Magyar ny. és irodalom 5 – Zónai M.

 

Magyar irodalom

  1. április 8.

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan olvassuk Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk című regényét. A feladatok megoldását pontozni fogom.

Feladatok:

  1. Olvasd el az II. fejezetet a végéig!
    (akár fel is olvashatsz belőle valakinek hangosan)
  2. Válaszolj a kérdésekre a füzetedben! (elég felírni a kérdés számát, és a válaszokat)
  3. Mi az, hogy grund? Miért kedvelték a pesti gyerekek?
  4. Ki vigyáz a grundra?
  5. Ki az egyetlen közlegény, és miért?
  6. Írd le, mi történt, amikor Nemecsek találkozott Áts Ferivel!
  7. Kiknek a vezére Áts Feri?
  8. Kik között dől el a szavazás? Mi az eredmény?
  9. Mi Boka terve?
  10. Mit jelentenek az alábbi szavak? Írd le a számokat és a hozzájuk tartozó betűjeleket!

    (Nézz utána az interneten az ismeretlen szavaknak!)

 1 méta

 2 citadella

 3 labirintus

 4 „római jellem”

 5 hapták

 6 egzecíroz

a útvesztő

b katonai vezényszó: vigyázzállás

c következetes, mindig fegyelmezett, igazságos

d gyakorlatoztat, ugráltat

e régi labdajáték, amelyben a labdát ütővel ütik

f  magaslati erőd, a vár legjobban megerősített része

Határidő: 2020. április. 15., szerda 16.00 óra (hamarabb is lehet küldeni)

A Tanárainkban található e-mailcímemre várom a válaszaitokat!
(A füzetben kell az oldalt/ oldalakat lefotózni és csatolt fájlként elküldeni.
Az óraszám helyett, kérlek, írd fel a neved és a dátumot! A feladatokat pontozni fogom.)

 ———————————————————————————–

2020. 04. 07.

Magyar nyelv

Kedves Gyerekek!

Itt találjátok órarend szerint a feladatokat.

A következőkre szeretném felhívni a figyelmet:

Másolásból a következő beadási határidő 2020. április 28. Értékelni fogom a munkátokat.

Feladatok:

Tk.85.o. olvasni: Az egyjelentésű és a többjelentésű szavak

Magyarázat: (ezt nem kell leírnod)

Minden szónak van hangalakja és jelentése: H  – J

Ha a hangalakhoz egyetlen jelentés társul, egyjelentésű a szó. Érdekesség, de nyelvünkben nehezebb egyjelentésű szót találni! Általában egyjelentésűek az összetett szavak és a szakmai, tudományos szavak, pl. szemüveg, melléknév, vízfesték.

De van sok szavunk, amelynek több jelentése van, például két dolog külsőleg hasonlít egymásra, vagyis alaki hasonlóság miatt. A számítógéphez kapcsolható alkatrész az egér elnevezést kapta, a kis állathoz való hasonlósága miatt. A többjelentésű szavaknál mindig valami kapcsolat, összefüggés van a jelentések között!

Másold le a szabályokat a füzetedbe és tanuld meg:

Egyjelentésű szó: hangalakjához egyetlen jelentés tartozik.

Jele:

kép1

pl. számítógép, hőmérő, kertész

Többjelentésű szó: hangalakjához több jelentés tartozik, melyek között valamiféle kapcsolat van.

Jele:

kép2

 

pl toll, körte, zebra

Mf. 89.o. 1. (a lap alján)  90.o. 2.a, b,  91.o. 4.

Itt találsz még magyarázatot és gyakorlófeladatokat az egyjelentésű és a többjelentésű szavakhoz:

https://www.nkp.hu/tankonyv/magyar_nyelv_5/lecke_05_042

A feladatokat még nem kell elküldeni, majd a következő óra után egyben!

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

————————————————————————————-

2020. 04. 06.

Magyar nyelv

Kedves Gyerekek!

Itt találjátok órarend szerint a feladatokat:

  1. 04. 06., hétfő: A hasonló alakú szavak

Füzetben folytatni a vázlatot:

Másold le a szabályt füzetedbe és tanuld meg:

A hasonló alakú szavakhoz soroljuk az alakváltozatokat is:

hangalakjuk hasonló, a jelentésük ugyanaz.

