Angol 4 – Sinkó Sz.

 

Sziasztok, Negyedikesek!

A múlt héten kiadott feladatot kell elküldeni azoknak, akiktől még nem kaptam meg. Más munka nincs.

Kedves Szülők!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

 Határidő: 2020. 06. 04. csütörtök este 8.00 óra

  1. 05. 25. – 06. 03. hétfő – szerda – szerda

A másolás hosszú, ezért a feladat 3 órára szól! Határidőre csak a másolást kérem visszaküldeni!

Akinek van rá lehetősége, kinyomtathatja és beragaszthatja a füzetbe! Ezt is elfogadom!

Téma: Grammar: have got, has got (Nyelvtan: have got, has got)

  1. A szabályt írjuk le a füzetbe (visszaküldendő)

A have got, has got (kiejtése: hev gát, hes gát) a birtoklás kifejezésére használjuk, akkor, ha valakinek van valamije.

Egyes szám 3. személyben (ha ő van a mondatban: he –she – it) a has got szót használjuk, minden más esetben a have got szót kell a mondatba tenni.

Ezeket a szavakat is lehet rövidíteni:

have got: …’ve got

has got: … ’s got

Példák:

Kijelentő mondat:

I have got a computer.  =   I’ve got a computer. (Nekem van egy számítógépem.)

You have got a dog.     = You’ve got a dog.      (Neked / Nektek van egy kutyátok.)

Peter (he) has got two sisters.    =   Peter’s got two sisters.   (Péternek 2   lánytestvére van.)

Mrs White (she) has got a daughter.        =     Mrs White’s got a daughter.  (Mrs White-nak van egy lánya)

We have got three pens.              =     We’ve got three pens.  (Nekünk van 3 tollunk.)

Mandy and Bob (they) have got 2 bikes.   = Mandy and Bob’ve got 2 bikes. (Mandynek és Bobnak van 2 biciklije.)

Tagadó mondat:

Úgy szerkesztem, hogy a have és a has szó után NOT szót is írok. Ezt is lehet rövidíteni, amit a kijelentő mondathoz hasonlóan használunk:

have not got       =    haven’t got

has not got          =   hasn’t got

Példa:

I have not got a radió.    = I haven’t got a radio.    (Nincs rádióm.)

You have not got a box.  =  You haven’t got a box. (Nincs dobozod.)

We have not got a car.     = We haven’t got a car.   (Nincs autónk.)

They have not got a camera.     =  They haven’t got a camera. (Nincs fényképezőgépük.)

My father has not got a brother.    = My father hasn’t got a brother. (Apukámnak nincs fiútestvére.)

She has not got a skateboard.          =    She hasn’t got a skateboard. (Neki nincs gördeszkája.)

 

 ———————————————–

 

 

 

Sziasztok, Negyedikesek!

Folytassuk a tudásunk gyarapítását. Még egy kis kitartást és szorgalmat kérek, hamarosan vége a tanévnek!

Kedves Szülők!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

A heti feladatokat egyszerre kell visszaküldeni!

 Határidő: 2020. 06. 04. csütörtök este 8.00 óra

2020. 05. 25. hétfő – szerda

A másolás hosszú, ezért a feladat 3 órára szól! Határidőre csak a másolást kérem visszaküldeni!

Akinek van rá lehetősége, kinyomtathatja és beragaszthatja a füzetbe! Ezt is elfogadom!

Téma: Grammar: have got, has got (Nyelvtan: have got, has got)

  1. A szabályt írjuk le a füzetbe (visszaküldendő)

 A have got, has got (kiejtése: hev gát, hes gát) a birtoklás kifejezésére használjuk, akkor, ha valakinek van valamije.

Egyes szám 3. személyben (ha ő van a mondatban: he –she – it) a has got szót használjuk, minden más esetben a have got szót kell a mondatba tenni.

Ezeket a szavakat is lehet rövidíteni:

have got: …’ve got

has got: … ’s got

Példák:

Kijelentő mondat:

I have got a computer.  =   I’ve got a computer. (Nekem van egy számítógépem.)

You have got a dog.     = You’ve got a dog.      (Neked / Nektek van egy kutyátok.)

Peter (he) has got two sisters.    =   Peter’s got two sisters.   (Péternek 2  lánytestvére van.)

Mrs White (she) has got a daughter.        =     Mrs White’s got a daughter. (Mrs White-nak van egy lánya)

We have got three pens.              =     We’ve got three pens.  (Nekünk van 3 tollunk.)

Mandy and Bob (they) have got 2 bikes.   = Mandy and Bob’ve got 2 bikes. (Mandynek és Bobnak van 2 biciklije.)

