Angol 6 – Zónai M.

 

2020. 06. 03. és 05.

 

Ha az interneten megkeresitek Project Fourth Edition  Level 2 Unit 4-t, sok jó feladatot találtok a gyakorláshoz, ismétléshez.

Feladatok: Ismétlés, gyakorlás

- Tk. 55.o. 1. Sausages with ice cream

  Másold le a dalt a füzetedbe, hagyj helyet a kiegészítésnek!

  Egészítsd ki a kis képek alapján!

- Mf. 64.o. 4. Alkalmazd a some – any szabályt! Ismételd át a füzetben, ha szükséges!

   (Tagadó válaszoknál: No, she didn’t buy any …)

- Mf. 65.o. 5.

Kérem lefotózni és elküldeni a füzetben az elkészített feladatot (Tk. 55.o. feladata, és a Mf. 64-65.o.) a Tanárainkban található e-mailcímemre legkésőbb 2020. június 5-én, pénteken 16.00 óráig! A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát!

———————————————————

2020. 06. 02., kedd

 

Ma a Redmentán kell megoldanod a dolgozat feladatait!

A tesztet június 2-án 10.00 és 11.00 óra között lehet elkezdeni, és csak egyszer töltheted ki. Nagyon figyelmesen olvasd el a kérdéseket, a feladatok szövegét!

Ha minden kérdésre válaszoltál, a folytatásra kattintva küldöd el számomra.

Ha bármilyen probléma adódik, írj Messengeren, ha tudok, segítek. Aki nem írja meg, és nem is szól elfogadható indokkal, egyest kap. Remélem, ilyen nem lesz!

A dolgozat kék jegyet ér. A végleges eredményt csak akkor fogod látni, ha mindenkiét javítottam, jóváhagytam. Jó munkát!

 ————————————————-

2020. 05. 29., péntek

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! Ha beírjátok az angol tankönyvetek nevét a keresőbe: Project Fourth Edition, akkor a Unit 4 fejezetben sok hasznos feladatot, játékot találtok a gyakorláshoz! Ezt nagyon ajánlom a felkészüléshez! Gyakorolhatod vele az online feladatmegoldást, és a kiértékelésnél látod is, hogy mi az, ami jól megy, és mi az, amit még gyakorolni kell!

A dolgozat (Unit 4) a Redmentán lesz 2020. június 2-án, kedden.

Feladatok: Gyakorlás, felkészülés a dolgozatra

Ismételd át a szavakat!

Tanuld meg a füzetben a vázlatokat!

- Mf. 42.o.  1.

- Mf. 42.o.  2.

- Mf. 42.o.  3.

- Mf. 42.o.  4.

- Mf. 42.o.  5.  Szorgalmi

(kétszer szoktuk hallgatni, lehet többször is, a Mf. végén található CD segítségével)

Kérem lefotózni és elküldeni a munkafüzetben az elkészített feladatokat (Mf. 42.o. feladatai) a Tanárainkban található e-mailcímemre legkésőbb 2020. június 2-án, kedden 12.00 óráig!

A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát!

 ————————————-

2020. 05. 27., szerda

 

Project homework:                           A recipe I like

MINTA: Tk. 50.o. Apple Crumble! (részletek a 2020. május 20-ai feladatoknál)

Beadási határidő: 2020. május 27-én, ma 16.00 óra. A munkádra jegyet kapsz.

A dolgozat (Unit 4) a Redmentán lesz 2020. június 3-án, szerdán.

Feladatok: Gyakorlás

- Tk. 54.o. 3. (Másold le a szövegeket a füzetedbe, hagyj helyet a kiegészítésnek!)

Alkalmazd a some – any , a–  an –  the szabályt! Ismételd át a füzetben, ha szükséges!

Szótárazni:

paper   papír

plastic cup      műanyag pohár

circle   kör

to cut out        kivágni

parcel  csomag

letter    levél

to stir   keverni

- Tk. 54.o. 5. (Még 8 étel vagy ital nevét keresd meg a rejtvényben, és írd le a füzetedbe!)

Kérem lefotózni és elküldeni a füzetben az elkészített feladatokat (Tk. 54.o. feladatai) a Tanárainkban található e-mailcímemre legkésőbb 2020. május 29-én, pénteken 16.00 óráig!

A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát!

 —————————————————-

2020. 05. 26., kedd

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Szerdán és pénteken még összefoglaló feladatokat fogtok kapni. Június 2-án, kedden írásbeli felelet lesz a Redmentán.

Feladatok:

- Tk. 53.o. 1.  Food from around the world

- Szótárazni:

avocado       avokádó

(pepper/s/     paprika)

sweetcorn     csemegekukorica

turkey           pulyka

- Írd fel a füzetben a számokat 1-9-ig, és írd mellé a szavakat!

    1 avocados

- Tk. 53.o. 2.  Listen and read. (kétszer szoktuk hallgatni)

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

- Szótárazni:

around the world     az egész világ

different       különböző

(kind of …   fajta, féle)

to come from …      jönni, származni

before …      … előtt

century         évszázad

at the end of …        … végén

part of …     … része

until …         -ig

plant             növény

seed              mag

other             más

language       nyelv

Aztec           azték

Swiss            svájci

Mexican       mexikói

Turk             török

maize            kukorica

cool              hűvös

wet               csapadékos

weather        időjárás

expensive     drága

rich               gazdag

cheap            olcsó

(only             csak)

to produce    termelni, előállítani

Rendhagyó igék: Ellenőrizd a szótár végén, lehet, hogy csak egy új van benne.

