Angol 6 – Sinkó Sz.

 

Kedves Hatodikos Barátaim!

Lassan véget ér a tanév. Már nem sok van hátra. Tartsatok ki!

A heti feladatokat egyszerre küldjétek vissza!

HATÁRIDŐ: 2020. 06. 05. péntek, este 8. 00 óra

 

2020. 06. 02. kedd

Téma: Stone soup (Kőleves) – Gyakorlás

  1. Ismételd át a TK. 46. o. 1. a szavait! Itt a link:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 46, Exercise 1a)

 

  1. 46. o. 2. Hallgasd meg a történetet a linken!

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 46, Exercise 2)

  1. 46. o. 2. Hallgasd meg és olvasd el, fordítsd le a történetet!

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 46, Exercise 2)

 

  1. Ismételd át a szavakat a szótáradban!
  2. Töltsd ki a redmenta felületen a Food 2 feladatlapot!

redmenta.hu

direktcím: 6osztaly709437

Jó munkát kívánok!

 

2020. 06. 03. szerda

Téma: Grammar: some, any (nyelvtan: some és any használata)

  1. Írd a füzetedbe a szabályt! (visszaküldendő)

Mindkét szónak ugyanaz a jelentése: egy kis …, néhány

Használata: minden szóval, ami: megszámlálhatatlan

megszámolható és többesszámban van

Some: csak kijelentő mondatban használható

Any: csak tagadó és kérdő mondatokban használható

Példák:

I have got some apples. (Van pár almám.

They have got some pasta. (Van egy kis tésztájuk.)

She hasn’t got any food. (Nincs ennivalója.)

There aren’t any sandwiches in the bag. (Nincs szendvics a táskájukban.)

Have you got any water? (Van egy kis vized?)

Are there any plates in the cupboard? (Vannak tányérok a konyhaszekrényben?)

  1. Tk. 47. o. 3. a: Keresd meg a mondatokat a 46. o. szövegben és írd le azokat a füzetedbe! (visszaküldendő)
  2. Tk. 47. o. 3. c: A TK. 46. o. 1 feladat szavaival alkoss mondatot, aszerint, hogy a csavargó beletette-e a levesbe vagy sem. Használd a SOME vagy az ANY szót is a mondatban! A példa mondatokat is írd le! (Ezekkel együtt 18 mondatod lesz!) (visszaküldendő)

Példa:

  1. water: He used some water
  2. bread: He didn’t use any bread.
  3. cabbage: He didn’t use any cabbage.

 

2020. 06. 05. péntek

Téma: Practising some and any (some és any gyakorlása)

Emlékeztető:

Some: kijelentő mondatban

Any: tagadó és kérdő mondatokban

  1. 36. o. 3. Karikázd be a helyes megoldást! (some vagy any) (visszaküldendő)
  2. Egészítsd ki a mondatokat! Használd a some vagy az any szót! A mondatokat le kell írni a füzetbe! (visszaküldendő)
    1. There is ….. money on the table.
    2. Is there … soup in your menu?
    3. There aren’t … sweets.
    4. There are …. little cakes.
    5. There isn’t … meat in the lunchbox.
    6. Is there … pasta in the cupboard?
    7. There are … bananas in the shelf.
    8. There is … cream in the soup.

 

 ————————————————

 

Kedves Hatodikos Barátaim!

Lassan véget ér a tanév. Már nem sok van hátra. Tartsatok ki!

A heti feladatokat egyszerre küldjétek vissza!

HATÁRIDŐ: 2020. 05. 29. péntek, este 8. 00 óra

 

  1. 05. 26. kedd

Téma: Vocabulary (szavak)

Emlékezz: megszámolható   (C) : egyes szám: A, AN névelővel

többes szám: „S” végződés!

megszámlálhatatlan  (U): csak egyes szám A, AN  névelő nélkül!

  1. 46. o. 1. a : Nézd meg az ételek neveit a képeken! Hallgasd meg és ismételd a szavakat. Itt a link:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 46, Exercise 1a)

  1. Írd ki az új szavakat a szótáradba! (visszaküldendő)

water  (U)                   víz

mineral water    (U)     ásványvíz

bread     (U)                 kenyér

a cabbage (C)              káposzta

ham (U)                       sonka

milk (U)                      tej

sausages (C)                kolbász, virsli

sugar  (U)                    cukor

a carrot    (C)                sárgarépa

cream (U)                     tejföl, tejszín

salt (U)                         só

wine  (U)                      bor

a lemon (C)                  citrom

butter  (U)                    vaj

pepper  (U)                   bors

an onion  (C)                hagyma

a potato   (C)                burgonya, krumpli

a mushroom (C)           gomba

yoghurt (U)                  joghurt

  1. TK. 46. o. 1. b: Készítsd el a füzetedbe a táblázatot, és az 1. a feladat szavait írd a megfelelő helyre! (visszaküldendő)

 

2020. 05. 27. szerda

Téma: Practising (gyakorlás)

  1. Mf.: 36. o. 1 Töltsd ki a keresztrejtvényt a tanult szavakkal! (visszaküldendő)
  2. Mf.: 36. o. 2. Írd be az 1. feladat szavait a táblázat megfelelő oszlopába! (visszaküldendő)

 

2020. 05. 29. péntek

Téma: Stone soup (Kőleves)

  1. Ismételd át a TK. 46. o. 1. a szavait! Itt a link:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 46, Exercise 1a)

