Angol 8 – Sinkó Szabolcsné

 

Kedves diákok!

Ezt a feladatsort találtam nektek. Oldjátok meg önállóan. A feladatokat nem kell leírni, csak a megoldásokat. Az 1. feladat a keddi, a 2. feladat a szerdai lecke. A két feladatot együtt kell visszaküldeni, szeptember 21. hétfő este 8 óráig.

Szótárt, internetet használhattok. Javaslom, hogy keressétek a megoldáshoz a kulcsszavakat, segítő szavakat. Jó munkát kívánok!

A feladatlapot itt találjátok:

Sinkóné – 8. o. angol házi – 2020. 09. 16.

 

 

 

2019/2020-as tanév

Június 2.

Teenager’s reading habits

1 Book p.28/1 and 2

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu

2 You had to do some Workbook exercises last week. So I’d like you to send me the photo of them until Wednesday evening. (Pages 28 and 29)

 

Június 3.

Fame

1 Book p.24/1

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu

2 Song – Fame (It won the Best Song Academy Award, and it became famous and really popular.)

Book p.31/1a, b

https://www.youtube.com/watch?v=ynZCDm0IEVM

 

Június 5.

ICT: computers

1 Book page 29/1 a b

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu

2 Book p.29/2 a b

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu

——————————————————————————–

Május 29.

Unit 3 Health and safety

1 Workbook p.28/1,2,3

2 Book p.43/1a,b, 2b

Song

Ez a híres Hair című musical egyik népszerű dala. (Tavaly az Iskolaesten a nyolcadikosok ebből adtak elő részleteket.)

Sajnos a könyv hanganyagában nincs benne. Több változata is elérhető, ebben hallható így a szöveg.

https://www.youtube.com/watch?v=mZVQmJVXDkk

A musical filmváltozatát Milos Forman rendezte. Nézzétek meg ezt a filmrészletet, a dal ugyanaz, mégis kicsit más a hangulata, és a szövege sem szóról szóra egyezik. Érdemes megnézni az teljes filmet, akár angolul.

https://www.youtube.com/watch?v=2bV0UxhODFk

 —————————————–

 

 

ANGOL 8.

Május 27.

Unit 3 Health and safety

 

1Book p.41/1a Read and listen. (New vocabulary: Wb.p.84 English Across the Curriculum)

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

2Book p.41/2, 3, 5

——————————————

ANGOL 8.

Május 26.

Unit 3 Health and safety

Problems and treatments

1 Book p.37/4a Listen and find the picture.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

New vocabulary: Workbook p.84/ Problems and treatments

2 Book p.37/6a b

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

3 Book p. 37/7a Write the sentences into your exercise book.

4 Practise in your workbook p. 29/4, 5, 6

———————————————————————————————-

Május 22.

Unit 3 Health and safety

1 1 Check your work. If you have mistakes, correct them.

Answer key B. p.33/3b: 1 who, 2 that, 3 which, 4 that / 3c: who or that, which or that

Answer key B. p.33/6a: a – Harry, b – Brian, c – Rob, d – Nick, e – Jake

2 Revision of relative pronouns

Workbook p.25/4

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/grammar/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu

3 3C Looking after yourself

Book p. 36/1a and b Read and listen, then answer the questions. (New vocabulary: Workbook p. 84/3C)

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Book p. 36/3a, b, c -Write the nutririon expert’s advice into your exercise book.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Send me the photo of: – Workbook pages 24-25 and your exercise book pages, please.

———————————————————-

 

Május 19.

Unit 3 Health and safety

 

1 Revision of vocabulary

2 Book p.33/3a, b, c

3 Workbook p.78-79/3.1, 3.2 (If you read this carefully, you’ll understand.)

4 Book p.33/4a

5 Book p.33/6a

6 Workbook p.25/3a and b

—————————————-

Május 15.

Unit 3 Health and safety

 1 Check your work. If you have mistakes, correct them.

Answer key B. p.16/2: 1-b, 2-d, 3-a, 4-e, 5-c

Answer key B. p.16/3:

1 The Celts in 600 BC, 2 Britannia

3 Because German tribes started to attack the Roman Empire.

4 England: Angle-land, The land of Angles, Normandy: The land of the Northmen

5 The Normas under Duke William of Normandy invaded England in 1066, and defeated the Anglo-Saxon king at the battle of Hastings.

2 / 3A You and your body

Parts of the body

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

  • Learn the new words (Workbook p.84/3A)

3 Workbook p.24/1a and b

4 Book p.32/2 Read the text. I hope you’ll understand.

Which two pieces of advice do you think are the most important? Translate them into your language in your exercise book.