  1. söprű-seprű, fel-föl, tied-tiéd

Az ellentétes jelentésű szavak

– Tk.84.o. olvasni

Másold le a szabályt füzetedbe és tanuld meg:

Az ellentétes jelentésű szavak hangalakja eltérő, jelentésük egymással ellentétes.

  1. jön↔ megy, okos ↔ buta, nappal ↔ éjszaka

Jelük:

H  →J

H  →J

 

Mf.88.o. 1.(csak a kiegészítés) 2. 3.(írd fölé a magyarázatot)4.a, b,

Itt találsz még magyarázatot és gyakorlófeladatokat a hasonló alakú szavakhoz és az alakváltozatokhoz:

https://www.nkp.hu/tankonyv/magyar_nyelv_5/lecke_05_044

Az ellentétes jelentésű szavakhoz:

https://www.nkp.hu/tankonyv/magyar_nyelv_5/lecke_05_046

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre csak akkor várom az elkészített feladatokat,ha nem vagy biztos a megoldásban, és szeretnéd, hogy megnézzem!

Ha kérdésed van, írj! Jó munkát kívánok!

 

Magyar irodalom

2020. április 3.

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan olvassuk Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúkcímű regényét.

Feladatok:

 1. Olvasd tovább az I. fejezetet a végéig!
(akár fel is olvashatsz belőle valakinek hangosan)

2. Válaszolj a kérdésekre a füzetedben! (elég felírni a kérdés számát, és a válaszokat)

6. Írd le azoknak az utcáknak a nevét, amelyeken a fiúk végigsétálnak!

7. Mit csinál állandóan Csónakos?

8. Mi az einstand?

9. Írd le Nemecsek külső és belső tulajdonságait az író szavaival!

10.. Mit csináltak a Pásztorok a Múzeum-kertben? Írd le röviden!

Határidő: 2020. április. 8.,szerda16.00 óra

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom a válaszaitokat!
(A füzetben kell az oldalt/ oldalakat lefotózni és csatolt fájlként elküldeni.
Az óraszám helyett, kérlek, írd fel a neved és a dátumot! A feladatokat pontozni fogom.)

 

Tk. 164-165.o. Petőfi Sándor: Szülőföldemen

Olvasd el a verset a tankönyvben vagy meg is hallgathatod, ezt ajánlom:

1. Írd le a vázlatot a füzetedbe a versszakokról (vsz.) és a refrénről:

1. vsz.: Hazatérés a gyermekkor helyszínére

2. vsz.: Az eltelt idő

3. vsz.: Régi emlékek

4. vsz.: Régi barátok

5. vsz.: Kisgyermekkor felidézése

6. vsz.: Megszólal az esti harangszó

Refrén: a vers visszatérő egysége, leggyakrabban a versszakok végén

2. Mf. 107. o. 1. 2.a, b, 3. (a feladatokat pontozni fogom)

Határidő: 2020. április. 8.,szerda16.00 óra

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom a megoldásokat!
(A munkafüzetben kell az oldalt lefotózni és csatolt fájlként elküldeni.)

 

Itt találtok mégsegítséget, gyakorló feladatokat a vershez:

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_5/lecke_03_002

Magyar nyelv

2020. 04. 02.

Kedves Gyerekek!

Itt találjátok órarend szerint a feladatokat:

  1. 04. 02., csütörtök: A hasonló alakú szavak

Ugye nem mindegy, hogy habzik vagy habozik?A helység nem ugyanazt jelenti, mint a helyiség. Nem jó, ha összekeverjük a szezont a fazonnal, vagy Gizikét a gőzekével, a filozófiát a víziló fiával

A kiemelt szavak hangzása annyira hasonló, hogy könnyen összetéveszthetők. Éppen ezért kell rájuk nagyon figyelni, hogy helyesen használjuk őket.

 

Feladatok:

- Ellenőrizd a munkádat a füzetben! Hangutánzó szavak a Tk.125.o. T/18. szövegből:

zengenek, sikoltanak, zuhognak, visítanak, zakatolnak, berregnek, kattognak, döngenek, nyikorognak, zuhogására

 

– Tk.82-83.o. olvasni

Füzetben felírni: A hasonló alakú szavak

Másold le a szabályt füzetedbe és tanuld meg:

A hasonló alakú szavak hangalakja hasonló, de jelentése eltérő.