Tagadó mondat:

Úgy szerkesztem, hogy a have és a has szó után NOT szót is írok. Ezt is lehet rövidíteni, amit a kijelentő mondathoz hasonlóan használunk:

have not got       =    haven’t got

has not got          =   hasn’t got

Példa:

I have not got a radió.    = I haven’t got a radio.    (Nincs rádióm.)

You have not got a box.  =  You haven’t got a box. (Nincs dobozod.)

We have not got a car.     = We haven’t got a car.   (Nincs autónk.)

They have not got a camera.     =  They haven’t got a camera. (Nincs fényképezőgépük.)

My father has not got a brother.    = My father hasn’t got a brother. (Apukámnak nincs fiútestvére.)

She has not got a skateboard.          =    She hasn’t got a skateboard. (Neki nincs gördeszkája.)

 ————————————————————————–

 

 

Sziasztok, Negyedikesek!

Befejeztük a 2. részt, következzen a 3. fejezet

Kedves Szülők!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

 

Határidő: 2020. 05. 21. csütörtök este 8.00 óra

  1. 05. 18. hétfő

Téma: My world (Az én világom)

  1. Először is lapozd át a TK. 28 – 37. oldalait, és nézd meg, miről fogunk tanulni!

Lesznek itt technikai eszközök, kis házi kedvencek, jön Mickey és Millie, sőt átismételjük a testrészeket is. Tehát csupa érdekes dolog vár rád!

  1. Tk. 28. o. 1. a: Hallgasd meg a szavakat az alábbi link segítségével:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 28, Exercise 1a)

  1. Tk. 28. o. 1. a: Hallgasd meg a szavakat ismét, és mutasd meg a képen, amit hallasz!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 28, Exercise 1b)

  1. Írd le a szavakat a szótáradba! (visszaküldendő)

world             világ

a games console         játékkonzol

a television, TV           televízió

a radio                          rádió

a mobile phone            mobiltelefon

an MP3 player             MP3 lejátszó

a skatebord                  gördeszka

a DVD player              DVD lejátszó

a bike                           kerékpár

a camera                      fényképezőgép

a remote controlled car    távirányítós kisautó

a computer                  számítógép

  1. Mf. 22. o. 1. Írd le a szavakat helyesen! Használd a TK. 28. o. 1. feladatát segítségként. Figyelj! Ahány vonal, annyi betű! (visszaküldendő)
  1. Mf. 22. o. 2. Keress 5 tárgyat a rejtvényben és karikázd be azokat. Dolgozhatsz színessel is! (visszaküldendő)

 ——————————————————

2020. 05. 20. szerda

Téma: Comprehension (párbeszéd)

  1. Tk. 28. o. 1. a: Ismételd át a szavakat az alábbi link segítségével:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 28, Exercise 1a)

  1. Tk. 28. o. 2. Hallgasd meg 3-szor a párbeszédet!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit03/audio?cc=hu&selLanguage=hu

(page 28, Exercise 2)

  1. Írd ki a szavakat a szótárba! (visszaküldendő)

have got, has got             birtokol, van valamije

bedroom                          hálószoba

friend                               barát

lucky                               szerencsés

room                               szoba

but                                  de

living room                    nappali

to play                           játszik

a computer game           számítógépes játék

  1. Tk. 28. o. 2. Olvasd el a szöveget és fordítsd le! (itt a segítség!)

1. kép: Van egy számítógépem a hálószobámban.

2. kép: A barátom Tom, szerencsés. Neki van egy számítógépe a hálószobájában. Nekem nincs számítógépem a szobámban. Nekünk van számítógépünk, de az a az enyém és a lánytestvéremé. Ez a nappaliban van.

3. kép: A barátom, Joe szerencsés. Neki a szobájában nincs számítógép, de van egy lánytestvére, akivel játszhat a számítógépen. Nekem nincs.

  1. Tk. 28. o. 2. A képek szövegeit másold le a füzetedbe! (visszaküldendő)

 ———————————————-

 

 

 

Sziasztok, Negyedikesek!

Elérkezett a témazáró ideje.

A füzetbe tollal dolgozzatok!

Figyelmesen olvassátok el a feladatokat!

Mindig csak azt csináljátok, amit kérek!

Bízom bennetek, ügyesek vagytok!

Kedves Szülők!

Kérem, hogy gyermekük önállóan dolgozzon.

Csak azt ellenőrizzék, hogy minden feladat elkészült-e!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

 Határidő: 2020. 05. 11. hétfő este 8.00 óra

Project 1 – Unit 2  – témazáró

Olvasd el figyelmesen a feladatokat és a füzetedbe oldd meg azokat!