  1. Tk.: 46. o. 2. Hallgasd meg a történetet a linken!

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 46, Exercise 2)

  1. Tk.: 46. o. 2. Hallgasd meg és olvasd el a történetet a linken!

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 46, Exercise 2)

  1. Írd ki a szavakat a szótárba! (visszaküldendő)

stone                                           kő

soup                                            leves

tramp                                          csavargó

knock, knocked                          kopog, kopogtat

mean                                          fösvény, zsugori

magic stone                               varázskő

go away                                     menj innen, menj el!

fetch, fetched                             hoz

saucepan                                    nyeles lábos

cooker                                       tűzhely

pocket                                        zseb

after a while                               kis idő múlva

better                                          jobb

it’s a pity                                    milyen kár!

cut up, cut up                             felvág, darabol

ready                                          készen van

almost                                        majdnem

cellar                                         pince

cupboard                                   konyhaszekrény

a loaf of bread                          egy vekni kenyér

a bottle                                     üveg

a knife, knives                           egy kés, kések

a fork                                         villa

a spoon                                       kanál

delicious                                     finom, ízletes

taste, tasted                                 kóstol

smile, smiled                              mosolyog

pick up, picked up                      felvesz, felkap

cut, cut                                        vág

slice                                            szelet

 

  1. Fordítsd le a történetet! (ha nem megy, itt a segítség – nem kell leírni a füzetbe, de olvasd el, mert szükséged lesz rá!)

Egy nap egy csavargó jött egy öregasszony házához és bekopogott az ajtón. „Elnézést,” mondta, amikor az asszony kinyitotta az ajtót. „Nagyon éhes vagyok. Van valami ennivalója a számomra?” Az öregasszonynak nagyon sok ennivalója volt a házban, de nagyon fukar volt. „Menjen innen”, mondta. „Nincs ennivalóm az ön számára.” „Oh,” mondta a csavargó, „Nos, van-e egy kis vize? Tudja, van egy varázs kövem és azzal tudok levest készíteni. De szükségem van egy kis vízre.” „Egy varázskő, he?” mondta a fösvény öregasszony. „Igen, van egy kis vizem.”

Fogott egy nagy fazék vizet és feltette a tűzhelyre. A csavargó kivette a követ a zsebéből és beletette a fazékba. Kis idő múlva megkóstolta a levest. „Mmm. Nagyon jó,” mondta. „Van-e egy kis só és bors?” Az öregasszony hozott sót és borsot. „Mmm most már jobb,” mondta a csavargó. „ Egy kis zöldségre is szükség van. Milyen kár, hogy Önnek nincs!” „Találok én egy kis zöldséget,” mondta az öregasszony. Kiszaladt a kertbe és hozott krumplit, sárgarépát, babot és egy nagy hagymát. A csavargó feldarabolta a zöldségeket és beletette azokat a fazékba.

„Kész van már?” kérdezte az öregasszony. „Majdnem,” mondta a csavargó. „Egy kis húsra is szükség van. Milyen kár, hogy önnek nincs!” „Oh, találok én egy kis húst,” mondta az öregasszony. Kiszaladt a kamrába és visszajött egy kis sonkával és kolbásszal. A csavargó beletette azokat a fazékba.

„rendben,” mondta a csavargó kis idő múlva. „Nem látom a követ, tehát a leves készen van. A kenyér nagyon jó a kőlevessel. Milyen kár, hogy nincs egy kis kenyere!” „Oh, találok én egy kis kenyeret”, mondta az asszony. Odament a konyhaszekrényhez és hozott egy vekni kenyeret, egy kis vajat és egy üveg bort. Odatette ezeket az asztalra a késsel, villával és a kanállal együtt.

„Mmm, ez finom,” mondta az öregasszony, amikor megkóstolta a levest” „És ezt ezzel a varázskővel készítette.” A csavargó elmosolyodott, felvette a kést és vágott még egy szelet kenyeret.

 

 ———————————————

 

 

 

 

 

Kedves Hatodikos Barátom!

A Redmenta felületen megnézheted a munkádat, kijavítottam és a pontokat beírtam. (Nem jegyet!)

A heti feladatokat egyszerre küldjétek vissza!

HATÁRIDŐ: 2020. 05. 22. péntek, este 8. 00 óra

 

2020. 05. 19. kedd

Téma: Listening (hallott szöveg értése)

Emlékezz: megszámolható: egyes szám: A, AN névelővel

többes szám: „S” végződés!

megszámlálhatatlan: csak egyes szám A, AN  névelő nélkül!

  1. TK. 45. o. 7. a: Egy étlapot látsz a képen. Olvasd el az ételeket!
  1. Írd ki az új szavakat a szótáradba! (visszaküldendő)

menu                                          étlap

spaghetti bolognese                  bolognai spagetti

salad                                         saláta

chips                                         sült krumpli

mixed vegetables                     vegyes zöldségek

dessert                                      desszert, sütemény

apple pie                                   almás süti

cake                                          torta

chocolate                                   csoki

ice-cream                                  fagylalt

milkshake                                 tejturmix

hot                                            forró

waiter                                       pincér

waitress                                   pincérnő

water                                       víz

  1. Tk. 45. o. 7. a: Hallgasd meg a párbeszédet az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 45, Exercise 7a)

Keresd meg az étlapon, hogy Emma mit szeretne rendelni!