  1. helység-helyiség, tartam-tartalom

A hasonló alakú szavak jele:

H  ≈  H(hullámos vonallal jelöljük, hogy hasonlóak)

J          J(különböző  jelentésük van)

 

Mf.85.o. 1.a, b, c,  2.Mf.87.o. 1., 2.(3.: szorgalmi)

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom a válaszaitokat, az elkészített feladatokat!

A munkafüzetedben a 87. oldalt kell lefotózni és csatolt fájlként elküldeni legkésőbb
2020.április 6-án, hétfőn 16.00 óráig. (A többit csak akkor kell lefotózni, ha nem vagy biztos a megoldásban, és szeretnéd, hogy megnézzem.)

Ha van kérdésed, írj! Jó munkát kívánok!

Magyar irodalom

  1. április 1.

Kedves Gyerekek!

Folyamatosan olvassuk Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúk című regényét.

Feladatok:

  1. Írd le a vázlatot a füzetedbe:

Molnár Ferenc 1906-ban írta a regényt folytatásokban.

1907-ben jelent meg először könyv formában. Több mint 30 nyelvre lefordították.

Műfaja: ifjúsági regény, fiataloknak szól, gyerekek a szereplői

Helyszín: Budapest

Idő: az 1880-as évek vége

  1. Olvasd el az I. fejezetet, addig a mondatig, hogy „A hazamenés iránya…”!
    (kb. az első fejezet feléig, akár fel is olvashatsz belőle valakinek hangosan)

 

3. Válaszolj a kérdésekre a füzetedben! (elég felírni a kérdés számát, és a válaszokat)

1. Sorolj fel az első fejezetből legalább 5 szereplőt!

2. Hogyan próbál rendet teremteni a tanár úr?

3. Milyen titkos üzenetet közvetít Nemecsek?

4. Hogyan viselkedik a cukorkaárus?

5. Mit tudunk meg Bokáról? Milyen fiú?

4. Mit jelentenek az alábbi szavak? Írd le a számokat és a hozzájuk tartozó betűjeleket!

    (Nézz utána az interneten az ismeretlen szavaknak!)

 1 verkli

 2 gigerli

 3 antracén

 4 törökméz

 5 krajcár

 6 grund

a tinták, festékek alapanyaga

b kézi hajtású hangszer, tekerhető zenegép

c bérházak közötti üres, beépítetlen telek

d kis értékű váltópénz

e feltűnően divatosan öltözködő, piperkőc

f vásárban kapható édességféle

Határidő: 2020. április. 7.,kedd 16.00 óra

A Tanárainkban található e-mailcímemre várom a válaszaitokat!
(A füzetben kell az oldalt/ oldalakat lefotózni és csatolt fájlként elküldeni.
Az óraszám helyett, kérlek, írd fel a neved és a dátumot!)

———————————————————————————————

Magyar nyelv

2020. 03. 31.

Kedves Gyerekek!

Itt találjátok órarend szerint a feladatokat:

  1. 03. 31., kedd: A hangulatfestő szavak

Feladatok:

Tk.81.o. olvasni (A hangulatfestő szavak részt)

Füzetben felírni: A hangulatfestő szavak

Másold le a szabályt füzetedbe és tanuld meg:

A hangulatfestő szavak hangalakjukkal

- mozgás(pl. bandukol, totyog),

- cselekvés(pl. szöszmötöl, pepecsel),

- tulajdonság(pl. kelekótya, bamba)

hangulatát érzékeltetik. A hangutánzó szavak jele: H—˃J

Mf.82.o. 5. (3. a, b,: szorgalmi), Mf.84.o. 3., 4.

A füzetedbe másold le a hangutánzó szavakat a Tk 125.o.aT18. szövegből!

További magyarázat és gyakorlófeladatok: (kicsit lejjebb található, a hangutánzó szavak alatt)

https://www.nkp.hu/tankonyv/magyar_nyelv_5/lecke_05_047

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom a válaszaitokat, az elkészített feladatokat! A munkafüzetedben a 84. oldalt kell lefotózni és csatolt fájlként elküldeni legkésőbb
2020.április 2-án, csütörtökön 16.00 óráig. (A többit csak akkor kell lefotózni, ha nem vagy biztos a megoldásban, és szeretnéd, hogy megnézzem – vagy ha szorgalmit készítesz!)

Ha van kérdésed, írj! Jó munkát kívánok!