  1. Olvasd el a szöveget!

I’m Nicole Brownley. I’m from the USA. My town is New York. I’m American, but my mum isn’t American. She’s French. She’s from Paris in France. Her name’s Pascale. My brother is Ryan. He’s fifteen. My sister’s Sandy and she’s sixteen. I’m twelve. How old are you? Today’s Friday. and Ryan and Sandy are at school. I’m at home with my mum. Her birthday’s on Saturday. When’s your birthday? My best friend is Leanne. She’s in my class. She’s thirteen. She isn’t from New York. She’s Australian. She’s from Sydney in Australia. Our teacher’s name’s Mrs White. She’s American. She’s really friendly.

Write soon and tell me about you.

Love, Nicole

Most válaszolj a kérdésekre! Nem kell mondatban, csak röviden! Csak a választ írd le, a kérdést NEM kell!

  1. What’s her name? ………..
  2. Where’s she from? ………….
  3. Where’s her mother from? ………..
  4. When’s her mother’s birthday? …………….
  5. How old is her best friend? ………………..
  6. What’s her teacher’s name? ……………
  1. Egészítsd ki a mondatokat! A mondatokat NEM kell leírni, csak a számát és a megoldást! Ezeket használd:

AREN’T, AM, ISN’T, ARE, IS, NOT

  1. My name ………………… Eva.
  2. I’m ……………. from Poland. I’m from Britain.
  3. They ………….. here. They aren’t in the classroom.
  4. I …………. from New York. I’m not from Toronto in Canada.
  5. She …………. my friend. She’s your friend.
  6. We ……………. eleven. We’re twelve.
  1. Válaszd ki a helyes mondatot! Csak a betűjelet írd le, a mondatot nem kell!

1.      A.     This is my grandmothers house.

  B.     This is my grandmother’s house.

2.     A.     What’s your teacher’s name?

 B.      What’s your teachers name?

3.     A.     This is my father. His name is Steve.

B.      This is my father. Her name is Steve.

4.     A.     Our cats name is Lilly.

B.     Our cat’s name is Lilly.

5.    A.     What’s their granddad’s name?

B.     What’s they granddad’s name?

6.    A.     I’m Sallys friend.

B.    I’m Sally’s friend.

  1. Rakd a szavakat sorrendbe és alkoss kérdéseket! Írd le a kérdéseket!
  1.  IS / PHONE / MOBILE / MY / WHERE    ?
  2. DAY / IT / WHAT / IS / TODAY       ?
  3. FRIEND / HOW / YOUR / OLD / IS      ?
  4. JACK / IS / OLD / HOW       ?
  5. YOU / WHERE / FROM / ARE     ?
  6. HIS / WHEN / BIRTHDAY / IS

 

  1. Melyik nem illik a sorba? Csak a kakukktojást írd le!
  1. France             window            Germany               Greece
  2. Britain             Spain                Japan                     Tuesday
  3. Australia          the USA           Russia                    woman
  4. Italy                  bag                   China                     France
  5. Greece              Britain              Thursday               Australia
  6. umbrella           Germany           Japan                     Russia

 

6.Válaszd ki a helyes szót a párbeszéd soraiban! Csak a számot és a szót írd le!

- Hi, Keith. Look This is (1) MY / YOUR family tree.

- (2) WHERE’S / WHO’S this?

- This is my (3) DAD / SISTER. His name’s Andrew.

- And who’s this?

- This is my mum. (4) HIS / HER name’s Linda. And this is my (5) SON /GRANDMA and granddad.

- What are (6) THEIR / HIS names?

- Their names are Rose and Charlie.

 Ha elkészültél, szólj szüleidnek, hogy küldjék vissza a munkádat még ma!

 

05. 13. szerda

Feladat: az általam visszaküldött javítást a füzetbe leírni! Ezt kell nekem visszaküldeni.

Határidő: 2020. 05. 15. péntek este 8.00

Köszönöm.

 —————————————————————

Sziasztok, Negyedikesek!

Ezen a héten befejezzük a gyakorlást. A jövő héten, hétfőn, május 11-én, témazárót írunk. A feladatsort mindenkinek el fogom küldeni az email címekre. A héten még gyakorolni fogunk.

 

Kedves Szülők!

Kérem, hogy gyermekük önállóan dolgozzon, mert a feladatokkal már a felmérőre készülünk!

Csak azt ellenőrizzék, hogy a feladat elkészült-e!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

Azok a gyerekek, akik bejelentkeztek a redmenta.hu felületre, és visszajeleztem, ha kedvük van, ott oldhatják meg a feladatokat!