Amit már kiírtunk, nem kell még egyszer!

to bring, brought      hozni

to drink, drank         inni

to put, put                tenni, rakni

to take, took             hozni

to grow, grew           termelni

to spread, spread      elterjedni

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Akár internetes szótárak is jók, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

 

- Tk. 53.o. 3.  (elég olvashatóan beszámozni 1-7-ig a füzetedben, és melléírni a betűjeleket, van, amelyik többhöz is kell!)

- Tk. 53.o. 4.  (írd el a mondatokat kiegészítve, figyelj az igék helyes múlt idejére!)

Majd a holnapi óra anyagával együtt kérem elküldeni a füzetben az elkészített feladatokat (Tk. 53.o. és a szótárazás) a Tanárainkban található e-mailcímemre 2020. május 28-án, csütörtökön 16.00 óráig!

A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 ————————————————

2020. 05. 22., péntek

 

Project homework:                           A recipe I like

MINTA: Tk. 50.o. Apple Crumble! (részletek a 2020. május 20-ai feladatoknál)

Beadási határidő: 2020. május 27-én, szerda 16.00 óra. A munkádra jegyet kapsz.

 

Feladatok: Gyakorlás

 

- Tk. 54.o. 1. (Másold le a mondatokat a füzetedbe, hagyj helyet a kiegészítésnek!)

Alkalmazd a some – any szabályt! Ismételd át a füzetben, ha szükséges!

- Tk. 54.o. 2. (Másold le a mondatokat a füzetedbe, hagyj helyet a kiegészítésnek: a / an / -!)

a /an névelő (=egy) csak akkor kell, ha valami megszámolható (=C) és csak 1 db van belőle!

Ha többes számban van a szó, vagy nem megszámolható (=U) akkor kis vonalkával ki kell húzni a szó előtt a helyet!

-Tk. 54.o. 4.  (Miből mennyi van a képeken? A példa alapján folytasd!)

1 three tins of tomatoes

2

 Kérem lefotózni és elküldeni a füzetben az elkészített feladatokat (Tk. 54.o. feladatai) a Tanárainkban található e-mailcímemre legkésőbb 2020. május 26-án, kedden 16.00 óráig!

A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát!

 

———————————————————-

2020. 05. 20., szerda

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől!

Feladatok: Gyakorlás

- Mf. 40.o. 1. 2.

- Mf. 41.o. 4.  

Szótárazni:

of course         természetesen

enough            elég, elegendő

pepper             paprika (zöldségféle); bors

to chop            felaprítani

piece               darab

- Mf. 40.o.  3.  Szorgalmi

(kétszer szoktuk hallgatni, lehet többször is, a Mf. végén található CD segítségével)

A mai óra anyagával egyben kérem elküldeni a tegnapi, füzetben az elkészített feladatokat (Tk. 52.o. feladatai és a Mf. 40. és 41.o.) a Tanárainkban található e-mailcímemre majd 2020. május 21-én, csütörtökön 16.00 óráig! A feladatokból pontozni fogok.

 

Project homework:                           A recipe I like

Írd le angolul egy olyan étel receptjét, amit szeretsz/ el tudsz készíteni.

(természetesen nem a tea vagy a vajas kenyér receptjére gondoltam, de nem is egy Michelin-csillagos, bonyolult alkotás elkészítési módjára, hanem egy átlagos ételre- lehet leves, főétel vagy desszert)

MINTA: Tk. 50.o. Apple Crumble!

Kövesd a példát: legyen Ingredients és Instructions rész, és legalább egy rajz/fotó az ételről! 10-12 mondatban írd le az elkészítés módját!

A Project füzetbe készítsd el, és a füzetoldalról készült fényképet a Tanárainkban található e-mailcímemre küldd el legkésőbb 2020. május 27-én, szerdán 16.00 óráig. A munkádra jegyet kapsz. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

——————————————————

2020. 05. 19., kedd

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől!

Feladatok:

 – Tk. 52.o. 1. Read and listen. Hallgasd meg!

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

 Szótárazni: Mf. 85.o. Culture + a következők:

meal    étel, étkezés

traditional       hagyományos

British             brit

(breakfast        reggeli)

typical             jellemző

(kind of …      fajta, féle)

popular            népszerű

(between …    … között)

Most …          a legtöbb ..)

(packed lunch csomagolt ebéd)

main meal       főétkezés

(to call             hívni)

 Próbáld szóban lefordítani a szöveget!

- Tk. 52.o. 1.  Írd le a számokat 1-től 7 ig a füzetbe! Olvasd át a szöveget, és írd a számok mellé a szöveg alapján: T (true= igaz), F (false= hamis) vagy: ? (doesn’t say= a szövegből nem derül ki)!

- Tk. 52.o. 2.a  Másold le a táblázatot a füzetbe, és egészítsd ki a szöveg alapján!

Hf. Tanuld meg a szavakat!

A holnapi óra anyagával egyben kérem elküldeni a füzetben az elkészített feladatokat, és a szótárazást a Tanárainkban található e-mailcímemre majd 2020. május 21-én, csütörtökön 16.00 óráig! A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

——————————————————-

2020. 05. 15., péntek

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől!

Feladatok:

 – Tk. 50.o. 1.a Read and listen. Hallgasd meg újra! (ismételd át)

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Próbáld szóban lefordítani!

Melyik szó van elrejtve? Írd le a megoldásokat a füzetbe!

 1 OLURF

 2 IXMTUER

 3 OSPON

 4 ARMGAINER

 5 OWLB

- Tk. 51.o. 4.a  Írd le a szabályt a füzetben, és tanuld meg:

a few / a little

 mindkettő jelentése: valamennyi, néhány, egy kevés

You need a few apples.                      megszámlálható (C) főnevek előtt!