 

Magyar nyelv

2020. 03. 30.

Kedves Gyerekek!

A másolás határideje ma van. Értékelni fogom a munkátokat.

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom a másolásfüzetben lefotózott 4 (ha nagy betűkkel írsz, akkor 5) oldalt. A következőket kérem: az elkészített oldalakat a füzet felső sarkában számozd be 1-től 4-ig (5-ig), az alsó sarkába pedig minden oldalon írd föl a dátumot: III.30. oda, ahová a L jelet szoktam tenni.

  1. 03. 30., hétfő: A hangutánzó szavak

Feladatok:

Tk.81.o. olvasni (A hangutánzó szavak részt)

Füzetben felírni: A hangutánzó szavak

Másold le a szabálytfüzetedbe és tanuld meg:

A hangutánzó szavak hangalakjukkal

- élőlények (pl. sziszeg, cincog),

- természeti jelenségek (pl. dörög),

- eszközök (pl. csikorog, kopog)

hangját utánozzák. A hangutánzó szavak jele: H→J

Mf. 81.o. 1.a, . (1 c, 2.: szorgalmi), Mf.84.o. 1.(van, ahol több jó megoldás is lehetséges), 2.

További magyarázat és gyakorlófeladatok:

https://www.nkp.hu/tankonyv/magyar_nyelv_5/lecke_05_047

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom a válaszaitokat, az elkészített feladatokat! A munkafüzetedben a 84. oldalt kell lefotózni és csatolt fájlként elküldeni legkésőbb
2020.április 1-jén, szerdán 16.00 óráig. (A 81. o.-t csak akkor kell lefotózni, ha nem vagy biztos a megoldásban, és szeretnéd, hogy megnézzem – vagy ha szorgalmit készítesz!)

Ha van kérdésed, írj! Jó munkát kívánok!

Magyar irodalom

Kedves Gyerekek!

A következőkben a tankönyv Ez a föld a mi hazánk fejezetével fogunk foglalkozni. Sok szép verset, prózai szöveget fogtok megismerni.

Közben folyamatosan olvassuk Molnár Ferenc: A Pál utcai fiúkcímű regényét. Szeretném, ha megkeresnéd a könyvet otthon, elkérnéd családtagjaidtól (egészen régi kiadásban is jó!)
ha nem sikerül megtalálni, akkor az interneten elérhető. A további feladatokat jövő héten kapjátok.

Feladatok:

2020.03. 27., péntek:

Tk. 160. o. Olvasd el az ismertetőt a íróról, Molnár Ferencről!

Mf. 98.o. 2.

Magyar nyelv

Kedves Gyerekek!

A következőkre szeretném felhívni a figyelmet:

Másolásból a következő beadási határidő 2020. márc. 30. Értékelni fogom a munkátokat.

A Tanárainkban található e-mailcímemre várom a másolásfüzetben lefotózott 4 (ha nagy betűkkel írsz, akkor 5) oldalt. A következőket kérem: az elkészített oldalakat a füzet felső sarkában számozd be 1-től 4-ig (5-ig), az alsó sarkába pedig minden oldalon írd föl a dátumot: III.30. oda, ahová a L jelet szoktam tenni.

 Feladatok:

  1. 03. 26., csütörtök: Tk.80.o. olvasni

Füzetben felírni: Hangalak és a jelentés

A szabályt másold be a füzetedbe pirossal, tanuld meg!

Mf. 79.o. 1. 2.a, b, 80.o. 3. (csak a karikázás), (3. a, b, c,: szorgalmi), 4.

A Tanárainkban található e-mailcímemre várom a válaszaitokat, az elkészített feladatokat! A munkafüzetedben a 80. oldalt kell lefotózni és csatolt fájlként elküldeni legkésőbb
2020. március 30-án, hétfőn 16.00 óráig.

Ha van kérdésed, írj! Jó munkát kívánok!

———————————————————————————————————-

 

Kedves Ötödikesek!

Március 23-án és 24-én hétfőn és kedden nyelvtan óra lenne, de most erre a két napra csak irodalomból lesz feladatod. A felmérőt oldd meg Wordben, a fogalmazást kézzel írd a füzetbe!