2020. 05. 04. hétfő: Gyakorlás 1

2020. 05. 06. szerda: Gyakorlás 2

Ezeket a feladatokat nem kell visszaküldeni, mert a felületen látni fogom az eredményeket!

Nincs jegy, nincs fekete pont, csak piros pontokat adok a megoldásokért.

 

Google: redmenta.hu

             direktcím: 4osztaly 934672   

 

Aki még nem lépett be, megteheti, visszajelzek, és lehet a feladatokat elkészíteni.

A jelentkezés lépései:

  1. Menjünk fel az internetre! (Google)
  2. Írjuk be a keresőbe: redmenta.hu (kattintsunk rá!)
  3. Megjelenik a felület: egy kép, fiatalokkal
  4. Felül keressünk egy piros színű szalagot feliratokkal.
  5. Itt keressük meg a direktcím
  6. Ide írjuk be: 4osztaly934672
  7. Kattintsunk az UGRÁS szóra
  8. Írjuk be az email címet és a jelszót, és jelentkezzünk be.
  9. Keressük meg a JELENTKEZÉS A CSOPORTBA Kattintsunk rá!
  10. Ezzel készen is vagyunk.

Minden belépőnek visszajelzek! Utána a gyakorló lapok hozzáférhetővé válnak.

 

Azok a gyerekek, akik nem akarnak az interneten dolgozni, nekik itt vannak a feladatok:

A heti feladatokat egyszerre kell elküldeni!

Határidő: 2020. 05. 07.csütörtök, este 8.00 óra

 

2020. 05. 04. hétfő

 

Emlékezz:

tanultunk a személyes névmásokról ( I, YOU, HE, SHE, IT, WE, YOU, THEY)

hozzájuk kapcsoltuk a „lenni”  ige megfelelő alakját (AM, IS, ARE)

 

Visszaküldendő feladat:

 

1. HE vagy SHE (Írd le a nevek mellé a megfelelő szót)

 

Példa: Betty – she

 

  1. Tom
  2. Amy
  3. Kim
  4. Jack
  5. Ben
  6. Anna
  7. Jill
  8. Lucy
  9. Bill
  10. Mandy

2. Válaszd ki a helyes mondatot! Csak a betűjelét kell leírni!

 

Példa: A: YOU am from Russia.                 B. You are from Russia.

           Megoldás: B

 

  1. A: We are Australian.                        B:  We is Australian.
  2. A: I am thirteen years old.                 B:  I is Australian.
  3. A: Ed are ten.                                     B:  Ed is ten.
  4. A: They are in the classroom. B:  They is in the classroom.
  5. A: Jess and I am from Britain. B:  Jess and I are from Britain.
  6. A: It a a book.                                     B:  It’s a book.
  7. A: You’re eleven. B:  You’s eleven.

 

 

2020. 05. 06. szerda

 

Visszaküldendő feladat:

 

Egészítsd ki a mondatokat az AM, IS vagy ARE szavakkal!

Csak a hiányzó szót írd le!

Példa:  0. She ….. fourteen.                  0. – is

 

  1. We …… in Spain.
  2. It …… from Greece.
  3. I ….. twelve.
  4. Harry and Toby ……. boys.
  5. You …… fine.
  6. He …… a postman.
  7. Jack and I …. at the shops.
  8. The dog ……. two years old.
  9. Mandy …… American.
  10. The children …. eight years old.

 

Jó munkát kívánok! Ügyeskedj, a feladatok nem nehezek! Ha figyelsz, sikerülni fog!

 

 

Ne feledjétek: május 11. hétfő: témazáró

A feladatokat mindenki email címére küldöm!

 

Sziasztok, Negyedikesek!

Ezen a héten is folytatjuk a gyakorlást. Most már a felmérőre koncentrálunk. Szeretném, ha jól sikerülne. Ehhez még a héten gyakorlásra van szükségünk. De ne izguljatok, segítek, hogy minden rendben legyen.

 Kedves Szülők!

Kérem, hogy gyermekük önállóan dolgozzon, mert a feladatokkal már egy felmérőre készülünk!

Csak azt ellenőrizzék, hogy a feladat elkészült-e!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

Van egy tanulást segítő felület az interneten. Mindenkinek ajánlom, főleg azért, mert itt keveset kell írni, és a jó megoldások, a tévesztések azonnal láthatók lesznek. A témazárót akár itt is el lehetne készíteni.

