Biológia 7

 

Kedves Gyerekek!

Csak annyi a kérésem, hogy az utolsó leckékhez tekintsétek meg ezeket a kisfilmeket!

Ne egyszerre tegyétek, inkább elosztva, úgy nem sok egy alkalomra!

https://www.youtube.com/watch?v=P5LQNcEx_Q4

https://www.youtube.com/watch?v=7gfBhw9XH6Q

https://www.youtube.com/watch?v=IAm1A4EctCA

https://www.youtube.com/watch?v=uVCLh8iRDNc

https://www.youtube.com/watch?v=p4QPmAJQpV4

https://www.youtube.com/watch?v=jkbrQSk6EdU

https://www.youtube.com/watch?v=B8Ud5TZ-QLk

https://www.youtube.com/watch?v=-UcjxFdj7Zk

https://www.youtube.com/watch?v=TmiNBcm2k-0

 

 Üdv. Tünde néni

 Szeretlek Benneteket!

 ———————————————-

 

Kedves Gyerekek!

Amint ígértem, a márciusi visszaküldött munkák és a feladatlap értékelése után áprilisra és májusra is kaptok érdemjegyet munkátok minőségi és mennyiségi ellenőrzése alapján. Sokan jóval később küldték vissza a megoldásokat, ezért késlekedtem a jegyek megírásával, hiszen egyszerre szeretném tudatni veletek.

A mailben csak két érdemjegy fog szerepelni, az első áprilisra, a második májusra vonatkozik. Ilyen sorrendben írjátok be az ellenőrzőbe feladatmegoldás címszóval! Köszönöm!

 

Üdv. Tündilla

 

NEMSOKÁRA ITT A VAKÁCIÓ! KITARTÁS!!! :)

 

 

Kedves Gyerekek!

Tananyagaink címe: A szivacsok és a csalánozók. A gyűrűsférgek és a puhatestűek.

Tk. 172-177.

A munkafüzeti feladatokat kell visszaküldeni május 28-ig: 93./ 1. 3.  94./ 5. 6.  95./ 1.  96./ 5.

Érdekességként és a megértés szempontjából nézzétek meg az alábbi videókat!

https://www.youtube.com/watch?v=scDfiV6aMD8

https://www.youtube.com/watch?v=C9FmnJWnio8

https://www.youtube.com/watch?v=9Y6NFPeH_GY

https://www.youtube.com/watch?v=paBv6Z6nvss

https://www.youtube.com/watch?v=nLfv0zA93B4&t=1s

Jó munkát!

                                     Szeretlek benneteket!

                                          Üdv. Tünde néni

———————————————————

 

Kedves Gyerekek!

Örülök, hogy sokan nagyon ügyesen oldottátok meg a múlt heti feladatokat!

Tananyag: Nyitvatermők, zárvatermők

Tk. 162-168.

Mf. 89./ 1.2.3. 4.

       90./ 1. 2. 3.

Ne ijedjetek meg, mert jó részben tanult dolgokról van szó, csak elő kell ásni a tavaly és tavaly előtt tanultakat! Az alábbi kisfilmek segítenek.

A munkafüzet feladatainak megoldását kell elküldeni május 21-ig!

https://www.youtube.com/watch?v=t6qukQqoDfw

https://www.youtube.com/watch?v=ueHAFYCSiWM

https://www.youtube.com/watch?v=Yuam4-Q3tQ8

https://www.youtube.com/watch?v=qp_XqkV0LDE

 Márciusra kaptatok egy jegyet a munkátokra, azután a munkafüzeti feladatlapra. Az áprilisi és a májusi munkátokat is értékelni fogom a mailekben leírtakon kívül jeggyel is. A megszokottak szerint maiben írom majd meg az érdemjegyeket.

 

                                 Jó munkát, kitartás! Vigyázzatok magatokra!

                                                           Üdv. Tündilla

 ———————————————————————————-

 

 

 

 

 

 

 

Kedves Gyerekek!

 Tananyag: Gombák, moszatok, mohák, harasztok.

Tk. 155-161.

Mf. 85./ 1.2.3.

       86./ 5.

       88./ 7.8.9.

Ne ijedjetek meg, mert jó részben tanult dolgokról van szó, csak elő kell ásni a tavaly tanultakat! Az alábbi kisfilmek segítenek.

A munkafüzet feladatainak megoldását kell elküldeni május 14-ig!

https://www.youtube.com/watch?v=igoMRZOWpNY

https://www.youtube.com/watch?v=84_b1XMa_Q4

 

 Jó munkát, kitartás!

 Üdv. Tündilla

———————————————————-

 

Határidő: 2020. 05.07. Mindkét tananyagra vonatkozik!