—————————————————————————————-

Május 13.

1 Check your work. If you have mistakes, correct them.

Answer key B. p.15/6 1-had to, 2-couldn’t, had to, 3-didn’t have to, 4- couldn’t, had to, 5-could, had to

Answer key B. p.15/8a 1 piano, 2 luck, 3 fingers, 4 go, 5  get, 6 great, 7 Well, 8 Better

2 https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/everydayenglish?cc=hu&selLanguage=hu

3 Workbook p.11/7, 8

Send me the photo of pages 10 and 11 (Workbook) until Friday, please.

4Book p.16/2 and 3

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

——————————————————————–

Május 12.

1D Kids

 1 Check your work. If you have mistakes, correct them.

Answer key B. p.14/2:

1 Doesn’t say 2 True  3 True  4 Doesn’t say  5 True  6 False  7 False  8 Doesn’t say

Answer key p.15/4a: 1 test, 2 most, 3 glad, 4 get, 5 too, 6 answer, 7 think, 8 marks, 9 cent

2 Everyday English – Revision

Book p.15/8a, b Listen and complete the expressions. Learn the expressions.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

3  Book p.15/5a Past modals. Complete the sentences from the story.

4 Practice: Book p.15/6 Could, couldn’t, had to or didn’t have to?

 Workbook p. 10/4, p.11/5, 6

————————————————————————-

Május 8.

1D Kids

 1.The test

Book p.14 Read and listen to the story.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Book p.14/2 True or false, or doesn’t it say?

 Book p.15/3 b Listen to the end of the story. What marks did each person get?

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

2. Everyday English

Book p. 15/4 a Complete the expressions.

3. Workbook p.10/ 1, 2, 3 and p. 11/7

Learn the expressions (Wb p. 83/1D Kids)

———————————————————

Május 6.

 1.Check your work.

Book p.13/4a: 1-trousers, 2-baggy, 3-expensive, 4-try, 5-Can, 6-changing, 7-big, 8-too, 9-size, 10-fit, 11-take

p.13/4b: 1-Shoes. 2-First: too flat, not high enough, Second: they don’t fit, too loose, 3-No. They haven’t got in size 31/2

p.13/6a: 1-cheap, 2-tight, 3-long, 4-heavy/dark

2. Revise vocabulary: Workbook p. 8/1, 2

3. Practise: Wb.p.9/4, 5,6

Please send me the photo of pages 8 and 9 until Friday.

—————————————————————————–

Május 5.

 1.Check your work. Reading /Book p. 12/2/

Answer key: 1-f, 2-e, 3-h, 4-b, 5-i, 6-a, 7-d, 8-g, 9-c

2.Book p. 13/4a Listen and complete the dialogue.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

3.Book p.13/5a Listen and answer the questions.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

You can listen to the dialogues two or three times, if you need.

4.Book p. 13/6a, b

————————————————————

Április 29.

1C CLOTHES

The story of jeans

 1.Check your work.

Workbook p.7. 3: Tick number: 2, 5, 6, 8

Workbook p.7. 4: 1-c, 2-a, 3-b, 4-b, 5-c,f, 6-b,e, 7-c

Please send me the photo of page 6.

2.Describing clothes

Book p.12/1 Listen and read. Listen and repeat.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Learn these words. You can find the new words in your workbook:p.83.

3. Reading: The story of jeans

Book p.12/2 and 3 Read and listen.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Workbook p.8/3

———————————————————————–

Április 28.

 Grammar practice – used to

1.https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/grammar/exercise2?cc=hu&selLanguage=hu

2.Book p.11 6 a Write 6 things that you used to do and 6 things that you didn’t use to do when you were 6 years old.

3.Workbook p.6 2 / p.7 3and 4

I think that’s enough for today.

—————————————————————————–

Április 24.

 1B We used to be rivals

Book page10/1 Read and listen to the story. Answer the questions.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Page 11/2 Complete the sentences

Page 11/3

Used to – múltbeli szokás kifejezése, olyan cselekvés, amit régen rendszeresen végeztünk, de most már nem

pl. I used to listen to my MP3 player.

USED TO + az ige szótári alakja

Negative: – régen volt szokásunk, most igen

pl. We didn’t use to go swimming, but we do now.

DIDN’T USE TO + az ige szótári alakja

 Questions:

pl. Did you use to have long hair?

DID … USE TO + az ige szótári alakja

 

Workbook p.6/1

Book p.11/4

———————————————————————

Április 22.

 1 Ellenőrizzétek és javítsátok a füzetben a feladatot!

1.Between 3350BC and 3100 BC.

2.46

3.1.6 m

4.They found pieces of corn in his clothes.