A felület neve: redmenta.hu

A jelentkezés lépései:

  1. Menjünk fel az internetre!
  2. Írjuk be a keresőbe: redmenta.hu (kattintsunk rá!)
  3. Megjelenik a felület: egy kép, fiatalokkal
  4. Felül keressünk egy piros színű szalagot feliratokkal.
  5. Itt keressük meg a direktcím
  6. Ide írjuk be: 4osztaly934672
  7. Kattintsunk az UGRÁS szóra
  8. Keressük meg a JELENTKEZÉS A CSOPORTBA Kattintsunk rá!
  9. Ezzel készen is vagyunk.

Minden belépőnek visszajelzek! Utána a gyakorló lapok hozzáférhetővé válnak.

Következzenek az e heti feladatok. A heti feladatokat egyszerre kell elküldeni!

Határidő: 2020. 04. 30. csütörtök, este 8.00 óra

04. 27. hétfő

 Emlékezz:

tanultunk a család tagjairól (lapozz vissza a TK. 18. oldalára!) Ismételd át a szavakat!

tanultunk a hét napjairól: ezeket mindig nagy kezdőbetűvel írjuk. (lapozz a TK. 22. oldalára! Ismételd át a hét napjait!)

 Visszaküldendő feladatok:

  1. 26. oldal 1. feladat: A könyvbe bele lehet írni a képen látható családtagokat.
  2. 26. oldal 2. feladat: A hét napjairól szól a betűrejtvény. Mivel a könyvben nincs elég hely, ezért a megfejtést a füzetbe kérem.

Vigyázz: most a hét napjai nem sorrendben állnak!

 04. 29. szerda

 Most a rövidítéseket ismételjük át.

Emlékezz:   

az angolban szinte mindenütt rövidítünk:

 I am = I’m      (én vagyok)                      I am not = I’m not  (én nem vagyok)

you are = you’re   (te vagy)                    you are not = you aren’t   (te nem vagy)

he is = he’s      (ő van: fiú!)                    he is not = he isn’t      (ő nincs, ő nem  … )

she is = she’s    (ő van: lány)                  she is not = she isn’t    (ő nincs, ő nem  … )

it is = it ’s          (ez van: élettelen)         it is not = it isn’t          ( ez nincs, ez nem egy …)

we are = we’re   (mi vagyunk)               we are not = we aren’t  (mi nem vagyunk)

you are = you’re   (ti vagytok)               you are not = you aren’t  (ti nem vagytok)

they are = they’re   (ők vannak              they are not = they aren’t (ők, azok nincsenek)

Visszaküldendő feladat:

 

Tk: 26. o. 3. feladat: írjátok le a mondatokat a füzetbe rövidítve! (csak a rövidítést kell leírni, az eredetit NEM!)

Jó munkát kívánok! Ügyesek legyetek, a feladatok nem nehezek! Ha figyelsz, sikerülni fog!

————————————————————————–

 

 

Sziasztok, Negyedikesek!

Ezen a héten is folytatjuk a gyakorlást. Szeretném, ha a felmérő jól sikerülne.

Kedves Szülők!

Kérem, hogy gyermekük önállóan dolgozzon, mert a feladatokkal már egy felmérőre készülünk!

Csak azt ellenőrizzék, hogy a feladat elkészült-e!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

A heti feladatot egyszerre kell elküldeni!

Határidő: 2020. 04. 24. péntek este 8.00 óra

 2020. 04. 20. hétfő

Most egy kis helyesírás gyakorlása következik!

Emlékezz:

mindig nagy kezdőbetűvel írjuk: tulajdonnevek, hét napjai, I személyes névmás,

                                                         the USA

az angol szeret rövidíteni: ehhez a felső vesszőt használja.

ne feledkezz el a mondat végi írásjelekről sem!

Csak a helyes mondatot írd le!

Példa:  were in greece             We’re in Greece.

 

  1. Im from london.
  2. my names louisa.
  3. whats your name
  4. theyre my books
  5. shes from the usa
  6. how old is she
  7. hi Im from greece.

 Találd meg és írd le helyesen a szókígyóban elrejtett 5 mondatot!

Figyelj a tagolásra, a helyesírásra és a mondat végi írásjelekre!

      IMTENSHEISATEACHERHEISTWOHEISMYDADYOUAREMYSON

 

 2020. 04. 22. szerda

 

Most egy kis szövegértés következik!

Rajzold le a füzetedbe a táblázatot!

Olvasd el a mondatokat!

Rajzolj a füzetedbe egy táblázatot, amelynek 5 sora és 5 oszlopa van!

Töltsd ki a táblázatot a szöveg segítségével!