Szükséged van néhány almára.

You need a little water.                      megszámlálhatatlan (U) főnevek előtt!

Szükséged van valamennyi vízre.

Tk. 51o. 4.c,  Füzetedbe másold le a szavakat, és írd eléjük a helyeset: a few / a little!

Alkalmazd a szabályt!

Tk. 51o. 5.a

Szótárazni:

Welsh rarebit  sajtos pirítós

to grate            reszelni

grated cheese  reszelt sajt

vinegar            ecet

sauce               szósz

frying pan       serpenyő

to fry               zsírban / olajban sütni

to melt             olvadni

(pepper           bors)

toast                pirítós

grill                 grillsütő

to add             hozzáadni

 Tk. 51o. 5.b Listen. Hogyan készül a sajtos pirítós?

Írd fel a számokat a füzetedben 1-11-ig!

Hallgasd meg (kétszer szoktuk hallgatni) a receptet és rakd sorrendbe a betűjeleket!

  1. 1 _j_ 2 __

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Hf. Tanuld meg a szabályt!

A füzetben az elkészített feladatokat, és kérem elküldeni Tanárainkban található e-mailcímemre majd 2020. május 19-én, kedden 16.00 óráig! A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 ————————————————————-

05. 13., szerda

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől!

Feladatok:

Tk. 50.o. 1.a  Emma’s apple crumble

 – Read and listen. Hallgasd meg újra! (ismételd át)

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Próbáld szóban lefordítani!

Melyik szó van elrejtve? Írd le a megoldásokat a füzetbe!

 1 UTTEBR

 2 EPEELR

 3 UAGSR

 4 ERICPE

 5 OVERC

- Tk. 50.o. 2.a  Írj folyamatos jelen időben mondatokat a képekről!

pl. a, She’s putting sugar into a bowl.

      b, She’s …

 Tk. 51o. 3.a,  Figyeld meg a névelőket a mondatokban!

Írd le a szabályt a füzetedbe és tanuld meg:

Articles (Névelők)

 1 Indefinite A/AN =egy

(határozatlan)

akkor használjuk, ha először említünk egy E. számú, megszámlálható főnevet

You need some oil and a frying pan.

Szükséged van valamennyi olajra és egy serpenyőre.

 2 Definite THE =a, az

(határozott)

akkor használjuk, ha már említett, meghatározott dologról van szó

Put the oil in the frying pan.

Tedd az olajat a serpenyőbe!

Tk. 51.o. 3.b 1,2 Másold le a két szöveget a füzetbe, és egészítsd ki a helyes szavakkal:
 a / some / the. Alkalmazd a szabályt!

Hf. Tanuld meg a szabályt!

A mai óra anyagával egyben kérem elküldeni a füzetben az elkészített feladatokat, és a tegnapi szótárazást a Tanárainkban található e-mailcímemre majd 2020. május 14-én, csütörtökön 16.00 óráig! A feladatokból pontozni fogok. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

————————————————————–

05. 12., kedd

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől!

Feladatok:

Tk. 50.o. 1.a  Emma’s apple crumble

 – Read and listen. (kétszer szoktuk hallgatni)

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

  - Szótárazni:

apple crumble          omlós almás sütemény

recipe           recept

ingredient     hozzávaló

large    nagy

flour    liszt

margarine     margarin

(cream          tejszín)

(ice cream    fagyi, jégkrém)

to peel          hámozni

(to slice                    szeletelni)

to put into …           beletenni

(saucepan     nyeles lábas)

to boil           főzni

for 10 minutes          10 percig

the rest of …            a maradék

degree          fok

bowl             tál

to mix           összekeverni

to pour /into/            /bele/önteni

dish              edény

to cover        beborítani

mixture         keverék

oven             sütő

to serve         felszolgálni, kínálni

dessert          édesség, desszert

a few            néhány

peeler           hámozó

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

  – Read. Olvasd el és próbáld szóban lefordítani!

 – Tk. 50.o. 1.b  Rendezd sorba a képeket! A füzetedben írd le a számokat 1-8-ig!

Írd melléjük a képek betűjelét a szöveg alapján!

  1. 1 d 2 __

 – Tk. 50.o. 2.b  Melyik képen/ képeken láthatók az alábbi tárgyak?

 A füzetedbe írd le a szavakat, és írd mellé a képek betűjelét! (van, ahová több kell!)

  1. a knife:_g  2: a fork: __

Hf. Tanuld meg a szavakat!

Ha van lehetőséged, készítsd el ezt a sütit otthon! J (igazán frissen finom)

A holnapi óra anyagával egyben kérem elküldeni a füzetben az elkészített feladatokat, és a szótárazást a Tanárainkban található e-mailcímemre majd 2020. május 14-én, csütörtökön 16.00 óráig! Ha kérdésed van, írj!

Jó munkát kívánok!

————————————————————–

2020. 05. 08., péntek

Ma a Redmentán kell megoldanod a dolgozat feladatait!

Ezt a tesztet május 8-án 8.00 és 11.00 óra között lehet elkezdeni, és csak egyszer töltheted ki. Nagyon figyelmesen olvasd el a kérdéseket, a feladatok szövegét!

Ügyelj arra, hogy ne hagyj ki egy feladatot se! Ha minden kérdésre válaszoltál, a folytatásra kattintva küldöd el számomra.