  1. Tk. 45. o. 7. b: Itt látható egy párbeszéd. Hallgasd meg újra a beszélgetést és egészítsd ki a párbeszédet a megfelelő szavakkal! A könyvben dolgozz! (visszaküldendő)

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 45, Exercise 7a)

  1. A TK. 45. o. 7. b mintájára írj hasonló párbeszédet! Az étlapról rendelj magadnak! (visszaküldendő)

 

2020. 05. 20. szerda

Téma: Practising 1 (gyakorlás)

  1. Mf. 35. o. 4. Hallgasd meg a MF. CD-jén a párbeszédet és egészítsd ki a feladatot! (visszaküldendő)
  1. Mf. 35. o. 5. Olvasd el a plakátot! Az aláhúzott ételeket írd a megfelelő oszlopba! (megszámolható, megszámlálhatatlan szabály segít!) (visszaküldendő)

 

2020. 05. 22. péntek

Téma: Practising 2 (gyakorlás)

Emlékezz: megszámolható: egyes szám: A, AN névelővel

többes szám: „S” végződés!

megszámlálhatatlan: csak egyes szám A, AN  névelő nélkül!

 

  1. Mf. 35. o. 6.: Egészítsd ki a szöveget az A vagy AN névelővel! Figyelj! Vannak olyan részek, ahova nem kell beírni, ott húzz egy vízszintes vonalat! (visszaküldendő)
  1. Mf. 35. o. 7. Alkoss mondatokat a minta szerint! Alkalmazd az „Emlékeztetőben” leírt szabályokat! (visszaküldendő)

————————————————————-

 

Kedves Hatodikos Barátom!

Remélem, a szavakat gyakoroltátok! A következő alkalommal szükség lesz az ismereteidre a Redmenta felületen!

A heti feladatokat egyszerre küldjétek vissza!

HATÁRIDŐ: 2020. 05. 15. péntek, este 8. 00 óra

05. 12. kedd

Téma: Comprehension, countable, uncountable

(megszámlálható, megszámlálhatatlan)

  1. Hallgassátok meg a TK. 44. o. 3. feladatot a linken.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 44, Exercise 3)

  1. Írjátok ki az új szavakat a szótárba! (a kiejtést nem kell!)

packed lunch  /pekd löncs/      – otthon készített csomagolt ebéd

ham  /hem/           – sonka

lunchbox   /löncsboksz/          – ételes doboz

really   /rilli/                            – igazán, tényleg

hungry  /hángri/                      – éhes

            countable  /kántebl/               – megszámolható

           uncountable   /ánkántebl/       – megszámlálhatatlan

  1. Olvassátok el a párbeszédet hangosan! Értelmezzétek!

Itt a fordítás segítségként.

Jake:           Szia Connor. Mi az ebéded ma?

Connor:      Van 2 szendvicsem, egy alma és narancslé. És van egy banán is.

Jake:           Mi van a szendvicsekben?

Connor:      Az egyikben van sajt,  a másikban sonka.

Jake:           MMMM. Imádom a sajtot.

Connor:      Mi van a te dobozodban?

Jake:           Nem tudom. Otthon felejtettem. És én igazán éhes vagyok.

Connor:      OK. Kéred a sajtos szendvicset?

Jake:           Igen. Köszönöm. És … A banánt is szeretem.

 

  1. Tankönyv 45. o. 4. a: Most pedig jöjjön egy kis nyelvtan. Nem nehéz. Írd le a szabályt a füzetedbe! (VISSZAKÜLDENDŐ!)

Countable nouns: megszámlálható főnevek. Meg tudom mondani, hogy hány darab van belőle. Ezeket használhatom egyes számban és többes számban is.

példa:  an apple         – egy alma                 five apples   – 5 alma

a banana        – egy banán             three bananas  – 3 banán

I’ve got two sandwiches in my lunchbox.

I’ve got an apple for lunch.

Uncountable nouns: megszámlálhatatlan főnevek. Az angolban ezeket nem tudjuk megszámolni. Csak egyes számot használhatok A, AN névelő nélkül!

Ilyenek: ömlesztett termékek: só, cukor, liszt, stb.

italok: kávé, tea, stb

húsfélék, halak, sajt, stb.

            példa: lettuce – fejes saláta  (nem tudom, hány levélből áll!)

- cheese (nem tudom, hogy egy szelet milyen súlyú)

- lamb (nem tudom, mekkora darab a hús, milyen súlyú 1 szelet)

There is ham in the sandwich.

Do you like coffee?

  1. Tankönyv: 45. o. 4. b: Írd le a szavakat a füzetedbe és írd mellé a betűjelet:

                          C (megszámolható) 

                          U (megszámlálhatatlan)

 (VISSZKÜLDENDŐ)

 

05. 13. szerda

Téma: Practising (gyakoroljuk a megszámolható és megszámlálhatatlan főnevek használatát)

Emlékezz: megszámolható: egyes szám: A, AN névelővel

többes szám: „S” végződés!

megszámlálhatatlan: csak egyes szám A, AN  névelő nélkül!

VISSZAKÜLDENDŐ :

  1. Tankönyv: 45. o. 6. b: Egészítsd ki a mondatokat A vagy AN névelővel! Figyelj: nem mindenütt kell használni! A mondatokat írd le a füzetedbe!
  2. Munkafüzet: 34. o. 3: Egészítsd ki a mondatokat a képek alapján! (az adott szó kezdő betűjét megadták!)

