az e betűt ki kell hagyni: making

A put és hasonló egy szótagú igék esetében az utolsó mássalhangzót kettőzzük: putting.

Mf.54./1.  1-b, 2-a, 3-g, 4-e, 5-h, 6-d, 7-f, 8-c

Remélem, jól sikerült!

2.Ismételjétek a múlt órai anyagot, a szavakat és a folyamatos jelen időről tanultakat is!

Gyakorló feladat:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/grammar/exercise2?cc=hu&selLanguage=hu

3.A múlt órán megismerkedtetek a folyamatos jelen idővel. Ma ugyanebben az igeidőben a tagadó mondatokat fogjátok megvizsgálni.

Tk.67./5.a Keressétek meg az előző oldalon a szövegben a mondatok tagadó alakját, és írjátok le a füzetbe! Ugye nem nehéz?

I’m helyett I’m not, is helyett isn’t, are helyett aren’t, ahogy a létigénél tanultad még 4. osztályban. Csak itt van utána egy ige+ing.

Pl. I’m not playing. Én most nem játszom.

You aren’t writing a test. Ti nem írtok dolgozatot.

4.Gyakorlásképpen alakítsátok át a Tk. 67.o. 4. feladat kijavított mondatait tagadóvá, és írjátok le a füzetbe! Pl. 1.Carla isn’t having a shower.

5.Gyakorló feladat:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/grammar/exercise3?cc=hu&selLanguage=hu

———————————————————————————

Április 27.

Saturday morning

 1.Ellenőrizd és javítsd a Tk. 66.o. 2. feladat megoldását!

1 – Carla and Andy, 2 – Billy, 3 – Carla and Andy, 4 – Billy, 5 – Carla,  6 – Carla and Andy, 7 – Billy, 8 – Billy

2. Egészítsd ki a táblázatot az am, is, are rövid alakjaival, és másold le a füzetedbe!

Figyeld meg, hogy ezekben a mondatokban az am, is, are után álló igék végén ugyanaz a három betű található: ING

Írd le a vázlatot a füzetbe és tanuld meg!

Present continuous tense, vagyis a Folyamatos jelen idő.

Használata: olyan cselekvés kifejezése, amely a beszéd pillanatában történik, folyamatban van. pl. I’m writing. (Én most írok).

Ha arról van szó, mi történik a képen, akkor is ezt használjuk, például a 2. feladat mondataiban. Pl. Carla and Andy are getting in the car. (Carla és Andy a kocsiba szállnak be.)

Fontos a szórend: Cselekvő + am, is vagy are + ige+ing stb.

Pl. Billy is watching TV. They are listening to music. I am reading.

3. Tk. 67.o. 4. Egészítsd ki a mondatokat! Az üres helyre az am is vagy are és a zárójelben lévő ige ing végződéssel kerül. A füzetbe írjátok le az egész mondatot, ahogy a példa mutatja!

4.Mf. 54.o. 1.

(Még nem kell küldeni!)

 —————————————————————————–

Április 23.

Saturday morning

 

1.Tk. 66.o. 1.b Hallgassátok meg a szöveget úgy, hogy közben a könyvben olvassátok is!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Írjátok ki az új szavakat a szótárfüzetbe! (Mf.86-87.o. 6B)

Újra hallgassátok és olvassátok az előbbi szöveget! Figyeljetek a kiejtésre!

A következő meghallgatáskor próbáljátok ti is hangosan olvasni!

2.Tk. 66.o. 2. Ki mit csinál a képen?

Egészítsd ki a mondatokat a képek és a szöveg segítségével! Az üres helyekre egy nevet vagy neveket kell írni. A füzetbe másoljátok le az teljes mondatokat, mindegyik után írjátok oda a magyar jelentését is!

Pl. Picture 1: Carla and Andy are getting in the car.

Carla és Andy beszállnak az autóba.

Az előző órák feladataiból most kérem elküldeni emailben a Mf.52.o. 1.,2. 53.o. 5., 6. feladatokat péntek reggel 9 óráig.

————————————————————-

Április 22.