 A rendszerezés alapjai

Átfogó ismeretek vannak az alábbi videókban a következő témakörről. Tekintsétek meg, végig segítséget fog nyújtani!

https://www.youtube.com/watch?v=fIn81BXk_5s

https://www.youtube.com/watch?v=0IpV32KAME8

 Mozaikos Tk. 124-125., ebből dolgozzatok a lecke során lécci!

A vázlatírás szempontjai:

  • Carl Linné csoportosítása:
  • Kitaibel Pál munkássága:
  • Charles Darwin rendszere:
  • Faj fogalma:
  • Az élővilág 5 országa:

A megadott szempontokra a válasz vastag betűvel van szedve, ezt kell röviden kiegészíteni. Tollal írjatok legyetek szívesek!

A vázlatokat a szokásos digioktatastundilla@gmail.comra küldjétek!

Köszönöm, ügyesek legyetek! :)

 

Sejtmagnélküliek és sejtmagvas egysejtűek

Tk. 150-153. Mozaikos: 127-129. Érdekesség itt: 3D, mikroszkópi felvételek.

Mf. 83./ 1. 2. 3. 4.  84./ 6.

Igazi élőlények-e a vírusok? Miért? – A füzetbe kérem a választ!

Tollal és olvashatóan írjatok, valamint jól látható fotókat küldjetek legyetek szívesek a munkafüzet feladatairól és a vírusokról! Ne egy fotón küldjétek az egész oldalt, inkább felezzétek meg! Köszi! J

Jó munkát!  A következő tananyagok még ismerősebbek lesznek! Kitartás!

Figyeljetek a határidőre!

Üdv. Tündilla

 —————————————————————————–

 

Kedves Gyerekek!

Kíváncsi vagyok, mennyire sikerült elsajátítani ennek a témakörnek a tudnivalóit?

Oldjátok meg a munkafüzet 81./ 1. 2. 3. 4. feladatait és küldjétek el a szokott módon!

Az első feladat ismétlés, a távoli tájak anyagrészeinél mindig vannak táplálékláncok, ott keressetek!

 A második feladathoz a tankönyv 118. oldalán van segítség.

A harmadik feladathoz csak a józan eszetekre van szükség.

A negyedik feladat segítsége a tankönyv 125-126., 128. oldalán van.

Jó és ügyes munkát kívánok!

Ne kapkodjatok, türelmesen keressétek meg a válaszokat és gondolkodjatok! Menni fog!

Április 29-ig / jövő hét szerda/ várom a megoldásokat mailben! Mindenki figyeljen a határidőre és a külalakra! Időn túl egyesre értékelek, a türelmi idő lejárt, nem írok folyamatosan, hogy küldjétek a házikat!

 Tollal írjatok és ellenőrizzétek, hogy éles-e a fotó, amelyet küldtök! Ha választ kaptok a mailre, akkor tudjátok, hogy megkaptam.

A megoldásokat csak mailben fogadom el!

Ha gond van, továbbra is jelezzétek, bár úgy látom, ügyesen belejöttetek a feladatok megoldásába!

 

                                                 Üdv. Tündilla

————————————————————————

 

Kedves Gyerekek!

Úgy gondoltam, hogy hatásosabb számotokra, ha a környezetszennyezés témáját tájékoztató és elrettentő kisfilmeken keresztül foglaljuk egybe.

Kérlek benneteket, hogy tekintsétek meg ezeket, és gondoljátok át az egyre szaporodó következményeket!

Környezetszennyezés

https://www.youtube.com/watch?v=jYOhXH5vouI

https://www.youtube.com/watch?v=obIPX-tEg-M

https://www.youtube.com/watch?v=eZLrzTLv9CU

Mozaweb 7.o. extrák: Erdőirtás 49.o.

Korallsziget 89.o.

Ózonréteg 117.o.

Globális felmelegedés 117.o.

Besugárzás, üvegházhatás 118.o.

 

Jó munkát!

Üdv. Tündilla

————————————————————————————————–

2020. 04.08.Mindkét tananyagra vonatkozik!

Az életközösségek anyagforgalma

Tk. 127-128.

Mf. 70. 1. 2. 3.

Tollal írjatok legyetek szívesek!

A munkafüzet feladatainak megoldásáta digioktatastundilla@gmail.comra küldjétek!

A mozaweben a táplálkozási szintekkel kapcsolatos infókat a 110. oldalon és az extrákban találtok! Használjátok, könnyíti a munkátokat!

Köszönöm, ügyesek legyetek! :)

 

Természetes és mesterséges életközösségek

Tk. 129-130.

A vázlatírás szempontjai:

  1. Mikor van egyensúlyi állapotban egy életközösség?
  2. Mi a mesterséges életközösség?
  3. Mi jellemző a természetes életközösségre?
  4. 130. oldal Nézz utána a neten: harlekinkatica, fehér lepkekabóca, ördögi poloska-miért kártevők?