 

05. 15. péntek

Téma: Mit tudok az ételekről?

Most egy kis számonkérés következik. Használhatod a könyvet, munkafüzetet, szótárt. Más segítséget nem! Nem értékelem, ha nem saját munka!

redmenta.hu

direktcím: 6osztaly709437

Food 1

Más feladat nincs!

A többi feladatot várom e-mailben!

Jó munkát mindenkinek!

—————————————————————

 

 

Kedves Hatodikos Barátom!

A mai napon új fejezetbe kezdünk bele!

A téma tetszeni fog, mert étkezésről, ételekről lesz szó!

Jó munkát kívánok hozzá!

A heti feladatokat egyszerre küldjétek vissza!

HATÁRIDŐ: 2020. 05. 08. péntek, este 8. 00 óra

 

2020. 05. 05. kedd

Téma: Food and drink – vocabulary

(ételek és italok)

  1. Hallgassátok meg a TK. 44. o. 1. a feladatát a linken. Ismételjétek a szavakat!

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 44, Exercise 1. a)

  1. A szavakat írjátok ki a szótárba és tanuljátok meg! Szódolgozat lesz belőle majd a redmenta felületen. A kiejtés segítség, nem kell leírni!

 

VISSZAKÜLDENDŐ:

food  /fúd/             – étel, ennivaló

drink   /drink/       – ital, innivaló

 

meat /mít/     – hús

chicken /csiken/     – csirke

lamb  /lemb/     – bárányhús

pork   /pork/      – disznóhús

beef    /bíf/         – marhahús

 

fish  /fis/             – hal

tuna   /tyúna/      – tonhal

salmon /szalmon/    – lazac

 

fruit /fruit/       – gyümölcs

satsuma  /szetszjuma/     – mag nélküli mandarin

grapes /grejpsz/     – szőlő

 

vegetable /vedzsitebel/      – zöldség

tomato /tomatou/               – paradicsom

beans /bínz/         – bab

lettuce   /letisz/     – fejes saláta

 

cheese   /csíz/      – sajt

pasta   /paszta/    – tészta

rice   /rájsz/        – rizs

egg   /egg/            – tojás

 

orangejuice /orindzs dzsúsz/             – narancslé

tea  /tí/          – tea

coffee  /káfi/          – kávé

lemonade  /lemonéjd/     – limonádé

 

others /áderz/     – a többi, egyéb

 

2020. 05. 06. szerda

 

  1. 44. o. 1. a : Hallgassátok meg a szavakat ismét! Gyakoroljátok azokat. A következő feladatban szükség lesz rá!

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 44, Exercise 1. a)

  1. 44. o. 2. Készítsétek el a táblázatot a füzetbe! (2 részt fogtok hallani. Hagyjatok elegendő helyet, 3-4 sort mindkét részhez!)

Hallgassátok meg a feladatot és írjátok be a szavakat a megfelelő helyre! Használjátok a TK. 44. o. 1. a feladatot!

Segítség: likes  (szereti)doesn’tlike (nem szereti)

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 44, Exercise2)

A táblázatot kell visszaküldeni!

 

2020. 05. 08. péntek

Ma a munkafüzetben dolgoztok. Ezeket a feladatokat kell visszaküldeni!

  1. 34. o. 1. Karikázd be azt a szót, ami nem illik a sorba!
  2. A MF. 34. o. 1. feladat szavait írd be a táblázat megfelelő oszlopába! Használd a tankönyvet és a szótárt segítségként!

 

 

Kedves Hatodikos Barátom!

Itt a felmérő ideje. Lássuk, hogyan boldogultatok az otthoni tanulás során!

 

 04. 28. kedd

Elérkezett a témazáró ideje. Mindenki számára erőpróba lesz, nektek is és nekem is. Ilyet még nem csináltunk! Hát most kipróbáljuk, és tapasztalatot szerzünk.

Hajrá! Szurkolok Nektek!

Ha valami miatt nem tudtok dolgozni, a program nem működik, jelezzetek, gép előtt leszek.

Lépjetek be a felületre pontosan 10.00-kor, mert ekkortól lehet hozzáférni!

DIREKTCÍM: 6osztaly709437    (Figyelj: nincs ékezet és nincs szóköz sem!)

Kérlek benneteket, a feladatot ÖNÁLLÓAN oldjátok meg! Könyvet, munkafüzetet, szótárt lehet használni! Más segítséget NEM! Anya, apa, testvér munkáját nem tudom értékelni! Amennyiben nem önállóan dolgozol, a munkádat nem tudom elfogadni és elégtelenre értékelem!

Mára nincs feladat!

 04. 29. szerda

Hallgasd meg a TK. 43. o. 1. feladatában a dalt.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub

(page 43, Exercise 1)

Egészítsd ki a szöveget! Csak a számokat és a szavakat írd le!

Aki a project feladatot nem készítette el a múlt héten, most még megteheti az alábbi határideig.

Határidő: 2020.04. 30. csütörtök, este 8.00

 ————————————————————————————————————————

 

 

Kedves Hatodikos Barátom!

Bízom benne, hogy sikerült belépned és bejelentkezned a Redmenta felületre. Aki még nem tette meg, kérem, lépjen!

A héten szükséged lesz rá!

DIREKTCÍM: 6.osztaly709437    (Figyelj: nincs ékezet és nincs szóköz sem!)

Kérlek benneteket, a feladatot ÖNÁLLÓAN oldjátok meg! Könyvet, munkafüzetet, szótárt lehet használni!