 

Name                  Age                  Class            Teacher          Friend

(név)               (életkor)       (osztály)          (tanár)           (barát)

Emma      

Holly

Connor

Gavin    

  1. My name’s Emma Castle. I’m eleven. I’m in class 7. My teacher is Mrs Wood. My friend is Holly Ellis. She is eleven. She is in my class. Her friend is Nelly.
  2. My name is Connor Castle. I’m nine. My friend is Chris. I’m in class 5. My teacher is Mr Holmes.
  3. My name is Gavin Bennet. I’m twelve. I’m in class 7. My teacher is Mrs Barnes. My friend is Peter.

 

———————————————————————————————————————

 

Sziasztok, Negyedikesek!

Sajnos, a tavaszi szünet véget ért. Ismét elkezdődnek a munkás hétköznapok. Tudom, hogy még egy kicsit lazítanátok… . De ne bánkódjatok! Erre a hétre nem sok feladatot terveztem. Bízom benne, hogy gyorsan meg tudjátok csinálni, és több lesz a szabadidőtök. Tehát vágjunk bele!

Kedves Szülők!

Kérem, hogy gyermekük önállóan dolgozzon, mert a feladatokkal már egy felmérőre készülünk!

Csak azt ellenőrizzék, hogy a feladat elkészült-e!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

Határidő: 2020. 04. 17. péntek este 8.00 óra

 2020. 04. 15. szerda

 

Most a rövid válaszokat gyakoroljuk.

 Emlékezz:

  • a rövid válasz mindig YES, vagy NO szóval kezdődik, utána vesszőt írunk.
  • ezt követi valamilyen személyes névmás (attól függ, hogy ki a mondat szereplője):

 I, YOU, HE, SHE, IT, WE, THEY

  • az igen válasz így néz ki:

Yes, I am.

Yes, you are.

Yes, he is. vagy Yes, she is. vagy Yes, it is. (fiú, lány, élettelen!)

Yes, we are. vagy Yes, you are. vagy Yes, they are. (többen!)

  • a tagadó válasz így néz ki:

No, I’m not.

No, he isn’t. vagy No, she isn’t. vagy No, it isn’t.

No, we aren’t. vagy No, you aren’t. vagy No, they aren’t.

 

Írj rövid választ a minta szerint! Csak a választ kell leírni, a mondatokat NEM!

Minta:

  1. Is she your sister? 1. Yes, she is.
  2. Are they good friends? 2. No, they aren’t.

Kötelező:

  1. Is this your book?                                No, ………..
  2. Are we in San Francisco?                   No, ………..
  3. Are you fifteen?                                    No, ……….
  4. Is Ben your brother?                           Yes, ………
  5. Are they from Australia?                    Yes, ………
  6. Are you from London?                        Yes, ………
  7. Are Jane and Tony from the USA?   No, ……….
  8. Is Mandy a boy?                                    No, ……….
  9. Are you John?                                       Yes, ……….
  10. Is she your friend?                                No, ……….

Szorgalmi:

  1. Is this your pen?                                  Yes, ………
  2. Are they your parents?                       No, ……….
  3. Is he a teacher?                                    Yes, ………
  4. Are you in my class?                           No, ……….
  5. Is it your mobile?                                Yes, ………
  6. Are you sisters?                                   No, ……….
  7. Are you from Germany?                   Yes, ………
  8. Are they British?                                 No, ……….

————————————————————————————————————-

 

Sziasztok, Negyedikesek!

Rövidesen itt a tavaszi szünet. Tudom, hogy nagyon várjátok már. Erre a hétre nem sok feladatot terveztem. Bízom benne, hogy gyorsan meg tudjátok csinálni, és több lesz a szabadidőtök. Tehát vágjunk bele!

A szünetre nem lesz feladat!

Kedves Szülők!

Kérem, hogy gyermekük önállóan dolgozzon!

Csak azt ellenőrizzék, hogy a feladat elkészült-e!

Kérem a segítségüket a feladat továbbításában, a határidő betartásában! Köszönöm.

Most a kétnapi feladatot egyszerre kérem visszaküldeni!

Határidő: 2020. 04. 08. szerda 20. 00

2020. 04. 06. hétfő

Ezzel a feladattal a LENNI igét gyakoroljuk.

Nézd meg a füzeted, ahol a személyes névmásokkal együtt írtuk le azokat!

A füzetet lehet használni. A helyes mondatokat írd le!

1. Egészítsd ki a mondatokat. Használd: AM, IS, ARE

  1. They ………. in London.
  2. We …….. in Australia.
  3. Moscow …… in Russia.
  4. You ……….. Hungarian.
  5. Courtney …… fromthe USA.
  6. I …….. in theclassroom.
  7. New York ……… a city.
  8. We …….. in Prague.
  9. London and Birmingham …… in the UK.
  10. Jane …… a girl.