A mozaweben a 114. oldal segít, érdekesség az extrákban.

A vázlatot is a digioktatastundilla@gmail.comra küldjétek!

Továbbra is tollal és olvashatóan írjatok, valamint jól látható fotókat küldjetek legyetek szívesek! Köszönöm! :)

Egyszerre küldjétek mindkét tananyag megoldásait, nehogy kavarodás legyen! Köszi!

Figyeljetek a határidőre!

                                                         Jó munkát!

Üdv. Tündilla

 

 

 

 

2020.04.01. Mindkét tananyagra vonatkozik!

Az élőlények környezete

Tk. 121-123.

Mf. 64./ 1. 2.

65./5.

A vázlatírás szempontjai: – A tankönyv 123. oldalán válaszolj az 1. 2. 3. 5. 6. kérdéseire! Csak a kérdések számát írjátok le, azután válaszoljatok! Tollal írjatok legyetek szívesek!

A vázlatokat és a munkafüzet feladatainak megoldását a digioktatastundilla@gmail.comra küldjétek!

A mozaweben a tűrőképességgel kapcsolatos infókat a 104. oldalon és az extrákban találtok!

Használjátok, könnyíti a munkátokat!

Köszönöm, ügyesek legyetek! :)

Kölcsönhatások az életközösségekben

Tk. 124-126.

Mf. 66./ 1. 2.  68./ 4. 69./ 5. 6.

Sokszor beszéltünk már az élőlények közötti kapcsolatokról, ez a tananyag ennek elmélyítésére szolgál. A munkafüzet megadott feladatait kell kitölteni és elküldeni! Feltétlenül használjátok hozzá a tankönyvet! Meg a józan eszeteket! :)

A mozaweben a 104-112. oldalak segítenek, érdekesség az extrákban a horgászhal együttélése.

Tollal és olvashatóan írjatok, valamint jól látható fotókat küldjetek legyetek szívesek! Köszönöm! :)

Csak nyugi, ez nem egy több ismeretlenes egyenlet, az eddigi gondolkodásotokat most hasznosíthatjátok!

Figyeljetek a határidőre!

Üdv. Tündilla

 

Kölcsönhatások az életközösségekben

Tk. 124-126.

Mf. 66./ 1. 2.  68./ 4. 69./ 5. 6.

Sokszor beszéltünk már az élőlények közötti kapcsolatokról, ez a tananyag ennek elmélyítésére szolgál. A munkafüzet megadott feladatait kell kitölteni és elküldeni! Feltétlenül használjátok hozzá a tankönyvet! Meg a józan eszeteket! J

A mozaweben a 104-112. oldalak segítenek, érdekesség az extrákban a horgászhal együttélése.

Tollal és olvashatóan írjatok, valamint jól látható fotókat küldjetek legyetek szívesek! Köszönöm! J Csak nyugi, ez nem egy több ismeretlenes egyenlet, az eddigi gondolkodásotokat most hasznosíthatjátok!

Figyeljetek a határidőre!

Üdv. Tündilla

Kölcsönhatások az életközösségekben

Tk. 124-126.

Mf. 66./ 1. 2.  68./ 4. 69./ 5. 6.

Sokszor beszéltünk már az élőlények közötti kapcsolatokról, ez a tananyag ennek elmélyítésére szolgál. A munkafüzet megadott feladatait kell kitölteni és elküldeni! Feltétlenül használjátok hozzá a tankönyvet! Meg a józan eszeteket! J

A mozaweben a 104-112. oldalak segítenek, érdekesség az extrákban a horgászhal együttélése.

Tollal és olvashatóan írjatok, valamint jól látható fotókat küldjetek legyetek szívesek! Köszönöm! J Csak nyugi, ez nem egy több ismeretlenes egyenlet, az eddigi gondolkodásotokat most hasznosíthatjátok!

Figyeljetek a határidőre!

Üdv. Tündilla

2020. 03. 19.

Az élőlények környezete

Tk. 118-120.

Mf. 62./ 1. 2.

  1. / 4.5.

A vázlatírás szempontjai: – milyen kapcsolatok vannak az élőlények között?

-melyek az élettelen környezeti tényezők?

-mi a tűrőképesség?

– mi alkotja az élő környezetet?

-sorolj fel fénykedvelő, árnyékkedvelő, sötétségkedvelő, melegkedvelő,

-hidegtűrő élőlényeket!

A vázlatokat a digioktatastundilla@gmail.comra küldjétek, a munkafüzetek ellenőrzése folyamatos lesz.Érdekességeket az ingyenesen használható mozaweben találtok.

Köszönöm, ügyesek legyetek, biztos vagyok benne, hogy megoldjátok ezt a helyzetet! :)

 Posted by at 10:20