Terveim szerint a héten befejezzük a múlt időt! Jövő héten témazárót írunk!

Lássuk a heti feladatokat!

A heti anyagot egyszerre küldjétek vissza!

Határidő: 2020. 04. 24. péntek, este 8.00 óra

 2020. 04. 21. kedd

1.Now here is Ted’s email. Use the words and create sentences. Use simple past.

(Te vagy Ted. Emailt fogsz írni a focimeccsről!)

AZ ÚJ MONDATOKAT ÍRD LE MÚLT IDŐBEN!    Figyeld a példát!

Hi,

I had a bad day today.

Példa: It / start / yesterday. It started yesterday.

I / do / a bad thing.

I / not do / my homework.

I / go / to a football match.

I / have / a great time there.

There / be / TV cameras but I  / not see / them.

My teacher, Mr Jones, / watch / the match last night.

He / see / me on TV.

This morning I said to him, ’I / have / a headache last night and I / not do / my homework’.

He asked ’you  / get / your headache / at the football match?’ (kérdő mondat!)

I / say / ’Sorry’, of course but he  / be / very angry.

He / not laugh.

Now I have a lot of extra work. Oh, dear.

 2020. 04. 22 szerda

 Téma: Your project (önálló munka)

Feladat: Írj egy emailt a barátodnak a POJECT füzetedbe.

Minta: TK. 37. o. 7. a 1-2.

Legyen benne:

Megszólítás,

Kirándulni voltál Budapesten. Kedd este érkeztél. Egy hotelban szálltál meg. Nem volt hosszú az út. Vonattal utaztál. Olvastál és néztél ki az ablakon. Szerdán ellátogattál néhány helyre. Voltál az állatkertben és múzeumban. Jól érezted magad. Csütörtökön nem esett az eső, ezért kirándultál a János-hegyre. Nagyon Jó volt.

Elköszönés, aláírás

1 db képet vagy rajzot lehet hozzá illeszteni.

 2020. 04. 24. péntek

 Lépj be a Redmenta felületre a DIRETCÍMMEL!

DIREKTCÍM: 6.osztaly709437    (Figyelj: nincs ékezet és nincs szóköz sem!)

Töltsd ki a Simple past gyakorló feladatsort!

Ha nem működik, vagy valamit nem értesz, írj, kérdezz!

Ha elkészültél, megnézheted az eredményed! Én is ezt teszem!

Jegyet csak akkor adok rá, ha 4-re vagy 5-re sikerült, illetve ha kéred!

 Figyelj!

Április 28-án, kedden TÉMAZÁRÓ!!!!

(10.00 – 11.00)

—————————————————————————————-

 

Kedves Hatodikosok!

Legnagyobb bánatotokra a tavaszi szünet sajnos véget ért. Ismét elkezdődnek a munkás hétköznapok. Tudom, hogy nem nagyon örültök neki, de nincs mit tenni! Szerencsére a hét rövid, így a feladat mennyisége is kevesebb.

Még mindig a múlt időről eddig tanultakat fogjuk gyakorolni!

Ehhez lesz segítségetek is, mert lemérhetitek tudásotokat, gyakorolhattok. Ehhez kipróbáljuk mi is a Redmenta felületet. A DIREKTCÍMET kell csak beírni és csatlakozni a 6. osztályos csoportomhoz:

DIREKTCÍM: 6.osztaly709437    (Figyelj: nincs ékezet és nincs szóköz sem!)

Ha csatlakoztál, utána nincs még teendőd.

Kérlek benneteket, a feladatot ÖNÁLLÓAN oldjátok meg! Könyvet, munkafüzetet, szótárt lehet használni!

Lássuk a heti feladatokat!

A heti anyagot egyszerre küldjétek vissza!

Határidő: 2020. 04. 17. péntek, este 8.00 óra

 2020. 04. 15. szerda

 1.      Complete the questions. Use the verbs in brackets. Give short answer. (Egészítsd ki a múlt idejű kérdést és adj rövid választ!)

Emlékeztető:

  •  a múlt idejű kérdéshez DID + személy+ ige szótári alakja kell
  •  rövid válasz: Yes, +személyes névmás+ DID.

No, +személyes névmás+ DIDN’T.

  • rendhagyó igék listája: MF. 88. oldal. Használd!

A mondatokat ÍRD LE! 

Példa: Did you watch (you, watch) TV last night? Yes, I did.

a.       _____________ (do) your homework lat night? No, _______

b.      ___________ (Mandy, play) computer games last night? Yes, ______

c.       ___________ (Albert, go) out last night? No, __________

d.      ___________ (you, make) your bed this morning? Yes, ________

e.       ______________ (the boys, listen) to music this morning? No, ______

f.        ___________ (the girls, walk) to school today? No, ____________

 

2.      Complete the sentences with the past tense. Use your workbook! (Egészítsd ki a mondatokat az ige múlt idejű alakjával! Használd a munkafüzeted!)

Példa: My cousins came (come) to my house yesterday.

CSAK A MÚLT IDEJŰ IGÉKET KELL LEÍRNI!

a.       We _________ (have) a good time last weekend.

b.      Joe __________ (see) an accident this morning.

c.       They __________ (not go) to the cinema last night.

d.      You __________ (do) a lot of homework last week.

e.       Mum ___________ (make) some sandwiches for us.

f.        I _____________ (not have) breakfast this morning.

g.      David ___________ (take) a lot of photos last week.

h.      I ____________ (not get) your message yesterday.

i.        My friends ___________ (go) to London last Monday.

j.        I __________ (say) ’hello’ to Sam when he went by but he __________ (not see) me.