Gyakorlás

 A hétfői feladatokat nagyon ügyesen megoldották néhányan a Redmentán. Szeretném, ha a csoportból mindenki csatlakozna az osztály csoportban megadott direktcím beírásával. A kapott piros pontokat beírtam.

1.A szavakat mindig ismételjétek! Itt is gyakorolhattok:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/vocabulary/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu

2.A mondatszerkesztés szabályait is tanuljátok, ismételjétek (a csütörtöki vázlat)!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/grammar/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu

3.Ezután biztosan megértitek szöveget a Mf. 53.o. 5. feladatában. Olvassátok el figyelmesen! nézzétek meg a képet, majd találjátok ki, ki kicsoda!

4.Végül írjatok igaz mondatokat a Mf. 53.o.6. feladat képeiről a példa segítségével!

————————————————————————————-

Április 20.

 

Kedves ötödikesek!

Pénteken az osztály csoportjában kértem, hogy jelentkezzetek be a Redmentán a megadott email címetekkel, jelszavatokkal, másoljátok be az ott megadott direktcímet, kattintsatok az ugrás, majd a jelentkezés a csoportba gombra. Én látni fogom a neved, beveszlek a csoportba, és akkor te is látni fogod az angolos gyakorló feladatlapot, amit meg kell oldanod. Ha nem sikerül, jelezzétek, segítek.

Vannak, akik már jelentkeztek, de többen vannak, akik még nem. Kérem, minél hamarabb tegyétek meg. (Regisztrálni már nem kell!)

Mivel gyakorló feladatlap, és első alkalom, sok időt adok rá, és használhatod az angol könyvet, munkafüzetet, szótárfüzetet. Többször is megoldhatod. Ha figyelmes vagy, egyre jobban fog sikerülni! Pontokkal fogom értékelni.

Hétfőn délelőtt 10 órától, amikor angol óra lenne, lehet először elkezdeni, de bármikor kezdheted este hétig, tehát 10.00 és 19.00 között hétfőn bármikor elkezdheted. Ha készen vagy, nézd át a befejezés előtt!

Rögtön látni fogod az eredményt. Tanulj a hibáidból! Nézz utána annak, ami még nem sikerült! Oldd meg később újra, amíg nem vagy elégedett az eredménnyel!

Bízom benne, hogy sikerül! A hétfői napon más dolgotok nincs is a feladatlap megoldásán kívül!

Április 16.

 1.Tk. 64.o. 1.b Hallgasd meg a három kis szöveget!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

2. Tk. 64.o. 2. A három szöveg segítségével írd a neveket a mondatok elejére! A füzetbe írd le az egész mondatokat.

3. Figyeld meg, mikor van a mondatban am, is, are, mikor have got, has got! Írd le a füzetbe a következő vázlatot!

Am, is, are: testmagasság (tall, short), testalkat (fat, slim), bald

Pl.:  I’m short. – Alacsony vagyok.

This man is fat. – Ez a férfi kövér.

They are bald. – Ők kopaszok.

 Have got, has got: ha arról van szó, milyen haja, szeme, szakálla, szemüvege van valakinek.

Pl.: I have got brown hair. – Nekem barna hajam van.

She has got blue eyes. – Neki kék szeme van.

David has got glasses. – Dávidnak szemüvege van.

4.Mf.52.o.2. A CD segítségével tudod megoldani. Sokszor meghallgathatod.

Elküldeni még nem kell!

——————————————————————————————————

Április 15.

 1.A dolgozat eredményét és csatolva a jó megoldásokat küldöm mindenkinek emailben.

2.Unit 6 People

6A My friends

Az A részben arról tanultok, milyen külső tulajdonságai vannak az embernek, hogyan tudunk személyleírást készíteni.

Tk. 64.o. 1. Hallgasd meg és ismételd a szavakat (többször is)!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

vagy Project Fourth Edition, Level 1, Unit6, Audio 1

Írd le az új szavakat a szótárfüzetbe! (Mf . 86. o. Szószedet 6A My friends /oldal jobb alsó sarka/) Tanuld meg mindegyiket!