Ha bármilyen probléma adódik, írj Messengeren, ha tudok, segítek. Aki nem írja meg, és nem is szól elfogadható indokkal, egyest kap. Remélem, ilyen nem lesz!

Ez a dolgozat kék jegyet ér. A végleges eredményt csak akkor fogod látni, ha mindenkiét javítottam, jóváhagytam. Jó munkát!

 ————————————————————————–

2020. 05. 06., szerda

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat, a füzetben a vázlatokat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! 2020. május 8-án, pénteken fogtok kapni dolgozatot a Unit 4 (Food) fejezetben eddig tanultakból a Redmentán!

 Feladatok:

  1. Oldd meg a Redmentán a 6. o. angol nyelv csoportomban található feladatlapot, amit a következő direktcímmel érhetsz el:

6oangolny209624

A feladatokat most pontokkal értékelem. Ügyesen gyakorolj, pénteken már “élesben” megy! A feladatokat egyszer töltheted ki, és ma 2020. május 6-án, 15.00 óráig kezdheted el!

2. Mf. 38.o. 1., 2., 3.

3. Tanuld meg a szavakat!

+ Ismételd át a vázlatokat, szabályokat a füzetben! (=tudd alkalmazni)

Hf. Tanuld meg a szöveget a Tk 48.o.-n! (Mut goes shopping)

(videós felelés lehetséges a következő 2 hétben)

 Kérem elküldeni a megoldásokat a munkafüzet 38.o.-on a Tanárainkban található e-mailcímemre legkésőbb 2020. május 7-én, csütörtökön 16.00 óráig!

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 ——————————————————————

2020. 05. 05., kedd

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat, a füzetben a vázlatokat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! Ezen a héten fogtok kapni gyakorló feladatokat, és utána dolgozatot is a Unit 4 fejezetből, az addig tanultakból!

Kérem, hogy jelentkezzetek a redmenta.com oldalon a 6.o. angol nyelvnevű csoportomba ma 13.00 óráig! Másold be az itt megadott direktcímet:

6oangolny209624

kattints az Ugrás, majd a Jelentkezés a csoportba gombra.

Én látni fogom a neved, és beveszlek a csoportba. Ezután te is látni fogod a feladatlapot, amit holnap meg kell oldanod. Piros-fekete pontokkal fogom értékelni a feladatok megoldását, de lesz majd dolgozat is.

Az első 3 jelentkező nagy piros pontot kap angolból!

Feladatok:

Tk. 48.o. 1.Mutgoes shopping

Read.Gyakorold a szöveg olvasását! (ha szükséges, újra meghallgathatod)

A Project FourthEditionUnit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audiorészben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Próbáld szóban lefordítani!

 

– A füzetedbe írd le a vázlatot:

Howmuch?/ Howmany?

(Mennyi?Hány?)

A megszámlálható főnevekre (C) Howmany?kérdőszóval kérdezünk:

How many apples do we need?

Mennyi almára van szükségünk?

A megszámlálhatatlan főnevekre (U)Howmuch?kérdőszóval kérdezünk:

How much water do we need?

Mennyi vízre van szükségünk?

 

 – Tk. 49.o.3.aMásold le a táblázatot kiegészítve a füzetbe!

- Tk. 49.o.4.aSzótárazni:

packet          csomag

(tin      konzervdoboz )

loaf, loaves! vekni, cipó (egészkenyér) Tsz.!

carton           doboz (pl. tejes, üdítős)

bar                szelet, tábla (csoki)

pot                doboz (pl. tejföl, joghurt)

bag               táska

bunch           fürt, csokor

(mug            bögre)

cup               csésze

(slice                        szelet)

bottle           üveg, palack

(glass           pohár)

sweets          édesség, cukorka

 

- Tk. 49.o.4.bFigyeld meg a különbséget!Másold le a vázlatot a füzetbe!

atinof dog food – egy doboz kutyaeledel

twotinsof dog food – két doboz kutyaeledel

Magyarázat: (ezt nem kell leírnod)

Ha meg szeretnénk mondani, miből mennyi van, akkor az of szócskát kell használni.

Figyelni kell, hogy ha több van valamiből, akkor a többes számot jelölni kell, ugyanakkor a megszámlálhatatlan főnevek itt sem kerülhetnek többes számba!

hasonlóan:

aglassofwater – egy pohár víz

threeglassesof water  – 3 pohár víz

 

- Tk. 49.o.4.cÍrd le a füzetbe, miből mennyi van a képeken!

1  threeloaves of bread

 

+ Tanuld meg a vázlatot a füzetben! (=tudd alkalmazni)

Hf. Tanuld meg a szöveget a Tk 48.o.-n! (videós felelés lehetséges a következő 2 hétben)

 

Kérem elküldeni a füzetben a vázlatot, az elkészített feladatokat a Tanárainkban található e-mailcímemre legkésőbb 2020. május 7-én, csütörtökön 16.00 óráig!

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 

04. 29., szerda

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat, a füzetben a vázlatokat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! Május első hetében fogtok kapni gyakorló feladatokat, és utána dolgozatot is a Unit 4 fejezetből, az addig tanultakból!

Feladatok:

  1. 04. 29., szerda:

Tk. 46.o. 2.  Mut goes shopping

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Szótárazni:

shopping list            bevásárlólista

(We don’t  need …   Nincs szükségünk … )

(a lot of / lots of …  sok …)

( shopping trolley     bevásárló kocsi)

(thing                       dolog)

dog food                  kutyaeledel

about …                   kb. …

gram                         gramm

Don’t forget!            Ne felejtsd el!

Let’s go.                   Menjünk.