 

2020. 04. 17. péntek

Még mindig gyakorlunk, de közeledik a Témazáró!

1. Match the questions 1-6 with the correct answers a-g. (Párosítsd össze a kérdéseket a válaszokkal!)

CSAK A PÁROKAT KELL LEÍRNI!

Példa: 0-C

0.      Did you enjoy the party? __C__

1.      Did your parents come to the school concert? ______

2.      Did Bob go to Spain last summer?                   ______

3.      Did it rain yesterday?                                       ______

4.      Did Julie have music lesson yesterday?           ______

5.      Did you and your dad take the dog to the park? _____

6.      Did I get the wrong answer?                             ______

 

a.       Yes, they did. They enjoyed it very much.

b.      No, she didn’t. She had it last Saturday.

c.       Yes, I did. It was great.

d.      No, it didn’t. It was sunny.

e.       No, you didn’t. You were right.

f.        No, he didn’t. He went to Italy.

g.      Yes, we did. It was funny.

 

2.Complete the story with the verbs in past tense. (Egészítsd ki a történetet az igék múlt idejű alakjával!)

CSAK AZ IGÉKET KELL LEÍRNI!

Példa: 0- had

Last Wednesday evening, Ted (0) had (have) lots of homework. He (1)___________ (not want) to do it. He (2) _____________ (want) to go to a big football match.

Ted (3) ___________ (not do) his homework. What (4)_______ he ______ (do)? He (5) _________ (go) to the football match.

The next day, Ted’s teacher (6)___________ (ask), ’(7)_________ you ___________ (enjoy) the football match last evening, Ted?

Ted (8)___________________ (not understand). How did the teacher know? Then the teacher (9)______________ (say), ’ I (10)_____________ (see) you. You (11) __________ (be) on TV!’

 

 ————————————————————————

Kedves Hatodikosok!

Rövidesen itt a tavaszi szünet. Tudom, hogy nagyon várjátok már! Éppen ezért, új anyagot nem terveztem erre a két órára. A múlt időről eddig tanultakat fogjuk gyakorolni!

Kérlek benneteket, a feladatot ÖNÁLLÓAN oldjátok meg! Könyvet, munkafüzetet, szótárt lehet használni!

A kétnapi anyagot egyszerre küldjétek vissza!

Határidő: 2020. 04. 08. szerda, este 8.00 óra

2020. 04. 07. kedd

1.Writethesentences in pastsimple. (Írd át a mondatokat múlt időbe!)

Csak a múlt idejű mondatokat írd le! Figyeld meg a példát!

 

Katie has breakfastat 7.30.

Katie had breakfast in 7.30.

a.      I go swimmingwithmysister.

b.     Mymummakesnicecakes.

c.      We get a lot of homework.

d.     Theycometoschoolbybus.

e.      We takethedogfor a walk.

f.      Dad says ’no’.

g.     I domyhomework in thekitchen.

h.     Jessicaseesusfromherwindow.

20202. 04. 08. szerda

Egészítsd ki a mondatokat a felsorolt igék múlt idejű alakjával! A munkafüzet 88. oldala segít! CSAK AZ IGÉKET KELL LEÍRNOD! mindegyik csak egyszer használható!

GO, CATCH, FIND, GIVE, KNOW, PUT, WRITE, DRINK, EAT, SING, NOT HAVE

It wasmybirthdayyesterday. Mydadgave me somemoney.

a.      Where is mybook? I__________ it onthetablebutnow it isn’tthere!

a.      We wereonholiday last week. I _____________ 6 postcards.

b.     Thisdoghasn’t got a home. We __________ it in thestreet.

c.      The test waseasy. I __________ alltheanswers!

d.     I didn’twalktoschoolthismorning. I _________ thebus.

e.      Shewasveryhungry. She ________ 5 sandwiches.

f.      It was a fantasticconcert. The band played forthreehours and ____________ allmyfavourite songs.

g.     The childrenwerethirsty and they __________ lots of lemonade.

h.     She _________ timetoeatbreakfastthismorning, soshewasveryhungrybylunchtime.

i.       We didn’t go to Spain onholidaythisyear. We ___________

toCroatia.

 

Kérem a határidő betartását!

A szünetre nem lesz feladat!

 

Kedves Hatodikosaim!

A feladataitok megérkeztek! Örülök neki. Rövidesen küldöm vissza a javítást. Addig is itt a heti utolsó teendő. Még mindig a múlt időt gyakoroljuk.

Oldjátok meg az alábbi feladatokat és küldjétek vissza a szokott módon!

Határidő: 2020. 04. 03. péntek, 20.00 óra

 2020. 04. 03. péntek

Ebben a feladatban elegendő a mondat betűjelét és az ige múlt idejét leírni.

(NEM KÉREM AZ EGÉSZ MONDATOT!)

Jack and I played badminton yesterday. (play)

 

a) My sister …………… (cook) dinner last night.

b) I …………….. (walk) to school this morning.

c) Josie ……………. (carry) her mum’s bag for her.

d) Jo and Sam ……………… (help) the teacher yesterday afternoon.

e) We ………….. (tidy) our rooms yesterday.

f) I ………………. (like) the film last night.

g) My dad ………………. (stop) the car and ……………. (look) at the map.

h) We …………………. (stay) with our grandparents last week.