3. Gyakorlás Mf. 52.o 1.

Nem kell még küldeni semmit, de legyen készen!

—————————————————————————————————–

2020. április 8.

Kedves Gyerekek!

A dolgozatot visszaküldheted szövegszerkesztővel elkészítve Wordben, vagy úgy, hogy a füzetedben felírod a neved, és csak a kérdések számát és a válaszokat írod le!

Kérlek önállóan dolgozz, ha kell, használhatod a tankönyvet, munkafüzetet,füzeteket!

A Tanárainkban található e-mailcímemre várom az elkészített feladatokat

  1. április 8-án 19.00 óráig! Jó munkát!

A szünetben kijavítom, és emailben küldöm jegyeket! Jó pihenést a szünetre! Szép napokat!

Letölthető:

https://www.dropbox.com/s/97lnhj8fu6nlcfl/A5_TEST.docx?dl=0

 

 1. Complete the sentences with the correct words. (Egészítsd ki a megadott szavakkal!)

cinema          there              can’t               bus                  swimming    town

In our _town__ we go _______________ but we _______________ go to the cinema.
We haven’t got a _______________ but _______________ is one in the next town.
We take the _______________ to get there.

 

 2. Write sentences about the things in the room.

(Írj mondatokat a képről: mi hol található?)

   Use There is… / There are

kép1

 

 

 

 

Example There is a picture on the wall.

1 ______________________________________

2 ______________________________________

3 ______________________________________

4 ______________________________________

5 ______________________________________

  3 Put the words in the correct order to make sentences.

   (Alkoss mondatokat a szavak felhasználával!)

1    bag   a   There   is   front   in   of   the   desk.

______________________________________

2    are three   There   bedrooms    upstairs.

______________________________________

3     there   Is   a   computer   desk   on   the?

______________________________________

4    aren’t books   There   bed    the   under.

______________________________________

 

 4 What are the places? (Írd le, mi található egy városban!)

AINMEC          cinema

EAURSQ       ________________

ATIONST       ________________

MEKTAR       ________________

ILABYRR      ________________

CRHHUC       ________________

UMSEMU      ________________

 

  5. Write true sentences about yourself. (Írj igaz mondatokat magadról!) Tagadó és állító mondatok is legyenek!

    Pl.: I can read. (Én tudok olvasni.)

          I can’t ski. (Nem tudok síelni.)

  1   ____________

  2   ____________

  3   ____________

  4   ____________

  5   ____________

 

  1. Answer the questions. (Válaszolj a kérdésekre!)

PL.: Can you ski? (Tudsz síelni?) Yes, I can. vagy No, I can’t.

1   Can you play the guitar?  ____________

2   Can you play basketball? ____________

————————————————————————————————–

 

Április 6.

Ismétlés, gyakorlás

 

1.Ellenőrizz és javíts! A múlt órai feladatok megoldásai:

Mf. 50.o.3.:  2 – cinema, 3 – hospital, 4- -theatre, 5 – square, 6 – museum, 7-  swimmingpool, 8 – bank

Tk. 62.o. 1.  1. in front of, 2. under, 3. between, 4. nextto, 5. behind, 6. opposite, 7. on

 

2.Ismételj!

Szavak: szótárfüzet, Mf. Szószedet 86.o. 5 PLACES (A, B, C, D)

Mf. 78-79.o. 5 PLACES (elöljárószók/ there is, thereare/ can, can’t)

 

3.Gyakorolj! Mf. 51.o. 6. és az I can…1.,2.,3.

Elküldeni nem kell!

 

Szerdán írtok majd egy rövid dolgozatot (Unit 5, Places)

Gyakoroljatok itt is:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/test?cc=hu&selLanguage=hu

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/?cc=hu&selLanguage=hu

ANGOL 5.

Április 2.

Ismétlés, gyakorlás

A jövő héten, szerdán vagy csütörtökön lesz egy dolgozat. Érdemes ismételni: Unit 5, Tk. 52-62.o./

1.Szavak:  https://learningapps.org/2148341

Mf. 5.o. 3.

2.Elöljárószók: https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/grammar/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu

Tk. 62.o. 1.