A felmérő letölthető word formátumban a következő webhelyről:

https://www.dropbox.com/s/c9o75ifx3bir56l/Irodalom%20felm%C3%A9r%C5%91%205.%20NZS.docx?dl=0

Kattints a linkre, a felugró ablakot nyugodtan zárd be, majd a lefelé mutató nyíl segítségével letölthető a word dokumentum.

 

Petőfi Sándor: János vitéz

 I. rész : felmérő

  1. Hogyan kapcsolódnak Petőfi Sándor életéhez a következő helységek, személyek és az évszám?

Szendrey Júlia …………………………………………………………………………

Kiskőrös …………………………………………………………………………………

Pápa……………………………………………………………………………………….

 1848. március 15. …………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………..

Arany János ……………………………………………………………………… /5

 

  1. Az epikai művek szerkezeti elemei közül a cselekmény leglényegesebb fordulópontja a tetőpont. Melyik esemény a János vitéz tetőpontja? Milyen változás történik ezután a főszereplő életében?

………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………

 ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

                                                                                                                                   /3

  1. Milyen mesei elemekre ismersz?

 Végtelen víztömeg, amin túl a világnak vége van. …………………………………………………………………

Varázseszköz, a hangjával segít. ………………………………………………………………………………………….

Tündérország utolsó kapuját védi. ……………………………………………………………………………………..

Hatalmas lények, akik követ esznek. …………………………………………………………………………………../4

 

  1. Egészítsd ki a következő szöveget!

 A János vitéz műfaja ………………..…………….         Verselése ……………………

 ……………………., egy sorban ………………… szótag van. A verssorok

 ……………… rímmel végződnek.                                                                            /4

 

  1. Jelöld az idézet alatt a hangsúlyos és hangsúlytalan szótagokat (x vagy x’), húzd be az ütemhatárokat és a sormetszetet is!

„Hát az élet vize volt ez a tó itten,”

………………………………………………….. /4

 7. Milyen szóképekre ismersz?

 „Mikor a nap fölkelt, s a holdat elküldte,”

………………………………………………………

„Nem kínzanád tovább az én galambomat”

 …………………………………………………………………

„Olyan volt mellette az ékes királylyány,

mint felhő mellett a tündöklő szivárvány.”

  …………………………………………………………………./3

 8. Írd a nyelvi alakzatok nevét az idézetek alá!

 „Átszállít-e engem tenger más partjára?”

 ……………………………………………………………………

„Hánytak a nagy üstbe békát, patkányfejet,

Akasztófa tövén nőtt füvet, virágot,”

  ……………………………………………………………………

„De csodák csodája! mit látott, mit látott!”

   ………………………………………………………………… /3

 

/26 pont

 

II. rész

Fogalmazás

Képzeld el, hogy te vagy János vitéz! Miután Tündérország királya lettél, mesélsz a tündéreknek az életedről, kalandjaidról.

Nem kell mindent leírni, csak egy témát válassz az alábbiak közül! Arról az egyről írj fogalmazást a füzetbe! A választott mondat lesz a fogalmazásod címe.

  • Miért kellett elmenni a faluból, elbúcsúzni Iluskától?
  • A zsiványok tanyáján: hogyan bántam el a zsiványokkal?
  • Az óriások ebédje
  • A francia királylány megmentése
  • Hogyan sikerült bejutni Tündérországba?

A költemény szövegét használhatod, de egészítsd ki, tedd érdekessé saját képzelőerőd, fantáziád segítségével!

Tagold a szöveget, ahogy tanultad: bevezetés, tárgyalás, befejezés!

A füzetedben körülbelül 1 oldal legyen, ha nagy betűkkel írsz, kicsit több!

A felmérő megoldását Wordbe begépelve küldd el! A fogalmazást szépen, helyesen, kézzel írd a füzetbe, fényképezd le! Figyelj, hogy 1 oldal beleférjen egy képbe! Ezután küldd el mindkettőt csatolt fájlként e-mailben 03.24-én kedden este hétre,19 órára! A külalakot és a helyesírást is értékelem, de leginkább az ötletes, szépen elmesélt történetet!

Ha nem boldogultok word-ben, nyugodtan írjátok meg a dolgozatot lapra és küldjétek el lefotózva!

A nyelvtan dolgozat jegyét hamarosan megkapjátok E-mailben.

Magyar nyelv:

Kedves Gyerekek!