5.Yes, he did. A copper axe.

6.Leather boots.

2. A Redmentán megtaláljátok az írásbeli felelet feladatait az 1A részhez. 10.00 és 11.00 között kezdhetitek el. 45 percetek van rá, csak egyszer lehet megoldani. Az eredményt csak akkor látjátok, ha én is átnéztem. Ha bármi gondotok van, írjatok!

3.Kérem, péntekre küldjetek fotót a Mf. 4-5. oldaláról!

———————————————————————————–

Április 21.

The Iceman

Past simple and past continuous

 1.Ismételjétek a szavakat!

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/vocabulary/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu

2.Válaszoljatok a kérdésekre a szöveg alapján a füzetben! Csak a kérdés számát és a válaszokat írd le!

1.When did Ötzi live?

2.How old was he when he died?

3.How tall was he?

4.Why did scientists think he was a farmer?

5.Did he use copper?

6.What was he wearing on his feet?

3. Mf. 5.o.6. és 7.

4. Gyakorold a két múlt idő használatát!

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/grammar/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu

A szerdai órára az 1A részből (szavak, két múlt idő) lesz egy kis dolgozat a Redmentán.

—————————————————————————-

Április 17.

The Iceman

Past simple and past continuous

 1.Ismételjétek az anyagneveket!

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/vocabulary/exercise1?cc=hu&selLangue=hu

2.A két múlt időről tanultak ismétlése

Tk. 9.o. 3.a

Mf.75.o.1.1 Past simple, 76.o. 1.2 Past continuous, 1.3   Ezeket a táblázatokat és magyarázatokat érdemes figyelmesen elolvasni, megfigyelni, átgondolni. Mi az, amire emlékszel, mit felejtettél esetleg el?

  1. Gyakorold a két múlt idő használatát!

Mf. 4.o.4. és 5.o. 5. feladat.

Tk. 9. o. 4.a, b (A meghallgatással ellenőrizheted a munkádat.)

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Mindig ismételd a szavakat, ha a kiejtés nehezebben megy, hallgasd meg többször is!

Elküldeni még nem kell, majd az A rész befejezése után írom, hogy mit küldj!

———————————————————————————————————-

Április 15.

The Iceman

1. Nyelvtan órán tanultatok az anyagnévi jelzős kapcsolatokról. Most összehasonlíthatjátok az angol kifejezésekkel. Melyik könnyebb?

Ha figyelmesen elolvasod a Tk. 8.o. 1. feladatát, megkapod a választ a kérdésre.

A Mf. 4.o. 1., 2., 3. feladatával gyakorolj!

A számodra ismeretlen szavakat írd ki a szótárfüzetbe!

2.Tk. 8.o. 2.a,b,c

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit01/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Olvasd el hangosan, mondd el angolul a tartalmát!

Nem kell még küldeni semmit, de legyen készen!

—————————————————————————————————

Április 8.

 1.A méréshez kapcsolódó válaszaitok alapján (bár még nem mindenki küldte) a hallott szöveg értése volt nehezebb, főleg a harmadik.

Ha van időtök, vagy unatkoztok, megoldhatjátok ugyanott a 2017., 2018. és 2019. évi feladatsorokat, persze nem egyszerre, mondjuk május közepéig. Aztán megbeszéljük, melyik évben volt a legnehezebb.

2. A Tk. 72.o.2.b feladat megoldásait ellenőrizzétek, javítsátok!

1 – h, 2 – d, 3 – g, 4 – e, 5 – a, 6 – f, 7 – c, 8 – b

3.Reading: Tk. 87.o.1., 2.

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

4.Mf. 68.o. Listening, Task 5

http://www.oup.hu/project4a2gyak/P4e4WBtask5.mp3

A hanganyag megtalálható az oup.hu oldalon, letölthető.

Have a nice Easter holiday!

—————————————————————————————–

Április 7.

 1.Remélem, sikerült megoldani, meghallgatni a mérés hanganyagát.

Kedden az első feladatotok, hogy e-mailben válaszoljatok néhány kérdésre. Csak a kérdés számát és a választ írjátok le!

 1.Sikerült-e megtalálni a mérés anyagát?

2.Ha igen, mennyit oldottál meg? Milyen eredménnyel?

3.Melyik része volt számodra könnyű?

4.Mit találtál nehéznek?

 2. Tk. 72.o. a,b

———————————————————————————-

Április 3.


A keddi óráig annyi a feladatotok, hogy az Oktatási Hivatal honlapján a 2016. évi idegen nyelvi mérés feladatsorát oldjátok meg. A hanganyag itt elérhető. Munkátokat ellenőrizzétek a javítókulcs segítségével!

https://www.oktatas.hu/pub_bin/dload/kozoktatas/meresek/idegen_nyelvi_meres/feladatlapok_2016/Idegennyelvimeres_2016_Angol_8.pdf.