 

2020. 04. 08. szerda

 

Most a személyes névmásokat ismételjük át. 

Nézd meg a füzeted, ott találod a segítséget!

 

Egészítsd ki a mondatokat! Ebből válassz: I, you, he, she, it, we,   they

A mondatokat írd le!

  1. This is Holly. …… is myfriend.
  2. This is Connor. …… is nineyears old.
  3. How old areyou? …… am ten.
  4. Thiscat is nice. …… is mycat.
  5. This is Bobo. …….is mydog.
  6. Howare ……. ? ……’m fine, thanks.
  7. This is Mrs Wood. ……’s myteacher.

 

Kedves 4. osztályos Diákom!

Remélem, jól telt el a hét vége. Most folytassuk a megkezdett munkát! A heti feladatokat látod. Mindig tollal írj, olvashatóan!

Kedves Szülők!

Kérem, segítsék munkámat és gyermekük otthoni tanulását a következőkkel:

feladatok megbeszélése, értelmezése

a linkekre rákapcsolódni

az elkészült feladatokat lefényképezni, és az alábbi címre elküldeni emailben:

digioktatassinkone@gmail.com

 

A heti feladatsort egyszerre küldjék el! Kérem a határidő betartását!

A heti feladatokat egyszerre küldöm, tetszés szerinti időbeosztással lehet dolgozni.

Határidő: április 2. csütörtök 16.00

A feladatokat ellenőrzöm, értékelem, hogy legyen majd jegyük. Csatolom a helyes megoldást, amit kérek az adott helyen javítani. Minden esetben visszajelzek.

Segítségüket előre is köszönöm.

 

2020. 03. 30. hétfő

Téma:WH-questions (WH-kérdések)

TK. 22. o. 3b feladat meghallgatása, olvasás gyakorlása

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub

                   (középső oszlop: page 22, 3. a részre kell kattintani!)

 

A fenti párbeszéd értelmezése, fordítás: (segítség a tanuláshoz – nem kell leírni)

DJ       Hello. Szombat van. A nevem Jez Jones és ez itt a Szülinapi Show. Szia. Mi a

neved?

MEL  MelBradley.

DJ      Szia Mel. Hány éves vagy?

MEL  10 éves vagyok.

DJ      Kinek lesz a dalod?

MEL  A fiútestvéremnek, Joe-nak.

DJ      Mikor van a szülinapja?

MEL  Kedden.

DJ      Hány éves?

MEL  12 éves lesz kedden.

DJ      OK. Hol vagy? Otthon vagy?

MEL  Nem, nem vagyok. Vásárolni vagyok.

DJ      Joe is ott van?

MEL  Nem, nincs. Otthon van.

DJ      Nos, boldog szülinapot, Joe, a lánytestvéredtől, Mel-től. Itt van a dal.

 

  • füzetbe kérem az alábbiakat bemásolni(visszaküldeni)

 

Questionwords: kérdőszavak

 

Mindig a kérdőmondat elején állnak.

 

A legtöbb kérdősző WH-val kezdődik.

 

Használatuk:

WHO? ki, kik, kit, kiket

Whoareyou? – Ki vagy te?

I’m a boy. – Egy fiú vagyok.

WHAT? mi, mik, mit, miket?

What is this? – Mi ez?

It’s a cat. – Ez egy cica.

WHERE? hol, hová?

Whereareyou? – Hol vagytok?

We areathome. – Otthon vagyunk.

WHEN? mikor?

When is yourbirthday? – Mikor van a szülinapod?

It’son Sunday. – Vasárnap.

HOW? hogy, hogyan?

Howareyou? – Hogy vagy?

I’mfine. – Jól vagyok.

A hétfői feladat másolás!

 

2020. 04. 01. szerda

Téma: WH-kérdések gyakorlása

 TK23. o. 5. a: a szavakat sorrendbe rakva kérdő mondatot kell szerkeszteni és a füzetbe leírni azokat! A füzetbe írt mondatok segítenek.(visszaküldendő)

TK. 23. o. 5. b: az előző feladat kérdéseit összepárosítani a válaszokkal. Csak a párokat kell leírni a füzetbe! (visszaküldendő)

Példa: 1-D

 

2020.03. 25. szerda

digioktatassinkone@gmail.com

Tollal írj!

A heti két feladatsort (hétfő, szerda) egyszerre kell visszaküldeni! Kérem a határidő betartását!

Határidő: március 26. csütörtök 16.00

 A feladatokat javítom és minden esetben értékelem, visszajelzek.