(market                     piac)

Stop it!                     Hagyd abba!

tin                             konzervdoboz

over here                  emitt, erre

(Come on.                Gyerünk!)

(shelf                        polc)

At last!                     Na végre!

to decide                  eldönteni

(to feed                    megetetni)

(cupboard                 konyhaszekrény)

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

Read. Gyakorold a szöveg olvasását! (ha szükséges, újra meghallgathatod)

Próbáld szóban lefordítani!

Tk. 49.o. 2.  A füzetedben írd le a számokat 1-10-ig! Írd mellé a betűjeleket a szöveg alapján!

Hf. Tanuld meg a szavakat!

 

Kérem elküldeni a feladatokat, a keddi, április 28-ai óra anyagával együtt: a füzetben a feladatok megoldását és a Mf. 37.o.-t. a Tanárainkban található e-mailcímemre legkésőbb 2020. május 5-én, kedden 16.00 óráig!

A Tanárainkban lévő e-mailcímemre várom a feladatokat, szótárazást.

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

—————————————————

2020.04. 28., kedd

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat, a füzetben a vázlatokat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! Május első hetében fogtok kapni gyakorló feladatokat, és utána dolgozat lesz a Unit 4 fejezetből, az addig tanultakból!

Feladatok:

 – Tk. 46.o. 2.  

Listen and read. Hallgasd meg újra a szöveget! Ismételj!

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

– Írd le a mondatokat a füzetedbe, és egészítsd ki some / any névmással!

(alkalmazd a szabályt)

 1 Have you got ____ money?

 2 She’s got ____ books.

 3 Have we got ____ vegetables?

 4 He asked for ____ water.

 5 We haven’t got ____ cheese.

  – Megszámlálhatók-e angolban a következő szavak?

Másold le a szavakat a füzetedbe, és írd melléjük a megfelelő betűjelet!

Countable=C          Uncountable=U

fish U

orange __        milk  __

cola __            sandwich  __

egg __             chips   __

carrots __        meat    __

water __          grapes  __

 

 – Mf. 37.o. 4., 5. (kétszer szoktuk hallgatni, a Mf. végén levő CD segítségével )

(ha valaki nem tudja meghallgatni a 4. feladatot, akkor az 5. feladatban írjon arról, mi található az ő konyhájukban)

– Mf. 37. o. 6.

Még nem kérem elküldeni a feladatokat, majd a szerdai, április 29-ei óra anyagával együtt fogom kérni a füzetben a feladatok megoldását és a Mf. 37.o.-t.

A házi feladatokra fogok pontokat adni (nem mindegyikre, választok a feladatok közül, de azokat mindenkinél értékelni fogom egységesen).

Gyakorolj figyelmesen, mert a dolgozatban hasonló feladatokra számíthatsz!

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 ———————————————————–

Április 24., péntek

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! A házi feladatokra fogok pontokat adni (nem mindegyikre, választok a feladatok közül, de azokat mindenkinél értékelni fogom egységesen).

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

 

Feladatok:

  1. 04. 24., péntek:

Tk. 46.o. 2.  Stone soup

 Listen and read. Hallgasd meg újra a szöveget! Ismételj!

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Read. Gyakorold a szöveg olvasását! (ha szükséges, újra meghallgathatod)

Próbáld szóban lefordítani!

Tk. 47o. 3.a,  A füzetedben írd le a mondatokat kiegészítve!

Tk. 47o. 3.b,  Írd le a szabályt:

                                                some / any = valamennyi

A some névmást állító mondatokban, az any névmást tagadó és kérdő mondatokban használjuk.

 

Mf. 36. o. 2. (kis betűkkel írj, vagy folytasd a táblázat alá)

Mf. 36. o. 3.  (Figyelj arra, hogy a megszámlálhatatlan szavak előtt nem lehet a/an névelő, csak some névmás! a/ an névelő pedig a megszámlálható szavak elé kell, ha egy 1 db van belőlük! )

 

Hf. Tanuld meg a szabályt!

Kérem elküldeni az utolsó három óra anyagát (Stone soup): a szótárfüzetet, a füzetet, és a munkafüzet 36.o.-t lefotózva, legkésőbb 2020. április 27-án, hétfőn 16.00 óráig!

A Tanárainkban lévő e-mailcímemre várom a feladatokat, szótárazást.

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 ————————————————————————-

 

04. 22., szerda

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Internetes szótárakban is utánanézhetsz a kiejtésnek, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a szavakat, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

Feladatok:

  1. 04. 22., szerda:

Tk. 46.o. 2.  Stone soup

 Listen and read. Hallgasd meg a szöveget!

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Szótárazni: Mf. 85.o. 4B rész+ a következők:

mean            fukar, zsugori

(hungry        éhes)

( to say, said /e/        mondani)

Go away!     Menj innen!

magic stone  varázskő

I need …      szükségem van …

to put on       feltenni

(cooker         tűzhely)

to put into    beletenni

salt and pepper         só és bors

better            jobb

It’s a pity.     Milyen kár!

(to find         találni)

Is it ready?   Készen van?

(cellar           pince)

after a while egy idő múlva

(so                tehát)

(I can’t see …Nem látom …)

(cupboard     konyhaszekrény)

(knife, knives!          kés, kések)

(fork             villa)

(spoon          kanál)

(just              csak)

(to smile       mosolyogni)

(another        egy másik)

 

Read. Gyakorold a szöveg olvasását! (ha szükséges, újra meghallgathatod)

Próbáld szóban lefordítani! Milyen csellel készített a csavargó finom levest?