 

Itt tagadó mondatot kérek a minta szerint. Írjátok le az előző mondatokat tagadva!

            Példa: Jacke and I played badminton yesterday.

            Jack and I didn’t play badminton yesterday.

Kedves hatodikosaim ! Folytatjuk a gyakorlást a teszthez.

2020. 04. 01. szerda

Téma: Összefoglalás 3

Feladatok:

  1. Complete the questions with WAS and Egészítsétek ki a mondatokat. (WAS, WERE) Csak a mondat betűjelét és a hiányzó szót írd le!

________ your birthday last week?

Yes, it was. It was my birthday last Wednesday.

WAS your birthday last week?

Yes, it was. It was my birthday last Wednesday.

 

a)____________ at school yesterday?

No, Ted and Harry weren’t at school yesterday.

 

b) _________ at home last night?

Yes, I was.

 

c) ___________ on the school bus this morning?

No, Julie wasn’t on the school bus this morning.

 

d) ___________ at the party last Saturday?

Yes, he was. Jack was there.

 

e) ____________ at Jack’s party?

No, we weren’t.

 

  1. Complete the sentences. Use past tense of the verb. (Alkoss mondatokat a minta szerint. (múlt idő!)

 

We / enjoy / the party / and / we / not want / to go home

We enjoyed the party and we didn’t want to go home.

 a) Mary / travel / to London, but she / not visit / the Queen

b) I / listen / to the music but I / not like / it

c) It / start / to rain and we / hurry / home

d) James / call / his mum but she / not answer the phone

e) It / not rain / last week, but it / snow

f) We / wait / a long time but the bus / not arrive

g) It / not rain / yesterday morning, so we / decide / to go for a walk

 

Visszaküldési határidő: 2020. 04. 02. csütörtök, 16.00

Kérlek benneteket, a határidőre figyeljetek!

—————————————————————————————–

Kedves 6. osztályos csoportom!

A 3. hét feladatai következnek. Folytassátok a munkát, ahogy az előző héten is tettétek! Ügyeskedjetek! Nem nehezek a feladatok, meg tudjátok csinálni! Mindent lehet használni! Ne siessetek, törekedjetek a pontosságra!

Az alábbiakra figyeljetek:

Tollal írjatok, a munkafüzetbe is!

Olvashatóan írjatok!

A visszakapott feladatokat mindig javítsátok ki a szokott módon!

A határidőt tartsátok be!

Munkáitokat javítom, értékelem, jutalmazom és visszajelzek.

 

2020. 03. 31. kedd

Téma: Revision 2 (Összefoglalás 2)

 

Feladatok:

Munkafüzet 32. oldal 1, 2, 3, 4 (visszaküldendő)

 Határidő: 2020. 04. 01. szerda 16.00 óra

—————————————————————————————————

2020. 03. 27. péntek

Téma: Revision 1 (Összefoglalás1)

Feladatok:

  • A tanult szavak ismétlése, gyakorlása (szótár!)
  • MF hátuljába beírni, és a szótárba bemásolni:

understand, understood – megért

wake, woke – felébred

wear, wore – hord, visel

win, won – hord, visel

write, wrote – ír

  • múlt időről tanultak átismétlése (füzet, MF: 76-77. o.)
  • 42. o. 1. a: füzetbe leírni (használd a zárójelben lévő igék múlt idejét – visszaküldeni)
  • 42. o. 1.b: rakd a képeket helyes sorrendbe a történet alapján (csak a párokat írd le! – visszaküldeni)
  • 42. o. 2. a: füzetbe: csak a kérdéseket kell leírni, a válaszokat nem! – (visszaküldeni)

 

Kérem a heti feladatokat visszaküldeni!

Határidő: március 30. hétfő, 16.00

 

2020.03. 25. szerda

Téma: English across: Travel

Tankönyv: 41. o. szöveget elolvasni és a megadott linken meghallgatni.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub

(ide kattints: page 41, exercise 1)

Új szavakat írd ki a szótárba: (nem kell elküldeni, majd későbbi időpontban)

from one side of the world to the other – a világ egyik végéből a másikba

dangerous – veszélyes

walk, walked – gyalogol, sétál

boat – hajó

invent, invented – felfedez, feltalál

transport – közlekedés

make, made – készít

wooden bike – fa bicikli

front wheel – első kerék

design, designed – tervez

appear, appeared – megjelenik

fly, flew – repül

carry, carried – szállít, visz

 Feladat: (elküldeni)

  • Tankönyv: 41. o. 1. Párosítsd össze a szövegeket a képekkel! (csak számot és betűt kérek a füzetbe)
  • Write short dialogues. (Írj rövid párbeszédeket a füzetedbe a minta szerint: a-b kötelező, c-d szorgalmi)

 Tim and Jenny / in Paris / on Monday? Yes sunny? No

 Were Tim and Jenny in Paris on Monday?

Yes, they were.

Was it sunny?

No, it wasn’t.

 a) Luke / in London? No in a museum in Budapest? Yes

 b) Kate and Ben / in a hotel? No at home? Yes

 c) Harry / at a campsite? Yes with his family? No

 

d) Carla and Pete / in Italy? Yes in a restaurant? No

————————————————————————————————————————————–

 

Kedves 6. osztályos csoportom!