 Téma: Dialogue (párbeszéd)

Tankönyv: 22. o. 3. b. párbeszéd. Ezen a linken lehet meghallgatni, és a kiejtést, olvasást gyakorolni, a mondatokat ismételve.

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub

 (középső oszlop: page 22, 3. a részre kell kattintani!)

 szótárba az új szavakat, kifejezéseket leírni tollal! (nem kell visszaküldeni)

birthday show – szülinapi show

How old are you? – hány éves vagy?

song – dal, ének

Who is your song for? – kinek lesz a dalod?

When is his birthday? – Mikor van a születésnapja?

Where are you? – hol vagy?

I’m at the shops – vásárolni vagyok.

Where are you from? – Honnan jöttél?

 Feladat: (visszaküldendő)

Tankönyv: 22. o. 3. a: a mondatokat a füzetbe lemásolni, és a párbeszéd segítségével eldönteni, hogy a mondat True (igaz) vagy False (hamis).

 Feladat: (visszaküldendő)

Egészítsd ki a mondatokat: AM, IS, ARE ( „A” feladat kötelező, „B” feladat szorgalmi)

A) Today is the first day at school. All my friends ………… in

      the playground. I ………. in the playground, too. I ………..

      12 years old. My friend Steve ………. 11 years old. We …….

      in class 4. The teacher …… Mr Well. He ……. great. The

      classroom …….. big. The children ……….. OK. We …….

      happy.

 B) Hi. My name ….. Jean-Paul and I …. from Lyon in France.

      I …… 12 and my sister, Beatrice …… 11. We ….. at school

      in Lyon. Our school ….. OK. Beatrice …… a good pupil. Her

      teacher …… Miss Richard. My teacher ….. Mr Duval. They

      ….. good teachers. Where ….. you from?

————————————————————————————————————————————–

 

Kedves 4. osztályos Diákom!

A mai nappal megkezdjük a digitális oktatást angolból is. Hetente 2 alkalommal hétfőn és szerdán kapsz feladatokat. Mindig tollal írj! Kérlek, hogy csak az adott napra szóló feladatot végezd el, nem kell többet!

Kedves Szülők!

Kérem, segítsék munkámat és gyermekük otthoni tanulását a következőkkel:

feladatok megbeszélése, értelmezése

a linkekre rákapcsolódni

az elkészült feladatokat lefényképezni, és az alábbi címre elküldeni emailben:

digioktatassinkone@gmail.com

Kérem, figyeljenek arra, hogy a gyermek minden esetben tollal írjon!

A heti két feladatsort (hétfő, szerda) egyszerre küldjék el! Kérem a határidő betartását!

                                    Határidő: március 26. csütörtök 16.00

 

A feladatokat javítom és minden esetben értékelem, visszajelzek.

Segítségüket előre is köszönöm.

 

2020. 03. 23. hétfő

Téma: a hét napjai

  • Szótárba írd le a következőt: (ezt nem kell visszaküldeni)

Monday – hétfő

Tuesday – kedd

Wednesday – szerda

Thursday –  csütörtök

Friday – péntek

Saturday – szombat

Sunday – vasárnap

What day is it today? – Milyen nap van ma?

It is Monday. – Hétfő van.

 

  • 22. o. 1. a feladat: írd le a füzetedbe tollal a hét napjait helyes sorrendben. (elküldeni)

Pirossal a füzetbe szabály: A hét napjait nagy kezdőbetűvel írjuk!

Az alábbi linken meghallgathatod a helyes kiejtést, ami segít a tanulásban:

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/audio?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub

                                             (középső oszlop: page 22, 1b részre kell kattintani!)

 

Feladat:

  • 18. o. 1. keresztrejtvény (tollal vagy színessel dolgozz! – visszaküldeni)

 Írd le a helyes mondatokat tollal a füzetedbe! (visszaküldeni)

 Példa: Hi! I am Kim.

Hi! I   is  /  am  Kim.

are  /  am  twelve.

Sam  is  /  are  my brother.

He   is  /  am  ten.

Elena  is  /  am  my sister.

She   is  /  are   fourteen.

We   are  /  is   from Australia.

Sooty and Snowy   are  /  am   my dogs.

Snowy   is  /  am   white and   Sooty is black.

They   am  /  are   big and old.

 Ezen a linken gyakorolhatod a hét napjait!

https://elt.oup.com/student/project/level1/unit02/vocabulary/exercise1?cc=hu&selLanguage=hu&mode=hub hét napjainak gyakorlása

 

 

 

 

 

 

 


 Posted by at 10:06