Tk. 46.o. 2.  A füzetedben írd le, milyen ételek, italok, hozzávalók fordultak elő a történetben! Sorold fel őket, használhatod ehhez az 1. feladat képeit!

Hf. Tanuld meg a szavakat!

Ezt még nem kell elküldened. Majd a pénteki óra után együtt kérem elküldeni a szótárfüzetet, a füzetet, és a munkafüzetet lefotózva. Vagyis ezt a részt majd egyben szeretném ellenőrizni. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 —————————————————————————

Április 21., kedd

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől!

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

 Feladatok:

Tk. 46.o. 1.a,  Vocabulary. Listen and repeat.

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(A múltkori, 4A részben ezek a szavak is benne vannak, a Mf. 85.o.-án is kereshetők:
Food and drink)

Tk. 46.o. 1.b, Füzetedben csoportosítsd az ételeket, italokat öt oszlopban. (Others= Egyéb, ami nem húsféle, nem gyümölcs vagy zöldség és nem is innivaló, az kerül ide)

Mf. 36.o. 1.

 Hf. Tanuld, ismételd a szavakat!

 Még nem kérem elküldeni a füzetet, és a munkafüzetet, majd a következő, holnapi óra anyagával együtt kell elküldeni! Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 ———————————————————————————–

Április 17., péntek

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! A házi feladatokra fogok pontokat adni (nem mindegyikre, választok a feladatok közül, de azokat mindenkinél értékelni fogom egységesen).

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

Feladatok:

 1 Tk. 45.o. 7.a, b Look at the menu.

Ismételd át a párbeszédet!

 2 Listen. Hallgasd meg még egyszer!

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

 3 Tk. 45.o. 8. Készíts egy hasonló párbeszédet a füzetedben, amelyben a 7.a étlapról rendelsz!

Figyelj arra, hogy az árakat jól számold ki az étlap alapján!

(angolul rendelni tudni kell, valószínűleg, szükséged lesz rá később!)

 4. Tervezz egy saját gyorséttermet- vagyis egy étlapot! Milyen ételeket, italokat kínálnál?

Szeretném, ha főleg azokat a szavakat használnád, amiket már tanultunk. A füzetedben tervezd meg, színezd is ki, adj nevet az étteremnek! (Pontozni fogom a munkádat!)

 5. Tanuld meg a szavakat, kifejezéseket!

Tanuld meg a párbeszédet! (ahogyan a füzetben kiegészítetted a Listening feladatban)

     (videós felelés lehetséges 5 nagy piros pontért)

Kérem elküldeni a füzetet lefotózva, legkésőbb 2020. április 20-án, kedden 16.00 óráig.

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

—————————————————————————————–

2020. 04. 15., szerda

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! A házi feladatokra fogok pontokat adni (nem mindegyikre, választok a feladatok közül, de azokat mindenkinél értékelni fogom egységesen).

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

Feladatok:

Tk. 45.o. 7.a, b Look at the menu.

Másold le a párbeszédet a füzetedbe! Hagyj elég helyet a kiegészítéshez!

A nevek helyett írhatod a kezdőbetűket: E=Emma, W=Waiter

Szótárazni:

( menu          étlap)

(to order       rendelni)

apple pie      almás pite

(cake            sütemény, torta)

waiter           pincér

waitress        pincérnő

chips             sült krumpli

Can I have…?          Kérhetnék…?

Anything else?         Még valamit?

everything                minden

(Here you are.          Tessék.)

 Listen. Hallgasd meg a szöveget kétszer és egészítsd ki!

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Mf. 35.o. 4. Szorgalmi

Hf. Mf.35.o. 5., 6., 7. +Tanuld meg a szavakat!

Kérem elküldeni a füzetet, és a munkafüzet 35.o.-t lefotózva, legkésőbb 2020. április 16-án, csütörtökön 16.00 óráig. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

——————————————————————————————————————-

2020. 04. 08., szerda

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! A házi feladatokra fogok pontokat adni (nem mindegyikre, választok a feladatok közül, de azokat mindenkinél értékelni fogom egységesen).

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

1(Ezt is írd a csoportosítás alá, a vázlathoz tartozik:)

Uncountable: a megszámlálhatatlan főnevek közé tartoznak:

- anyagnevek, folyadékok (amiket magukban szemenként, cseppenként nem tudunk megszámolni): pl. rice, water, tea, cheese stb.

- hús: meat, beef, fish stb.

- gyűjtőnevek: food, luggage stb.

- elvont fogalmak: information, time, money stb.

Tk. 45.o. 4.b Másold le a füzetedbe a szavakat és írd utánuk,

hogy C (countable) vagy U (uncountable)!

Tk. 45.o. 6.b. Másold le a mondatokat, és egészítsd ki a határozatlan névelőkkel: a/ an!

Ha nem tehetünk a szavak elé névelőt, mert többes számúak, akkor húzd ki: - vonallal!

Mf. 34.o. 1.2.3.

Hf. Tanuld meg a szavakat és a vázlatot!

Kérem elküldeni a füzetet, és szótárfüzetet és a munkafüzet 34.o.-t lefotózva, legkésőbb 2020. április 15-én, szerdán 16.00 óráig. (hamarabb is lehet) Ha kérdésed van, írj!

Jó munkát kívánok!

 —————————————————————————————–

 

 

 

Feladatok:

  1. 04. 08., szerda:

Tk. 45.o. 4.a, Figyeljétek meg a szavak egyes és többes számát!

Másold le a vázlatot a füzetedbe, és tanuld meg!

2020. 04. 07., kedd

A dolgozat után a Unit 4 fejezet következik.