 

Az eddig elküldött feladataitok javítása folyamatban van, az értékelést majd küldöm.

Akinek még hiányzik valamelyik, kérem, hogy legkésőbb péntek estig pótolja!

—————————————————————————————————-

Április 1.

 

1.Ismétlés. Ellenőrizd a feladatok megoldását, és javítsd a hibákat!

Tk.79.o. Song: 1 something, 2 nothing, 3 problems, 4 answers, 5 day, 6 fall, 7 fail,             8 lucky, 9 mouthful, 10 moment, 11 storms, 12 heart, 13 rules

Tk. 78.o. 3. 2-e, 3-b, 4-g, 5-a, 6-d, 7-c

2.Gyakorló feladatok

Tk.71.o. 4.Írd le a mondatokat a füzetbe!

Tk. 71.o. 5. a,b,c

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Mf. 56.o.3.

 

3.A következő feladatok megoldásait kérem elküldeni az elmúlt három óra anyagából péntekre:

Tk. 71.o. 2., 4. (füzet)

Mf. 56.o. 2., 3.

Mf. 62.o. 2., 3.

Aki valamelyiket már elküldte, nem kell újra!

Március 31.

 1.Tk.70.o. 1.  https://elt.oup.com/student/project/level4/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

2. Tk. 71.o. 2. Írd le a kijavított mondatokat a füzetbe!

3.Másold le a füzetbe a képregény alapján: Tk.70.o.3. a,c

time clause – ’időhatározói mellékmondat’

main clause – ’főmondat’

4. Mf. 56.o.2.

 Kedden nem kell küldeni, majd a szerdai óra után!

——————————————————————————-

Március 27.

1.Ismételjetek!

A Tk. 69.o.4. megoldása: 2c, 3h ,4g, 5b, 6f, 7a, 8e

A Tk. 69.o.5.b megoldása: 2f, 3d, 4b, 5a, 6c

 

2.Ma gyakoroljátok a feltételes mód használatát!

Tk. 78.o.3.

Mf. 62.o.2., 3.

Ma nem kell elküldenetek feladatot, de legyen készen, később kérek néhányat.

3.Hallgassátok meg a dalt a Tk. 79. oldalán, majd egészítsétek ki a megadott szavakkal a szövegét!

https://www.youtube.com/watch?v=iU9UP0U0XqE

 

Kedves Diákok!

Arra szeretnélek biztatni benneteket, hogy mindig ismételjetek, és tanuljátok az új szavakat. Az Introduction  első részét órán átvettük, ismételtük a jelen időket: Present simple and continuous. A munkafüzet 74-75. oldalán találsz hozzá táblázatokat.

A következő három óra anyagát napokra bontottam, persze változtathatsz ezen.

Március 19.

A jelen időhöz kapcsolódóan a feltételes mód első típusát (Conditional I.) fogjátok megismerni. A tankönyv 68. oldalán található mesét olvasd el, és hallgasd meg interneten. Ha beírod a könyv címét és a Unit számát, az AUDIO részben minden hanganyagot megtalálsz a könyvhöz oldalszámmal. Ezt így is elérheted:

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

A Mf. 86. oldalán találsz hozzá szavakat.

A Mf. 82. o. 6.1 magyarázatot ad a feltételes mód első típusához. Nem bonyolult:

If the lion catches us, he will eat us up. (Ha az oroszlán elkap minket, fel fog falni.)

If clause: if-es mellékmondat, itt az igeidő Present simple (E/3. -S!)

Main clause: főmondat (mint nyelvtanból!), itt az igeidő Future simple (WILL)

Az if-es tagmondat második is lehet. Pl.: You ’ll be late, if you don’t hurry.

Feladatok:

Tk. 69.o. 4., Mf. 55.o. 5.

 

Március 24.

Ismétlés. Mf.55.o.6.,

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit06/grammar/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu

Tk. 2.a, Mf. 54.o. 1.,2.,3., Mf. 55.o.7.

 

Március 25.

Ismétlés. Tk.69.o. 5.b

https://elt.oup.com/student/project/level4/unit06/audio?cc=hu&selLanguage=hu

Készítsétek el a mese fordítását a füzetbe! Ezt fényképezzétek le, valamint a Mf, 55. oldalát megoldva, majd küldjétek el nekem a digioktataszsu@gmail.comcímre március 28-ig!

Kérjetek segítséget, ha szükséges!

 Posted by at 10:04