Elmaradt a nyelvtan témazáró írása. Ha nem is az eredeti terv szerint, de valahogy le kell zárnunk ezt a témakört, hogy tovább tudjunk lépni.Küldök feladatokat, amelyeknek a megoldását fogom értékelni.

A következőkre figyelj:

Az órai füzetedbe dolgozz! Az óraszám helyett a nevedet írd föl, és a dátumot, amikor a feladatot készíted. A füzetedben az oldalt/oldalakat le kellfotózni és csatolt fájlként elküldeni). A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom a válaszaitokat, az elkészített feladatokat!Helyesírási szabályzatot használhatsz.

Ha van kérdésed, írj! Jó munkát kívánok!

Határidő:2020. március 21., szombat 20.00 óra.

 

Nyelvtan felmérés

  1. Írd le a füzetedbe minden lehetséges helyen elválasztva az alábbi szavakat!

messze, rendőr, megáll, bodza, kiabál, Anna, szunnyad, nyájas

 

  1. Pótold a hiányzó betűket a szavakban! Írd le a füzetedbe a helyes megoldást!

papagá_,  moso_,  he-esen,  gó_a,  tala_,  ola_os,  _eges,  tava_,  gyű_tés,  ga_

 

  1. Másold le a receptet helyesen, a hiányzó betűkkel kiegészítve!

A gyerekek kedvence: a kókuszgo__ó

HOZZÁVAL__K:

50 dkg háztartási keksz

10 dkg va__

10 dkg porc__kor

1 cs__mag van__liás cukor

2 ev__kanál kakaó

2 dl te__

200g meggybef__tt

10 dkg k__kuszreszelék

  1. Alakítsd át felszólító mondatokká a következő szöveget úgy, mintha egy barátodnak
    szólna! Az igék E/2. személyűek legyenek!

 

A háztartási kekszet elkeverem a szobahőmérsékletű vajjal. Összedolgozom a többi alapanyaggal. Vizes kézzel kicsi gombócokat formálok a masszából. Mindegyik közepébe teszek egy szem meggyet. Egyenként megforgatom őket a kókuszreszelékben. A kész kókuszgolyókat kb. 2 órára a hűtőszekrénybe teszem.

  1. Toldalékold a megadott szavakat! Csak a megoldást írd le a füzetbe!

orr+ ra= __________                      kisebb+ben= ___________   fény+vel= __________

Anett+tel= __________      húsz+szor= __________

  1. Sorold betűrendbe a következő családneveket! Másold le abban a sorrendben,
    ahogyan sorba rendeznéd őket!

Rákóczi, Dessewffy, Kazinczy, Soós, Thököly, Werbőczy

 

 

Magyar irodalom:

Kedves Gyerekek!

Elmaradt az irodalom témazáró írása. Ha nem is az eredeti terv szerint, de valahogy le kell zárnunk ezt a témakört, hogy tovább tudjunk lépni.Jövő hét elején kaptok majd feladatokat, amelyeknek a megoldását, illetve egy fogalmazást fogok értékelni osztályzattal.

A Tanárainkbantalálható e-mailcímemre várom majd a válaszaitokat, az elkészített feladatokat! (jelezni fogom, hogy melyik oldalakat kelllefotózni és csatolt fájlként elküldeni). Addig pedig önállóan gyakoroljatok a dolgozatra a következő feladatokkal!

 

Feladatok az ismétléshez:

-Olvassátok el a következő oldalon: https://www.nkp.hu/  PetőfiSándor életéhez és a János vitézhez kapcsolódó ismereteket, és a fejezetek végén lévő teszttel ellenőrizzétek tudásotokat!

Sok feladat van a gyakorláshoz, lehet válogatni belőle. Amit mindenképpen nézzetek át, és oldjátok meg: Irodalom 5.o /János vitéz/ Petőfi Sándor élete és az Összefoglalás feladatai:

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_5/lecke_02_001

https://www.nkp.hu/tankonyv/irodalom_5/fejezet_02_osszefoglalas

Egyéb lehetőségek:

-Hangoskönyvet is találtok az interneten. Például ezt: https://www.youtube.com/watch?v=_mBQ2-iQZpk&list=PLxabnVY97eqqKL3XUlzs9m0vp_1D8BP9p&index=2

-Megnézhetitek a rajzfilmet is.

Ha van kérdésetek, írjatok! Jó munkát kívánok!

 Posted by at 10:08