Folyamatosan tanuljátok a szavakat! Ha lehet, kérjetek segítséget a szavak tanulásához nagyobb testvértől, szülőtől! A házi feladatokra fogok pontokat adni (nem mindegyikre, választok a feladatok közül, de azokat mindenkinél értékelni fogom egységesen).

Feladatok:

Tk. 44.o. 1.a szavak meghallgatása: Listen and repeat.

Figyelmesen hallgassátok meg a szövegeket, figyeljétek meg az új szavak kiejtését!

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Szótárazni: Mf. 85.o. 4a Food and  drink rész!+ a következők:

 other                        egyéb

(packed lunch          csomagolt ebéd)

(I don’t know.          Nem tudom.)

I forgot it.                 Elfelejtettem.

hungry                      éhes

Do you want…?      Szeretnéd…?

Segítség kell a szavak kiejtéséhez! Kérhetsz segítséget nagyobb testvértől, szülőtől, de akár internetes szótárakban is utánanézhetsz, ahol beírod a keresett szót, és a hangszóróra kattintva meghallgathatod a kiejtést helyesen, pl. a SZTAKI SZÓTÁR http://szotar.sztaki.hu/

Tk. 44.o. 3. Read and listen.
https://elt.oup.com/student/project/level2/unit4/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Gyakorold az olvasást, fordítsd le magadnak a szöveget!

Hf. Tanuld meg a szavakat!

Még nem kell elküldeni a füzetet, és szótárfüzetet lefotózva, de később egyben kérni fogom. Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 —————————————————————————————–

TEST 3

Beadási határidő: 2020. április 3. 14.00 óráig! 

https://www.dropbox.com/s/uqneqncjof9wntj/6.o.%20angol%20A6%20TEST%20%C3%A1pr.%203..docx?dl=0

2020. márc. 31-április 1.

Kedves Gyerekek!

Erre a két órára összefoglaló, gyakorló feladatokat kaptok,

  1. ápr. 3-án, pénteken lesz a dolgozat!

Ismételjétek át:

– szavak (Tk. 34. és 36. o.)

– a rendhagyó igék múlt ideje (a szótár vagy a munkafüzet 88.o)

– a létige múlt ideje (was,were, wasn’t, weren’t)

– kérdésalkotás did segédigével

– negative: didn’t

Ha beírjátok az angol tankönyvetek nevét a keresőbe: Project Fourth Edition,
akkor a Unit 3 fejezetben sok hasznos feladatot, játékot találtok a gyakorláshoz!
Ezt nagyon ajánlom a felkészüléshez!

Feladatok:

2020. 03. 24., kedd:

Mf. 33. o. 5. (a munkafüzet végén található CD segítségével, kétszer hallgatjuk legalább) és 6.

Rendhagyó igék szótárazni és tanulni:
(kérj segítséget a kiejtésükhöz, vagy nézz utána!)

to sit, sat         ülni

to sink, sank    elsüllyedni

to smell, smelt            tszagolni

to stick, stuck ragasztani, ragadni

to spell, spelt   betűzni, helyesen írni

to teach, taught /tót/   tanítani

to sweep, swept          söpörni

to tear, tore     elszakítani

to throw, threw          dobni

to dream, dreamt /e/   álmodni

2020. 04. 01., szerda:

Tk. 41.o. szöveg meghallgatása, olvasása után:

Szótárazni: (további szavakat találsz a Mf 84-85.o.English across the curriculum részben, ott megnézheted a jelentésüket, de kiírni nem kell)

transport         közlekedés

from one side of the world to the other        a világ egyik végéből a másikba

dangerous       veszélyes

(journey          utazás)

even                még

(to walk          sétálni, gyalogolni)

over  …                      több mint …

(boat               hajó, csónak)

… years ago    … évvel ezelőtt

to change        változni

century            évszázad

to invent         feltalálni

wooden bike   fa bicikli

pedal               pedal

front                első

wheel              kerék

to design         tervezni

rich                  gazdag

cheap              olcsó

to carry           vinni

railway            vasút

 

A Project Fourth Edition Unit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audio részben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Feladatok:

Tk 41. o. 1. Párosítsd össze a képeket a bekezdésekkel!

(csak a betűt és a bekezdés számát írd a füzetbe, pl a, 6,  b, …, van olyan bekezdés, amelyik több képhez tartozik!)

Tk 42. o. 3. (beszámozni 1-10-ig,  és csak a megoldást írni, mindegyik szó utazással kapcsolatos, pl. 1 a ticket)

A Tanárainkban található e-mailcímemre várom a megoldásokat.

Kérem a munkafüzetben és a füzetben is az oldalt lefotózni, és csatolt fájlként elküldeni!

(lehet egyben küldeni) legkésőbb 2020. április 2-án, csütörtökön 16.00 óráig.

Ha van kérdésetek, írjatok! Jó munkát kívánok!

2020. 03. 27., péntek

Kedves Gyerekek!

Ismételjétek át rendszeresen a fejezet szavait, kifejezéseit!

Ha beírjátok az angol tankönyvetek nevét a keresőbe: Project FourthEdition,
akkor aUnit 3 fejezetben sok hasznos feladatot, játékot találtok a gyakorláshoz!
Ezt nagyon ajánlom a felkészüléshez!

Jövő héten összefoglaló feladatokat kaptok, 2020. ápr. 3-án, pénteken lesz a dolgozat!

