Biológia 5

 

Kedves Gyerekek!

Maradt még tananyagunk, csak az a kérésem, hogy tekintsétek meg az alábbi videókat a maradék leckékhez!

Sok hétfői óránk elmaradt, amíg suliba jártunk, most így a legegyszerűbb befejeznünk a tanévet. Tudom, hogy soknak látszik, ne egyszerre akarjátok megnézni, inkább részekre osztva!

https://www.youtube.com/watch?v=jQZqAgf0IpI

https://www.youtube.com/watch?v=JOY4_MBZOWc

https://www.youtube.com/watch?v=Up6MjqZd6y8

https://www.youtube.com/watch?v=mFA2c28tPgM&t=6s

https://www.youtube.com/watch?v=v1lkhvsfFE0

https://www.youtube.com/watch?v=lmhxxfvMurI

https://www.youtube.com/watch?v=9hofoGbYqdI

 

 Üdv. Tündilla

 Szeretlek Benneteket!

 

 

Kedves Gyerekek!

Amint ígértem, a márciusi visszaküldött munkák és a feladatlap értékelése után áprilisra és májusra is kaptok érdemjegyet munkátok minőségi és mennyiségi ellenőrzése alapján. Sokan jóval később küldték vissza a megoldásokat, ezért késlekedtem a jegyek megírásával, hiszen egyszerre szeretném tudatni veletek.

A mailben csak két érdemjegy fog szerepelni, az első áprilisra, a második májusra vonatkozik. Ilyen sorrendben írjátok be az ellenőrzőbe feladatmegoldás címszóval! Köszönöm!

 

Üdv. Tündilla

 

NEMSOKÁRA ITT A VAKÁCIÓ! KITARTÁS!!! :)

 

 

Kedves Gyerekek!

Leckénk címe: A vérkeringés, a kiválasztás és egészségvédelmük. Tk. 180-182.

Az ábrák és a szöveg figyelmes olvasása segít a megoldásban, ne ijedjetek meg!

A mostani házinál a munkafüzet 96./ 3. 97./ 4. 5. 7. feladatok megoldásait kell visszaküldeni május 26-ig.

 

Az alábbi filmeket nézzétek meg a könnyebb megértés érdekében!

https://www.youtube.com/watch?v=nrvqmprOzes

https://www.youtube.com/watch?v=stHRv05Oxe8

https://www.youtube.com/watch?v=x8MRfhiWEqA

 

  Jó munkát!

                                         Szeretlek benneteket!

                                              Üdv. Tünde néni

 ——————————————————–

 

 

Kedves Gyerekek!

 Örülök, hogy sokan nagyon ügyesen megoldottátok a múlt heti feladatokat!

Továbbra is szívesen segítünk, ha gond van, azonban akik nem akarják megoldani bármely tantárgyból a házi feladatokat és kifogásokat keresnek, azoknak tudniuk kell, hogy nem ez a megoldás. A legkönnyebb azt mondani, hogy nem tudom megcsinálni. Senkinek nem könnyű jól helytállni, mégis sokan a legjobb tudásuk szerint dolgoznak és nem folyamatosan megmagyarázzák, miért nem küldenek vissza semmit. Ha jelzünk, hogy hiányzik valamelyik munkátok, akkor nem érkezett meg és nem reklamálni kell minden alkalommal. De ha tényleg elkészítettétek, akkor csak egy kattintás és meg kell próbálni még egyszer elküldeni. Ne anyára, apára, tesóra várjatok, dolgozzatok önállóan, hiszen ez a ti kötelességetek! Ha nem sikerül valami, akkor kérjetek segítséget! Mindig találunk és eddig is találtunk megoldást, csak akarnotok kell!

Következő feladat:

  1. 05. 19. a megoldások küldésének határideje.

Tananyag: A légzőszervrendszer és egészségvédelme

Tk. 177-179.

Mf. 94./ 2. 3.  95./ 4. 5. 6.  96./8.

A megoldott munkafüzeti feladatokat kell visszaküldeni!

Érdekességként nézzétek meg az alábbi kisfilmet! Segít a megértésben.

https://www.youtube.com/watch?v=D95BtNd4VfA

Márciusra kaptatok egy jegyet a munkátokra, azután a feladatlapra. Az áprilisi és a májusi munkátokat is értékelni fogom a mailekben leírtakon kívül jeggyel is. A megszokottak szerint maiben írom majd meg az érdemjegyeket.