3.Listening. What can he do?  Tk.62.o. 3.a:  https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu

————————————————————————–

ANGOL 5.

Április 1.

 

1.Mickey, Millie and Mut’sday out

Tk.59.o. 5.a Olvasd el és hallgasd meg a játék szövegét!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Az új szavakat írd ki a szótárfüzetbe, magyar jelentésüket keresd meg a Szószedetben,Mf.86.o. 5D!

Hallgasd meg újra!

Próbáld ki a játékot, ha van otthon valaki, aki tud segíteni! Minden játékosnak kell egy bábu (gomb vagy radír is megteszi), meg dobókocka. Aki a piros feliratos mezőre lép, vissza kell mennie. Pl. Go back tonumber 3. – Menj vissza a 3-as mezőre! Vagy ki kell maradni a dobásból – Miss a turn. Az nyer, aki előbb ér célba. Amikor feliratos mezőre léptek, olvassátok fel a mondatot, ezzel is gyakoroltok!

Online gyakorló feladat:https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/grammar/exercise5?cc=hu&selLanguage=hu

Szorgalmi feladat: Mf. 49.o. 4.a,b.  A munkafüzetedben lévő CD segítségével tudod megoldani.

ANGOL 5.

Március 30.

 1.Javítsd ki a Mf.48.o.1. feladat megoldását!

  1. can play tennis.
  2. can draw.
  3. can’t ski.
  4. can dance.
  5. can’t ride a bike.
  6. can play volleyball.
  7. can’t play the piano.
  8. can’t spell.
  9. can catch the ball.

2. Can/can’t kérdő mondatok

Másold le a képregény segítségével a Tk. 58. o.3. táblázatot!

Figyeld meg, hogy a kérdő mondatokban a can előre kerül!

Pl.: He CAN swim.    CAN he swim?

3. Mf. 48. o. 2. (A kijavított 1. feladat és a példa segítségével.)

4. Mf. 49.o.3.

5. Tanuld meg a képregény szövegét (Mut’s Dream) csütörtökre!

     (Szorgalmi: aki fel tudja venni, elküldheti a felvételt.)

 Elküldeni a Mf. 48. és 49. oldalát kell lefotózva!

—————————————————————————————

Március 26.

A feladatokat oldd meg lehetőleg aznap. Csak azt a feladatot kell nekem elküldened, amit külön kérek.

Fontos, hogy mindig ismételd át az előző óra anyagát! Olvasd el újra hangosan a képregényt (Tk.58/1.)! Tanuld meg a szavakat, írni is gyakorold! A feladatok megoldásához használd a tankönyvet, szótárt, ha szükséges!

 

A csütörtöki óra anyaga: A can segédige tagadása

 

CAN+NOT   röviden CAN’T        jelentése: nem tud

Pl.: Shecan’tdance. Ő nem tud táncolni.

Feladatok: Mf. 48.o.1.

Online megoldható és ellenőrizhető feladat:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/grammar/exercise4?cc=hu&selLanguage=hu

 

Ötödikeseim!

Kíváncsi vagyok, hogy sikerült-e megoldani a Tk. 62.o. 2. feladatát! Ha igen, küldjétek el!

 

 Március 25.

A szerdai óra anyaga a Tk. 58. o. képregénye.

1.Hallgasd meg és olvasd el!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit05/audio?cc=hu&selLanguage=hu

vagy keresőbe beírva: Project Fourth Edition, Level 1, Unit 5, p58 exercise 1

 Írd ki szótárfüzetbe az új szavakat!

Újra hallgasd meg, olvasd el!

 

2. A can segédige módosítja az ige jelentését. Jelentése: tud. Pl.:

I play football. – Focizom./Szoktam focizni.

I can play football. – Tudok focizni.

Másold le a Tk.58.o. 2. táblázatot a füzetbe!

3. Gyakorlás

Írj magadról 5 mondatot! /I can +ige. vagyis amit tudsz csinálni/

Pl. I can read . /Tudok olvasni./

————————————————————————————————————————————

 Posted by at 10:01