2020. 03. 27., péntek:Tk. 40.o. szöveg meghallgatása, olvasása után:

Szótárazni: Mf. 84.o. Culturerész + a következők:

paragraph       bekezdés

to go abroad   külföldremenni

visitor             látogató

the middle of  … közepén

at the end of     … végén

south               dél

west                nyugat

popular           népszerű

to learn about …tanulnivmiről

through           át, keresztül

Switzerland    Svájc

Austria                       Ausztria

to organize     szervezni

the Canary Islands     Kanári-szigetek

palace             palota

A Project FourthEditionUnit 4-nál megtaláljátok a tankönyvi hanganyagokat is az Audiorészben, vagy az alábbi linken:

https://elt.oup.com/student/project/level2/unit3/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(Kétszer szoktuk meghallgatni a szövegeket; lehet többször is, ha szükséges.)

Feladatok:

Tk. 40.o. 1. (füzetbe lemásolni, és mellé írni a bekezdés számát, amelyik erről szól)
2.a(kigyűjteni a szövegből ezeket a helyeket, részletesen felsorolni!)

PROJECT:Myholidaylegalább 12 mondat, 2-3 kép/rajz, egy jól sikerült nyaralásról készült beszámoló múlt időben: hova utaztatok, mivel, hol jártatok,mit csináltatok stb.

(ez sajnos most álom, ezért lehet írni egy igazi vagy egy elképzelt nyaralásról is)

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom az elkészített feladatot!

A projectfüzetben kérem az oldalt/oldalakat lefotózni és csatolt fájlként elküldeni
2020. márc. 31-én, kedden 16.00 óráig.

Ha van kérdésetek, írjatok! Jó munkát kívánok!

2020.03.24

Kedves Gyerekek!

Itt találjátok órarend szerint a feladatokat.

Ismételjétek át rendszeresen az éppen tanult fejezet szavait, kifejezéseit!

Ha beírjátok az angol tankönyvetek nevét a keresőbe: Project Fourth Edition, akkor a Unit 3 fejezetben sok hasznos feladatot, játékot találtok a gyakorláshoz!
Ezt nagyon ajánlom a felkészüléshez! Itt találjátok a tankönyvi hanganyagokat is!

A Tanárainkban található e-mailcímemre várom az elkészített feladatot!

A füzetben kérem a tankönyvi feladatot lefotózni és csatolt fájlként elküldeni

2020. márc. 25. szerda 16.00 óráig.

(az óraszám helyett kérlek a nevedet írd fel a füzetben, és a dátumot angolul)

Ha van kérdésetek, írjatok! Jó munkát kívánok!

Feladatok

Tk. 42. o. 1.a (füzetbe írd le a szöveget, és a zárójeles igék helyett a megfelelő múlt idejüket) 1.b (a szövegnek megfelelően a képeket tedd sorrendbe számozással, 1-6-ig) Szótárazni:

to rush             rohanni, sietni

to trip over      megbotlani

taxi driver       taxisofőr

finally             végül

terrible            szörnyű

Rendhagyó igék szótárazni és tanulni:
(kérj segítséget a kiejtésükhöz, vagy nézz utána!)

to hold, held   tartani, fogni

to know, knew tudni, ismerni

to learn, learnt tanulni

to mean, meant jelenteni, gondolni

to pay, paid     fizetni

to ride, rode    biciklizni, lovagolni

to sell, sold     eladni

to ring, rang    csengetni

to set, set         beállítani, elhelyezni

to sing, sang    énekelni

Kedves Gyerekek!

Itt találjátok órarend szerint a feladatokat.

A következőkre szeretném felhívni a figyelmet:

Ismételjétek át rendszeresen az éppen tanult fejezet szavait, kifejezéseit! (ahogyan egyébként is)

Kérjetek segítséget nagyobb testvértől, szüleitektől a szavak, a szóbeli tanulnivaló kikérdezésében!

Ha beírjátok az angol tankönyvetek nevét a keresőbe: Project Fourth Edition,
akkor sok hasznos feladatot, játékot találtok a gyakorláshoz!
Ezt nagyon ajánlom a felkészüléshez!
Itt találjátok a tankönyvi hanganyagokat is!

Ha a szavak kiejtésében mégis bizonytalanok vagytok, az internetes szótárakban találtok kiejtési segítséget!

A feladott szövegeket tanuljátok meg határidőre!
(nem tudom, milyen formában fogom ezeket számon kérni, de ne feledjétek, nem csak a jegy miatt tanulunk meg valamit, az így megtanult dolgokra később szükséged lesz!)

A munkafüzet végén található tanulói CD segítségével tudjátok megoldani a hallgatós feladatokat. (alapesetben kétszer szoktuk hallgatni; lehet többször is, ha szükséges)

Figyeljétek és tartsátok a határidőket!

A Tanáraink menüpontban található e-mailcímemre várom a válaszaitokat, az elkészített feladatokat!

(majd jelezni fogom, hogy melyik oldalakat kell a füzetben, munkafüzetben lefotózni és csatolt fájlként elküldeni)

Ha van kérdésetek, írjatok! Jó munkát kívánok!

Feladatok:

2020. 03. 18., szerda: Tk. 39. o. 4.a (füzetbe írd a kérdéseket és a rövid válaszokat is!)

2020.03.20., péntek: Mf. 3.o. 3. (a füzetben írtunk a kérdésekről, használd segítségként!)
rendhagyó igék szótárazni és tanulni:
(kérj segítséget a kiejtésükhöz, vagy nézz utána!)

to hide, hid     elbújni, elrejteni

to hit, hit         ütni, csapni

to keep, kept   tartani (pl. dog, cat)

to wake, woke ébredni, ébreszteni

to understand, understood     megérteni

 Posted by at 10:02