Ügyesek legyetek, biztos vagyok benne, hogy odafigyeléssel nem fog gondot jelenteni! :)

Vigyázzatok magatokra továbbra is!

Üdv. Tündilla

———————————————————————

 

Kedves Gyerekek!

 A lecke: Az ember emésztése

Nézzétek meg az alábbi kisfilmet az ember emésztéséről és válaszoljatok a feltett kérdésekre a füzetbe. A megoldásokat a kisfilmben a feltett kérdések sorrendjében találjátok.

Ezeket a válaszokat kell visszaküldeni május 12-ig!

https://www.youtube.com/watch?v=1r9K9pjxxwM

  1. Mivé alakul az élelem?
  2. A nyelőcsőből hová jut a falat?
  3. Miért kellenek a hormonok az emésztésnél?
  4. Mi az epe szerepe?
  5. Mi a hasnyálmirigyenzimek feladata?
  6. A coli baktérium jó vagy rossz baktérium?
  7. Mi a máj szerepe?
  8. Hogyan előzhetjük meg a szalmonellás fertőzést?
  9. Mi a B és a K vitamin szerepe?
  10. Mik segítik az emésztést?
  11. Hogyan szaporodik a szalmonella és a baktérium?
  12. Mi pusztítja a kórokozókat az emésztőszervrendszerben?

Ügyesek legyetek! Kitartás!

                                                   Üdv. Tündilla

 

 ————————————————————————————

 

 

KEDVES CSIBÉK!

A következő tananyag a mozgás szervrendszerünkről szól.

Olvassátok el a mozaweb 6-os tankönyvének  188-193. oldalait!

A vázlatírás szempontjai:    Mozaikos Tk. 190. kérdéseire kell válaszolni.

Lejjebb találjátok a pontos lelőhelyet.

  1. 188. 1-ső bekezdés
  2. 188. 2. bekezdés
  3. 188. 5-8. bekezdés
  4. 189. 1.2. bekezdés
  5. Tk 3.4. bekezdés
  6. 189. 4.5. bekezdés

A 190. oldalon minderről rövid összefoglalást találtok, a következő 3 oldal érdekességeket tartalmaz. Ismereteiket bővíthetitek a következő videóval:

https://www.youtube.com/watch?v=VZjqUMzApM8

A vázlatot küldjétek el maiben!   

Május 5-ig / jövő hét kedd/ várom a megoldásokat! Mindenki figyeljen a határidőre és a külalakra! Határidőn túl egyesre értékelek.

Tollal írjatok és ellenőrizzétek, hogy éles-e a fotó, amelyet küldtök! Ha választ kaptok a mailre, akkor tudjátok, hogy megkaptam.

A megoldásokat csak mailben fogadom el! Köszönöm!

Ügyesek legyetek, biztos vagyok benne, hogy odafigyeléssel nem fog gondot jelenteni! J

 

ÜDV

TYÚKANYÓ

—————————————————————————————————-

 

KEDVES CSIBÉK!

Remélem, hogy mindannyian jól vagytok családotokkal együtt! Hiányzik, amikor tesi órák előtt nagy kiabálással a nyakamba ugrottatok! J / Bár tudom, hogy a játszótéren maradás volt a cél :) /.

Szeretném, ha időnként messengeren vagy mailben írnátok, hogy mi újság veletek, hogy telnek a napjaitok!?

Jó érzéssel tölt el, amikor kapok tőletek egy-egy képet, vagy csak írtok pár mondatot, mi történt az utóbbi időben!

Új témakör következik, de ne ijedjetek meg, mert érdekes és nem lesz nehéz. Mindig írok hozzá  mozawebes tudnivalókat, amely segít a megértésben.

Az első anyag a bőrünkről és annak fontos szerepéről szól.

Olvassátok el a tankönyv 166-168. oldalakat, utána töltsétek ki a munkafüzet 89./ 1.2. 4. feladatát!

A vázlatírás szempontjai:          –     bőr rajza, részei / Tk. 166. /

  • mitől véd a bőrünk / Tk. 166. 167./
  • a verejtékmirigy feladata / Tk. 166. /
  • a zsírszövet feladatai Tk. 167. /
  • miért alakul ki az angolkór / Tk. 168. /

Mozaweb:  183-184.  6. Természetismeret,

Bőrápolási tudnivalók 185-187. 6. Természetismeret

A vázlatot és a munkafüzet megoldott feladatait is küldjétek el maiben!   