A 2. hét feladatai következnek. Folytassátok a munkát, ahogy az előző héten is tettétek! Ügyeskedjetek! Nem nehezek a feladatok, meg tudjátok csinálni!

Az alábbiakra figyeljetek:

Tollal írjatok, a munkafüzetbe is!

Olvashatóan írjatok!

A visszakapott feladatokat mindig javítsátok ki a szokott módon!

A heti feladatokat egyszerre küldjétek vissza! A határidőt tartsátok be!

Határidő: március 30. hétfő, 16.00 óra

Munkáitokat javítom, értékelem, jutalmazom és visszajelzek.

2020.03. 24. kedd

Téma: Culture

Tankönyv: 40. o. 1. Hallgassátok meg és olvassátok el a szöveget az alábbi linkre kattintva.

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub

(a középső oszlop: page 40, Exercise 1-re kell kattintani)

1. Feladat: a címeket párosítsd össze a szövegekkel! Csak a számot írd le a cím mellé!

(elküldendő)

  • 2. Szavakat írjátok ki a szótárba (nem kell elküldeni)

spend, spent – eltölt

castle – vár, kastély

popular – népszerű

south-west – délnyugat

environment – környezet

exciting – izgalmas

abroad – külföld, külföldön

ferry – komp

most people – a legtöbb ember

Channel Tunnel – Csatorna Alagút

Switzerland – Svájc

organize, organized – szervez

Canary Islands – Kanári-szigetek

Thailand – Thaiföld

tourist – turista

famous sight – nevezetes hely

bridge – híd

palace – palota

cathedral – székesegyház

university – egyetem

3. Feladat: (visszaküldendő)

Tankönyv: 40. o. 2. a: füzetbe leírni a szövegből kikeresve :1. népszerű helyek családoknak Angliában, 2. országok, ahová az angolok látogatnak, 3. népszerű helyek az Angliába látogatók számára)

4. Feladat: (visszaküldendő)

Put the words in the correct order to make questions and give short answer. (Alkoss mondatokat a megadott szavakkal, adj választ is a minta szerint)

Példa:

you / at your friend’s house / last night / were ? Yes

Were you at your friend’s house last night?  Yes, I was.

 a) your parents at home / yesterday / were ? No

____________________________________________

b) Tom / this morning / ont he bus / was ? No

____________________________________________

 

c) it / sunny / was / last Saturday ? Yes

____________________________________________

d) in the team / were / last week / you ? No

_____________________________________________

e) the shops / open / were / last Sunday ? Yes

_____________________________________________

f) they / at the party / were / last night ? Yes

___________________________________________

2020. 03. 20. péntek

Tankönyv 38. oldal gyakorlása (szavak, kifejezések, olvasás-fordítás)

Simplepast (egyszerű múlt idő) ismétlése: leírás a füzetben található, vagy MF. 76-77. o.

Rendhagyó igék gyakorlása:MF-ben.hátul, vagy az idei MF. 88. o.

Feladatok: (a BE – lenni ige múlt idejével kapcsolatosak)

  1. Writethecorrectsentences in yourexercisebook. (Csak a helyes mondatot írd

le a füzetedbe!)

Example: We was / weretired last night.

We weretired last night.

 

  1. I wasn’t / weren’tatschool last week.
  2. Youwas /wereverykindyesterday.
  3. It was / werecold last night.
  4. Myparentswas /wereathome last evening.
  5. David wasn’t /weren’t happy yesterday.
  6. We was / werelate last morning.
  7. Myfriendwas / weren’t in the park last weekend.
  8. Shewas /wereathomealldayyesterday.

 

  1. Writethesentences in pasttense. (A mondatokat múlt időben írd le a füzetedbe!)

 

Example:I’mnotathome.         I wasn’tathome.

 

  1. Theyaren’thungry. ____________________________
  2. Lucyisn’t here. _______________________________
  3. You and I arelucky. ___________________________
  4. I’mbusy. ____________________________________
  5. _______________________________
  6. The weather is nice. ___________________________

 

  1. Writequestions and shortanswers.(Írj kérdést és rövid választ a füzetedbe!)

Example: a good film?    No / boring

Wasthe film good?  No, it was boring.

 

  1. an easyexam? No / difficult

_____________________________________________

  1. a longjourney? Yes / terrible

_____________________________________________

  1. a nicedinner? Yes / fantastic

_____________________________________________

  1. a beautiful city? Yes / good

_____________________________________________

  1. a goodbook? Yes / interesting

_____________________________________________

 

A következő rendhagyó igék jelentését írd be a MF 88. oldalán a táblázatodba, és másold át a szótáradba is!

steal, stole: ellop

stick, stuck: ragaszt

sweep, swept: söpör

swim, swam: úszik

take, took: fog, visz

teach, taught: tanít

tear, tore: szakad, könnyezik

tell, told: mond

think, thought: hisz, gondol

throw, threw: dob

Most az első angol feladatsort küldöm neked.  Minden segédeszközt használhatsz.

Bízz magadban, ügyes vagy, meg tudod csinálni!

Ha elkészültél: fényképezd le a füzeted és a feladatokat a következő email címre küldd el nekem, hogy folyamatosan javítani és értékelni tudjam (itt kérdezhetsz is, ha valamit nem értesz):

digioktatassinkone@gmail.com

Jó munkát, eredményes önálló tanulást kívánok!

Sinkó tanár néni

 Posted by at 10:02