Április 28-ig / jövő hét kedd/ várom a megoldásokat! Mindenki figyeljen a határidőre és a külalakra! Időn túl egyesre értékelek, a türelmi idő lejárt, nem írok folyamatosan, hogy küldjétek a házikat! Szándékosan hagyok bőven időt a megoldásra, hogy könnyebb dolgotok legyen, de ezt tartsátok be!

 Tollal írjatok és ellenőrizzétek, hogy éles-e a fotó, amelyet küldtök! Ha választ kaptok a mailre, akkor tudjátok, hogy megkaptam.

A megoldásokat csak mailben fogadom el! Köszönöm!

Ügyesek legyetek, biztos vagyok benne, hogy odafigyeléssel nem fog gondot jelenteni! J

 Üdv. Tyúkanyó

Szeretlek benneteket!

 ——————————————————————————

 

 

Kedves Gyerekek!

A csatolt feladatlapot a következőképpen kell a füzetbe megoldani és elküldeni:

 feladat:

1. Olvasd el a feladatot, egymás alá írd le a betűket a-f-ig és mellé a válaszokat, majd a

 Növényevők:

Mindenevők:

Húsevők:

 betűjelét írd a megfelelő meghatározás mellé!

2. feladat: Nevezd meg a-f-ig a rajzon látható csőrtípusokat, szárnytípusokat, lábtípusokat és írd le a füzetbe egymás alá!

A feladat második részében a-o-ig írd be a meghatározások betűjelét az

Házi veréb:

Füsti fecske:

Közös tulajdonságok:

 meghatározás mellé!

A madarak hiányzó tulajdonságait egy mondatban írd le!

3. feladat: Válaszolj egy mondattal!

Április 21-ig / jövő hét kedd / várom a megoldásokat mailben! Mindenki figyeljen a határidőre és a külalakra! Tollal írjatok és ellenőrizzétek, hogy éles-e a fotó, amelyet küldtök! Ha választ kaptok a mailre, akkor tudjátok, hogy megkaptam.

A megoldásokat csak mailben fogadom el! A tankönyvben mindenre megtaláljátok a választ, ezeket még a suliba járás idején tanultátok! Ha gond van, továbbra is jelezzétek, bár úgy látom, ügyesen belejöttetek a feladatok megoldásába!

Jó és pontos munkát kívánok!

   Szeretlek benneteket! :)

1

 2

3

4

Határidő 2020. 04. 06. hétfő

 Betegségterjesztő állatok a lakóhelyen

Tk. 154-156.

Mf. 84./ 1. 4. 6.

       85./ 7.

 Olvasd el a tankönyv szövegét, majd oldd meg a munkafüzet megadott feladatait tollal, amelyeket küldj el emailben!

Ismétlésként tekintsd meg a mozaweben az ötödikes természetismeret tankönyv extráinak 71. oldalán a Vannak-e lila tehenek című érdekességet!

Nézzétek meg a vérszívás közbenmegnövekedett kullancsot a 6-os mozawebes tankönyv extráinak 112. oldalán!

Fontos, hogy felismerjétek!

A márciusi munkák értékelését emailben küldöm!

 

Jó munkát! :)

Határidő: 03.30.

Az állattartás szabályai

Olvasd el a tankönyv 151-153. oldalain lévő leckét, azután röviden válaszolj a lecke végén

lévő kérdésekre a füzetbe!

A munkafüzet feladatai: 83./1. 2. 4. 5.

Kérem a kérdésekre adott válaszokat és a munkafüzet feladatainak megoldását is küldjétek el emailben, facebookon nem fogadom el! Tollal írjatok, legyetek szívesek!

Próbáljátok meg elosztani a tantárgyankénti feladatokat, mert különben összetorlódik és kapkodás lesz belőle!

Szorgalmi feladatként írhattok a kedvenc háziállatotokról egy rövid ismertetőt, hogyan gondozzátok, mit csináltok együtt vele, miért okoz örömet nektek? Természetesen ezt külön fogom értékelni! J

Aki nem küldi a feladatok megoldását, illetve a vázlatokat, az továbbra is megkapja a rossz jegyeket. L  A szép és precíz megoldásokat jó jeggyel jutalmazom, ha összegyűlt pár munka. J

Mindig sok időtök van a megoldásokra biológiából, ne halasztgassátok!Figyeljetek ahatáridők betartására!

Jó munkát, csak ügyesen! :)

Üdv. Tündilla

 Posted by at 10:19